کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

انواع تبلیغات در فیسبوک

انواع تبلیغات در فیسبوک

در دنیای دیجیتال مارکتینگ راه های بسیاری برای تبلیغ در شبکه های اجتماعی وجود دارد. چرا که میتوانید با تبلیغات در فیس بوک, اینستاگرام و لینکدین به راحتی کسب و کار خود را تبلیغ کنید و سود خود را افزایش دهید. در این مطلب میتوانید با انواع تبلیغات در فیسبوک آشنا شوید.

مزایای تبلیغات در فیسبوک

در نگاه اول ممکن است تصور کنید که تبلیغات در فیسبوک به دلیل فیلترینگ کار درستی نباشد. چرا که ایرانی ها به شبکه های اجتماعی دیگری روی آوردند. اما بهتر است بدانید در دنیا, بیش از 2.2 میلیارد کاربر فعال در فیس بوک وجود دارد.
بنابراین بسیار تبلیغات موثری است, مخصوصا برای افرادی که کسب و کار بین المللی دارند.
افرادی که مخاطب هدفشان تنها یک کشور نیست میتوانند در این شبکه اجتماعی تجربه پر سودی داشته باشند.

  • مخاطبان عظیم و جهانی: بستر اصلی بازاریابی برای بسیاری از کسب و کار ها است.
  • هدف گذاری های دقیق: جذب مشتریان و مخاطبان با ارزش براساس آمار جمعی, موقعیت مکانی, علایق و رفتار کاربران انجام میشود.
  •  بازده سرمایه گذاری: بی شک بازدهی تبلیغات شما در فیس بوک ارزش بالاتری نسبت به هزینه ای که میپردازید, دارد.
  •  تنوع تبلیغات: هدف گذاری بهتر و در نتیجه جذب مخاطبان برای سود بیشتر.

تبلیغات در فیس بوک

انواع تبلیغات در فیسبوک

زمانی که مخاطب هدف خود را بشناسید بهتر میتوانید برای تبلیغات تصمیم بگیرید. برای تبلیغ در فیس بوک راه های متنوعی وجود دارد. هر یک از آنها را بشناسید و برای تبلیغ خود از آنها استفاده کنید. در این قسمت انواع تبلیغات در فیسبوک توضیح داده می شود.

تبلیغات با عکس

اولین و ساده ترین روش تبلیغات در فیس بوک, استفاده از عکس است. اما سادگی به این معنا نیست که جذاب نباشد و حوصله مخاطب سر برود. بلکه میتواند به سرعت مخاطب را جذب کند.
مخاطب با دیدن یک عکس, جذب محصول شما خواهد شد و شما به سرعت به نتیجه دلخواه خود میرسید.

تبلیغات ویدئویی

از تبلیغات ویدئویی میتوانید برای نشان دادن فعالیت های گروه خود, نحوه تولید محصولات و انواع آن استفاده کنید. این نوع تبلیغات میتواند درکنار تبلیغات شما گاهی الهام بخش مخاطبان باشد و چیزی را آموزش دهد.

تبلیغات چرخشی

تبلیغات در فیس بوک

با استفاده از تبلیغات چرخشی میتوانید با بیش از 10 عکس یا ویدئو, خدمات و محصولات خود را به نمایش بگذارید. ازاین نوع تبلیغ میتوانید برای نشان دادن نکات مثبت خدمات و محصولات خود استفاده کنید.
همچنین میتوانید با گذاشتن یک عکس به صورت پازلی در قالب چند عکس پاناروما بسازید.
شرکت آی تی Paessler AG برای تبلیغ کارت های رایگان بازی خود از تبلیغات چرخشی استفاده کرد. پس از آن اعلام کرد که برای این تبلیغ در مقایسه با تبلیغات گذشته 51 در صد کم تر هزینه کرده است و بازخورد بالاتری داشته است.

اسلاید شو

تبلیغات در فیس بوک با اسلاید شو یک روش آسان برای ساخت یک ویدئوی کوتاه است. شما میتوانید از کلکسیون عکس ها و ویدئوهای خود برای ساخت اسلاید شوی تبلیغاتی استفاده کنید. اسلاید شو مانند ویدئو ها عمل میکنند اما با این تفاوت که از پهنای باند بسیار کمتری استفاده میکنند. بنابراین برای افرادی که اینترنت ضعیف تری دارند هم به خوبی بارگذاری میشود.
از نکات مثبت دیگر اسلاید شوها میتوان, اضافه کردن نوشته و موزیک را اسلاید ها ذکر کرد. شما میتوانید از کلکسیون عکس های استوکی فیس بوک هم استفاده کنید.

تبلیغات فوری تکی و کلکسیونی

تبلیغات در فیس بوک

تبلیغات فوری تکی و کلکسیونی فقط برای گوشی های موبایل ساخته شدند. بنابراین به شما این امکان را میدهد که عکس و یا فیلم را به مخاطبان نشان دهید و با یک کلیک خرید انجام شود. این نوع تبلیغات که به سرعت بر روی صفحه موبایل نمایان میشود میتواند به صورت تکی باشد و یا میتواند کلکسیونی از عکس ها و فیلم های محصولات را نشان دهد.
برای استفاده از این نوع تبلیغات باید در وبسایت خود از کد های Facebook Pixel استفاده کنید. این کوکی برای تبلیغات مجدد است و به شما امکان باز نشر تبلیغات را به صورت اتوماتیک میدهد.

تبلیغات پویا

تبلیغات پویا در فیس بوک برای هدف گذاری بهتر است. به عنوان مثال اگر کسی از صفحه شما بازدید کند و یا برای خرید به صفحه شما بیاید, ولی مراحل خرید را کامل نکند و سایت شما را ترک کند, برای او  تبلیغاتی نمایان میشود.
این نوع تبلیغ بسیار مناسب هر کسب و کاری است. چرا که تبلیغات شما در صفحه فیس بوک ( Facebook feed) مخاطب ضاهر میشود. بنابراین برای یادآوری برند و محصولات خود به مخاطبان بسیار کاربرد دارد.

تبلیغات مسنجر

شما میتوانید انواع تبلیغات را در قسمت مسنجر فیس بوک انجام دهید. این یک امکان اضافی برای افرادی است که میخواهند در فیس بوک تبلیغ کنند. در ماه, بیش از 1 میلیارد نفر در این برنامه فعالیت میکنند. کافی است در هنگام انتخاب انواع تبلیغات و مکان تبلیغ, گزینه Messenger را انتخاب کنید.
به علاوه زمانی که تبلیغ شما برای نمایان شدن در فید فیس بوک تنظیم شده است, میتوانید با روشن کردن گزینه “click-to-Messenger” تبلیغ خود را به قسمت مسنجر انتقال دهید.

درخواست تبلیغات در فیس بوک

تبلیغات در فیس بوک یکی از موفق ترین روش های تبلیغ در شبکه های  اجتماعی است. همچنین تنوع بالا در انواع تبلیغات این شبکه اجتماعی, شما را به هدفتان نزدیک تر خواهد کرد. آیا تا به حال از این نوع تبلیغ آنلاین استفاده کرده اید؟ تجربیات خود را از تبلیغات کلیکی برای ما بگویید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید