کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

الگوریتم جدید اینستاگرام ۲۰۲۱: چرا بازدید پست های اینستاگرام کم شده است؟

الگوریتم جدید اینستاگرام ۲۰۲۱: چرا بازدید پست های اینستاگرام کم شده است؟

اصلی ترین کار الگوریتم های اینستاگرام این است که مشخص کنند کدام پست ها و استوری ها به کاربران نشان داده شود. هر زمان که کاربر Instagram را باز می کند، الگوریتم های اینستاگرام در سریع ترین زمان ممکن، محتواها را ترکیب کرده و تصمیم می گیرد که کدام پست ها و استوری ها را در اکسپلور اینستاگرام نشان دهد. حال چگونه الگوریتم های جدید اینستاگرام، تصمیم می گیرند که یک پست را در چه زمانی و به چه کسانی نشان دهند؟

نحوه کار الگوریتم های اینستاگرام

لزوما انتشار پست‌هایی با کپشن و هشتگ‌های مناسب در بازه‌های زمانی مشخص نمی‌تواند منجر به جذب مخاطب شود. اگر قصد دارید بازاریابی خوبی در اینستاگرام داشته باشید باید بدانید الگوریتم جدید اینستاگرام چیست؟ این الگوریتم اینستاگرام است که مشخص می‌کند وقتی کاربر در اینستاگرام چرخ می زند، پست‌ها به چه ترتیبی برای او به نمایش دربیایند. الگوریتم ها برای انجام کار، داده هایی نظیر موقعیت مکانی و زمانی، سن، جنسیت، علایق شخصی ( براساس جست و جوهای انجام شده توسط کاربر ) کاربران را در نظر می گیرند؛ و سیگنال های به دست آمده را طبق اولویت رتبه بندی می کنند. در ادامه این مطلب، سیگنال های رتبه بندی الگوریتم اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد.

الگوریتم جدید اینستاگرام

ارتباطات صفحه اینستاگرام

این الگوریتم تمام کسانی که در گذشته با صفحه شما در ارتباط بوده اند را در نظر می گیرد و پست و استوری های جدید شما را به آن ها نشان می دهد. حال ارتباطات با صفحه اینستاگرام بر اساس چه معیاری مشخص می شود؟ اگر یک کاربر با پست‌های قبلی پیج شما به هر نحوی ارتباط برقرار کرده باشد، مثلا آن‌ها را لایک کرده باشد، کامنت گذاشته باشد، برای دیگران ارسال کرده باشد، سیو کرده باشد و… احتمال اینکه پست‌های بعدی‌تان هم برای او نمایش داده شود؛ افزایش خواهد یافت.

در واقع کاربر باید نشان دهد که به محتوای پیج شما علاقه مند است تا اینستاگرام هم بقیه ی پست‌ها را برای او نمایش دهد. اینستاگرام با این فاکتور سعی می‌کند؛ تا پست‌هایی را به کاربران نمایش دهد که احتمال می‌دهد به آن‌ها علاقه بیشتری دارند.

فید خبری اینستاگرام

الگوریتم جدید اینستاگرام با فرض اینکه پست های جدید شما از اهمیت بالایی برخوردار است؛ آن ها را به همه ی مخاطبانتان نشان خواهد داد. این بدان معنا است که هر زمان که مخاطبانتان آنلاین باشند، پست ها و استوری های جدید شما در فیدخبری آن ها قرار می گیرد. برای اینکه پست و استوری شما به افراد بیشتری نمایش داده شود؛ بهتر است که در زمانی که فعالیت مخاطبانتان در اینستاگرام زیاد است؛ آن ها را منتشر کنید.

Feed اینستاگرام

علاقه کاربران

وظیفه اصلی الگوریتم جدید اینستاگرام این است که به کاربران، پستی که علاقمند و به دنبال آن هستند را نشان دهد. اینستاگرام در تلاش است که مانند گوگل به علایق کاربرانش توجه کند. بر همین اساس به این توجه می‌کند که آیا کاربر حین گشت و گذار در اینستاگرام (اصطلاحا اکسپلور کردن) به پست‌ها و اکانت‌های مشابه با پیج شما نیز علاقه‌‌ای نشان می‌دهد یا خیر. احتمال اینکه اینستاگرام پست‌های شما را برای کاربرانی که پست‌هایی با موضوعات مشابه را لایک کرده، کامنت گذاشته یا ذخیره کرده‌‌اند، به نمایش درآورد بسیار بیشتر است.

میزان فعالیت مخاطبان

اگر فالوئرهایی دارید که فید خبری خود را 12 بار در روز باز می کنند ، احتمال دیده شدن همه ی پست های جدید شما برای آن ها بیشتر از افرادی که اینستاگرام را دو بار در روز چک می کنند. افرادی که مرتباً اینستاگرام خود را باز نمی کنند، با محتوا های زیاد مواجه می شوند؛ در نهایت برای انتخاب آنچه می بینند به الگوریتم جدید اینستاگرام اعتماد می کنند.

۸ نکته برای کار با الگوریتم جدید اینستاگرام ۲۰۲۱

فعالیت مداوم

اگر به دنبال افزایش تعامل و رشد اکانت اینستاگرامتان هستید؛ باید به صورت مداوم پست و استوری منتشر کنید. بهترین کار این است که فعالیت شما روزانه باشد؛ اما در صورتی که شرایط انتشار پست و استوری به صورت روزانه را ندارید؛ می توانید ۲ پست و ۳ استوری در هفته منتشر کنید.

فیک نزنید!

مطمئن باشید تمام راه هایی که شما رفته اید قبلا امتحان شده است! به هیچ عنوان سمت لایک و فالوئر فیک نروید. در صورتی که مخاطبین شما با اکانت شما تعامل نداشته باشند؛ به اکسپلور نخواهید رفت. بنابراین به جای اینکه وقت خود را صرف این کنید که لایک و کامنت و فالوئر بخرید، بر روی کار خود تمرکز کنید و محتوای با کیفیت تولید کنید تا افزایش فالوئر و انگیجمنت داشته باشید.

Reels اینستاگرام

به تازگی قسمت جدیدی به اینستاگرام اضافه شده است تحت عنوان Reels، اینستاگرام این قابلیت را از TikTok کپی کرده است؛ همان طور که پیش از این قابلیت استوری را از SnapChat و IGTV را از یوتیوب کپی کرده و موفقیت آمیز بوده است. اشتراک گذاری ۵ تا ۷ Reel در هفته اکانت شما را به افراد بیشتری نشان می دهد که موجب افزایش تعامل پیج شما می شود.

Reels اینستاگرام

هشتگ

سال های زیادی است که کاربران از هشتگ ها در پلتفرم های مختلف استفاده می کنند؛ استفاده از هشتگ مناسب در پست ها می تواند به افراد کمک کند شما را پیدا کنند ، حتی اگر شما را دنبال نکرده اند. هشتگ ها دقیقا به افراد علاقمند سیگنال می دهند. تحقیق کنید و از هشتگ هایی استفاده کنید که کاملا پست شما را توصیف می کند.

ارسال پست هنگام آنلاین بودن مخاطبان

کاربران به طور متوسط ۳۰ دقیقه در روز در اینستاگرام فعالیت می کنند. بهترین زمان را برای انتشار پست ها انتخاب کنید. سعی کنید رفتار مخاطبان خود را بررسی کنید و تشخیص دهید که در چه ساعاتی در اینستاگرام فعالیت می کنند.

برقراری ارتباط با مخاطبان

مخاطبان هدف خود را بشناسید و ببینید که آن ها به دنبال چه هستند؛ به تمامی پیام های دایرکت و کامنت ها پاسخ دهید؛ استوری هایلایتی از توضیحات برندتان در صفحه اینستاگرامتان قرار دهید. هرچه تعامل فالوئرهایتان با شما بیشتر باشد، حساب اینستاگرام شما به افراد بیشتری نمایش داده می شود.

ابزار آنالیتیکس اینستاگرام

اینستاگرام یک ابزار بسیار مناسب برای تحلیل و بررسی مخاطبان دارد؛ اگر فقط یک بار در ماه وقت بگذارید و ابزار را بررسی کنید؛ تمام اطلاعات مورد نیاز کاربرانتان را دریافت می کنید. این ابزار فقط برای اکانت های بیزنسی اطلاعات می دهد. اطلاعاتی که ابزار آنالیتیکس اینستاگرام به شما میدهد عبارت اند از:

  • مخاطبان شما چه زمانی آنلاین هستند.
  • هشتگ ها چقدر تاثیر گذار بوده اند.
  • کدام پست ها موجب افزایش تعامل شده اند.
ابزار آنالیتیکس اینستاگرام

سئو اینستاگرام

سئو در اینستاگرام ترفند هایی دارد که باید در دستور استراتژی های بازاریابی شما باشد، همچنین می توانید آنچه که در مورد SEO می دانید را استفاده کنید تا رشد ارگانیک اکانت اینستاگرام بیشتر شود. به اینستاگرام به عنوان موتور جستجوی خود نگاه کنید. این پلتفرم سیستم جست و جوی خود را دارد و مانند یک مینی گوگل رفتار می کند. آن را دست کم نگیرید!

کلام آخر ـ الگوریتم جدید اینستاگرام ۲۰۲۱

اخیرا اگر بازدید پست های اینستاگرامتان کم شده است؛ علت اصلی آن آپدیت الگوریتم اینستاگرام است. در این مطلب چند راهکار برای کار با الگوریتم جدید اینستاگرام را بررسی کردیم. کارشناسان افراک به صورت رایگان پاسخگوی تمامی سوالات شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستند. تجربیات و نظرات خود را با ما و دیگر همراهان به اشتراک بگذارید.

الگوریتم جدید اینستاگرام ۲۰۲۱: چرا بازدید پست های اینستاگرام کم شده است؟
اصلی ترین کار الگوریتم های اینستاگرام این است که مشخص کنند کدام پست ها و استوری ها به...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید