کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

سئو کلاه سیاه چیست؟ گوگل زرنگ تر از شماست

سئو کلاه سیاه چیست؟ گوگل زرنگ تر از شماست

کلاه سیاه برای دهه ها نماد افراد بد در فیلم های هالیوودی بود. امروزه هم کلاه سیاه داران به عنوان نمادی از افرادی محسوب میشود که بد هستند! در دنیای وب و اینترنت، کلاه سیاه یا Black hat داران نمادی برای هکر ها، سارقان الکترونیک و … است. اما در دنیای تولید محتوا و سئو هم برخی آدم ها کلاه سیاه به سر دارند! در دنیای محتوا، کسانی که میخواهند به طور مستقیم با استفاده از تکنینک های مختلف سر گوگل را کلاه بگذارند و مطلب خود را به صورت مصنوعی در نتایج گوگل بالا بیاورند، کلاه سیاه داران محسوب میشوند.

سئو کلاه سیاه چیست؟

تصور کنید برای پذیرش در یک موقعیت خوب شغلی باید در امتحان ورودی شرکت کنید و حداقل نمره ی ۱۴ بگیرید. شما در امتحان مطمئن میشوید که توانسته اید به اندازه ی حداقل نمره، سوالات را پاسخ دهید. اما ناگهان تصمیم میگیرد تقلب کنید و نمره ی خود را به ۱۹ برسانید تا احتمال قبول شما بیشتر شود. حال اگر در لحظه ی تقلب مراقب امتحان مچ شما را بگیرد چه میشود؟ نه تنها نمره ی ۱۹ را به دست نمی آورید، که شانس داشتن آن موقعیت شغلی برای همیشه از شما گرفته میشود.

اگر شما طراح وب یا کارشناس تولید محتوا هستید، در همین موقعیت قرار دارید. شما میخواهید همیشه در نتیجه ی گوگل اول باشید و حتی اگر از حضور خود در صفحه ی اول گوگل مطمئن باشید اما باز هم میخواهید بالاتر بیایید. اگر برای بالاتر آمدن به جای بهبود کیفیت مطالب و صفحات سایت، تصمیم بگیرید به سراغ تکنیک های دور زدن الگوریتم های گوگل بروید ممکن است گوگل متوجه شود و نه تنها شما را در رتبه های بالا نشان ندهد، بلکه برای همیشه شانس حضور در صفحات اول را هم از دست بدهید.

به همین دلیل نیاز است پیش از آنکه کار تولید محتوا و طراحی سایت را شروع کنید، بدانید گوگل در چه زمان هایی مچ شما را به عنوان یک کلاه سیاه میگیرد.

روش های سئو کلاه سیاه چیست؟

اگر میخواهید سر گوگل کلاه بگذارید، حداقل کلاه هایی بگذارید که گوگل متوجه آن ها نشود. برخی از تکنیک های سئو کلاه سیاه که گوگل الگوریتم هایی برای شناسایی آن ها دارد موارد زیر هستند:

black hat چیست

زمانی که شما برای یک محتوا میخواهید در بسیاری از کلماتی که حتی در مورد آن ها ننوشته اید، سئو شوید و در نتیجه در کد های بلاگ خود، متن هایی اضافه میکنید که مخاطب آن ها را نمیبیند و متوجه آن ها نمیشود. به طور مثال تصور کنید که ما میخواستید این متن به کسانی که “تبلیغ در گوگل” هم سرچ میکنند حتما نشان داده شود در حالی که در متن در مورد آن توضیح نداده ایم و مثلا در کد های همین بلاگ عبارت تبلیغ در گوگل را به صورت پنهان بارها تکرار کنیم.

بلاگ اتوماتیک (Content Automation)

زمانی که شما برای آنکه در نتایج سرچ گوگل در تعداد زیادی از عبارت ها نشان داده شوید، متوسل به استفاده از ربات های تولید محتوا میشوید. این ربات ها از شما عبارت کلیدی مورد نظر شما را میگیرند و متنی نه لزوما با معنا و کیفیت را ساخته و به گوگل معرفی میکنند.

درب های مصنوعی (Doorway Pages)

اینجا سایت افراک است و کار اصلی افراک هم تبلیغ در گوگل است. حالا تصور کنید ما بخواهیم به هر طریقی که شده، تعداد بیشتری از افراد را به صفحه ی اول افراک هدایت کنیم. یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه در اینجا میتواند آن باشد که این صفحه را ریدایرکت کنیم به صفحه ی اصلی افراک! به این طریق شما که میخواهید در مورد Black Hat SEO بدانید آن را سرچ میکنید و این بلاگ هم در نتایج میبینید اما زمانی که روی آن کلیک میکنید ما شما را بدون اجازه به صفحه ی اول سایت افراک ریدایرکت میکنیم.

پر کردن کلمات کلیدی (Keyword Stuffing)

این مطلب که در حال خواندن آن هستید چند کلمه ی کلیدی دارد؟ یک؟ سه؟ پنج؟ چیزی در همین حدود! ولی اگر بخواهید تمام کلمات مهمی که در مطلب استفاده شده را به عنوان کلمه ی کلیدی در نظر بگیرید که در نهایت در نتیجه ی تعداد بیشتری از جستجو ها نمایش داده شوید چه؟ در آن زمان احتمالا از متاتگ ها و انکر تکست های بسیار زیاد و مصنوعی استفاده خواهید کرد که یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه یا Black Hat محسوب میشود.

تولید محتوا و طراحی وبسایت

استفاده از محتوای یکسان برای چند عنوان بلاگ (Duplicate Content)

آیا عنوان این مطلب میتواند “کارهایی که در تولید محتوا نباید انجام داد” باشد؟ البته که میتواند! پس چرا همین مطلب را عینا با این عنوان هم منتشر نکنیم؟ چون سر گوگل به این راحتی کلاه نمیرود و این کار هم از جمله موارد سئوی Black Hat محسوب میگردد.

فرض کنید در اینجا اینجا به شما پیشنهاد بدهیم که در نهایت برای بهتر نشان داده شدن محتوای خود بلاگ چگونه در گوگل نتیجه ی بهتری بگیرید را معرفی کنیم و توصیه کنیم آن را مطالعه کنید. اما به جای آنکه آن عبارت را به همان بلاگ لینک دهیم، به صفحه ی سفارش تبلیغ در گوگل لینک دهیم و شما را به آنجا هدایت کنیم. قطعا این کار غیر اخلاقی است و قطعا گوگل بالاخره متوجه این رفتار وبسایت خواهد شد.

جمع بندی

موارد گفته شده تنها چند مورد از مهم ترین تکنیک های سئو کلاه سیاه یا Black Hat SEO Techniques بود و این تکنیک ها تا ۱۵ مورد هم میرسد. دلیل آنکه بقیه ی موارد را شرح ندادیم این است که مقصود از نگارش این مقاله چیز دیگری بوده است. مقصود آن بوده که شما در مجموع با سئو کلاه سیاه آشنا شوید و بدانید که راه بالا آمدن در گوگل، تولید محتوای خوب است و نه تلاش برای دور زدن گوگل.

سئو کلاه سیاه چیست؟ گوگل زرنگ تر از شماست
کلاه سیاه برای دهه ها نماد افراد بد در فیلم های هالیوودی بود. امروزه هم کلاه سیاه داران...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید