کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

اسم کانال یوتیوب – برای کانال یوتیوب چه اسمی انتخاب کنیم؟

اسم کانال یوتیوب – برای کانال یوتیوب چه اسمی انتخاب کنیم؟

اسم کانال یوتیوب، یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت کانال است؛ از طرفی اگر نام مناسبی برای کانال خود انتخاب نکنید، طبیعتا کاربران بر روی آن کلیک نکرده و هیچ بازدیدی دریافت نخواهید کرد، حتی اگر ویدیوهای با ارزشی برای کاربران تولید کنید. بنابراین، بهتر است قبل از انتخاب نام، وقت بگذارید و در مورد احتمالات پیش رو فکر کنید. شما باید اسمی انتخاب کنید تا زمانی که به شرایط مانیتایز رسیدید، کاربران به راحتی آن را به خاطر بسپارند. برای انتخاب نام کانال یوتیوب ۹ استراتژی را باهم بررسی می‌کنیم. با آژانس تبلیغات آنلاین افراک همراه باشید. کارشناسان افراک آماده پاسخ گویی کلیه سؤالات شما در زمینه تبلیغات در یوتیوب هستند.

اسم کانال چیست؟

اسمی که در صفحه کانال شما و همچنین در ویدیوهای کانال نشان داده می‌شود. این اسم نه تنها برای شناسایی اهداف ضروری است، بلکه باعث می‌شود مشتریان بالقوه در یک نگاه متوجه شوند که موضوع کانال چیست؟ این بدان معناست که اگر قصد ندارید از نام کوچک یا نام تجاری خود استفاده کنید، بهترین کار این است که اسمی را انتخاب کنید که به محتوا یا جایگاه شما مرتبط و نزدیک باشد. نام اسم و موضوعی که برای کانال خود انتخاب میکنید، تاثیر زیادی بر کسب درآمد از یوتیوب دارد.

نحوه ساخت کانال یوتیوب | آموزش قدم به قدم ساخت کانال یوتیوب

۸ استراتژی انتخاب اسم برای کانال یوتیوب

۱. استفاده از نام و نام خانوادگی

اگر در حال حاضر، تعداد سابسکرایبرهای کانال شما زیاد است و کاربران شما را می‌شناسند؛ بهترین اسمی که می‌توانید انتخاب کنید، اسم و فامیلتان است. از طرف دیگر اگر تعداد سابسکرایبرهای شما کم است و می‌خواهید به یک شخصیت شناخته شده تبدیل شوید، می‌توانید از نام و نام خانوادگی‌تان انتخاب کنید. استفاده از نام و نام خانوادگی تان باعث می‌شود کاربران بیشتری به شما اعتماد کرده و با کانال شما ارتباط بگیرند. یکی دیگر از مزایای استفاده از این استراتژی این است که خیلی محدودیتی ندارید و تایم شما برای انتخاب اسم هدر نمی‌رود. بنابراین، اگر هنوز مطمئن نیستید که چه نوع محتوایی را در آینده تولید خواهید کرد و یا قصد دارید طیف گسترده‌ای از موضوعات را پوشش دهید، این استراتژی می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند. علاوه بر این می‌توانید از ترکیب اسم خود با دیگر کلمات، اسمی منحصر به فرد انتخاب کنید.

۲. استفاده از نام یک مکان

استفاده از اسم یک مکان باعث می‌شود نام کانال شما منحصربه‌فرد باشد، اما توجه داشته باشید، نامی که بیش از حد منحصر به فرد باشد (مثلاً نامی که تلفظ آن دشوار است یا خیلی طولانی است.) تاثیر چندانی در جذب مخاطب نخواهد داشت. در این صورت می توانید سعی کنید یک نام هنری برای کانال خود بسازید. یوتیوبرهای زیادی هستند که از نام هنری خود به جای نام واقعی استفاده کردند و به موفقیت رسیدند.

اگر به دنبال یوتیوبر شدن هستید، این مقاله را حتما مطالعه کنید: 21 ایده پولساز برای ساخت ویدیو در یوتیوب

۳. استفاده از نام برند تجاری

اگر قبلاً یک برند تجاری و یا کسب‌وکار ثبت شده دارید، می‌توانید از آن برای نام کانال خود استفاده کنید. مزیت استفاده از این روش این است که کاربران به آسانی می‌توانند آن را جستجو کرده و تشخیص دهند. به علاوه، اگر کسب و کار یا برند شما تا قبل از این اسمی برای خود ایجاد کرده باشد، کانال شما از وضعیت مشابهی برخوردار خواهد شد. تنها مشکل احتمالی این استراتژی این است که باید بررسی کنید که نام این کانال دقیقاً با سایر اکانت‌های رسانه اجتماعی دیگر یکسان باشد. در حالت ایده آل، باید نام کانال و نام دامنه مطابقت داشته باشد.

نام برند تجاری برای کانال یوتیوب

۴. کلمات مرتبط با موضوع کانال

اگر موضوع کانال شما خاص و کاربر پسند است؛ بهترین اسمی که می‌توانید استفاده کنید، موضوع کانال است. کاربران باید با نگاه کردن به نام کانال، جایگاه شما، نوع محتوایی که در آن به اشتراک می گذارید و موضوعاتی که در کانال یاد می‌گیرند را شناسایی کنند. انتخاب موضوع کانال برای ایجاد ارتباط بین موضوع کانال شما و محتوای آن است. با این حال، چالش این است که به روشی خلاقانه اسمی انتخاب کنید که بتوانید آن را به محتوای خود پیوند دهید، در غیر این صورت این خطر وجود دارد که به عنوان خیلی کلی و ساده غیر جالب توجه شود.

چه مواردی باعث می‌شود رشد کانال یوتیوب متوقف شود؟ در مطلب زیر اشتباهاتی که یوتیوبرهای تازه وارد انجام می‌دهند را بررسی کرده‌ایم؛
اشتباهات یوتیوبرهای تازه کار

۵. استفاده از کلمات توصیفی

از کلمات توصیفی برای نمایش موضوع کانال خود استفاده کنید. به طور مشابه با ارتباط دادن آن به محتوای خود، می‌توانید نامی توصیفی نیز انتخاب کنید که به بینندگان اطلاع دهد که شما در چه مورد تولید محتوا می‌کنید. اگر موضوع فعالیت شما سخت و غیرقابل فهم بود بهترین کار انتخاب کلمات توصیفی است.

بعد از انتخاب کلمات کلیدی، تولید محتوا و در نهایت رسیدن به شرایط مانیتایز یوتیوب، درآمد کانال به چه صورت خواهد بود؟ در مطلب زیر درآمد هر بازدید و ویدیو یوتیوب را بررسی کرده ایم؛

درآمد هر 1000 بازدید یوتیوب چقدر است؟

۶. عنوان کردن ویژگی خاص

نام کانال YouTube اولین چیزی است که باعث می‌شود کاربران بر روی ویدیو ها کلیک کنند. شما می‌توانید ویژگی‌های خاص خود را عنوان و بر آن تأکید کنید. گنجاندن ویژگی‌های خاص به نام کانال می‌تواند به نفع شما باشد. برای انجام این کار، اساساً دو لیست از ویژگی‌های ایجاد می‌کنید. ابتدا، فهرستی از ویژگی‌های احتمالی که ممکن است استفاده کنید را در نظر بگیرید. سپس، کلماتی را فهرست کنید که با نوع محتوا یا هدف کانال شما مرتبط باشند. سپس می‌توانید با ترکیب کلمات از هر دو لیست، اسم جذابتان را بسازید.

۷. استفاده از کلمات ترکیبی

یکی دیگر استراتژی‌های انتخاب اسم برای کانال، استفاده از کلمات ترکیبی است. می‌توانید اسم خود، مکان و یا موضوع کانال را ترکیب کنید. اساساً، ترکیب نام، نام خانوادگی یا به سادگی حروف اول با کلمات دیگر برای ایجاد یک نام منحصر به فرد است. مزیت استفاده از این روش این است که شما به اسمی منحصر به فرد دست خواهید یافت.

چگونه بدون هیچ مشکلی از محتوای بقیه کانال ها استفاده کنیم؟ در مطلب زیر قوانین کپی رایت یوتیوب پرداخته ایم؛
قوانین کپی رایت یوتیوب : چگونه از محتوای دیگران استفاده کنیم؟

۸. استفاده از ابزارهای Youtube برای انتخاب اسم کانال

اگر از استراتژی های بالا استفاده کردید ولی جوابی دریافت نکردید، می‌توانید از ابزارهای آماده یوتیوب برای انتخاب اسم استفاده کنید. برای مثال، یوتیوب یک ابزار به نام YouTube Title Generator دارد که رایگان است و توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که موضوع ویدیوی خود را اضافه کرده تا این ابزار چند عنوان بهینه شده را پیشنهاد دهد که یا از آن استفاده کنید یا آن را بهینه کنید. اکنون، یک مولد نام یوتیوب تقریباً به همان صورت کار می کند. بسته به ابزاری که استفاده می‌کنید، از شما خواسته می‌شود جزئیاتی مانند سرگرمی‌ها، کلمات کلیدی، نام مستعار و غیره را وارد کنید. مطمئناً، برخی از پیشنهاداتی که به اشتراک می‌گذارد ممکن است کمی تصادفی باشند، اما گاهی اوقات همچنان می‌تواند منبع مناسبی باشد. در ادامه دو ابزار را برای انتخاب اسم کانال معرفی می‌کنیم:

مقاله مرتبط: تجهیزات یوتیوب (وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن)

ابزارهای انتخاب اسم کانال یوتیوب

در هنگام انتخاب اسم کانال یوتیوب، به چه نکاتی برای توجه داشته باشیم؟

  1. اسم کانال شما باید منحصر به فرد باشد و هیچ کانال دیگری مثل آن انتخاب نکرده باشد.
  2. فحاشی یا ابتذال ممکن است برخی از کاربران را از عضویت در کانال شما منصرف کند؛ پس اسم کانال شما باید بدون فحش و یا حرف ناپسندی باشد.
  3. برای جذاب‌تر کردن اسم کانال یوتیوب، تمام تلاشتان را بکنید و از کلمات توصیفی استفاده کنید.
  4. از کلماتی با املا و تلفظ آسان استفاده کنید تا کاربران هنگام جستجوی اسم کانالتان سردرگم نشوند.
  5. از آن‌جایی که به خاطر سپردن و جستجوی نام‌های طولانی، سخت و دشوار است؛ پیشنهاد می‌شود از اسامی کوتاه استفاده کنید.
  6. از درج اعداد در اسم کانال خودداری کنید.
  7. یکی دیگر از راه‌های بهبود خوانایی اسم کانالتان، استفاده از کلمات با حروف بزرگ است.
از کتابچه های الکترونیکی بخوانید

راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب

دریافت درآمد یوتیوب

رسیدن به شرایط اولیه یوتیوب و مانیتایز آن کار سختی نیست ولی نیازمند صبر و تحمل زیادی است. اگر موضوع و اسم مناسبی برای کانال خود انتخاب کنید و پس از آن مطابق با برنامه ریزی‌ای که داشتید، تولید محتوا کرده و در کانال منتشر کنید، می‌توانید آدرس کانال خود را از طریق پنل کاربری در افراک ارسال کنید تا کارشناسان مجموعه آن را بررسی کرده و در صورتی که موضوع مطابق با قوانین یوتیوب بود، نقد کردن درآمد یوتیوب ماه اول بدون کارمزد را با افراک تجربه کنید.

کلام آخر

همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد؛ مهم‌ترین دلیل برای افزایش بازدید یوتوب و سابسکرایبرهای، انتخاب اسمی جذاب برای کانال است. حال چگونه اسم مناسب برای کانال انتخاب کنیم؟ در این مقاله به بررسی ۹ استراتژی انتخاب اسم کانال یوتیوب پرداختیم. شما از چه طریقی برای کانال یوتیوبتان اسم انتخاب کردید؟ در تعداد بازدید و سابسکرایبرها چه تاثیری داشته است؟ تجربیات و نظرات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

برای انتخاب اسم کانال یوتیوب خود می‌توانید از نام برند تجاری، مکان، کلمات مرتبط با موضوع کانال، کلمات توصیفی یا بیان کردن ویژگی خاص استفاده کنید.

بله. جذاب بودن اسم کانال یوتیوب موجب افزایش سابسکرایب یوتیوب و تعداد بازدید آن می شود. در نتیجه درآمد شما نیز افزایش می‌یابد.

اسم کانال یوتیوب – برای کانال یوتیوب چه اسمی انتخاب کنیم؟
اسم کانال یوتیوب، یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت کانال است؛ از طرفی اگر نام مناسبی برای کانال خود...
4.5 از 2 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. من خوانش مناجاتنامه ودعا ونیایش را انجام میدم بنظر شما همون اسم خودمو بزارم باپسوند مناجاتنامه

    آیا مفید بود؟
  2. سلام وقت بخیر
    ببخشید یه سوال دارم ممنون میشم راهنمایی کنید.
    آیا تهیه فیلم در موارد زیر میتونه توی یک دسته قرار بگیره؟ اگه آره ، موارد زیر توی کدوم دسته قرار میگیرند؟
    فیلم از سفر، ماهی گیری، گشت گذار در جنگل و طبیعت، فرهنگ، مناطق باستانی و تاریخی، ماجراجویی،

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      اگر موضوع اصلی کانال شما سفر و گردشگری است، پیشنهاد می‌کنیم برای تجربه های مختلف مانند ماهی گیری، مناطق تاریخی و ماجراجویی، دسته بندی های متفاوت بسازید، تا کاربران علاقمند راحت تر مشاهده کنند. اما اگر کانال شما به صورت تخصصی سفر و گردشگری نیست می توانید موارد گفته شده را در یک دسته بندی قرار دهید. با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
      • بابت راهنمایی خیلی ممنونم
        میگم اگه من برم روستا و عشایر از زندگی روزمره عشایری فیلم بگیرم بذارم یوتیوب ، موضوع خوبیه؟ نظرتون چیه؟ حتما چهره ام هم باید بیفته تو فیلم؟
        ممنون

        آیا مفید بود؟
        • بله ایمان عزیز موضوع خوبیست. بهتر است که حضور فعال داشته باشید. همچنین اگر ویدیو هایتان را سئو کنید، می توانید درآمد خوبی از این موضوع داشته باشید. موفق باشید

          آیا مفید بود؟
  3. اولین و سخت ترین قدم، برای منم چالش بوده

    آیا مفید بود؟
  4. میتونیم اسم تکراری با بقیه کانال ها انتخاب کنیم؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      پیشنهاد می‌کنیم از اسامی تکراری برای کانالتان استفاده نکنید چون ممکن است صاحب کانال با اسم مشابه ادعا کند که در حال کپی برداری از آن هستید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  5. سلام من برای اسم یوتیوبم چند تا اسم انتخواب کردم یکی amirtashking یکی هم amirdarkcider هست ویکی هم amircider هستش که وقتی یکم درمورد اسم cider داخل گوگل سرچ کردم متوجه شدم به معنی شراب سیب هست وبخاطر همین مورد هم کلا از این اسم صرف نظر کردم خواستم نظر شمارو بدونم که ایا این اسم برای یوتیوب مناسب هست یانه

    آیا مفید بود؟
  6. سلام ایا اسم هم میتونه شامل کپی رایت باشه؟مثلا اگه همون اول کار ایراد نگرفت میتونه بعدا برای مانتایز شدن مشکل ساز بشه؟ و ما از کجا بفهمیم قبلا یه همچین اسمی ساخته شده یا نه

    آیا مفید بود؟
  7. شروع متن خوب نبود اما بدنه خوبی داشت و استفاده کردم؛ ممنونم از خانم سلاجقه که من را راهنمایی کردند

    آیا مفید بود؟