کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

بازاریابی در شبکه‌ های اجتماعی چیست SMM؟ (آموزش تصویری)

بازاریابی در شبکه‌ های اجتماعی چیست SMM؟ (آموزش تصویری)

امروز شبکه های اجتماعی در به عنصری مهم در استراتژی بازاریابی بسیاری از شرکت‌ها تبدیل شده‌اند به گونه‌ای که بیش از ۹۰ درصد از بازاریاب‌ها از شبکه های اجتماعی در کمپین‌های خود استفاده می‌کنند. فعالیت شما در شبکه های اجتماعی چه در قالب پست‌های بلاگ، توییت یا ویدئو باشد، شما می‌توانید از بازاریابی در شبکه ها یا رسانه های اجتماعی برای افزایش آگاهی از برند کسب‌وکار خود و درک بهتر مخاطبان خود استفاده کنید. شبکه های اجتماعی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که بتوانند محصولات و خدمات خود را به مخاطبان هدفشان معرفی کنند.

امروزه دیگر بر هیچ کسب‌وکاری پوشیده نیست که حضور و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی برای تعامل با مخاطبان و جذب مشتریان جدید الزامی است. بر اساس مطالعات اخیر، ۷۹ درصد جمعیت کشورهایی که دسترسی آسان به اینترنت دارند، در حداقل یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب عضو هستند و فعالیت دارند. در این مجموعه ویدئویی با هرکدام از این شبکه‌ها و نکات بازاریابی در آنها آشنا می‌شویم. در اولین قسمت از این مجموعه به این نکته می‌پردازیم که اهمیت در نظر گرفتن بازاریابی در شبکه‌ های اجتماعی چیست ؟ با افراک همراه باشید.

فهرست مطالب:

بازاریابی در شبکه‌ های اجتماعی چیست ؟

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی از محبوب‌ترین روش‌های بازاریابی است و نقشی کلیدی در بالا بردن بازدید وب‌سایت‌ ها ایفا می‌کند. از تولید محتوا و بازاریابی در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین و دیگر شبکه‌های اجتماعی برای هدایت کردن ترافیک باکیفیت به وب‌سایت خود استفاده کنید. در این صورت مخاطبان شبکه های اجتماعی خود را به بازدیدکنندگان وب‌سایت و در نهایت به مشتریان تبدیل می‌کنید.

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به معنای استفاده کسب‌وکارها از پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی به منظور تعامل با کاربران، برندینگ، افزایش فروش و افزایش ترافیک وب‌سایت است. پروسه بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل تولید محتوای جذاب، ارتباط و گفت‌وگو با کاربران، تحلیل نتایج و تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی است. محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر، فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، پینترست و یوتیوب هستند.

 

بازاریابی در فیسبوک Facebook

از زمان تاسیس در یکی از اتاق‌های خوابگاه دانشگاه هاروارد در سال 2004 فیسبوک (facebook) با رشد پیوسته به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی امروز دنیا با بیش از 1 میلیارد کاربر تبدیل شده است. در این ویدئو به ویژگی‌ها و مزیت‌های فیسبوک برای کاربران و بازاریابی در فیسبوک برای کسب‌وکارها می‌پردازیم.

 

بازاریابی در توییتر Twitter

توییتر Twitter یک شبکه اجتماعی است که افراد از طریق آن می‌توانند توسط پیام‌های کوتاهی که توییت نام دارند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. از اشتراک خبرهای فوری و انتشار اخبار جدید درباره یک کسب‌وکار گرفته تا دنبال کردن سلبریتی‌های مورد علاقه. کاربران از توییتر استفاده می‌کنند تا با یکدیگر در ارتباط باشند و موضوعات جدیدی هر روز کشف کنند. توییتر که در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد، محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای متخصصان جوان است؛ هرچند همه گروه های سنی، از زمان تاسیس توییتر تا کنون رشد داشته‌اند.

توییتر کاربران را تشویق می‌کند تا با اشخاص برندها و رسانه‌ها در ارتباط باشند و جریانی از پیام‌های لحظه‌ای که مورد علاقه‌شان است را دریافت کنند. کاربران، پیام‌های متنی، تصاویر، ویدئوها و لینک‌ها را در اولین فرصت در توییتر به اشتراک می‌گذارند که باعث می‌شود جست‌وجو در این شبکه با نتایج لحظه‌ای و مفید همراه باشد. توییتر برای کسب‌وکارها نیز ارتباطی دو طرفه با مشتریان، پیمان‌کاران، شرکا و کارمندان فراهم می‌کند. در این ویدئو به ویژگی‌ها و مزیت‌های توییتر برای کاربران و بازاریابی در توییتر برای کسب‌وکارها می‌پردازیم.

 

بازاریابی در لینکدین Linkedin

‫لینکدین‬‫،‬‫ که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد‬‫،‬‫ بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی متخصصان است. ‫لینکدین بستری برای حضور حرفه‌ای شما در دنیای آنلاین است و باعث می‌شود ‫با همکلاسی‌ها و دوستانتان در ارتباط باشید‬‫،‬‫ متخصصان هر حوزه و ایده‌های جدید آنها را کشف کنید و فرصت‌های شغلی ‫را در میان شبکه گسترده‌ای از حرفه‌ای‌ها پیدا کنید‬‫.‬‫ دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها ‫شبکه رو به رشد کاربران لینکدین را تشکیل می‌دهند‬‫.‬‫

پروفایل لینکدین شما ‫به عنوان رزومه شماست که می‌تواند تخصص‬‫،‬‫ تجربه و تحصیلات شما را نشان دهد. ‫پروفایل شما توسط میلیون‌ها جست‌وجوی روزانه‌ای که در لینکدین صورت می‌گیرد، قابل دسترسی است. ‫برای پیشی گرفتن از رقبا‬‫،‬‫ می‌توانید آمارهای دیگر شرکت‌ها ‫صنایع و اشخاص را دنبال کنید و تصمیمات مرتبط با کسب‌وکار و شغل خود را هوشمندانه‌تر اتخاذ کنید. ‫با خرید اشتراک Premium لینکدین‬‫،‬‫ کاربران می‌توانند ‫جست‌وجوی خود را گسترش دهند و با افراد خارج از شبکه خود ارتباط بگیرند. در این ویدئو به ویژگی‌ها و مزیت‌های لینکدین برای کاربران و بازاریابی در لینکدین برای کسب‌وکارها می‌پردازیم.

 

بازاریابی در اینستاگرام Instagram

اینستاگرام ابزاری سرگرم‌کننده و جذاب برای به اشتراک گذاشتن لحظات به صورت بصری است که ‫اصلی‌ترین پلتفرم میزبان آن‬‫،‬‫ تلفن همراه است‬‫.‬‫ به وسیله اینستاگرام به راحتی می‌توانید ‫با تلفن همراه خود عکس یا فیلم بگیرید‬‫،‬‫ فیلتر انتخاب کنید‬‫،‬‫ پست‌تان را ویرایش کنید و ‫سپس آن را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید‬‫.‬‫ اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد. ‫سپس در سال ۲۰۱۲ توسط فیسبوک خریداری شد و اکنون به یکی از بزرگ‌ترین شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. ‫نوجوانان و جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله‬‫،‬‫ اکثریت کاربران اینستاگرام را تشکیل می‌دهند. ‫کاربران اینستاگرام می‌توانند یکدیگر را دنبال کنند، ‫پست‌های یکدیگر را لایک کنند و بر آنها کامنت بگذارند‬‫.‬‫ همچنین در فضای خصوصی به یکدیگر پیام دهند یا محتوا به اشتراک بگذارند.

پست‌های کاربرانی که دنبال می‌کنید در صفحه خوراک شما (نیوزفید) ظاهر می‌شود؛ ‫آنجا می‌توانید به راحتی اسکرول کنید و پست‌های مختلف را ببینید‬‫.‬‫ استوری‌های اینستاگرام به افراد اجازه می‌دهد محتوای اختصاصی به صورت اسلایدشو و جدا از مجموعه پست‌هایشان به اشتراک بگذارند. ‫استوری‌ها‬‫،‬‫ محتوای موقت هستند که پس از مدت زمان محدودی ناپدید می‌شوند. اینستاگرام همچنین مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های مفید مانند hyperlapse ‫boomrang و layout دارد که به کاربران اجازه می‌دهند محتوای حرفه‌ای‌تر تولید کنند.

**پیشنهاد افراک**

با تبلیغ‌ در اینستاگرام ، موفقیت خود در محبوبترین شبکه اجتماعی ایران را تضمین کنید:

تبلیغ در اینستاگرام

‫با بیش از ۹۵ میلیون عکس و ویدئوی روزانه‬‫،‬‫ کسب‌وکارها با هر اندازه‌ای ‫می‌توانند از اینستاگرام استفاده کنند تا با مخاطبان خود در ارتباط باشند و برند خود را به آنان معرفی ‫و محصولات و خدمات خود را به آنها نشان دهند‬‫. در این ویدئو ضمن بیان ویژگی‌ها و مزیت های اینستاگرام برای کاربران، به نحوه بازاریابی اینستاگرام می‌پردازیم:

 

بازاریابی در یوتیوب Youtube

یوتیوب در سال ۲۰۰۵ تاسیس و در سال ۲۰۰۶ توسط گوگل خریداری شد. یوتیوب بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی اشتراک ویدئو و بزرگ‌ترین موتور جست‌وجو پس از گوگل است. این شبکه، یکی از سه وب‌سایت برتر دنیا است. بازدیدکنندگان به صورت روزانه صدها میلیون ساعت ویدئو در یوتیوب می‌بینند. آنها می‌توانند لایک بگذارند، کامنت بگذارند و ویدئوی مورد علاقه‌شان را با دوستان‌شان به اشتراک بگذارند. دموگرافی مخاطبان یوتیوب بیشتر به جوانان و نوجوانان متمایل است. تعداد بزرگسالان ۱۸ تا ۴۹ سال در یوتیوب بیشتر از هر تلویزیون کابلی در ایالات متحده است.

یوتیوب به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا با جمعیت زیادی از مخاطبان در ارتباط باشند. کاربران برای دیدن محتوای منحصربه‌فرد به یوتیوب می‌آیند و می‌توانند در آن به نحوی با جامعه در ارتباط باشند که در هیچ رسانه سنتی مانند تلویزیون، امکان‌پذیر نیست. همچنین یوتیوب رایگان است و کار کردن با آن راحت است؛ این موضوع باعث می‌شود یوتیوب یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی باشد. در این ویدئو به ویژگی‌ها و مزیت‌های یوتیوب برای کاربران و بازاریابی در یوتیوب برای کسب‌وکارها می‌پردازیم:

 

بازاریابی در پینترست Pinterest

‫پینترست در سال ۲۰۱۰ تاسیس و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد؛ ‫خصوصا در میان خانم‌ها که اکثریت کاربران آن را تشکیل می‌دهند. ‫پینترست به کاربران اجازه می‌دهد که عکس‌ها و ویدئو‌های مورد علاقه‌شان را در کلکسیون‌های شخصی دسته‌بندی کنند. ‫این کلکسیون‌ها ‬‫«‬‫Board‬‫»‬‫ (تخته) نام دارند‬‫.‬‫ پینترست نسبت به شبکه های اجتماعی دیگر بیشتر بر اکتشافات جمعی تمرکز دارد.

‫کاربران می‌توانند تخته‌ ایجاد کنند و عکس‌ها را در آن پین کنند. ‫از تصاویر الهام بخش گرفته تا محصولات مورد علاقه‬‫.‬‫ کاربران همچنین می‌توانند در میان پین‌های عمومی جست‌وجو کنند؛ پین‌ها و تخته‌هایی که توسط دیگر کاربران ایجاد شده‌اند‬‫.‬‫ پینترست برای کسب‌وکارهایی که ‫به دنبال یک ابزار ساده برای تعامل موثر با مشتریان‌شان هستند بسیار سودمند است. در این ویدئو به ویژگی‌ها و مزیت‌های پینترست برای کاربران و بازاریابی در پینترست برای کسب‌وکارها می‌پردازیم:

کلام آخر
در این مقاله سعی کریدم به صورت کلی توضیح دهیم که بازاریابی در شبکه‌ های اجتماعی چیست و با بازاریابی رسانه های اجتماعی مختلف آشنا شدید. در صورتیکه سوال یا ابهامی درباره این مطلب وجود دارد یا قصد بازاریابی در رسانه های اجتماعی را دارید می توانید از مشاوره رایگان افراک بهره مند شوید.

بازاریابی در شبکه‌ های اجتماعی چیست SMM؟ (آموزش تصویری)
امروز شبکه های اجتماعی در به عنصری مهم در استراتژی بازاریابی بسیاری از شرکت‌ها تبدیل شده‌اند به گونه‌ای...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید