کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

انتخاب ایران در گوگل ادز

انتخاب ایران در گوگل ادز

این امکان در کل دنیا وجود ندارد که بتوانیم تمام تبلیغات گوگلی را از سراسر جهان ببینیم. هزینه هر کلیک در گوگل ادز مشخص است و حتما دلتان نمیخواهد تبلیغ در گوگل شما برای کشوری نمایان شود که حتی زبان تبلیغ شما را نمیفهمد. بنابراین پس از ساخت اکانت گوگل ادز و کمپین خود , باید زبان و مکانی را انتخاب کنید. به طور حتم انتخاب ایران در گوگل ادز, گزینه ای است که به ذهن شما میرسد.
اما انتخاب ایران, به عنوان محدوده جغرافی تبلیغات, امکان پذیر است؟ برای پاسخ به این سوال در این مطلب همراه ما باشید.

آیا انتخاب ایران در گوگل ادز امکان پذیر است؟

خیر, کلمه تحریم را زیاد شنیده ایم. مانند خیلی از موارد, گوگل هم کشور ایران را تحریم کرده است. شما نمیتوانید در قسمت لوکیشن در گوگل ادز کشور ایران را به عنوان مکان هدف خود انتخاب کنید. اما بهتر است بدانید, این اتفاق ضربه ایی به روند تبلیغات شما وارد نمیکند. چرا که میتوانید به راحتی از روشی که برایتان خواهیم گفت تبلیغات خود را انجام دهید.

بیشتر بدانید: تبلیغات یوتیوب

روش انتخاب ایران در گوگل ادز

انتخاب ایران در گوگل ادز

همانطور که گفتیم, نمیتوانید کشور ایران را برای محدوده تبلیغات خود انتخاب کنید. اما میتوانید تبلیغ خود را برای ایرانیان نمایش دهید.
با انجام مراحل زیر, هیچ ضربه ایی به روند تبلیغات شما وارد نمیشود و تبلیغات شما همانطور که بخواهید نمایش داده میشود.

  •  کمپین تبلیغاتی خود را انتخاب میکنید و آنرا نام گذاری کنید. از عبارتی استفاده کنید که کل کسب و کار شما را توضیح دهد.( به عنوان مثال: خرید کفش مردانه )
  • در قسمت add group زیر مجموعه های کار خود را وارد کنید. شامل کلید واژه های فرعی که مرتبط با کسب و کار شما هستند. ( به عنوان مثال: کفش چرم, کفش کالج, نیم بوت و …)
  • در قسمت Networks, تیک دو گزینه search Network و Display Network را بردارید.
انتخاب ایران در گوگل ادز
  •  زمان انتخاب محدوده مکانی تبلیغات شما رسیده است. همانطور که میبینید, انتخاب ایران در گوگل ادز امکان پذیر نیست. به همین دلیل گزینه ” All countries” را انتخاب کنید.
  •  این مرحله بسیار مهم است. فراموش نکنید که زبان تبلیغات خود را ” Persian” و ” English” انتخاب کنید. با انتخاب زبان فارسی و انگلیسی هدف گذاری شما محدود به آنچه میخواهید, میشود.

در ادامه مرحله create Ads را انجام میدهید. پس از تایید و ذخیره, تمام تبلیغات شما, بدون نگرانی برای ایرانیان نمایش داده میشود.

مطلب مرتبط: تبلیغ در گوگل چیست؟

انتخاب مکان در گوگل ادوردز چه اهمیتی دارد؟

زمانی که کمپین مورد نظر خود را انتخاب میکنید بسیار مهم است که برای چه کسانی میخواهید آن را نمایش دهید. با انتخاب زبان و محدوده جغرافی, تبلیغ خود را محدود میکنید.
این محدودیت شما را به شهرت و سود بیشتر نزدیک خواهد کرد. چرا که افرادی تبلیغ شما را کلیک میکنند که واجد شرایط خرید و دریافت محصولات و خدمات شما هستند.
همچنین هزینه هر کلیلک شما هدر نمیرود. تبلیغ شما برای کسانی نمایش داده میشود که زبان و مکان هدف شما باشند. درست است که نمیتوانید انتخاب ایران در گوگل ادز را میان گزینه های خود داشته باشید, اما با روش مذکور به هدفتان خواهید رسید.

تمامی مراحل گفته شده در این مطلب را هم میتوانید خودتان انجام دهید و هم از آژانس های حرفه ایی در تبلیغات آنلاین, مانند افراک کمک بگیرید. در دنیای دیجیتال مارکتینگ روش های بسیاری برای تبلیغات آنلاین محصولات شما وجود دارد. یکی از بهترین آن ها تبلیغات گوگلی است, که میتوانید برای تمامی دامنه ها همچنین دامنه دات ir تبلیغات انجام دهید. برای رسیدن به سوالات خود و دریافت اطلاعات بیشتر, مشاوره رایگان با گروه افراک را از دست ندهید.

انتخاب ایران در گوگل ادز
این امکان در کل دنیا وجود ندارد که بتوانیم تمام تبلیغات گوگلی را از سراسر جهان ببینیم. هزینه...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. این گزینه ها هنگام ایجاد کمپین اصلا نیست. لطفا اگه راه حلی داشتید برای نسخه جدید گوگل ادرز که میشد برای ایران تبلیغ بدی را از طریق ایمیل برام بفرستید. ممنونم. من خارج از ایران هستم برای پرداخت اینا مشکلی ندارم ولی نمیشه اون گزینه های که شما فرمودین را پیدا کرد

    آیا مفید بود؟
    • با سلام
      لطفا تو سایت تیکت بزنید، تا کارشناسان با شما تماس بگیرند.
      پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
    • نه تنها میتونید تبلیغ در گوگل داشته باشید بلکه برای دامنه دات ir هم میتونید تبلیغات داشته باشید. این مطلب رو مطالعه کنید.
      https://bit.ly/30x5jOz

      آیا مفید بود؟