کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

معیار های بازاریابی در فیس بوک

معیار های بازاریابی در فیس بوک

بازاریابی در فیس بوک یکی از روش های بازاریابی دیجیتال است. با توجه به اینکه در دهه ی اخیر شبکه های اجتماعی زیادی پدید آمد و محبوبیت فیسبوک نسبت به قبل کمتر شد، اما همچنان بک لینک هایی که از فیسبوک گرفته می شود بسیار بر رتبه سایت تاثیر می گذارد. بازاریابی در فیسبوک نیازمند چند استراتژی و مهارت است که در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد. با آژانس تبلیغات آنلاین افراک همراه باشید.

معیارهای مهم برای بازاریابی در فیس بوک

۱- نرخ تعامل یا Engagement

هر چه فعالیت بیشتری در این شبکه داشته باشید، کاربران هم تعامل بیشتری با شما خواهند داشت. تعداد لایک‌هایی که می‌گیرید، کامنت‌های بیشتر، اشتراک‌گذاری بیشتر پست‌هایتان توسط دیگران و کلیک کردن روی لینک‌های گذاشته شده، نشان می‌دهد که چقدر تعامل دریافت کرده‌اید. هر شبکه اجتماعی نیازمند فعالیت مناسب است. برای اینکه نرخ تعامل خود را بیشتر کنید می‌توانید از هشتگ‌های مرتبط با پست خود استفاده کنید.

۲- Reach

ریچ نشان می دهد که به طور کلی چه تعداد فرد محتوای شما را مشاهده کرده‌اند. این مورد هم به صورت عادی و هم با پرداخت هزینه زیاد می‌شود. ریچ ارتباط مستقیمی با تعداد دنبال کننده ها یا دوستانتان ندارد، حتی ممکن است خیلی بیشتر یا خیلی کمتر از تعداد دنبال کننده هایتان باشد. هر چقدر مقدار ریج بیشتر باشد، نشان می‌دهد که افراد بیشتری به دیدن پست‌های شما علاقمند هستند و شانس تعامل هم بالا می‌رود. اگر می‌خواهید این مورد بیشتر شود، باید افراد بیشتری شما و پست‌هایتان را ببینند و بیشتر در دسترس باشید. برای رسیدن به ریچ بیشتر، کافی است که محتوا و پست‌هایتان را در گروه‌ها به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید از تبلیغات فیسبوک استفاده کنید و با دادن هزینه، پست‌هایتان را تبلیغ کنید. این پست‌ها می‌توانند صرفا مطالب فان و سرگرمی برای جمع کردن دنبال کننده باشند؛ یا به صورت مستقیم محصول و خدمات شما را معرفی کنند.

بازاریابی در فیس بوک

۳- Impressions

Impressions نشان می‌دهد که محتوایتان چقدر دیده شده‌است. این مورد با ریچ متفاوت است. ریچ تعداد کل افراد منحصربه‌ فردی که پستتان را دیده‌اند نمایش می‌دهد. اما ممکن است هر نفر ۲-۳ بار پست شما را دیده باشد. این مقدار با Impressions نمایش داده می‌شود. معمولا Impressions بالاتر یا حداقل برابر با ریچ است. این معیار نشان می‌دهد که پست‌هایتان چقدر جذاب هستند و کاربر را دوباره به سمت آن می‌کشند. اگر می‌خواهید این معیار را بیشتر کنید، باید پست بیشتری به اشتراک بگذارید و از طرف بقیه هم تعامل داشته باشید.

۴- Referral Traffic فیس بوک

این مورد تعداد بازدیدکنندگان شما در Facebook را نشان می‌دهد. هر فعالیتی که کاربران انجام داده‌اند، مانند لایک کردن، اشتراک‌گذاری پست‌ها و … در این معیار محاسبه می‌شود. هر چقدر این مورد بالاتر باشد، نشان می‌دهد که پست شما مفیدتر و جالب‌تر بوده‌است. هر چقدر به جذابیت محتوایتان بیشتر اهمیت دهید و پست‌های بهتری منتشر کنید، این نرخ هم بالاتر می‌رود.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد: محبوبیت شبکه فیس بوک به نسبت قبل کم شده اما هنوز هم تبلیغات در فیس بوک نتایج شگفت انگیزی به دنبال دارد. در این مطلب چند معیار مهم بازاریابی در فیس بوک را باهم بررسی کردیم. تجربه شما از بازاریابی و تبلیغ در فیس بوک چیست؟ با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

معیار های بازاریابی در فیس بوک
بازاریابی در فیس بوک یکی از روش های بازاریابی دیجیتال است. با توجه به اینکه در دهه ی...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. درست است که در داخل کشور طرفداران فیسبوک کم شده. اما این قضاوت غلط است و این موضوع کاملا بستگی به نوع کسب و کار دارد! در بعضی بستر ها میتوان گفت فیسبوک تنها و بهترین گزینه است.

    آیا مفید بود؟
    • سلام بر شما
      قابل مقایسه نیستند و بستگی به نوع کسب و کار شما دارد. بهتر است شما برای افزایش برنداورنس از هر دو نوع استفاده کنید.

      آیا مفید بود؟