کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام چگونه است؟

افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام چگونه است؟

تا چند سال پیش هر کسی به صفحه ی اینستاگرام کسب و کار ها یا اینفلوئنسر ها نگاهی می انداخت حتما به تعداد فالوور ها توجه می کرد. فالوور های بالا نشانه ی خوبی برای اعتماد سازی و افزایش فروش در اینستاگرام بود. این مساله باعث شد اپلیکیشن ها و ربات های زیادی  برای افزایش فالوور ایجاد شود. با استفاده از این برنامه ها شما یک شبه صاحب هر تعداد فالووری دلخواه می شدید. به لطف سخت گیری های شدید اینستاگرام امروزه همه به دنبال افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام هستند. در ادامه روش های جذب فالوور واقعی را شرح خواهیم داد.

افزایش فالوور واقعی چیست؟

قبل از اینکه به سراغ روش های جذب فالوور واقعی برویم باید بدانیم که اصلا فالوور واقعی کیست؟ مگر فالوور غیر واقعی وجود دارد؟ بله فالوور هایی که اپلیکیشن های موبایل به اکانت ها سرازیر می کردند غیر واقعی و همه حساب های فیک بودند. این فالوورها هیچ فعالیتی نداشتند و فقط تنها عددی بودند که در بالای صفحه به شما نمایش داده می شدند. جذب فالوور از طریق ربات ها سیستم متفاوتی داست. ربات برای کسانی که شما تعیین می کنید درخواست می فرستند و اگر فرد بخواهد شما را فالوو می کند. نمی توان گفت فالوورهایی که ربات ها به شما می دهند غیر واقعی هستند اما اکثر آنها بود و نبودشان یکی است و با غیر واقعی ها تفاوتی ندارند.

شاید از نظر اکثر افراد فالوور واقعی، فالوور ی باشد که یک اکانت رسمی دارد، اکانتش را خود مدیریت می کند و در اینستاگرام فعالیت می کند. این تعریف درست است. همه ی ما حساب اینستاگرام داریم و در آن فعالیت می کنیم. برخی خیلی حساب شده صفحاتی را که دوست داریم انتخاب می کنیم و دنبال می کنیم و برخی هر صفحه ای که باشد برایمان تفاوت ندارد و دنبالشان می کنیم، خیلی حساسیت در این مورد نداریم. اما ما وقتی حرف از افزایش فالوور واقعی می زنیم، کمی تعریفمان متفاوت است.

فالوور واقعی چه ویژگی های دارد:

  • با خواست خود، شما را دنبال می کند و حتی با جست و جو به شما رسیده است.
  • با شما یا برندتان به خوبی ارتباط برقرار می کند.
  • محتوای صفحه ی شما را دوست دارد و حتی اگر فعالیت شما کم بشود متوجه این موضوع خواهد شد.
  • نسبت به پست های شما در اینستاگرام عکس العملی نشان می دهد. لایک می کند یا کامنت می گذارد.

کسی که این ویژگی ها را دارد فالوور واقعی شما به حساب می آید. زیرا این فرد مشتری بالقوه ی شما خواهد بود. اگر ترجیح می دهید از این نوع فالوور ها داشته باشید به پیشنهاد های زیر توجه کنید.

 

افزایش فالوور واقعی

محتوای مرتبط، جذاب و منظم تولید کنید

از کنار این سه کلمه آسان رد نشوید. مهم ترین اصلی ترین کلید جذب فالوور واقعی تواید محتوای مناسب است. محتوای مرتبط یعنی اینکه باعث می شود هویت شما برای مخاطب آشکار بشود و صفحه ی شما را به عنوان یک مرجع تلقی کند. شما می توانید در هر حوزه ای که بخواهید فعالیت کنید و مرجع باشید. مرجع تخصصی زبان، مرجع در حوزه زیبایی، مرجع در تقلید صدا و … .

محتوای شما باید جذاب باشد. برای تولید محتوای جذاب بهتر است مخاطب خود را بشناسید. رده ی سنی، جنسیت حتی شهر و کشور می تواند یک عامل مهم برای ایجاد محتوای جذاب باشد. متناسب با مخاطب خود محتوای خود را با قالب های گرافیکی یا ویدئو های جذاب به یک فالوور هدفمند و واقعی تبدیل کنید.

محتوا ها را به صورت منظم تولید کنید. این نظم زمانی هم برای کاربر اهمیت دارد و هم برای اینستاگرام. شما باید به کاربر القا کنید که چه زمان هایی مطالب خود را منتشر می کنید. برای انتخاب بهترین زمان از لحاظ تاریخ و ساعت روزانه از insight در اکانت بیزینس می توانید بهرمند شوید

جذب فالوور واقعی در اینستاگرام

با کاربر تعامل کنید و مسابقات هیجان انگیز برگزار کنید

پست‌های اینستاگرام، مثل قدیم به ترتیب زمانی نشان داده نمی‌شود. هر چه توجه فالوورها به پست شما بیشتر باشد؛ اینستاگرام هم پست را زودتر به بقیه نشان می‌دهد. ایجاد تعامل برای بهتر نمایش داده شدن ما را کمک می کند. ایجاد محتوای آموزشی ، نوشتن کپشن های جذاب و تعاملی استفاده از ایموجی ها از اصلی ترین روش های ایجاد تعامل است.

یکی از روش های خیلی جالب برای ایجاد تعامل برگزاری مسابقه است. معمولا در مسابقات اینستاگرامی از کاربران درخواست انجام کاری می کنند. مثلا کاربر پست را به اشتراک بگذارد لایک کند و یا کامنت بگذارد. در ایران بیشتر مسابقات از کاربر می خواهند که دوستان خود را در کامنت تگ کنند این شیوه به یک کلیشه تبدیل شده است. پیشنهاد می کنیم مسابقات هیجان انگیزتری برگزار کنید.

تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام را دست کم نگیرید

در حال حاضر دو روش برای جذب فالوور واقعی وجو دارد. یک روش اینکه خود به صورت دستی افرادی که ممکن است به حوزه ی کاری شما علاقمند باشند را فالو و آنفالو کنید. تا به مرور زمان افراد با پیچ شما آشنا شوند. در این روش با توجه به محدودیت هایی که اینستاگرام برای فعالیت های اسپم در نظر گرفته شده است ممکن است نهایتا ماهی 1000 نفر را به خوبی جذب کنید. اگر به سرعت بیشتری برای افزایش فالوورها و افزایش فروش خود نیاز دارید بهتری است تبلیغات خود را شروع کنید. البته تبلیغات در اینستاگرام اصول خاص خود را دارد و برای داشتن نتیجه ی بهتر باید با متخصصین این حوزه مشورت کنید.

کلام آخر

در این مقاله در مورد افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام صحبت کردیم. اگر بخواهیم کل مطلب را خلاصه در دو کلمه خلاصه کنیم این دو هستند : محتوای خوب ، تبلیغات. این دو روش به شدت به یک دیگر گره خورده اند. اگر بودجه ی خوبی برای تبلیغ در نظر گرفته باشید اما محتوای شما نتواند مخاطب را جذب کند تبلیغات شما بی اثر خواهد بود. و اگر محتوای مناسب دارید اما تبلیغات انجام نمیدهید ممکن است به موفقیت و اهداف خود برسید اما زمان آن طولانی خواهد بود. برای آشنایی با تبلیغات اینفلوئنسری و تبلیغات اسپانسرینگ در اینستاگرام می توانید از مشاوره رایگان تیم افراک استفاده کنید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید