کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

۱۴ ترفند افزایش سابسکرایبر کانال یوتیوب

۱۴ ترفند افزایش سابسکرایبر کانال یوتیوب

یوتیوب، بزرگترین پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو با بیش از ۲ میلیارد کاربر است. به همین دلیل افراد زیادی برای فعالیت در آن مشتاق هستند. برای شروع فعالیت و کسب درآمد از یوتیوب باید در ابتدا کانال یوتیوب ساخته و شرایط اولیه یوتیوب برای مانیتایز را کسب کنید. یکی از اصلی‌ترین شرایط یوتیوب، حداقل ۱۰۰۰ سابسکرایبر در ۱۲ ماه است. حال چگونه سابسکرایب یوتیوب را افزایش دهیم؟ در این مطلب به بررسی ترفندهای افزایش سابسکرایب یوتیوب می پردازیم؛ با افراک همراه باشید.

۱. موضوع کانال

در ابتدای ساخت کانال یوتیوب، مهم‌ترین موردی که با آن برخورد می‌کنید، انتخاب موضوع مناسب برای کانال است. موضوع شما باید بر اساس سلیقه و علاقه شما انتخاب شود؛ چون به طور مداوم با آن سروکار دارید. برای جذب سابسکرایب باید منسجم و پیوسته بر روی یک موضوع مشخص مانور بدهید. کانال‌ها با موضوعات تخصصی خیلی زود کاربران خود را کسب می‌کنند. پس محتوای تخصصی برای کانال خود تولید کنید.

اسم کانال یوتیوب – برای کانال یوتیوب چه اسمی انتخاب کنیم؟

۲. خرید سابسکرایب یوتیوب

یکی دیگر از راه‌های افزایش سابسکرایب یوتیوب، خرید سابسکرایب یوتیوب است. افراک با تجربه‌ای که از کانال‌های مختلف به دست آورده است؛ به هیچ عنوان خرید سابسکرایب یوتیوب را پیشنهاد نمی‌کند؛ چون الگوریتم یوتیوب رفتار تمامی کاربران را می‌شناسد و در صورتی که سابسکرایبرهای کانال شما را فیک تشخیص دهد، احتمال این‌که کانال از دسترس خارج شود، بسیار زیاد است.

۳. استفاده از Power Playlist

پلی‌لیست‌های قدرتمند نسخه بهتر پلی لیست‌های معمولی هستند، با این تفاوت که پلی‌لیست‌های معمولی بر اساس موضوع و لیست‌های قدرتمند براساس نتایج انتخاب می‌شوند. عنوان لیست‌های حرفه‌ای یک نتیجه‌گیری است، که باعث می‌شود کاربر تمایل بیشتری به تماشای ویدیو و سابسکرایب کانال داشته باشد.

مطلب مرتبط

۲۰ مورد از پربازدیدترین ویدیوهای یوتیوب تا به الان

۴. دعوت به سابسکرایب کانال

در ابتدا و انتهای ویدیو از کاربران دعوت کنید که کانال شما را سابسکرایب و نوتیفیکیشن را فعال کنند؛ تا از ویدیوهای بعدی شما اطلاع داشته باشند. گاهی کاربران برای سابسکرایب کردن نیاز به یادآوری دارند. فراموش نکنید که باید به آن‌ها نشان دهید که چرا کانال شما ارزش اشتراک دارد. بدین منظور شما می‌توانید دکمه سابسکرایب را برای ویدیوهای خود اضافه کنید. برای قرار دادن دکمه سابسکرایب مراحل زیر را اجرا کنید.

  1. مراجعه به youtube studio
  2. دکمه Customization در سمت چپ
  3. کلیک بر تب Branding
  4. آپلود فایل گرافیکی در Video Watermark
  5. انتخاب تایم نمایش دکمه (ابتدا، وسط و انتهای ویدیو)
  6. انتشار

جالب است که بدانید:
شرکت نقد کننده درآمد یوتیوب افراک، از ابتدای ساخت کانال تا رسیدن به شرایط مانیتایز و درآمد یوتیوب، به یوتیوبرهای عزیز مشاوره رایگان ارائه می‌دهد. درآمد یوتیوبرها ماه اول بدون کارمزد نقد و پرداخت خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر صفحه”نقد کردن درآمد یوتیوب” را مشاهده نمایید.

۵. بررسی و آنالیز ویدیوها

ویدیوهایی که از قبل منتشر شده است را آنالیز و بررسی کنید، آن‌هایی که بیشترین ساب را داشتند، مشخص کرده و مانند آن به تولید محتوا بپردازید. مراحل آنالیز ویدیوها در ادامه آورده شده است؛

  1. مراجعه به youtube studio
  2. کلیک بر Analytics
  3. View More و مشاهده بازدیدهای ماهانه، سابسکرایبرها، درآمد و مدت زمان
  4. کلیک Subscribers By Video

۶. قرار دادن لینک سابسکرایب در توضیحات ویدیو

در توضیحات ویدیو حتما لینک شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت و کانال یوتیوب خود را قرار دهید. در ادامه نحوه قرار دادن لینک در توضیحات آمده است؛

  1. با URL معمولی کانال خود شروع کنید. وقتی در صفحه اصلی کانال خود هستید، می‌توانید آن را از نوار آدرس بردارید.
  2. ?sub_confirmation=1 را به انتهای URL کانال خود اضافه کنید.
  3. کل مطلب را به همراه متنی که از کاربران می‌خواهد مشترک شوند، در کادر توضیحات ویدیوی خود جای‌گذاری کنید.

۷. ساخت ویدیوهای موردعلاقه کاربران

ایده‌های زیادی برای افزایش سابسکرایب یوتیوب وجود دارد. چالش اصلی، یافتن مواردی است که کاربران را وادار می‌کند که به کانال شما برگشته و دکمه Subscribe را فشار دهند. با تجربه‌های به دست آمده مشخص شد که جذابیت ۴ نوع ویدیو هرگز کم نمی‌شود؛

  1. ویدیوهای واکنشی: نشان دادن ری‌اکت در برابر ویدیوهای دیگر برای کاربران جذاب و سرگرم کننده است.
  2. ویدیوهای آموزشی: نحوه‌ی تهیه‌ و آموزش موارد مختلف و از جمله چیزی است که کاربران در یوتیوب بسیار سرچ می‌کنند.
  3. ویدیوهای مقایسه‌ای: مقایسه چند چیز در ویدیو برای انتخاب بهتر، کاربران زیادی را جذب خواهد کرد.
  4. ویدیوهای موردی: ویدیوهایی که چند مورد و لیست را مورد بررسی قرار می‌دهند، طرفداران زیادی دارد.
افزایش سابسکرایبر یوتیوب

۸. انتخاب و استفاده درست از کلمات کلیدی

اساس هر کانال YouTube کلمات کلیدی آن است و همچنین بهترین راه برای جذب ترافیک هستند. افزودن عبارات مرتبط به عناوین و توضیحات ویدیوی خود به محتوای شما کمک می کند تا به سرعت به نتایج اول جستجو صعود کنید. بنابراین هنگام تبلیغات در یوتیوب در انتخاب کلمه کلیدی دقت کنید.

برای مثال، فرض کنید کانالی دارید که گوگل ادز را پوشش می‌دهد. تحقیق کلمه کلیدی شما چیزی شبیه به این خواهد بود:

  1. مرور کانال‌های مرتبط با تبلیغات گوگل و استفاده از کلمات کلیدی آن‌ها
  2. استفاده از تکمیل خودکار کلمه کلیدی در سرچ بار یوتیوب
  3. استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مثل vidiq

کلماتی که کشف کرده‌اید را در تگ‌، عنوان و توضیحات ویدیو استفاده کنید. ابزارهای زیادی برای انتخاب و بررسی کلمه کلیدی وجود دارد؛ پیبشنهاد می‌کنیم همه‌ی آن‌ها را امتحان کرده و از کلماتی که بیشترین سرچ را دارند در کانال خود استفاده کنید.

۹. پروموت کانال در Community Tab

انتشار پست در انجمن یوتیوب یک راه آسان برای تبلیغ کانال و افزایش سابسکرایبر آن است. شما می‌توانید در داخل یوتیوب فایل‌ها، نظرسنجی، gif، پست‌های متنی و ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارید. تجربه نشان داده است که کاربرانی که کانال‌ها را عضو نشده‌اند، پست‌های انجمن را مشاهده می‌کنند. بنابراین برای افزایش سابسکرایب کانال یوتیوب، سوالات جذاب و مرتبط بپرسید و در انجمن منتشر کنید.

حتما بخوانید:

ویژگی جدید یوتیوب: Community posts با ۵۰۰ سابسکرایبر!

۱۰. انتشار مرتب ویدیو

برخی از یوتیوبرها به دلیل انتشار منظم ویدیو مشکلی در دریافت سابسکرایب ندارند. اگر انتشار ویدیوهای خود را متوقف کنید ممکن است کاربران ویدیوهای دیگری را برای تماشا انتخاب کنند. برای رشد در YouTube لازم نیست روزانه یا حتی سه روز در هفته پست بگذارید. اما برای اینکه افراد در کانال خود مشترک شوند، باید برنامه منظمی برای ارسال پست داشته باشید.

۱۱. بهینه سازی کانال یوتیوب

هنگامی که شخصی وارد صفحه کانال شما می‌شود، دو اتفاق ممکن است رخ دهد: آن‌ها به سرعت از کانال خارج خواهند شد و یا بیشتر ویدیوهای شما را تماشا و کانال را سابسکرایب می‌کنند. به همین خاطر بهینه سازی کانال اهمیت زیادی دارد. مجموعه اقداماتی که برای بهینه سازی کانال باید انجام دهید:

  1. استفاده درست از لینک‌ها
  2. کلمات کلیدی مرتبط
  3. عناوین جذاب و پرسشی
  4. تگ‌های مرتبط
  5. پلی لیست‌های مورد نظر کاربر
  6. Thumbnail جذاب
  7. استفاده از کلمه کلیدی در ویدیو

در ابتدای فعالیت در یوتیوب، یوتیوبرها اشتباهات زیادی مرتکب می‌شوند که ممکن است رشد کانال را به تعویق بندازد؛ در این بلاگ ” ۱۰ اشتباهی که یوتیوبرهای تازه کار مرتکب می‌شوند!” به بررسی این اشتباهات پرداختیم.

۱۲. برندینگ

هرچه کاربران بیشتر نام کانال شما را دیده یا شنیده باشند، زودتر کانال را سابسکرایب می‌کنند. برای برندسازی کانال می‌توانید از اقدامات زیر استفاده کنید؛

  1. استفاده از WaterMark در ویدیوها
  2. استفاده از لوگو در هدر، پروفایل کانال و تامبنیل ویدیوها
  3. طراحی شعار ویژه و قرار دادن در عنوان کانال
  4. همکاری با دیگر کانال‌ها برای معرفی شما
  5. ساخت تریلر کوتاه برای کانال
از کتابچه های الکترونیکی بخوانید

راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب

افزایش ساب یوتیوب

۱۳. ارتباط با سابسکرایبرها

یکی از ساده ترین کارها برای افزایش سابسکرایب یوتیوب، ارتباط با کاربران است. برای برقراری ارتباط با سابسکرایبرها می‌توانید به کامنت‌هایی که می‌گذارند، پاسخ دهید. از آنجایی که بیشتر یوتیوبرها به کامنت‌ها پاسخ نمی‌دهند، شما متمایز خواهید شد. به همین خاطر به سوالات کاربران حتما در اولین فرصت پاسخ دهید. همچنین می‌توانید کامنت‌ ها را لایک کرده و یا اصطلاحا Hearting کنید.

۱۴. سئو ویدیوهای یوتیوب

هر چه ویدیوهای کانال شما بهینه‌تر باشد، الگوریتم یوتیوب آن را به افراد بیشتری نشان خواهد داد. در این صورت کاربران بیشتری هم کانال شما را سابسکرایب خواهند کرد. برای بهینه سازی ویدیوها مجموعه اقداماتی لازم است انجام دهید که در بلاگ “سئو یوتیوب: چگونه ویدیوهای یوتیوب را سئو کنیم؟” به بررسی آن پرداخته‌ایم.

اولین گام برای افزایش درآمد کانال یوتیوب، بهینه سازی ویدئوهاست
از کارشناسان با تجربه افراک در زمینه سئو یوتیوب مشاوره رایگان دریافت کنید

کلام آخر ـ‌ افزایش سابسکرایب کانال یوتیوب

در اولین روزهای فعالیت در یوتیوب، دغدغه اصلی یوتیوبرها افزایش سابسکرایبر است. حال برای افزایش چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ به چه موضوعی توجه کافی داشته باشیم؟ در این مطلب به بررسی ترفندهای افزایش سابسکرایبر یوتیوب پرداختیم؟ شما برای زیاد شدن مشترک های کانالتان چه اقداماتی انجام دادید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  1. ممکن است محتوای ویدیوی شما نیاز مخاطب را رفع نکند.
  2. شاید رقبا بهتر از  شما عمل کرده باشند.
  3. به سئو ویدیو توجه کافی را داشته باشدی؛ اگر به اندازه کافی ویدیو شما بهینه شده باشد، یوتیوب آن را به افراد بیشتری پیشنهاد خواهد داد.
  4. فعالیت مداوم داشته باشید. موضوع و زمان انتشار ویدیو بعدی رو در آخرین ویدیو عنوان کنید و با کاربران تعامل برقرار کنید.
  1. برای انتشار ویدیو نظم و برنامه در نظر بگیرید.
  2. برای رفع نیاز و سوالات کاربران تولید محتوا کنید.
  3. برای سئوی ویدیو وقت بگذارید و اصولی انجام دهید.
  4. مخاطب ها رو به لایک و کامنت و سابسکرایب تشویق کنید.
  5. اگر فقط برای موضوعات ترند تولید محتوا می‌کنید، ممکن است بعد از گذشت زمان، مانند قبل محبوب نباشد.برای موضوعات مرتبط دیگر هم تولید محتوا کنید.

به هیچ عنوان سمت خرید سابسکرایب نروید! الگوریتم یوتیوب بسیار پیشرفته است و زمانی که متوجه شود، در بازدید و سابسکرایبر تقلب کرده‌اید، کانل شما را برای همیشه می‌بندد.

۱۴ ترفند افزایش سابسکرایبر کانال یوتیوب
یوتیوب، بزرگترین پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو با بیش از ۲ میلیارد کاربر است. به همین دلیل افراد زیادی...
5 از 5 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. سلام .من ۵ ماهه یک کانال زدم هفته ای س روز فیلم اپلود میکردم مشترکها اوایل بانظم می امدن ولی حالا ۲۰ روز است که قفل شده و دیگر مشترک نمی آید دلیلش چیه و اینکه به نظر شما باید به فیلم گذاشتن ادامه بدهم؟؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز، توصیه می کنم به ساخت ویدیوهای جذاب بپردازید و از تبلیغات یوتیوب برای افزایش واچ تایم و سابسکرایبر استفاده کنید. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  2. سلام من می‌خوام شروع کنم چون احساس میکنم میتونم ولی هیچی از یوتیوب بلد نیستم چطور باید مشاوره بگیرم؟!

    آیا مفید بود؟
  3. سلام ببخشید میشه محتوا رو از مثلا اینستا یا آپارات کپی کرد و به یوتیوب انتقال داد مثلا آهنگهای شاد کودکانه

    آیا مفید بود؟
    • سلام سپیده جان، تمام محتوایی که از اشخاص دیگر استفاده شود، شامل کپی رایت میشود. با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  4. من خودم خودم رو سابسکرایب میکنم جواب هم میده😉کمک من به شما

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      الگوریتم های یوتیوب بسیار پیشرفته هستند و در صورتی که سابسکرایبرها فعال نباشند، آن ها را حساب نمی‌کند. علاوه بر این شما باید به ۴۰۰۰ ساعت واچ تایم برسید که با سابسکرایبر فیک و بدون فعالیت این امر ممکن نیست. پیشنهاد می‌کنیم تنها با تولیدمحتوای باکیفیت و مداوم به شرایط لازم برای درامدزایی برسید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟