کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

آموزش ساخت اکانت حرفه ای لینکدین

آموزش ساخت اکانت حرفه ای لینکدین

لینکدین را میشناسید؟ آیا فرصت ساخت اکانت در لینکدین را داشته اید؟ آیا میدانستید از طریق تبلیغ در لینکدین میتوانید کسب و کار خود را معرفی کنید؟ اما لینکدین چیست؟ اگرهنوز برای کسب و کار خود کمپانی پیج لینکدین را راه نیانداخته اید, بهتر است این مطلب را مطالعه کنید. لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین و حرفه ای ترین شبکه اجتماعی در جهان است. در این مطلب در مورد نحوه ساخت لینکدین و اطلاعاتی در مورد این شبکه اجتماعی و تاثیر آن در دنیای دیجیتال مارکتینگ صحبت خواهیم کرد. با آموزش قدم به قدم ساخت اکانت Linkedin همراه باشید.

لینکدین چیست؟

لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه ایی است که هدف اصلی آن بهبود کسب و کار های مختلف و آشنایی افراد با آن‌ها است. این شبکه در سال 2002 توسط رید هافمن و یک تیم 10 نفره ساخته شده است.
امروزه لینکدین بیش از 757 میلیون کاربر را از سراسر جهان در خود جای داده است.
کاربران از طریق این برنامه میتوانند مهارت خود را نشان دهند و با افراد دیگر در حوزه کاری خود و کسب و کار های مرتبط خود آشنا شوند.
در هر حال هر کسی میتواند از پروفایل لینکدین خود برای اهداف غیر از بیزینس هم استفاده کند. محیط این شبکه به گونه ایی طراحی شده است که شما میتوانید علایق و حرفه خود را گسترش دهید و بیش از پیش از آن لذت ببرید.

چرا باید از لینکدین استفاده کنیم

مهمترین سوالی که در آموزش لینکدین، ممکن است برای هر کسی پیش بیاید ، هدف از ساخت اکانت لینکدین است. در ادامه با کاربردهای اصلی لینکدین آشنا خواهیم شد :

ساخت اکانت لینکدین

برندینگ

از اصلی ترین اهداف ساخت لینکدین می توان به برندینگ اشاره کرد. چه به عنوان یک کمپانی و شرکت ، چه به عنوان یک فرد متخصص، لینکدین فضای مناسبی برای برندینگ است. با یادگرفتن و انجام استراتژی ها و تبلیغات لینکدین در زمان مناسب به عنوان یک برند خوب شناخته خواهید شد.

رزومه سازی

از مهمترین کاربردهای لینکدین، می توان به رزومه سازی اشاره کرد. افراد متخصص در پروفایل شخصی خود، رزومه شان را ارائه می کنند. در لینکدین بخش مخصوصی برای نمایش رزومه به شرکت ها قرار داده شده است؛ بنابراین، افراد متخصص توانایی و مهارتشان را در معرض دید شرکت های بزرگ قرار می دهند..

کاریابی

یکی از بخش های موجود در آموزش لینکدین، بخش مشاغل است که کاربران با استفاده از آن می توانند فرصت های شغلی مرتبط را پیدا کرده و برای استخدام، رزومه کاری خود را ارسال کنند. توصیه تیم افراک به شما آشنایی با تکنیک های رزومه نویسی حرفه ای است.

آموزش قدم به قدم ساخت لینکدین(Linkedin)

اکانت شخصی شما در لینکدین, مانند کارت ویزیت شما است اما به صورت مجازی. در نتیجه تمامی اطلاعات را با دقت در هر مرحله انجام دهید.

  1. ورود به سایت لینکدین

    به آدرس linkedin.com بروید. برای ساخت حساب لینکدین، باید گزینه “new to linkedin” را انتخاب کنید. اگر پیش از این اکانت ساخته اید، کافی است ایمیل و پسورد خود را وارد کنید.
    ساخت اکانت لینکدین

  2. درج ایمیل و پسورد

    ایمیل و پسورد دلخواهی که می‌خواهید با آن اکانت لینکدین بسازید را وارد کنید.
    ساخت اکانت لینکدین

  3. اضافه کردن اسم و فامیل

    اسم و فامیل خود را کامل بنویسید. دقت کنید اگر قصد ساخت اکانت شرکتی لینکدین دارید، در این قسمت نباید اطلاعات شرکتتان را وارد کنید و فقط باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید.
    ساخت اکانت لینکدین

  4. وارد کردن شماره همراه

    شماره همراه خود را جهت دریافت کد وارد کنید.
    ساخت اکانت لینکدین

  5. اضافه کردن لوکیشن

    لوکیشن خود را اضافه کنید. دقت کنید که لوکیشن انتخابی باید با IP کشوری که با آن در لینکدین فعالیت میکنید یکی باشد.
    ساخت اکانت لینکدین

  6. وارد کردن اطلاعات تحصیلی و کاری

    در این مرحله، اگر شاغل هستید و یا تحصیل کرده اید، حوزه شغلی خود و اگر در حال تحصیل مدرسه ای و یا دانشگاهی هستید، گزینه “im a student” را انتخاب کنید و اطلاعات تحصیل خود را وارد کنید.
    ساخت اکانت لینکدین

  7. تایید ایمیل

    در این مرحله، کد ارسالی در ایمیلی که از پیش انتخاب کرده اید را وارد کنید.
    ساخت اکانت لینکدین

  8. جویای کار

    در این مرحله باید انتخاب کنید آیا به دنبال شغلی هستید یا خیر! اگر به دنبال کار باشید، پایین عکس پروفایلتان، به رنگ سبز نمایش داده می‌شود. نگران نباشید، هر موقع جویای کار باشید، می‌توانید این گزینه را در حساب خود فعال کنید.
    ساخت اکانت لینکدین

  9. ایجاد ارتباط

    در این مرحله لینکدین به شما پیشنهاد می‌دهد برای شروع، connection برای خود ایجاد کنید. می‌توانید با انتخاب یک الی نفر این کار را ادامه دهید.
    ساخت اکانت لینکدین

  10. اضافه کردن عکس پروفایل

    عکس پروفایل خود را اضافه کنید. دقت کنید عکس انتخابی شما باید رسمی و شفاف باشد.
    ساخت اکانت لینکدین

  11. اتمام کار

    پس از فالو کردن یک الی دو نفر و کد ارسالی دوباره، پروفایل شما ساخته می‌شود.
    ساخت اکانت لینکدین

تکنیک های ساخت اکانت حرفه ای لینکدین

پس از نصب و ساخت اکانت در لینکدین، نوبت به فعالیت حرفه ای می رسد! پیش از اینکه به این موضوع بپردازیم، ابتدا در ویدئو زیر نحوه ی ساخت اکانت لینکدین و تکمیل پروفایل لینکدین را توضیح می دهیم:

در ادامه به تکنیک های مقدماتی و حرفه ای فعالیت در لینکدین می پردازیم:

تکمیل پروفایل لینکدین

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک کاربر حرفه ای، تکمیل پروفایل کاربری است. باید در بخش پروفایل خود؛ نام و نام خانوادگی، حیطه فعالیت، تحصیلات و سوابق کاری تان را نوشته باشید. توجه داشته باشید که کامل نبودن پروفایل شما میتواند امتیازتان را در جست و جوهای لینکدین پایین آورده و میزان بازدید رزومه یا پیشنهادات شغلی تان را کاهش دهد. یک اکانت حرفه ای که به دنبال شغل، استخدام و شبکه سازی است باید در حالت public باشد تا همه بتوانند آن را ببینند.

url پروفایل لینکدین

در لینکدین می توانید، url پروفایل خود را شخصی سازی کنید. به این ترتیب کاربران اکانت شما را راحت تر پیدا می کنند و می توانید با دردسر کمتری آدرس تان را در شبکه های اجتماعی و وب به اشتراک بگذارید.

آموزش لینکدین

نوشتن عنوان شغلی حرفه ای

در پایین نام پروفایل شما بخشی به نام عنوان شغلی وجود دارد. هرچه عنوان تان حرفه ای تر باشد کاربران بیشتر از پروفایل شما بازدید می کنند. این امر باعث می شود امتیازی که لینکدین برای تان در نظر گرفته است، بیشتر شود.

نوشتن خلاصه تاثیرگذار

یکی دیگر از بخش های مهم در پروفایل لینکدین، نوشتن خلاصه تاثیرگذار از خود یا فعالیت تان است. مخاطبان با مطالعه خلاصه دید بهتری نسبت به فعالیت و تجربه های شما به دست خواهند آورد؛ در نتیجه ارتباط بیشتری با شما برقرار خواهند کرد.

شبکه سازی

شبکه اجتماعی لینکدین یک فضای عالی برای ایجاد ارتباط مناسب و شبکه سازی است. یکی از قسمت های لینکدین، Recommendations یا توصیه ها است. در این بخش می توانید شرکت ها و کمپانی های مناسب را به بقیه توصیه کنید. بهتر است برای ایجاد ارتباط بهتر با مشتریان و یا همکاران تان، راه های ارتباطی خود را در پروفایل قرار دهید. شماره تماس و ایمیل از جمله راه های ارتباطی است.

آموزش لینکدین

تعیین استراتژی محتوا

برای اینکه به یک فرد حرفه ای در لینکدین تبدیل شوید باید به خوبی با دیگران تعامل برقرار کنید و به مخاطبان خود ارزش دهید. این ارزش برای هر کس متفاوت است، یکی به اطلاعات جدید حیطه فعالیت خود و دیگری به آموزش علاقمند است. پس باید با یک استراتژی هدفمند به جلو حرکت کنید تا مخاطبان مطمئن باشند که از دنبال کردن شما اطلاعات مفیدی را کسب خواهند کرد.

جدا کردن حساب کاری از حساب شرکتی

بسیاری از کاربران حرفه ای لینکدین نسبت به یکی بودن اکانت شرکتی و شخصی گلایه دارند. لینکدین قابلیت حساب های شرکتی را در اختیار مخاطبان قرار داده تا آنها بتوانند برای کمپانی و مجموعه خود از این نوع حساب استفاده کنند. پس حتما اکانت شخصی خود را از حساب شرکتی جدا کنید.

لینکدین در سئو سایت

مدت‌ها است که تاثیر سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی بر سئو ثابت شده است. لینکدین یک شبکه اجتماعی بسیار معتبر است و سیگنال‌های اجتماعی که از این مدیا به دست می‌آید، به صورت غیر مستقیم بر سئو سایت اثر خواهد گذاشت. همن طور که می دانید اشتراک گذاری پست ها در شبکه های اجتماعی تاثیر بسیاری بر سئو سایت دارد. و لینکدین یکی از شبکه های اجتماعی مهم برای گوگل است. برای بهبود سئو سایت از طریق لینکدین راهکارهای بسیاری وجود دارد که از جمله می‌

تبلیغ در لینکدین

با انجام تبلیغات در لینکدین، پروفایل خود را شما را به افرادی که به دنبال خدماتتان می‌گردند، نشان می‌دهد. تبلیغ در لینکدین انواع مختلفی دارد که براساس نوع کسب و کارتان، مناسب‌ترین نوع را باید انتخاب کنید. 

تبلیغ در لینکدین

شروع کنید

خلاصه

نحوه ساخت لینکدین و ساخت صفحه کمپانی ممکن است کمی پیچیده به نظر بیاید. اما کاری بسیار راحت و با ارزش است. لینکدین را حتما در برنامه تبلیغات دیجیتالی خود جای دهید. اگر برای ساخت پروفایل Linkedin و صفحه کمپانی دچار مشکل شدید, در قسمت نظرات این پست با شما همراه خواهیم بود.

سوالات متداول

در لینکدین افراد می‌توانند با افراد دیگر در حوزه کاری خود یا مرتبط با آن آشنا شوند و مهارت‌های خود را افزایش دهند.

هزینه تبلیغ در لینکدین نسبت به فیسبوک و گوگل ادز بیشتر است اما ارزشمند است. برای اطلاع از قیمت دقیق می‌توانید با کارشناسان افراک تماس بگیرید.

وارد سایت linkedin.com شوید. گزینه Join now در بالای صفحه را انتخاب کنید. ایمیل و پسورد خود را وارد کنید. در آخر گزینه Agree & Join  را کلیک کنید. زمانی که صفحه جدید باز شد نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید. در آخر گزینه Continue را انتخاب کنید.

آموزش ساخت اکانت حرفه ای لینکدین
لینکدین را میشناسید؟ آیا فرصت ساخت اکانت در لینکدین را داشته اید؟ آیا میدانستید از طریق تبلیغ در...
4.75 از 4 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. سلام ایا امکان بارگزاری مدارک بین المللی هم تو اکانت لینکدین هست؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام و احترام
      بله در لینکدین امکان بارگزاری هر نوع مدرکی وجود دارد. با آرزوی بهترین‌ها برای شما.

      آیا مفید بود؟
  2. درحال حاضر ایران هستم و میخوام این اکانت و برای کار گرفتن در کانادا بسازم
    آیا میتونم الان آی پی و آدرس ایران و بزنم و زمانی که مهاجرت کردم، با همون اکانت آی پی و عوض کنم

    آیا مفید بود؟
    • سلام پریا جان، خیر ایرادی ندارد، آدرس را پس از مهاجرت تغییر دهید و اطلاعات خود را به روز کنید. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  3. سلام من یک سایت فروش گوشی و لوازم جانبی موبایل دارم ولی نمیتونم وارد اکانتم شم.

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز، پیشنهاد می‌کنیم با IP مشخص هر بار وارد حساب کاربری‌تان شوید، در صورتی که نتوانستید وارد شوید به لینکدین تیکت زده، در اولین فرصت مشکل شما را رفع خواهند کرد.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  4. سلام. میخوام اکانت شرکتی بسازم اما ظاهرا با نت داخلی نمیشه. امکان داره راهنمایی کنید؟؟؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      خیر – با لوکیشن ایران هم می‌توانید فعالیت کنید.

      آیا مفید بود؟
  5. وقت بخیر ؛ می خوام یه اکانت در لینکدین بسازم و کسب و کارم را تبلیغ کنم برای دریافت پروژه های خارجی ؛
    لطفا راهنمایی بفرمایید باید چکار کنم ؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      اگر میخواهید کسب و کارتان را پروموت کنید پیشنهاد می‌کنیم اکانت بیزنس کسب و کارتان را ساخته و به تولید محتوای مرتبط با آن بپردازید. اگر به دنبال پروموت تخصص خود هستید، در اکانت شخصی خود فعالیتتان را ادامه دهید. به طور کلی رمز موفقیت در فضای دیجیتال تولید محتوای با کیفیت و مداوم است.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  6. ایا برای افتتاح و استفاده از حساب لینکدین نیاز به ای پی ثابت در کشور های دیگه هست؟

    آیا مفید بود؟
  7. سلام ببخشید حساب من خود به خودی بسته شده است لطفا کمکم کنید تا دوباره حساب من فعال شود تشکر

    آیا مفید بود؟
  8. اکانت لینکدین برای بیزینس رو چجوری بسازیم؟ چی رو تو اکانتش عنوان کنیم؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      برای افتتاح حساب لینکدین شرکتی میتوانید از بلاگ < چگونه اکانت لینکدین شرکتی بسازیم؟ > کمک بگیرید.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  9. باسلام موقعی که میخوام کمپانی پیج ایجاد کنم ارور An error has occurred, please try again later. Learn more میده مشکل از کجاست؟
    نام و نام خانوادگی پیج شخصی درسته 5 روز از ساخت حساب شخصی گذشته و تمام اطلاعات رو صحیح وارد کردم
    ممنون.

    آیا مفید بود؟