کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

تبلیغات گوگل ادز چیست و چه کاربردی دارد؟

تبلیغات گوگل ادز چیست و چه کاربردی دارد؟

فرقی نمی‌کند که سایتتان به تازگی شروع به فعالیت کرده باشد یا چندین سال از قدمت آن بگذرد، یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای افزایش فروش و لید، استفاده از تبلیغات در گوگل است. حال سوالی که ممکن است پیش بیاید “تبلیغ در گوگل ادز چیست؟” و یا چگونه می‌توان تبلیغات گوگل ادز را انجام داد؟
گوگل ادز (Google Ads) دریچه‌ای است که دنیای دیجیتال مارکتینگ به روی کسب‌وکارها باز کرده است تا بتوانند محصولات و خدمات خود را معرفی کنند و سود خود را افزایش دهند. گوگل ادز می‌تواند باعث افزایش ترافیک سایت شود و افراد بیشتری را به سایت شما هدایت کند. در این مطلب از آژانس تبلیغات آنلاین افراک، به پرسش “تبلیغات در گوگل چگونه است؟” پاسخ می دهیم و به بررسی نحوه انجام تبلیغات گوگل ادز می‌پردازیم، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تبلیغات گوگل ادز (google ads) چیست؟

تبلیغات گوگل ادز چیست؟ گوگل ادز یا گوگل ادوردز قدیم، یکی از خدمات شرکت گوگل است که به عنوان پلتفرمی جهت تبلیغ آنلاین در فضای اینترنت از آن استفاده می‌شود. از گذشته تا کنون بسیاری از افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ کار می‌کنند، در سراسر جهان از این روش برای تبلیغاتشان استفاده می‌کنند. تقریباً می‌توان گفت موفقیت در گوگل به طور عمده به گوگل ادز بستگی دارد. گوگل ادز به شما این امکان را می‌دهد تا محصولات و خدمات‌تان را در اختیار مخاطبین مورد علاقه‌تان قرار دهید. جالب است بدانید که بیشترین درآمد گوگل از سرویس Google Ads است، به همین علت اهمیت بسیار ویژه‌ای به آن می‌دهد.

Google Ads جزو تبلیغات پولی است که به آن تبلیغات کلیکی هم گفته میشود. در تبلیغات کلیکی گوگل، تبلیغ کننده به ازای هر کلیک (PPC) یا هر ایمپرشن (CPM) کاربر، مبلغی پرداخت میکند. تبلیغات در گوگل با برچسب “AD” در کنار آدرس وبسایت نمایش داده میشود.

اگر قصد دارید در صفحه اول گوگل تبلیغ کنید، باید از گوگل ادز استفاده کنید. اگرچه استفاده از خدمات تبلیغ در گوگل در ایران تحریم است، ولی شرکت های پارتنر پریمیر گوگل در ایران با ترفندهایی، استفاده از این خدمات را ممکن می سازند.

گوگل ادز چیست

کمپین تبلیغاتی گوگل چیست؟

تا به اینجا متوجه شدیم که گوگل ادز چیست، اما دانستن پلتفرم گوگل ادز به تنهایی کافی نیست و باید از این پلتفرم قوی بتوانید استفاده کنید. برای جذب مخاطب بیشتر، شما باید کمپین های تبلیغاتی مناسب بسازید. کمپین های تبلیغاتی گوگل چیست؟ کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز، ترکیبی از چند گروه تبلیغاتی مختلف با کلمات کلیدی متفاوت است.
کمپین های گوگل ادز، بر اساس نوع کسب و کار و هدف شما ساخته می شود. ساخت کمپین گوگل ادز به شرایط جغرافیایی، نوع دستگاه کاربر و مخاطب هدف شما بستگی دارد. آنالیز کمپین های گوگل ادز برای موفقیت در انجام کمپین های گوگل ادز بسیار مهم است.

انواع کمپین تبلیغات گوگل ادز

گوگل ادز (Google Ads) به تبلیغ‌دهندگان امکان می‌دهد کمپین‌های تبلیغاتی مختلفی را اجرا کنند تا به اهداف متنوعی مانند افزایش ترافیک وب‌سایت، افزایش فروش، برندینگ و… دست پیدا کنند. در ادامه، انواع کمپین‌های گوگل ادز را معرفی می‌کنیم:

  1. کمپین تبلیغات کلیکی گوگل (Google Search Ads):  تبلیغ در شبکه جست‌وجوی گوگل یا تبلیغات کلیکی گوگل، به تبلیغ‌دهندگان امکان می‌دهد تبلیغات متنی را در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهند. با استفاده از این کمپین، کاربران با جستجوی کلمات کلیدی مد نظر شما، آگهی شما را در صفحه اول گوگل می‌بینند. این تبلیغات با برچسب تبلیغ یا Ad کنار آدرس وبسایت نمایش داده می‌شوند و به آن تبلیغات کلیکی گوگل نیز گفته میشود.
  1. کمپین تبلیغات نمایشی (Google Display Network Ads): این نوع کمپین به تبلیغ‌دهندگان امکان می‌دهد تصاویر، بنرها، ویدئوها و تبلیغات متنی را در وب‌سایت‌ها، بلاگ‌ها، اپلیکیشن‌ها و دیگر مکان‌های شبکه نمایش گوگل نمایش دهند.
  1. کمپین تبلیغاتی تلفن همراه گوگل (Google Mobile Ads): این کمپین‌ها به تبلیغ‌دهندگان اجازه می‌دهند تبلیغات خود را به کاربران تلفن همراه نمایش دهند. این شامل تبلیغات متنی و ویدئوهای قابل پخش در تلفن‌های همراه می‌شود.
  1. کمپین تبلیغاتی تعاملی گوگل (Google Interactive Ads): این نوع کمپین‌ها از ابزارها و فرمت‌های تبلیغات تعاملی مانند آگهی‌های AMP و آگهی‌های پیش‌فرض برای جذب تعامل کاربران استفاده می‌کنند.
  1. کمپین تبلیغاتی تبادلی گوگل (Google Remarketing Ads): این نوع کمپین‌ها به تبلیغ‌دهندگان امکان می‌دهند تبلیغات به کاربرانی که قبلاً وب‌سایت آنها را بازدید کرده‌اند نمایش دهند. این کمپین‌ها برای افزایش نرخ تبدیل بسیار مؤثر هستند.

تبلیغات گوگل ادز، یکی از انواع تبلیغات کلیکی است. به این معنا که تبلیغ‌کننده با در نظر گرفتن بودجه‌ای برای هزینه به ازای هر کلیک، کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارش را تعیین می‌کند، تا توسط ابزار سرچ گوگل به کاربران پیشنهاد داده شود. به زبان ساده شما مبلغی را به گوگل می‌دهید تا هر زمان که کاربری در مورد محصول یا خدمات مرتبط با کسب‌وکار شما جست‌وجو کرد، سایت شما را نشان دهد. این هزینه برای جایگاه شما نیست. چرا که گوگل شما را در صفحه اول قرار می‌دهد؛ اما به ازای هر کلیک کاربر و انجام عملیاتی مانند خرید، مقدار هزینه مشخصی می‌پردازید.

اغلب افراد زمانی که می‌خواهند چیزی را در گوگل جست‌وجو کنند از لینک های واقع در صفحه اول نتایج جست‌وجوی گوگل استفاده می‌کنند؛ بنابراین گوگل سایت شما را به ازای هزینه‌ای که پرداخته اید در مدت زمانی که می‌خواهید در صفحه اول نمایش می‌دهد. با سفارش کلیک گوگل در صفحه اول موتورجستجو باشید!

تبلیغات گوگل ادز چگونه کار می کند؟

سرویس تبلیغاتی گوگل ادز، به صورت کلی در جایگاه‌های مختلف تبلیغ وبسایت‌ها را به مشتریان هدفشان نشان می‌دهد. تبلیغات گوگل ادز یکی از پربازده‌ترین روش‌ها برای افزایش لید و فروش در فضای آنلاین است. گوگل با استفاده از پلتفرم‌های خود بالقوه ترین‌مشتریان را به سمت شما سرازیر می‌کند.

تبلیغ در گوگل چیست

تبلیغات گوگل ادز چگونه کار می کند؟ گوگل برای در نظر گرفتن جایگاه برای تبلیغات شما، سیتسم مزایده تعریف کرده است. با افزایش رقابت در کلمات کلیدی مد نظر شما، هزینه ای که باید پیشنهاد بدهید برای گوگل باید بیشتراز رقبا باشد. با هر سرچ شما در گوگل، رقابت بین محتواهای آن سخت تر از قبل می‌شود! این که متناسب با عبارت جست‌وجو شده توسط شما چه محتوایی پیشنهاد داده شود، به نظر گوگل بستگی دارد!
ممکن است تبلیغ گوگلی را ببینید و یا محتوای بهینه شده یک سایت را مشاهده کنید! اما سؤالی که برای بسیاری مطرح می‌شود این است که نتیجه نهایی بر چه اساسی نمایش داده می‌شود؟ اگر بخواهیم به طور خلاصه به این سؤال شما پاسخ دهیم، باید بگوییم که همه‌چیز به گوگل ادز بستگی دارد! به عبارت دیگر گوگل ادز است که تعیین می‌کند شما از مزایای تبلیغات کلیکی گوگل بهره ببرید یا نه!

شما می توانید برای شارژ اکانت گوگل ادز و یا خرید اکانت گوگل ادز از خدمات افراک بهرمند شوید.

انجام تبلیغات در گوگل چه مزیتی برای ما دارد؟

شاید تاکنون این سوال برای شما پس آمده باشد که مزیت های تبلیغ در گوگل چیست و چرا باید از آن استفاده کرد. در این قسمت با مزیت های تبلیغات در گوگل بیشتر آشنا شوید:

  • جذب مخاطبان هدف بیشتر
  • صرفه جویی در هزینه های تبلیغات خود
  • انعظاف پذیری و ادغام پذیری بالا گوگل ادز
  • نرخ بازگشت سرمایه بالا در تبلیغات گوگل
  • رشد و گسترش کسب و کار و بازدهی سریع
  • افزایش آگاهی از برند و برندسازی کسب و کار شما
گوگل ادز چیست

آیا تبلیغ در گوگل رایگان است؟

تا اینجا با مفهوم گوگل ادز چیست و چه مزایایی دارد، آشنا شدیم. سوال دیگری که مطرح میشود این است که آیا تبلیغ در گوگل رایگان است؟

ساخت اکانت گوگل ادز و نمایش سایت شما در گوگل به صورت رایگان انجام می‌شود؛ اما برای تاثیرگذاری و بازدهی تبلیغات به ازای هر کلیک کاربر و انجام عملیاتی در سایت هزینه‌ای از شما کسر خواهد شد. ارزش بازدهی تبلیغات کلیکی بیشتر از میزان هزینه‌ای‌ است که می‌پردازید.

عوامل مختلفی هستند که بر هزینه تبلیغات گوگل ادز تأثیر گذاشته و آن را کاهش یا افزایش می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از مقالات زیر استفاده کنید :

هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟

هزینه های تبلیغ در گوگل براساس فاکتور های متفاوتی محاسبه میشود. به عنوان مثال براساس میزان رقابت بر روی کلمه کلیدی, موقعیت جغرافیایی, کیفیت کمپین های تبلیغاتی و موارد دیگر محاسبه میشود و متغیر است. تبلیغات هر کلمه کلیدی یک کمترین مقدار و یک بیشترین مقدار را دارد. به عنوان مثال هزینه تبلیغات یک کلمه ممکن است از نیم درهم تا یک درهم باشد. به این معنا است که اگر بخواهید در صفحه اول باشید نیم درهم پرداخت میکنید و اگر بخواهید لینک یک باشید, هزینه بیشتر یا همان یک درهم را پرداخت می‌کنید.

تعرفه های گوگل ادز افراک

تعرفه گوگل ادز

چطور در گوگل تبلیغ کنیم؟

همانطور که گفته شد تمامی افراد برای جست‌وجوی خدمات و محصولات ابتدا به سراغ گوگل می‌آیند. بنابراین طبیعی است که افراد بسیاری برای معرفی کسب‌وکار خود از گوگل استفاده کنند. اغلب پس از جست‌وجوی هر محصول لینک‌های بسیاری نمایان می‌شوند. در نتیجه برای هر محصول یا به عبارتی برای هر کلمه کلیدی، رقبایی خواهید داشت.

اما چگونه می‌توانیم در میان رقبا تبلیغ خود را ارتقا دهیم؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای گوگل ادز، انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. انتخاب کلمه کلیدی در گوگل ادز نه تنها در تعیین هزینه‌های کلیک تبلیغ (PPC) شما تاثیرگذار است، بلکه با استراتژی مناسب در این زمینه می‌توانید جایگاه خود را در میان رقبا ارتقا دهید.

کلمات کلیدی می‌توانند به صورت یک عبارت تعریف شوند. به عنوان مثال شرکت فروش کفش برای انتخاب کلمات کلیدی می‌تواند از کفش زنانه، کفش مردانه، خرید کفش لوکس، نیم‌بوت و … استفاده کند. برای انتخاب کلمات کلیدی و بررسی آنها می‌توانید از ابزارهایی مانند: گوگل کیورد پلنر استفاده کنید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب، به موفقیت کمپین تبلیغات گوگلی شما بسیار کمک می‌کند؛ بنابراین از اهمیت این نکته هرگز غافل نشوید.

به دلیل هزینه‌ داشتن تبلیغات گوگلی، پیشنهاد ما این است که انتخاب کلمه کلیدی برای تبلیغات خود را به افراد متخصص بسپارید تا از سرمایه‌گذاری خود در تبلیغات گوگل، بهترین نتیجه را بگیرید. در این زمینه، متخصصان گروه افراک می‌توانند نتیجه مطلوب شما را رقم بزنند؛ بنابراین فرصت مشاوره رایگان با افراک را از دست ندهید:

درخواست مشاوره رایگان

هزینه مزایده (Bid) تبلیغات در گوگل چگونه است؟

در ادامه آموزش تبلیغات در گوگل بهتر است بدانید؛ رقابت,  یکی از اصلی ترین فاکتور های قیمت گذاری در تبلیغات گوگلی است. شما کلمات کلیدی اصلی کسب وکار خود را مشخص میکنید و پس از آن رقیب های خود را با استفاده از ابزارهای گوگل ادز بررسی میکنید. هرچه رقابت بر روی کلمه کلیدی بیشتر باشد هزینه ایی که پرداخت میکنید بیشتر خواهد بود. بنابراین بهتر است کلمه ایی انتخاب کنید که میزان سرچ بالایی داشته باشد اما رقابت کمتری داشته باشد, بنابراین هزینه ایی که پرداخت میکنید بسیار کم است.

مطلب مرتبط
چطور برای جذب مشتری بیشتر متن تبلیغاتی بنویسیم؟

نتیجه – چرا افراک را برای تبلیغات کلیکی گوگل انتخاب کنیم؟

تبلیغ در گوگل می‌تواند یک سایت را به راحتی در اولین جایگاه جست‌وجوی گوگل قرار دهد. پیرو آنچه گفته شد درباره این که تبلیغات گوگل چیست؟ اگر به دنبال افزایش ترافیک سایت خود هستید می‌توانید ساخت اکانت گوگل ادز و راه‌اندازی کمپین تبلیغات گوگلی خود را به افراک بسپارید. ما آماده‌ایم تا در مورد تبلیغات گوگل، هر گونه اطلاعاتی که نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهیم.

به علاوه گوگل برای کاربرانی که طرفدار پروپاقرص تبلیغ در گوگل هستند جایزه‌هایی نیز در نظر گرفته است. گوگل این جایزه‌ها را به اکانت‌های جدید و در قالب پروموشن کد یا ووچر کد ارائه می‌دهد. به خصوص اگر پارتنر گوگل باشید و تراکنش‌های بالایی در گوگل ادز داشته باشید گوگل دست و دلبازتر می‌شود و به همه ی اکانت های جدید ساخته شده توسط شما پروموشن کد می‌دهد!

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که افراک، تنها آژانس تبلیغاتی است که به صورت رایگان در زمینه تبلیغات به شما مشاوره می دهد. این موضوع بسیاری از هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد و خیالتان راحت خواهد بود که تبلیغات شما توسط متخصصین باتجربه در حوزه دیجیتال مارکتینگ راه‌اندازی و مدیریت می‌شود. برای مشاوره رایگان کافی است با شماره ۰۳۱۳۲۱۱۲ تماس بگیرید.

سوالات متداول

برای کسب و کارهای مختلف کمپین های متفاوتی وجود دارد، تبلیغ دهندگان می‌توانند براساس نیاز برند و مشتریان هدفشان کمپین مناسب را انتخاب و راه اندازی کنند. مقاله تبلیغات مناسب برای هر کسب و کار راهنمای مناسبی است.

برای انتخاب کلمات کلیدی راه ها و ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن ها استفاده کنید.

  1. خودتان را جای مشتری قرار دهید!

  2. از کلمات کلیدی خاص استفاده کنید!

  3. از کلمات کلیدی خاص استفاده کنید!

ساسبندی اکانت گوگل ادز دلایل متفاوتی دارد. برای برطرف کردن آن در درجه اول باید علت را پیدا و رفع کنید.

مقاله دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز جهت راهنمایی بیشتر برای شما.

 

برای شارژ اکانت گوگل ادز باید حساب خود را به یک حساب بین المللی متصل کنید؛ برای شارژ حساب گوگل ازد خود میتوانید از پارتنرهای گوگل مانند افراک کمک بگیرید.

تبلیغ در گوگل و سئو بر روی هم تاثیری نمیگذارند. اما اگر سئو خوبی نداشته باشید با تبلیغات در گوگل به راحتی میتوانید لینک یک باشید. از طرفی اگر سئو سایت شما قوی باشد بهتر است ادوردز هم برای کلمات کلیدیتان کار شود. چرا که تبلیغات گوگل در صفحه اول بالای سایت هایی قرار دارند که با سئو به صفحه اول راه پیدا کرده اند. پس اگر لینک اول هم باشید باید به فکر رقیبان باشید که ادوردز کلمات شما را کار کنند. با این حساب لینک اول را از شما خواهند گرفت.

تبلیغات گوگل ادز چیست و چه کاربردی دارد؟
فرقی نمی‌کند که سایتتان به تازگی شروع به فعالیت کرده باشد یا چندین سال از قدمت آن بگذرد،...
4.75 از 12 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. سلام وقت شما بخیر. چجوری میتونم حساب گوگل ادزمو شارژ کنم؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      برای شارژ اکانت گوگل ادز باید وارد پنل کاربری خود در افراک شوید و پلن موردنظر خود را خریداری نمایید. همچنین شما می‌توانید از مشاوره رایگان تبلیغاتی افراک برخوردار شوید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  2. تبلیغ در گوگل برای چه کسب و کارهایی مناسب تره؟ آیا ارزش داره که هزینه و سرمایه زیادی براش بذاریم؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      برای اطلاع از تاثیر گوگل ادز بر روی کسب و کارتان مقاله “افزایش فروش کسب و کارهای مختلف با گوگل ادز” را مطالعه نمایید.
      همچنین می‌توانید با شماره افراک تماس گرفته و از مشاوره رایگان تبلیغاتی کارشناسان باتجربه افراک بهره‌مند شوید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  3. سلام وقتتون بخیر. ببخشید برای تبلیغات فقط یک صفحه رو میشه گوگل ادز رفت براش؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      خیر شما برای هر یک از خدماتتان می‌توانید تبلیغات گوگلی را راه اندازی کنید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  4. اصلا چجوری بفهمیم که کدوم مدل از تبلیغات گوگلی متناسب با سایتمونه؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      برای اطلاع از کمپین مناسب برای وبسایتتان، با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تبلیغاتی بهره مند شوید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  5. هزینه تبلیغات در گوگل چجوری حساب میشه؟ مثلا ما باید یک ماهه اکانت رو شارژ کنیم یا یک هفته؟

    آیا مفید بود؟
    • هزینه تبلیغات در گوگل برای هر کمپین براساس نوع تبلیغ بر اساس هر کلیک کاربر محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است که هزینه هر کلمه کلیدی برای کمپین جستجوی گوگل متفاوت است. برای اطلاع از نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز مطلب مورد نظر را مطالعه فرمایید.

      آیا مفید بود؟
  6. سلام تو محتوا گفتید که برای انتخاب کلمه کلیدی از کیوردپلنر استفاده کنیم، آماری که کیوردپلنر میده فقط برا گوگل ادزه یا برای سئو سایت هم میتونیم استفاده کنیم؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      سرویس کیوردپلنر آمار مربوط به سرچ کلمات کلیدی در بازه مشخص شده توسط خودتان را نشان می‌دهد. برای بهینه سازی وب سایت هم می‌توانید از دیتای گوگل استفاده کنید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  7. علت اینکه تبلیغات گوگل پایین یا صفحه دوم نشون داده میشه چیه؟ گوگل چجوری انتخاب میکنه کدوم تبلیغ رو لینک یک و دو نشون بده؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز، گوگل بر اساس میزان سقف هزینه کلیکی که شما قرار میدید و همچنین امتیاز کیفی کلمات کلیدی شما جایگاه رو مشخص میکنه. هر چه امتیاز کیفی بالاتر باشه برای بدست آوردن جایگاه بالا هزینه پایین تری میکنید نسبت به رقبایی که با هزینه کلیک مشابه شما امتیاز کیفی پایین تری داره کلماتشون. همچنین الزاما هزینه کلیک بالاتر هم منجر به جایگاه بالاتر نمیشه اگر که امتیاز کیفی کلمات کلیدی شما پایین باشه. با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  8. سلام من تصمیم دارم خودم کمپین هارو مدیریت کنم، برای انتخاب کلمه کلیدی چه چیزهایی رو باید در نظر بگیرم؟ ممنون میشم کمکم کنید.

    آیا مفید بود؟
  9. سلام و خسته نباشید
    به طور کلی تبلیغ در گوگل رو برای چه کسب و کارهایی مناسب میدونید؟ ما یه کافه داریم که به تازگی در مپ لوکیشنش رو ثبت کردیم، میتونیم تبلیغات اون رو شروع کنیم؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      برای اینکه بدانید کدام تبلیغ مناسب کسب و کار شماست پیشنهاد می‌کنیم با مجموعه تماس گرفته و از مشاوره رایگان تبلیغاتی رایگان بهره مند شوید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟