کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

نحوه تولید محتوا برای سایت ـ انواع استراتژی های تولید محتوا

نحوه تولید محتوا برای سایت ـ انواع استراتژی های تولید محتوا

مهمترین کار برای یک وب سایت، تولید محتوا است؛ تولید محتوا مناسب باعث افزایش وبسایت یا وبلاگ شما می شود و مشارکت اجتماعی را بالا می برد. تولید محتوای ساده و مفید برای هر کسب و کاری حیاتی است. امروزه سئو تاکید زیادی بر تولید محتوا با کیفیت است. تولید محتوای با کیفیت باعث می شود که رتبه وبسایت شما به طور چشمگیری در نتایج موتور جست و جو افزایش پیدا کند. در ادامه این مطلب نحوه تولید محتوا برای سایت و قالب ها و فرمت های محتوا را بررسی خواهیم کرد؛ با افراک همراه باشید.

چرا باید برای سایت تولید محتوا کنیم؟

بهینه‌سازی سایت بدون محتوا، انجام شدنی نیست. اگر بتوانید محتوای مناسب تولید کنید و در آن استمرار داشته باشید؛ قطعا به صفحه اول نتایج گوگل خواهید رسید. اگرچه در سئو نکات فنی زیادی وجود دارد که باید رعایت شود اما محتوا مهم‌ترین فاکتور سئو از نظر گوگل هستند. اصلی ترین هدف بازاریابی محتوا، تغییر رفتار کاربران است.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا برای سایت شامل ویدیوها، عکس ها، متون و حتی موسیقی هایی است که یک کارشناس تولید محتوا در سایت قرار می‌دهد. می‌دانیم که تولید محتوای متنی ارزش بالایی در گوگل دارد و در سئو سایت نیز نقش موثری دارد. اما نکته‌‌ی مهم این است که محتوا نباید صرفا برای رتبه گرفتن در گوگل نوشته شود؛ باید نیاز کاربر را به وضوح و سادگی رفع نماید. به همین دلیل تولید محتوای متنی برای سایت در گوگل، اهمیت و ارزش بالاتر و بیشتری نسبت به سایر محتواها دارد.

فرمت های محتوا

قالب محتوا به معنای این است که محتوای شما چه شکلی است؛ انواع قالب محتوا شامل محتوای متنی، محتوای تصویری، محتوای صوتی و محتوای ویدیویی است. مهم ترین فرمت تولید محتوا، محتوای متنی است. امروزه تولید محتوای صوتی و پادکست، در میان کارشناسان بسیار زیاد شده است. با تولید یک محتوای متنی هدفمند که به سرعت در گوگل رتبه بگیرد، سپس با اضافه کردن پادکست های جذاب میتوانید باعث بالا رفتن سریع رتبه خود در گوگل و ماندگاری در آن شوید. ممکن است تولید محتوای ویدئویی به اندازه محتوای متنی در سئو سایت شما تأثیر مثبت نداشته باشد. اما به هیچ عنوان نمی‌توان تأثیر زیاد محتوای ویدیویی را نادیده گرفت. با تولید محتوای هدفمند ویدیویی در سایت هایی نظیر یوتیوب، آپارات، اینستاگرام و … مخاطبان زیادی را به خود جذب خواهید کرد.

نحوه تولید محتوا متنی برای سایت

امروزه بیشترین تاکید تولید محتوای بر سئو و کیفیت مناسب محتوا است؛ باید بر اساس موضوع سایت، تولید محتوا کنید. در ادامه استراتژی های تولید محتوای با کیفیت را بررسی خواهیم کرد.

ایده محتوا

اولین قدم برای نوشتن محتوا، پیدا کردن ایده است؛ شما می توانید ایده های اولیه را یادداشت کرده و با استفاده از آن ها موضوعات محتوای خود را انتخاب کنید. برای کشف ایده می توانید به سایت های رقیب مراجعه کرده و ببینید بیشتر از چه موضوعاتی برای محتواهای خود استفاده می کنند؛ همچنین می توانید از ابزارهای سئو مانند Search Console استفاده کنید.

مطالب مرتبط

ایده های کسب درآمد با گوشی بدون سرمایه

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی در واقع همان کلماتی هستند که کاربران در موتورهای جست و جو، سرچ می کنند. هرچه کلمه کلیدی شما به کلماتی که کاربران استفاده می کنند نزدیک تر باشد محتوای شما در معرض دید تعداد کاربر بیشتری قرار می گیرد. تفاوتی ندارد که سایت شما تجاری باشد یا شخصی، نحوه تولید محتوا برای سایت بر اساس کلمات کلیدی از قواعد خاصی پیروی می کند. این قواعد خاص به این معناست که باید هر کلمه کلیدی در مقدار مناسب درصد مناسبی (بین 1 الی 3 درصد) در محتوای تولید شده استفاده شود. برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب می توانید از ابزارهای سئو نظیر Keyword Planner استفاده کنید.

عنوان محتوا

شاید اصلی ترین موضوع در تولید محتوای با کیفیت، انتخاب عنوان محتوا باشد. استفاده نکردن از عنوان های تکراری و استفاده از عنوان های پرسشی و همچنین استفاده از کلمات کلیدی در عنوان ها می تواند باعث جذب مخاطب به محتوای سایت شما شود. سعی کنید جذاب ترین عنوان را برای محتوای خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اولین عاملی که باعث می شود کاربر بر روی محتوای شما کلیک کند، عنوان محتوای شما است.

موضوع محتوا

همان طور که گفته شد ایده پردازی اولین قدم برای تولید محتوا است اما اگر در پرداخت به موضوع و ایده اصلی دقت کافی را نداشته باشید؛ موضوع محتوای خود را از بین برده‌اید. نحوه تولید محتوا برای سایت باید به گونه ای باشد که موضوع اصلی سایت به صورت کامل بیان شود. موضوعات و ایده های بیان شده در مطالب باید با جزئیات کامل مورد بررسی قرار گیرند.

تعداد کلمات محتوا

یکی از مشکلات محتواهایی با موضوعات متفاوت حجم کلمات آن است؛ اگر یک محتوا خیلی کوتاه یا خیلی طولانی باشد؛ نظر کاربر را جذب نمی کند. محتوای طولانی باعث میشود که کاربر از محتوای سایت شما خسته شود و بعد از چند دقیقه مطالعه محتوای سایت شما از آن خسته شده و از سایت خارج شوند. همچنین محتوای کوتاه شده و خلاصه نیز می تواند این ذهنیت را در کاربر ایجاد کند مدیران سایت ارزش چندانی برای محتویات قرار داده شده در سایت قائل نیستند. در نحوه تولید محتوا برای سایت باید همواره به مقدار کلمات و تعداد آن‌ها دقت کنید. مناسب ترین تعداد کلمه برای محتوا از ۹۰۰ تا ۱۴۰۰ کلمه است و برای محتواهای کوتاه ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه است.

بررسی سایت های رقیب

یکی از مهم‌ترین موارد برای تولید محتوا این است که از اشتباهات رقیب خود درس بگیرید و آن‌ها را تکرار نکنید؛ در مقابل از نقاط قوت آن ها استفاده کنید. به صورت کامل سایت های رقیب را از لحاظ محتوایی و سئویی بررسی کنید و نکات مهم را یادداشت کنید.

محتوای آموزشی

یکی از بهترین مدل های تولید محتوا، محتوای آموزشی است. در بیشتر اوقات کاربران به دنبال یادگیری هستند. استفاده از موضوعات آموزشی در تولید محتوا موجب میشود که کاربران محتوای شما را به یاد داشته باشند و همواره از محتوای تولید شده در سایت شما به عنوان یک منبع آموزشی یاد کنند. مطابق سوالات کاربران، محتوای آموزشی تولید کنید. سعی کنید از کلمات پرسشی مثل چرا و چگونه استفاده کنید.

نحوه تولید محتوا برای سایت

نحوه تولید محتوا تصویری برای سایت

در تولید محتوای تصویری موارد زیادی اهمیت دارند که یکی از مهم ترین آن ها استفاده از تصاویر جذاب است. چنانچه تصاویری که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با متن نوشته ارتباط کامل داشته باشد در محتوای موردنظر قرار داده شود؛ افراد نیز تمایل بیشتری به خواندن مطلب موردنظر خواهند داشت. براساس تحقیقات صورت گرفته مقاله هایی که از تصاویر جذاب در آن ها استفاده شده در مقایسه با دیگر مقالات ۹۴ درصد بازدید بیشتری دارند. استفاده از تصاویری که توسط مسئول سایت طراحی شده و شخصا تصویربرداری شده است؛ می تواند تاثیر بیشتری در موفقیت وب سایت و محتوای تولید شده داشته باشد.

نحوه تولید محتوای صوتی برای سایت

محتوای صوتی یکی دیگر از انواع تولید محتوا برای سایت است؛ اغلب وب سایت ها قابلیت پخش فایل های صوتی را به آسانی دارند بنابراین می توانید از این ویژگی در استراتژی تولید محتوا استفاده کنید.

تولید محتوا در هر قالبی نیازمند انجام یکسری از مراحل است. برای تولید محتوا در قالب فایل های صوتی از مراحل زیر پیروی کنید.

  • ابتدا متن محتوای صوتی را آماده کنید.
  • محتوای متنی را به فایل صوتی تبدیل کنید. می توانید از استریوهای ضبط حرفه ای استفاده کنید و یا خیلی ساده با موبایل خود فایل صوتی را آماده کنید.
  • فایل ایجاد شده را باید ادیت و میکس کنید.
  • بعد از آماده سازی فایل می توانید آن را به روش های مختلف پروموت کنید. به عنوان مثال می توانید فایل صوتی را در وب سایت و شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
نحوه تولید محتوا برای سایت

نحوه تولید محتوای ویدیویی برای سایت

با استفاده از ویدیو می توانید به راحت ترین و سریع ترین شکل ممکن، پیام خود را به کاربران برسانید. محتوا ویدیویی باید به گونه‌ای باشد که مخاطب به محض شروع آن، مشتاق شده و تا پایان ویدیو را ببیند. خصوصا به خاطر رقابت گسترده در دنیای تجارت، کاربران فقط به آن دسته از ویدیوهای تبلیغاتی توجه می‌کنند که آنها را برای چند ثانیه سرگرم کند. تولید محتوای ویدیویی با روشهای مختلفی انجام می شود. می‌توانید به طور مستقیم در تیزری ویدیویی از کسب و کارتان فیلمبرداری کرده و آن را به مخاطبان نمایش دهید. می‌توانید از انیمیشن  استفاده کرده و داستان تجارت خود را با جلوه‌های بصری زیبا به همراه کارکترهای اختصاصی روایت کنید یا با ساخت موشن گرافیک در جهان تکنولوژی‌های نو بدرخشید.

کلام آخر

مطابق با موضوع سایت تان می توانید انتخاب کنید که کدام یک از انواع فرمت های تولید محتوا، مفید تر هستند؛ تولید محتوا کاری تخصصی است که بهتر است توسط کارشناسان این حیطیه انجام شود. تجربه شما از تولید محتوا برای سایت به چه صورت بوده است؟ با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

نحوه تولید محتوا برای سایت ـ انواع استراتژی های تولید محتوا
مهمترین کار برای یک وب سایت، تولید محتوا است؛ تولید محتوا مناسب باعث افزایش وبسایت یا وبلاگ شما...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید