کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

نحوه تبلیغ در توییتر در ۶ مرحله

نحوه تبلیغ در توییتر در ۶ مرحله

با صدها میلیون توییت ارسال شده در روز و الگوریتم های در حال تغییر، توییت های شما در میان این حجم از اطلاعات گم خواهد شد. این همان لحظه ای است که تبلیغ در توییتر اهمیت پیدا می کند. این روش یکی از شیوه های تبلیغات آنلاین است که در ایران افراد کمتری با آن آشنا هستند. تبلیغ در توییتر کمی شبیه به تبلیغ در گوگل  است .یعنی شما برای تبلیغ صفحه ی توییتر خود باید مقداری پول پرداخت کنید.

تبلیغات توییتر فرصتی برای تبلیغ محصولات و دستیابی به کاربران جدیدی است که ممکن است به شما نیاز داشته باشند. قطعا می پرسید نحوه تبلیغ در توییتر چیست؟ افراک در این راهنما، درمورد انواع مختلف تبلیغات توییتر ، نحوه ایجاد اولین کمپین خود و نکاتی که باید در هنگام ایجاد تبلیغات توییتر خود به یاد داشته باشید، صحبت خواهد کرد.

انواع تبلیغات توییتر

چندین نوع تبلیغات توییتر برای کمک به اهداف برند شما و متناسب با استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما وجود دارد.

توییت های پروموت شده – Promoted Tweets

توییت های پروموت شده بسیار شبیه توییت های معمولی هستند. تفاوت این است که یک تبلیغ کننده برای نمایش محتوا به افرادی که او را دنبال نکرده اند، مقداری پول پرداخت می کند. مانند توییت های معمولی، آنها را می توان لایک کرد، بر روی آن ها کامنت گذاشت یا باز نشر داد. اما به هر حال آنها به عنوان تبلیغ شناخته می شوند: همیشه در گوشه پایین سمت چپ  عبارت “Promoted” نوشته می شود.

توییت های تبلیغاتی همچنین می توانند حاوی ویدیو باشند و در صفحه ی تایملاین Timeline کاربران به صورت خودکار پخش می شوند. اگر فیلم کمتر از ۶۰ ثانیه باشد، این فیلم از نو پخش می شود. توییتر های پروموت شده مانند این مثال از Subway در Timeline جامعه ی هدف شما، بر روی پروفایلشان و در بالا ترین نتایج جست و جو بر روی نسخه موبایل و وب نشان داده می شود.

همچنین بخوانید: مزیت های تبلیغات در توییتر

حساب کاربری پروموت شده – Promoted Accounts

به جای تبلیغ فقط یک توییت، این نوع آگهی توییتر به شما امکان می دهد کل حساب توییتر برند خود را تبلیغ کنید. این تبلیغ به کسانی نشان داده می شود که از قبل برند شما را دنبال نکرده اند و ممکن است به دنبال توییتر کسب و کار شما باشند. اکانت تبلیغ شده درست به کسانی نشان داده می شود که فالوور بالقوه شما هستند. این آگهی همچنین درقسمت “پیشنهاد افراد برای فالو کردن” و نتایج جست و جو بالا می آید. در تبلیغات حساب کاربری در توییتر،علاوه بر برچسب ” Promoted” برای نشان دادن اینکه پست تبلیغی است، یک دکمه Follow نیز درج می شود.

ترند های پروموت شده – Promoted Trend

عنوان های پر طرفدار یا به اصطلاح ترند شده لیستی نسبتا طولانی در سمت راست صفحه دارد. این لیست محبوب ترین عنوان ها و هشتگ هایی که در حال حاضر ارائه می شود را نمایانگر می کند. ترند های پروموت شده در زیر این عنوان ها با بر چسب ” Promoted” نمایش داده می شود. این ترند ها برای مخاطبانی که هدف گذاری کرده اید نمایش داده می شود. با وجود اینکه برچسب تبلیغ دارند، همچنان افراد این ترند ها را دنبال می کنند و از آن ها استقبال می شود.

ترند های  پروموت شده تحت عنوان “Trends for you” در قسمت تایملاین و یا اکسپلور برای شما نمایان می شود. هنگامی که کاربر بر روی آن ها کلیک می کند تمام نتایج جست و جو برای آن عنوان را می آورد اما توییت شما را بالاتر از همه نشان می دهد. در ژانویه سال 2020، توییتر یک قدم جلوتر رفت و برنامه Promotion Trend Spotlight را معرفی کرد. مانند این نمونه از دیزنی + ، این قالب تبلیغاتی جدید با پشتیبانی از فیلم و GIFS، و همچنین تصاویر استاتیک، روند تبلیغاتی گذشته را تکمیل کرد.

همچنین بخوانید: چطور سئو سایت خود را با حضور در توییتر، ارتقاء دهید

تبلیغات خودکار – Automated ads

اگر در تبلیغات توییتر تازه وارد هستید، و مطمئن نیستید که چقدر هزینه کنید، یا یک تیم بسیار کوچک با مدت زمان محدود دارید، سعی کنید Promote Mode را امتحان کنید. در این حالت شما طبق روند همیشگی توییت می گذارید سپس این حالت خودکار توییت ها و پروفایل برند شما را تبلیغ می کند. توییتر این نوع تبلیغات را “always on advertising solution” می نامد. اصولا 10 توییت اول شما روزانه به کمپین پروموشن خودکار اضافه می شود در این حالت مخاطبانی که شما مشخص کرده اید، هدف گذاری می شوند. حالت “Promote Mode” همچنین حساب کاربری شما را تبلیغ خواهد کرد. با این تبلیغ خودکار لازم نیست شما به صورت جدگانه بر روی تبلیغات خود کار کنید و کار شما بسیار آسان است.

همچنین بخوانید: مهم‌ترین آمارهای توییتر برای بازاریابی

نحوه تبلیغ در توییتر در 6 مرحله

۱. ساخت اکانت در بخش تبلیغات توییتر

اگر از قبل حساب کاربری برای تبلیغات ندارید ابتدا باید نسبت به ساخت اکانت توییتر اقدام کنید. اول وارد حساب کاربریتان شوید سپس به آدرس ads.Twitter.com بروید. کشور و زمان را انتخاب کنید و بر روی Let’s go کلیک کنید. در این بخش به قسمت مدیریت تبلیغات Twitter Ads Manager در توییتر وصل می شوید و در آنجا میتوانید کمپین های تبلیغاتی و قسمت آنالیز داده ها را مشاهده کنید.

ساخت اکانت توییتر

۲. هدف تبلیغ خود را مشخص کنید

پس از ساخت اکانت توییتر باید تصمیم بگیرید که با تبلیغات توییتر خود به چه چیزی می خواهید برسید. هدف تبلیغاتی که شما انتخاب می کنید تعیین می کند که برای کدام نوع مشارکت و اقدامات مورد نظر می خواهید هزینه پرداخت کنید.

شما می توانید از اهداف زیر انتخاب کنید:

آگاهی Awareness

  • Reach: شما می خواهید حداکثر تعداد افراد بتوانند توییت تبلیغی شما را ببینند. در این حالت پرداخت به ازای هر 1000 بازدید خواهد بود.
  • In-stream video views: شما می خواهید یک ویدئو ی تبلیغاتی به مخاطبات خود نشان بدهید. در این حالت پرداخت به ازای هر بازدید خواهد بود.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که:

برای گسترش کسب و کار خود، هدف قرار دادن کاربران مناسب و تعامل بیشتر با آنها بهتر است که در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید. یکی از این شبکه ها، توییتر می باشد با تبلیغ در توییتر به راحتی در دید مخاطبان هدف خود قرار گیرید.

تبلیغ در توییتر

توجه Consideration

  • Video views: شما می خواهید مردم فیلم ها یا GIF های شما را تماشا کنند. پرداخت به ازای هر بازدید محاسبه می شود.
  • App installs: شما می خواهید افراد برنامه شما را نصب کنند. پرداخت به ازای هر نصب برنامه انجام می گیرد.
  • Website clicks or conversions: شما می خواهید افراد به وب سایت شما مراجعه کنند، با هر کلیک هزینه پرداخت می کنید.
  • Engagements: شما می خواهید تعامل را با توییتهای تبلیغاتی خود به حداکثر برساند. پرداخت به ازای هر تعامل خواهد بود اما تنها یک تعامل برای هر فردی ثبت می شود.
  • Followers: شما می خواهید دنبال کنندگانتان افزایش یابد. پرداخت به ازای هر فالوور جدید خواهد بود.

نرخ تبدیل Conversion

  • App re-engagements: شما می خواهید افرادی که قبلا اپلیکیشن شما را نصب کرده اند دوباره به برنامه بیاید، آن را باز کنند و از آن استفاده کنند.

مثلا در این نمونه کمپین افزایش فالوور را شروع می کنیم. بعد از کلیک بر روی قسمت Followers به صفحه ی شروع کمپین یا Campaign set up وارد می شوید. در اینجا کمپین خو را نام گذاری می کنید، روش پرداختی را مشخص می کنید، بودجه ی تبلیغاتی را تعیین می کنید و در نهایت مشخص می کنید که این کمپین هم اکنون شروع شود یا برای بعد برنامه ریزی می کنید.

بد نیست بخوانید: تکنیک های بازاریابی در توییتر

هزینه ی تبلیغات در توییتر چقدر است؟

این که توییتر چقدر هزینه دارد کاملا به شما بستگی دارد. هیچ حداقل بودجه ای برای توییتر تعریف نشده است. شما به میزانی که هزینه کرده اید خدمات دریافت می کنید مهم نیست این هزینه کم باشد یا زیاد. بودجه ای که در این صفحه تنظیم می کنید، کل مبلغی است که شما مایل به پرداخت آن هستید. پس از انتخاب خود، روی Next کلیک کنید.

۳. گروه تبلیغات و پیشنهادات خود را تنظیم کنید

اکنون در صفحه “تنظیم گروه تبلیغات” هستید. به عنوان کسی که برای اولین بار وارد محیط تبلیغاتی توییتر می شود، ممکن است تنها یک گروه تبلغ انتخاب کنید. اما هرچه با این پلتفرم کار کنید متوجه خواهید شد که چگونه کمپین ها را تقسیم بندی کنید و برای هر کدام مخاطب هدف خاصی در نظر بگیرید. پس از آن یاد می گیرید چطور بهترین بودجه و زمان بندی را برای هر گروه انتخاب کنید. گروه تبلیغاتی خود را نامگذاری کرده و در صورت تمایل زمان شروع و پایان را انتخاب کنید.

در اینجا شما همچنین انتخاب می کنید که چقدر حاضر هستید برای هر تعامل هزینه بپردازید. اگر مناقصه اتوماتیک را انتخاب می کنید، توییتر پیشنهاد شما را برای گرفتن بهترین نتیجه با کمترین قیمت را بر اساس بودجه شما تعیین می کند. اگر در تبلیغات توییتر تازه کار هستید و می خواهید درک خوبی از نحوه عملکرد مناقصه کسب کنید ، این یک روش عالی برای شروع است.

۴. مخاطبان خود را هدف گذاری کنید

گزینه های هدف گذاری به شما کمک می کند تا مخاطب مناسب را برای تبلیغ خود انتخاب کنید و از حداکثر قابلیت بودجه استفاده کنید.

شما با هدف قرار دادن جمعیتی شروع خواهید کرد. مخاطبان خود را بر اساس جنسیت ، سن ، مکان ، زبان و تکنولوژی که استفاده می کنند، تعریف کنید.

با هدف گذاری مکانی شما می توانید به افراد یه منطقه کوچک یا به افراد یک کشور خاص نشان داده شوید. این انتخاب برای شما بسیار تعیین کننده خواهد بود.

بخش “ویژگی های مخاطب” به شما امکان می دهد تا تبلیغ خود را بر اساس علایق خاص مانند وقایع ، علاقه ها و رفتارها ، و حتی کلمات کلیدی و نمایش های تلویزیونی خاص که کاربران از آن توییت می کنند ، در اختیار کاربران قرار دهید.

برای راهنمایی شما ، رابط خلاصه ای از اندازه مخاطب را ارائه می دهد که با افزودن گزینه های هدف گذاری بیشتر به کمپین خود ، تغییر می کند.

همچنین می توانید لیست خود را از افراد (مانند لیست ایمیل خود) بارگذاری کنید، یا افرادی را انتخاب کنید که مشابه به فالوور های شما باشند.

وقتی از انتخاب خود مطئن شدید ، روی Next کلیک کنید

۵. جایگاه تبلیغ خود را مشخص کنید

در سمت راست صفحه ، مکان نمایش آگهی خود را انتخاب می کنید.

پس از انتخاب خود ، روی Next کلیک کنید

۶. کمپین خود را راه اندازی کنید

در آخر، تمام گزینه های انتخاب شده را مرور کنید. برای راه اندازی تبلیغ خود بر روی Launch campaign کلیک کنید. تبلیغ سریع توییتر را امتحان کنید. اگر نمی خواهید هدف تبلیغاتی خود را با جزئیات وارد کنید، این به شما امکان می دهد یک توییت را فقط با دو کلیک تبلیغ کنید.

در این مقاله با ساخت اکانت توییتر و ساخت کمپین در توییتر آشنا شدید. درست است که مراحل ساخت کمپین بسیار ساده است اما استراتژی پرداخت و قیمت گذاری مناسب بهتر است توسط متخصصین این حوزه انجام گیرد. اگر کمپین های شما بهینه سازی شوند هزینه ی تبلیغات کاهش می یابند، در هر مرحله از کار و برای آشنایی بیشتر با این نوع تبلیغات می توانید از مشاوره رایگان تیم افراک بهره مند شوید.

نحوه تبلیغ در توییتر در ۶ مرحله
با صدها میلیون توییت ارسال شده در روز و الگوریتم های در حال تغییر، توییت های شما در...
5 از 2 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. برای کاربران ایرانی که از وی پی ان استفاده می‌کنند چطور امکان انتخاب لوکیشن وجود داره؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام
      وی پی ان در انتخاب لوکیشن خللی ایجاد نمی کند.
      پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟