کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

بهترین استراتژی های بازاریابی آنلاین

بهترین استراتژی های بازاریابی آنلاین

برای آنکه مخاطبان خود را وادار به خرید محصول و یا خدمات خود سازید، لازم است برای تبلیغات و کمپین های بازاریابی خود، یک استراتژی تعیین کنید. نقش این استراتژی های بازاریابی، این است که مخاطبان خود را شناسایی کنید و بهترین راه فروش محصولات خود را پیدا کنید.
در اختیار داشتن استراتژی بازاریابی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های مارکتینگ به حساب می‌آید. منظور از استراتژی بازاریابی همان برنامه هدفمند یک شرکت جهت دسترسی به مخاطبان هدف و آگاه کردن آنها در مورد ویژگی‌ها، مشخصات و مزایای تمامی محصولات شرکت و خدمات آنها می‌باشد.
در ادامه با ما همراه باشید تا برای شما در رابطه با بهترین استراتژی بازاریابی آنلاین و انواع آن مطالبی را بیان کنیم.

استراتژی بازاریابی چیست؟

استراتژی بازاریابی چیست؟ استراتژی بازاریابی با نام اختصاری Marketing Strategy، یک برنامه هدفمند است که هر کسی تصمیم می گیرد چگونه یک کسب و کار را راه اندازی کند، و یا از آن برای برای دیده شدن و افزایش سود خود استفاده کند. این استراتژی می تواند شامل هر چیزی از ایجاد هویت برند قوی، تا توسعه محصولات و خدمات نوآورانه باشد که برای موفقیت در فضای آنلاین به آن نیاز دارید. استراتژی های بازاریابی باید متناسب با اهداف شما باشد.

برای ایجاد استراتژی بازاریابی، شما باید محصول و خدمات خود را تعرف کنید، موقعیت فعلی را درک کنید و زمینه های دستیابی به اهداف خود را شناسایی کنید. هدف اصلی ایجاد استراتژی بازاریابی، تشویق مشتریان به خرید محصول و خدمات شماست و به همین دلیل، کمک زیادی به پیشی گرفتن از سایر رقبا می کند.

مراحل ایجاد استراتژی بازاریابی موفق

  • بازار را تجزیه و تحلیل کنید و مخاطبان هدف خود را تعیین کنید.
  • با تصمیم گیری در مورد پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود، به استراتژی بازار بروید
  • ایجاد موقعیت در بازار، و ایجاد تمایز محصول، نحوه درک مشتریان از شما و محصول شما
  • تعیین قیمت شما
  • تعیین بودجه برای استراتژی بازاریابی
  • اجرای استراتژی انتخابی شما
  • پیگیری و بهبود مستمر برنامه شما
استراتژی های بازاریابی آنلاین

انواع استراتژی برای شروع کمپین تبلیغاتی

پیش از هر چیزی باید این نکته را ذکر نماییم که انواع استراتژی بازاریابی بیش از ۵۰ نوع بوده که با در نظر گرفتن هدف و نیازهای کسب و کار خود می‌توانید آنها را انتخاب نمایید.

نمی‌توان در این مطلب تمامی آنها را به طور کامل معرفی کنیم، اما قصد داریم به سراغ آن دسته از استراتژی‌های بازاریابی برویم که قبلاً امتحان خود را پس داده و نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی در پایه و اساس فعالیت‌های مارکتینگی شما و افزایش کسب و کار به دنبال دارد و از معروف ترین و بهترین استراتژی های بازاریابی برای شروع کمپین های تبلیغاتی است.

در ادامه چند مورد از معروف ترین استراتژی های بازاریابی را نام می‌بریم:

بازاریابی محتوایی (Content marketing)

از انواع استراتژی بازاریابی می‌توان به بازاریابی محتوایی که به‌عنوان یکی از بهترین استراتژی‌های مارکتینگی در نظر گرفته شده اشاره کرد. برای این مورد باید بیان کنیم که برای افزایش ترافیک و تبدیل، کاربرد بسیار مهمی دارد.

می‌توان اینگونه بیان کرد که بازاریابی محتوایی به جای آنکه یک فروش مستقیم داشته باشد در وهله اول نیاز و دغدغه‌های کاربران را در نظر گرفته و سپس یک سری محتواهای کاملاً متناسب و آموزشی تولید کرده که از این طریق می‌تواند روی خرید کاربر تاثیر مستقیمی بگذارد.

استراتژی های بازاریابی محتوایی عبارتند از:

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social media marketing)

زمانی که بحث به استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات و معرفی برند می رسد، اولین گزینه هایی که به ذهن اکثر ما می رسد، شبکه هایی نظیر اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین و … است. زیرا اکثر کسب و کارهای بزرگ و کوچک، در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند. با استفاده از این شبکه ها امکان برقراری ارتباط به طور مستقیم با کاربران وجود دارد چرا که می توانید به سوالات آنها پاسخ داده و اعتمادشان را به خود جلب نمایید. بازاریابی در شبکه های اجتماعی، می تواند تأثیر چشمگیری بر معیارهای کلیدی بازاریابی و KPIها، مانند ترافیک وب سایت و دیده شدن برند داشته باشد. پس به عنوان یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی آنلاین ، قرار دادن لینک سایتتان را در انجمن های مختلف مد نظر قرار دهید.

شبکه های اجتماعی محبوب برای تبلیغ کسب و کار و بازاریابی عبارتند از:

  • بازاریابی در اینستاگرام
  • بازاریابی در یوتیوب
  • بازاریابی در TikTok
  • بازاریابی در فیس بوک
  • بازاریابی در لینکدین
  • بازاریابی در پینترست
  • بازاریابی در توییتر
 استراتژی های بازاریابی آنلاین

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

برای آنکه شانس خرید محصولات و ارائه خدمات خود را بالا ببرید، با بهینه سازی تبلیغ خود در موتورهای جستجو، به دیده شدن تبلیغ خود کمک کنید. بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می تواند به عنوان یک استراتژی بازاریابی اصلی مورد استفاده قرار گیرد.

بهتر است بدانید: بهبود رتبه سایت با ۱۰ روش طلایی

بازاریابی ایمیل مارکتینگ (Email marketing)

ایمیل مارکتینگ، می تواند ارتباطی باشد با مخاطبان و دنبال کنندگان خدمات شما. از طریق ایمیل مارکتینگ و خبرنامه ها، می توانید پیام خود را به طور واضح به مخاطب هدف خود ارسال کنید و اگر به درستی انجام شود، می تواند بازگشت سرمایه قوی ایجاد کند، مشتری را حفظ کند و آنها را وسوسه به خرید بکند.

afrak newsletter

به خبرنامه افراک بپیوندید!

جدیدترین مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ، گوگل ادز و بازاریابی را با افراک نیوز دریافت کنید.

    تبلیغات(Advertising)

    تبلیغات انواع مختلف دارد. از تبلیغ در شبکه های اجتماعی تا تبلیغات چاپی و تلویزیونی. در اینجا منظور از تبلیغات، تبلیغات گوگل است. تبلیغات پولی ای که تبلیغ شما را در کمترین زمان، در بهترین جایگاه نمایش میدهد و به دیده شدنتان کمک میکند.
    یادگیری نحوه تبلیغ در گوگل به شما کمک می کند از دیگر رقبا جلوتر بمانید و با تبلیغات پرداخت به ازای کلیک(ppc)، آگهی خود را در گوگل و دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.

    روابط عمومی (PR)

    می‌توان روابط عمومی را به‌عنوان زبان برند در نظر گرفت. قطعاً به هیچ عنوان نمی‌شود که کسب و کار شما بدون تبلیغ یا جذب نظر مخاطب باشد که در چنین شرایطی هیچگونه رشد و ترقی نصیب آن نخواهد شد. روابط عمومی نیز به‌عنوان یک روش کاملاً کاربردی در نظر گرفته شده که هر کسب و کاری باید آن را در اولویت خود قرار دهد و علاوه بر حفاظت از تصویر عمومی برند شما نقش مهمی در تبلیغات شفاهی آن نیز به دنبال دارد.

     بهترین استراتژی های بازاریابی آنلاین

    استفاده از ابزار چت آنلاین (online chat)

    با توجه به افزایش میزان استفاده افراد از تلفن های همراه، می توان نتیجه گرفت که کاربر سایت شما احتمالا از طریق سرچ تلفن همراه به شما رسیده است. بنابراین بهتر است که سایر روش های ارتباطی مانند چت آنلاین را برای برقراری ارتباط با او در نظر بگیرید. بر اساس آمار، چیزی حدود 62 درصد از مشتریان از صاحبان کسب و کار انتظار دارند که ابزار چت آنلاین را علاوه بر سایت، در سایر پلتفرم ها مانند تلگرام نیز داشته باشند. در این صورت است که فرد به راحتی می تواند با مشاوران شما ارتباط برقرار کرده و سوالش را از آنها بپرسد چرا که همیشه نمی تواند برای گرفتن جواب سوالش در سایت شما منتظر بماند!

    تولید محتوا به صورت کتاب الکترونیکی (ebook)

    امروه برای منحصر به فرد بودن تنها نباید در بلاگ سایت محتوای متنی قرار دهید. یکی از ساده ترین روش هایی که برای منحصر به فرد بودن در میان رقابایتان می توانید از آن استفاده کنید، تولید محتوا به صورت کتاب الکترونیکی است. شما می توانید با استفاده از شناختی که در رابطه با نیاز مشتری دارید، محتوایی تولید کنید که به سوالات او پاسخ داده و موجب جلب اعتمادش به شما می شود. استفاده از این روش به عنوان بهترین استراتژی بازاریابی آنلاین شناخته می شود چرا که هنوز افراد زیادی وارد آن نشده اند و امکان پیشرفت در آن وجود دارد.

    اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer marketing)

    بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها تاثیر زیادی بر فروش محصولات دارد. اینفلوئنسرها با تعریف محصولات و خدمات شما و مزایای آن به دنبال کنندگانشان، باعث دیده شدن و در نهایت افزایش احتمال خرید شود. مخاطب با اعتماد به اینفلوئنسرها و از طریق آنها، با محصولات شما آشنا می شوند و آن ها را خریداری میکنند.

    بهترین استراتژی های بازاریابی آنلاین

    بهبود تجربه کاربری در سایت و صفحات فرود (landing page)

    به دلیل تنوع سایت هایی که در فضای وب وجود دارد و رقبای احتمالی، کاربری که به سایت شما مراجعه می کند، به احتمال زیاد به سایت رقیب شما هم سر زده است. به همین دلیل حتما باید به فکر ظاهر و کاربری سایتتان باشید.

    اگر کاربر با مراجعه به سایت شما حتی با استفاده از صفحه فرود و تبلیغ در گوگل به آنچه که در نظر دارد، نرسد، خیلی سریع سایت شما را ترک کرده و هدف اصلی شما یعنی تبدیل کاربر به مشتری را برآورده نمی سازد. بنابراین، سرعت سایت، منوی کامل، دسترسی راحت به اجزای سایت و … را بهبود دهید.

    برای دانستن تجربه کاربری(ux) این مقاله را بخوانید: UI و UX چیست و تفاوت‌های UI و UX چیست؟

    جمع بندی

    در نهایت باید در نظر داشته باشید که اگر همیشه نیاز و خواسته کاربر را به جای افزایش درآمد مد نظر داشته باشید می توانید از بهترین استراتژی های بازاریابی آنلاین به گونه ای استفاده کنید که هم کاربر را به مشتری وفادار تبدیل نمایید و هم فروشتان را از طریق پلتفرم های آنلاین افزایش دهید. اما به نظر شما کدام یک از موارد بیان شده در این مقاله از بیشترین اهمیت برخوردار هستند؟

    امتیازی ثبت نشده است

    نظر شما

    ایده های عالی خود را وارد کنید