کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

تصاویر تکراری چه تاثیری بر روی سئو سایت دارند؟

تصاویر تکراری چه تاثیری بر روی سئو سایت دارند؟

محتوا همیشه یکی از اصلی ترین ارکان سئو بوده است. بعد از لینک سازی اصلی ترین چیزی که بر روی رتبه سایت تاثیر میگذارد؛ محتوای مناسب است. اما آيا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که تصاویر تکراری که اغلب در چندین سایت کپی شده‌اند، چه تاثیر بر روی رتبه سایت شما می‌گذارند؟ حال محتوای تکراری چیست؟ به محتوایی که در سراسر دامنه کپی شده باشد؛ محتوای تکراری می‌گوییم. در این مطلب به بررسی تاثیر تصاویر و محتوای تکراری بر روی سئو سایت می پردازیم با افراک همراه باشید.

بیشتر بخوانید

سنجش سرعت سایت با جی تی متریکس

محتوایی که به کاربر نمایش داده می‌شود؛ باید منحصر به فرد ترین و نسبی ترین باشد تا کاربر پاسخ کامل‌تری را دریافت کند. محتوای تکراری کاربران را خسته و کسل می‌کند؛ به همین دلیل گوگل، بیشتر محتوای یونیک را به کاربران نشان می‌دهد. بهترین راه برای نشان دادن منحصر به فرد بودن سایت به گوگل، استفاده از تصاویر یونیک است. تصاویر استوک (تصاویری که در سراسر وب کپی شده‌اند)، سریعا در اختیارتان قرار می‌گیرند اما اغلب بی روح و غیرشخصی هستند. تصاویر استوک در اکثر موارد فوراً قابل تشخیص هستند که این موضوع ممکن است به برند آسیب وارد کند. استفاده بیش از حد از تصاویر استوک می‌تواند نشان دهنده بی تفاوتی و عدم وجود خلاقیت در سایت باشد.

تاثیر تصاویر تکراری بر سایت

به دو تصویر بالا دقت کنید. یکی از تصاویر در یک کتابخانه و دیگری در یک دفتر شخصی گرفته شده است. حال ممکن است نور تصویر دوم کم باشد و یا حتی میزها خیلی مرتب نباشند، اما افراد واقعی را در یک محیط کاری واقعی نشان می‌دهند و همچنین گوگل قبلاً آن تصویر را ندیده است، بنابراین کاملاً تازه و منحصر به فرد است. کراولرهای گوگل برای مقایسه و ارائه تصاویر به اندازه کافی باهوش هستند و زمانی که تصاویر کپی‌ شده را مشاهده می‌کنند، آن‌ها را رتبه بندی می‌کند. Google به مقالاتی که شامل تصاویر اصلی و در عین حال دیده نشده هستند وزن و اعتبار بیشتری می‌بخشد.

افزایش ورودی گوگل : چگونه بازدید سایت را در گوگل افزایش دهیم؟

گوگل، چگونه دو محتوای کپی را بررسی و رتبه بندی می‌کند؟

برای پاسخ به این سوال لازم است، یک مثال را با هم بررسی کنیم؛
ابتدا باید دو پلتفرم A و B را در نظر بگیرید. پلتفرم A دارای محتوای یونیک و منحصر به فرد است که بخاطر اطلاعات مفید و خاصی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد در جایگاه‌های اول گوگل است؛ در مقابل پلتفرم B همان محتوا را در وب سایت خود کپی کرده است تا به همان رتبه بندی برسد. تصاویر تکراری یا متن تکراری موتور جستجو را گیج می‌کنند. در این صورت موتور جستجو نمی‌تواند دو محتوای یکسان را نسبت به یکدیگر رتبه بندی کند، بنابراین به سادگی هر دو را فیلتر کرده و سپس محتوای یونیک دیگر را رتبه بندی می‌کند. محتوایی که به تازگی منتشر شده‌اند آسیب بیشتری می‌بیند، اما محتوای منحصر به فرد هم به خاطر همین تکرار محتوا دچار مشکل شده و رتبه خود را از دست خواهد داد.

۳ روش افزایش ترافیک سایت با محتوای سبز

تصاویر تکراری در سایت

آیا گوگل تاریخ و زمان انتشار را در نظر می گیرد؟

بسیاری از وب‌مستران و صاحبان سایت‌ها فکر می کنند که گوگل تاریخ و زمان انتشار را در نظر می گیرد و به همین دلیل رتبه پلتفرم A نباید تحت تأثیر قرار گیرد و کاهش یابد. بله، این موضوع که گوگل تاریخ و زمان انتشار را در نظر می گیرد درست است، همان‌طور که می‌دانید می‌توان این تاریخ انتشار را تغییر داد، به‌همین علت گوگل وارد این پیچیدگی‌ها نمی‌شود و رتبه هر دو مورد را کاهش می‌دهد.

نحوه تولید محتوا برای سایت ـ انواع استراتژی های تولید محتوا

استفاده از تصاویر تکراری در سایت چه جریمه‌ای را به همراه دارد؟

طبق سیاست های گوگل، هیچ جریمه ای برای کپی محتوا وجود ندارد و این بدان معناست که شما بخاطر استفاده از تصاویر تکراری جریمه یا پنالتی نمی‌شوید. بلکه گوگل به محتوای منحصربه‌فرد و همچنین بک لینک‌هایی که به محتوای ارزشمند متصل شده اند، پاداش می‌دهد و آن‌ها را به افراد بیشتری پیشنهاد می‌دهد. نقشه های سایت XML ابزار کمکی هستند که با کمک آن‌ها گوگل می‌تواند محتوای منحصر به فرد را پیدا کند. محتوای تکراری برای حفظ موقعیت سایت در گوگل اصلا مفید نخواهد بود. گوگل بیشتر بر روی محتوای منحصر به فرد تمرکز می‌کند تا کاربران را برای مدت طولانی تری درگیر کند. اگر صاحبان سایت‌ها و وب‌مستران می‌خواهند امتیاز سئو را بهبود ببخشند و در SERPهای اولیه قرار بگیرند، باید از محتوای منحصر به فرد استفاده کنند.

یک استراتژی همیشگی سئو، اجتناب از محتوای تکراری است. اگر می خواهید سریعتر در رتبه‌های اول قرار بگیرید و اعتبار خوبی کسب کنید، باید مطمئن شوید که محتوای شما منحصر به فرد است!

چگونه بفهمیم محتوای تصویری یا متنی سایتمان را کپی کرده‌اند؟

اگر می‌خواهید از شر کپی تصاویر سایتتان خلاص شوید، به کمک ابزارها و فناوری جستجوی عکس معکوس نیاز دارید. شما می‌توانید از جستجوی عکس معکوس مانند Duplichecker استفاده کنید تا متوجه شوید که آیا کسی تصاویر شما را کپی کرده است یا خیر. این ابزار جستجوی تصویر می‌تواند به شما این امکان را بدهد که URL تصویر را نیز در صورتی که قبلاً به صورت آنلاین منتشر شده است جستجو کنید. با ابزار جستجوی تصویر، از سایت‌ها و صفحاتی که بدون اجازه شما محتوای شما را کپی می‌کنند، اطلاع خواهید داشت.

شما می‌توانید با سایت مورد نظر تماس گرفته و از آن‌ها بخواهید محتوای کپی شده را پاک کنند در صورتی که جوابی دریافت نکردید، می‌توانید با واحد نقض حق نسخه‌برداری Google تماس گرفته و نتایج را با جستجوی عکس معکوس به عنوان شاهدی بر کپی تصویر برای آن‌ها ارسال کنید. شما با پیمودن این مسیر به راحتی می‌توانید از شر کپی تصاویر خلاص شوید و همچنین می‌توانید خود را از اثرات منفی آن و بی اطلاعی گوگل نجات دهید.

کلام آخر ـ تاثیر تصاویر و محتوای تکراری بر سایت

در این مطلب بررسی کردیم که استفاده از تصاویر و متن‌های تکراری چه تاثیری بر روی رتبه بندی سایتمان خواهد داشت؟ و نتیجه گرفتیم که استفاده از تصاویر کپی شده به خودی خود رتبه سایت را کاهش نخواهد داد، بلکه گوگل محتواهای یونیک و منحصر به فرد را به کاربران در نتایج بالاتری نشان خواهد داد. تجربه شما از استفاده از تصاویر تکراری در سایتتان به چه صورت بوده است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

تصاویر تکراری چه تاثیری بر روی سئو سایت دارند؟
محتوا همیشه یکی از اصلی ترین ارکان سئو بوده است. بعد از لینک سازی اصلی ترین چیزی که...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید