کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

۴ روش ثبت تبلیغات رایگان در گوگل (سریع، آسان و بدون هزینه)

۴ روش ثبت تبلیغات رایگان در گوگل (سریع، آسان و بدون هزینه)

دیگر برای تبلیغات پول نپردازید! چرا «سخت» ‌کار کنیم وقتی می‌توانیم «هوشمندانه» کار کنیم؟ به‌جای پرداختن هزینه‌های هنگفت برای تبلیغات، این مطلب را بخوانید و چیزی را یاد بگیرید که دیگران بلد نیستند: یعنی روش‌های مؤثر تبلیغات رایگان در گوگل!
در این مطلب از آژانس تبلیغات آنلاین افراک می‌خواهیم ۴ روش مؤثر برای تبلیغات اینترنتی رایگان در گوگل را یادتان بدهیم. این ۴ قدم را انجام دهید تا بدون هزینه ترافیک جذب کنید!

۴ روش رایگان برای ثبت آگهی در گوگل

۴ روشی که در ادامه یادتان می‌دهیم، اگرچه ساده هستند، اما به اندازه تبلیغات پولی موثرند. به خصوص تکنیک شماره ۴ را حتماً انجام دهید زیرا باعث می‌شود بدون هزینه به لینک اول گوگل بیایید.  

۱. بیزینستان را در گوگل ثبت کنید!

ثبت‌کردن بیزینستان در گوگل مثل شفتالوی قرمز و خوشمزه‌ای است که از پایین‌ترین شاخه نزدیک به زمین آویزان باشد! همین‌قدر خواستنی اما در دسترس و راحت! این کار تنها بین ۱۵ دقیقه الی ۱ ساعت از وقتتان را می‌گیرد، اما منفعت‌های فراوان دارد.

در ابتدا وارد سایت  Google My Business شوید و به‌صورت رایگان بیزینستان را در آن ثبت کنید. با این کار، به گوگل می‌گویید که بیزینس شما وجود دارد، و اطلاعات و لینک‌های مربوطه را در اختیارش می‌گذارید؛ تا گوگل هم بتواند آن‌ها را در اختیار افرادی بگذارد که به خدمات شما نیاز دارند.

ثبت تبلیغات رایگان در گوگل

علاوه بر این، ثبت‌کردن بیزینستان در گوگل سئوی سایتتان را هم مثل یک نردبان بالا می‌برد! پس اگر هنوز این در گوگل ثبت نشده‌اید، آب‌دستتان است زمین بگذارید و این کار را اولویت دهید. البته فقط انجام‌دادنش مهم نیست؛ بلکه درست انجام‌دادنش مهم است! پس دو قدم زیر را حتماً دنبال کنید تا ثبت‌کردن بیزینستان در گوگل آن اثری که می‌خواهید را داشته باشد:

۱. قدم اول: روی پروفایلتان مانور دهید!

زمانی که بیزینستان را در Google My Business ثبت کردید، وقتتان را هدر ندهید! دست‌به‌کار شوید و پروفایلتان را بهینه‌سازی کنید:

  • در ابتدا، عنوان بیزینستان باید واضح و قدرتمند باشد. اگر از حروف انگلیسی استفاده می‌کنید، ابتدای کلمات را با حروف بزرگ بنویسید.
  • یک عکس مرتبط با بیزینستان را برای پروفایلتان انتخاب کنید.
  • ساعات کاری، آدرس، اطلاعات تماس و… را ذکر کنید.
  • از این پروفایل مثل یک پروفایل شبکه اجتماعی استفاده کنید. یعنی همان‌طور که در اینستاگرام با کاربران ارتباط می‌گیرید و جواب آن‌ها را می‌دهید، اینجا هم به فیدبک‌ها جواب بدهید؛ سؤالات را پاسخ بدهید؛ و به هر نحوی که می‌توانید فعال باشید.

یادتان باشد که هرچه پروفایلتان کامل‌تر باشد، بیشتر تبدیل به سوگلی گوگل می‌شوید!

۲. قدم دوم: روی نظرات مانور دهید!

آیا می‌دانستید که اگر کاربران در قسمت نظرات به ویژگی‌های خدمات شما اشاره کنند، بیزینستان برای افرادی که آن ویژگی‌ها را جستجو می‌کنند به نمایش در می‌آید؟ برای مثال فرض کنیم کاربران در نظراتشان بنویسند که از موسیقی زنده رستوران شما خیلی لذت بردند؛ در این صورت، وقتی یک کاربر در گوگل جستجو کند «موسیقی زنده در تهران»، گوگل سایت شما را برایش نمایش می‌دهد.

پس فهمیدید ماجرا از چه قرار است؟ بله، باید از مشتریانتان بخواهید که نظرشان را در Google My Business شما ثبت کنند. (برایشان لینک بفرستید تا راحت‌تر این کار را انجام دهند.) و دراسرع‌وقت به نظراتشان پاسخ دهید!

ثبت تبلیغات رایگان در گوگل

۲. لیست گوگل‌مپتان را بهینه‌سازی کنید.

حالا که آن شفتالوی آبدار و خوش‌طعم را چیدیم، وقتش است که میوه‌های دیگری که نزدیکمان هستند را هم بچینیم! پس چرا از تبلیغات در گوگل‌مپ غافل شویم که هم راحت و سریع است و هم بسیار مؤثر؟ بهینه‌سازی پروفایلتان در گوگل‌مپ باعث می‌شود که مشتریان محلی که به خدماتتان نیاز دارند، شما را پیدا کنند. اگر به دنبال ترافیک محلی هستید این کار برایتان حیاتی است؛ و بعلاوه، این نوع تبلیغات در گوگل رایگان است!

پس وارد پروفایلتان در گوگل‌مپ شوید و دستی به سر و روی موارد زیر بکشید:

  • آدرس بیزینستان را دقیقاً وارد کنید.
  • ساعات کاری‌تان را ذکر کنید.
  • تأییدیه گوگل از کسب‌وکارتان را دریافت کنید. (برای دریافت تأییدیه، در گوگل مای بیزینس بر روی Get Verified کلیک کنید؛ سپس کدی که برایتان اس‌ام‌اس می‌شود را وارد کنید.)
  • اطلاعات تماس معتبر و قابل‌دسترسی را وارد کنید.

با این تبلیغات رایگان در گوگل مپ از این به بعد هر کس در اطراف شما به دنبال خدمات شما باشد، راحت‌تر پیدایتان می‌کند.

ثبت تبلیغات رایگان در گوگل

۳. در «گوگل شاپینگ» سر و گوشی به آب دهید!

تابه‌حال دقت کرده‌اید که در صفحه نتایج جستجوی گوگل، همیشه قسمتی به نام shopping یا «خرید کردن» وجود دارد؟ (وقتی محصولی را جستجو می‌کنید.) بسیاری از افراد وقتی می‌خواهند چیزی را اینترنتی بخرند، به قسمت shopping می‌روند تا محصول مناسب با بهترین قیمت را پیدا کنند. پس چرا شما در این قسمت ندرخشید؟

برای این کار باید از تبلیغات گوگل ادز استفاده کنید. این نوع تبلیغات رایگان در گوگل ادز کاملاً امکان‌پذیر است و بدون هزینه می‌توانید محصولاتتان را لیست کنید. فقط دقت کنید که لیست محصولاتتان در گوگل ادز با لیست محصولات در سایتتان هماهنگ باشد تا به مشکلی نخورید.

برای این که محصولتان را وارد قسمت «خریدکردن» گوگل کنید، باید…

  • یک حساب گوگل مرچنت بسازید.
  • یک صفحه محصول بسازید و آن را در گوگل ثبت کنید.

زمانی که صفحه محصولتان را بسازید و گوگل آن را تأیید کند، برای کاربران در قسمت «خریدکردن» گوگل به نمایش در می‌آید.

ثبت تبلیغات رایگان در گوگل

۴. سایتتان را سئو کنید!

بدون شک، بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) بهترین راه تبلیغات رایگان در گوگل و جذب مشتری است! اگر سایت شما یکی از ۳ رتبه برتر در صفحه نتایج گوگل باشد، شما ۷۵% ترافیک را برنده شده‌اید! برای این که سئوی سایتتان را بهتر کنید و بدون هیچ هزینه‌ای ترافیک بگیرید، چند توصیه اساسی برایتان داریم:

  • کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهید. رتبه‌گرفتن برای کلمات کلیدی مثل «رستوران خوب در شیراز» راحت‌تر از رتبه‌گرفتن برای کلمه کلیدی «رستوران» است.
  • زیرساخت فنی سایتتان را بهینه کنید تا گوگل بتواند بدون هیچ مشکلی صفحات سایت شما را پیدا کند و به کاربران نشان دهد. به این کار، سئوی تکنیکال می‌گویند.
  • سئوی داخلی سایتتان را بهینه‌سازی کنید. یعنی تایتل‌های قدرتمند انتخاب کنید؛ به تمام صفحاتتان «متا دیسکریپشن» اضافه کنید؛ به تصاویرتان ALT text اضافه کنید؛ و هدینگ‌های محتواهایتان را مرتب کنید. (H1، H2 و…)

این‌ها توصیه‌های پایه‌ای بودند؛ اما اگر می‌خواهید در لینک ۱ گوگل بدرخشید حتماً مقاله «چطور سئوکار حرفه‌ای شویم» را بخوانید تا سلطانِ صفحه نتایج شوید!

در آخر، تبلیغ حرفه‌ای در گوگل را رایگان یاد بگیرید!

۴ روش تبلیغات رایگان در گوگل که در این مطلب گفتیم، برای شروع کار عالی هستند؛ اما وقتی کمی قدم به میدان گذاشتید، باید از ابزارهای پیشرفته‌تری مثل «گوگل ادز» هم استفاده کنید؛ زیرا رقبایتان احتمالاً این کار را هم انجام می‌دهند!

اگرچه ابزار تبلیغاتی بی‌نظیری مثل گوگل ادز رایگان نیست؛ اما ما آموزش آن را با کمترین قیمت در اختیارتان می‌گذاریم تا در کاهش هزینه‌ها کمکی به شما کرده باشیم. در دوره آموزشی گوگل ادز یاد می‌گیرید چطور مثل حرفه‌ای‌ها در گوگل تبلیغ کنید تا فروشتان حداقل ۲ الی ۳ برابر شود.

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید