کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

شبکه های اجتماعی ؛ ویژگی ها و آمارهای مهم در سال ۲۰۲۰ (اینفوگرافیک)

شبکه های اجتماعی ؛ ویژگی ها و آمارهای مهم در سال ۲۰۲۰ (اینفوگرافیک)

شبکه‌های اجتماعی زندگی ما را تغییر داده‌اند. از نحوه اطلاع‌رسانی اخبار تا تعامل با آنهایی که دوستشان داریم. شما باید با ویژگی های شبکه های اجتماعی آشنا باشید؛ چرا که آنها همه جا حضور دارند و نمی‌توانید آنها را نادیده بگیرید! در این مطلب به بررسی ویژگی های شبکه های اجتماعی و آمارهای مهم آنها می‌پردازیم. با افراک همراه باشید.

ده ویژگی و آمار مهم از شبکه‌های اجتماعی که باید در سال ۲۰۲۰ بدانید

در اینفوگرافیکی که در ادامه می‌بینید با مهم‌ترین ویژگی های شبکه های اجتماعی آشنا می‌شوید. در واقع آشنایی با این ویژگی‌ها و آمارها خصوصا برای صاحبان کسب‌وکارها ضروری است. از جمله آمارهایی که برای بررسی ویژگی های شبکه های اجتماعی در این اینفوگرافیک بررسی می‌کنیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی
  • آشنایی با محبوب ترین شبکه اجتماعی دنیا
  • استفاده روزانه از شبکه‌های اجتماعی بر اساس نسل‌ها
  • میزان زمان استفاده افراد از شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • استفاده مشتریان از شبکه‌های اجتماعی
  • تاثیر شبکه‌های اجتماعی در مشتری‌مداری
  • برندینگ در شبکه‌های اجتماعی
  • استفاده از ویژگی های شبکه‌های اجتماعی مانند استوری‌های اینستاگرام
  • شبکه های اجتماعی و موبایل‌ها
مهم ترین آمارها و ویژگی های شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۲۰

آشنایی بیشتر با شبکه های اجتماعی

امروز شبکه‌های اجتماعی در به عنصری مهم در استراتژی بازاریابی بسیاری از شرکت‌ها تبدیل شده‌اندبه گونه‌ای که بیش از ۹۰ درصد از بازاریاب‌ها از شبکه‌های اجتماعی در کمپین‌های خود استفاده می‌کنند. فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی چه در قالب پست‌های بلاگ، توییت یا ویدئو باشد، شما می‌توانید از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی برای افزایش آگاهی از برند کسب‌وکار خود و درک بهتر مخاطبان خود استفاده کنید. شبکه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که بتوانند محصولات و خدمات خود را به مخاطبان هدفشان معرفی کنند. امروزه دیگر بر هیچ کسب‌وکاری پوشیده نیست که حضور و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی برای تعامل با مخاطبان و جذب مشتریان جدید الزامی است. بر اساس مطالعات اخیر، ۷۹ درصد جمعیت کشورهایی که دسترسی آسان به اینترنت دارند، در حداقل یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب عضو هستند و فعالیت دارند.

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی از محبوب‌ترین روش‌های بازاریابی است و نقشی کلیدی در بالا بردن بازدید وب‌سایت‌ ها ایفا می‌کند. از تولید محتوا و بازاریابی در فیسبوک ( facebook ) ، توییتر ( twitter ) ، اینستاگرام (instagram ) ، لینکدین ( linkedin ) و دیگر شبکه‌های اجتماعی برای هدایت کردن ترافیک باکیفیت به وب‌سایت خود استفاده کنید. در این صورت مخاطبان شبکه‌های اجتماعی خود را به بازدیدکنندگان وب‌سایت و در نهایت به مشتریان تبدیل می‌کنید.

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به معنای استفاده کسب‌وکارها از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی به منظور تعامل با کاربران، برندینگ، افزایش فروش و افزایش ترافیک وب‌سایت است. پروسه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی شامل تولید محتوای جذاب، ارتباط و گفت‌وگو با کاربران، تحلیل نتایج و تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی است.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی مهم‌ترین آمارها و ويژگی های شبکه های اجتماعی پرداختیم. شبکه‌ های اجتماعی در کنار دیگر روش‌های بازاریابی آنلاین، مانند تبلیغات در گوگل، باعث افزایش آگاهی از برند و در نهایت موفقیت کسب‌وکار شما می‌شوند؛ پس به هیچ عنوان از اهمیت آنها غافل نشوید! اگر در زمینه شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات در آنها (به ویژه تبلیغات در اینستاگرام و تبلیغات در لینکدین) نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید، در قسمت نظرات این مطلب مطرح کنید و یا با کارشناسان افراک در تماس باشید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید