کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

علت ساسپند شدن اکانت اینستاگرام و راه حل های رفع آن

علت ساسپند شدن اکانت اینستاگرام و راه حل های رفع آن

امروزه یکی از مشکلاتی که مردم درگیر آن شده‌اند مربوط به اکانت اینستاگرامی ساسپند شده آنها است و این مشکل باعث آزرده خاطر شدن خیلی از کاربران شده است. چرا که اینستاگرام بی دلیل آنها را از اکانت خود خارج کرده و اجازه لاگین شدن را به آنها نمی‌دهد. آنها با پیغام اکانت شما مسدود شده یا اکانت شما حذف شده است مواجه شده‌اند؛ در حالی که هیچ کاری خلاف قوانین اینستاگرام انجام نداده‌اند.
اگر حساب کاربری شما در اینستاگرام کاملا سفید شود و هیچ پیغام و استوری برای شما باز نشود، به معنی ساسپند شدن اکانت شما است. البته این مشکل می‌تواند به خاطر خود اپلیکیشن یا تلفن همراه نیز باشد. ما در این مقاله از افراک قصد داریم شما را از علت‌های ساسپند شدن اینستاگرام و روش‌های حل آن آگاه کنیم؛ پس حتما تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

چرا اکانت اینستاگرام ساسپند شد؟

ساسپند شدن اکانت اینستاگرام دلایل مختلفی دارد. برای مثال یکی از دلایل ساسپند شدن اینستاگرام این است که به دلیل فیلتر بودن اینستاگرام در ایران، افراد زیادی از فیلترشکن‌های رایگان استفاده می‌کنند. و چون فیلترشکن‌ها برای اتصال مدام ای پی (IP) و موقعیت مکانی شما را عوض می‌کنند، ربات اینستاگرام تصور می‌کند چندین شخص از کشورهای مختلف به اکانت شما دسترسی دارند. سپس برای محافظت از حریم شخصی شما اکانت شما را غیرفعال می‌کند. این مشکل حتی در فیلترشکن‌های پولی هم می‌تواند به وجود بیاید، اما در فیلترشکن‌های رایگان بروز این مشکل بیشتر است؛ هر چند که این، فقط یکی از دلایل ساسپند شدن است.

برای جلوگیری از نقض قوانین کپی رایت در اینستاگرام، منابع دانلود عکس و ویدیو بدون کپی رایت و همچنین منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت را مطالعه کنید.

یکی دیگر از دلایل ساسپند شدن اکانت اینستاگرام می‌تواند مربوط به مشکلاتی در خود اپلیکیشن یا مربوط به خود دستگاه گوشی شما باشد. همچنین اگر شما یک سری کارها، از جمله آنفالو کردن چندین نفر را همزمان انجام دهید، ممکن است اینستاگرام شما را ربات فرض کند و اکانت شما را تعلیق کند. به طور کلی ساسپند شدن اکانت شما به دلیل نقض یکی از قوانین اینستاگرام است. هر رسانه برای خود قوانینی دارد که اگر کسی این قوانین را رعایت نکند به طور خودکار حساب کاربری اش تعلیق خواهد شد.

دلایل تعلیق شدن حساب اینستاگرام

چند دلیل برای تعلیق شدن اکانت اینستاگرام شما وجود دارد که بهتر است آنها را رعایت کنید، تا حساب شما تعلیق نشود. اگر برای شما پیغام اکانت شما در اینستاگرام تعلیق خواهد شد نمایش داده شود، یعنی شما یکی از قوانین اینستاگرام را نقض کرده‌اید و اگر به این مسیر ادامه دهید، به زودی اکانت اینستاگرامی شما تعلیق خواهد شد.

ولی اگر حساب شما تعلیق شده است، دلایل آن می‌تواند آنفالو کردن چندین نفر در یک زمان، یا استفاده از چندین پلتفرم از جمله گوشی، لپ تاپ و سیستم در محل کار باشد که باعث می‌شود آی پی (IP) شما مدام عوض شود. در این صورت به طور خودکار در اپلیکیشن اینستاگرام این کار خطا محسوب شده و باعث تعلیق شدن اکانت اینستاگرام شما می‌شود.

مدت زمان ساسپند شدن

مدت زمان تعلیق شدن یا ساسپند شدن اکانت اینستاگرام حدودا 24 الی 48 ساعت طول می‌کشد. ولی اصولا با توجه به میزان تخلفی که توسط کاربر صورت گرفته مدت زمان ساسپند مشخص می‌شود.

قبل از انتشار ویدیو و موزیک در اینستاگرام، بخوانید: از کجا بفهمیم آهنگ حق کپی رایت دارد؟

چگونه می‌توان اکانت اینستاگرام را بازگرداند؟

برای اینکه بتوانید اکانت خود را برگردانید باید در ابتدا وقتی پیغام ما حساب شما را تعلیق کردیم رویت شد، گزینه مخالفم را انتخاب کنید یا گزینه اینستاگرام من غیرفعال شد را ارسال کنید. سپس اگر فرم تجدید نظر را ارسال کرده‌اید باید تا چند روز آینده منتظر جواب اینستاگرام بمانید. اگر اینستاگرام به فرم شما جواب داد، معمولا یک کد برای ایمیل‌تان ارسال می‌شود که باید آن را در کاغذ بنویسید و در دستتان نگه دارید، بعد سلفی بگیرید و بفرستید.

اگر عکس ارسالی شما مطابق پروفایل یا یکی از پست‌های شما بود مشخص است که آن اکانت متعلق به شما بوده و حساب شما بازگردانده می‌شود. برای بازگرداندن حساب اینستاگرام چند راه حل وجود دارد که در ادامه گفته شده است:

راه ‌حل اول: مخالفت با تعلیق

  • پیغامی که رویت می‌شود (حساب شما را به حالت تعلیق در آوردیم) روی مخالفم کلیک کنید.
  • من یک ربات نیست را انتخاب کنید و CAPTCHA را تکمیل کنید و روی گزینه بعد کلیک کنید.
  • شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود ( ایمیل یا شماره‌ای که باهاش حساب باز کرده‌اید) بنویسید و دکمه ارسال را بزنید.
  • یک کد برای ایمیل یا شماره‌ای که ارسال کرده‌اید، ارسال می‌شود؛ آن را وارد کنید.
  • در آخرین مرحله حساب اینستاگرام شما با موفقیت از تعلیق خارج می‌شود.

راه ‌حل دوم: اینستاگرام من غیر فعال شده است

  • فرم (اینستاگرام من غیرفعال شده است) را ارسال کنید.
  • به این سایت مراجعه کنید.
  • نام و نام خانوادگی، ایمیل، نام کاربری اینستاگرام و شماره تلفن خود را وارد کنید.
  • توضیح دهید که به اشتباه به حالت تعلیق درآمدید و فرم را ارسال کنید.
  • منتظر جواب اینستاگرام از طریق ایمیل باشید.
  • سلفی از خودتان ارسال کنید که یک کد در دست داشته باشید.
  • دوباره منتظر جواب اینستاگرام از طریق ایمیل باشید.
  • در صورت موفق بودن پیغامی از طریق ایمیل مبنی بر اینکه حساب شما تعلیق نشده است دریافت خواهید کرد.

برای ساخت کمپین در اینستاگرام بخوانید: آموزش ساخت کمپین در اینستاگرام

راه ‌حل سوم: ممکن است اینستاگرام قطع باشد

ممکن است که اینستاگرام شما قطع شده باشد، شما باید 48 ساعت صبر کنید و چک کنید که آیا اینستاگرام از کار افتاده است یا خیر؟ شما می‌توانید کلمه Instagram down را در توییتر جستجو کنید تا بفهمید مشکل از اینستاگرام است یا خیر.

راه ‌حل چهارم: از مجموعه متخصص در این زمینه کمک بگیرید

اگر احساس می‌کنید خودتان نمی‌توانید این مشکل را حل کنید و حساب اینستاگرامی شما خیلی برایتان مهم است می‌توانید از متخصص در این زمینه کمک بگیرید؛ هر چند حل کردن این مشکل کار دشواری نیست.

سخن پایانی

اکانت اینستاگرام شما ممکن است گاهی اوقات حتی تایمی که شما قوانین و مقررات برنامه اینستاگرام را نقض نکرده‌اید از دسترس شما خارج شود. نگران نباشید در ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید؛ چرا که راه ‌حل‌های زیادی برای بازگرداندن حساب از دست رفته یا تعلیق شده وجود دارد. اگر احساس کردید که خودتان توانایی انجام این کار را ندارید می‌توانید از افراد متخصص در این زمینه‌ها مانند تیم افراک کمک بگیرید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. سلام من بخاطر لایک خودکار حسابم معلق شده سلفی فرستادم مراحل و طی کردم امکان رفع تعلیق هست ؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب
      بله احتمال رفع تعلیق است. تصمیم گیری با اینستاگرام است. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  2. سلام وقتتون بخیر اون مراحل اولیه رو انجام دادم
    و میگه صبر کن ولی به هر حال استرس اینو دارم برنگرده راه های تماس با پشتیبانی اینستاگرام چطوریه پاسخگو هستن؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب
      پشتیبانی اینستاگرام پاسخگوی مشکلات شما هستند. پس از یک هفته در صورتی که پیج شما برنگشت، از طریق لینک زیر، برای ارتباط با پشتیبانی اقدام کنید:
      Help.instagarm.com
      موفق باشید.

      آیا مفید بود؟
  3. درود فراوان برشما ..به دلیل نقض قوانین اینستاگرام، اول کامنتی که ارسال کرده بودم حذف شد و بهم اعلام شد پیام شما برخلاف دستورات بوده. بعد متنو کمی تغییر دادم‌ و ارسال، باز بهم اعلام شد پیام‌ بر خلاف بوده.. لیست تجدید نظر برام اومد منم پرو پرو تجدید نظر اوکی کردم و ارسال..بعد منو متوقف کردن به همون که، متوقف شدی و بعد از برسی اگر لازم باشه بر میگردی و یا خیر.پیجمم قابل روئت نیست برای هیچکسی. و فکر کردم‌ حذف و نصب برنامه اینستا درست‌ میشه، نصب کردم نام کاربر،شماره، و ایمیل که وارد میکنم.‌میگه‌ شماره و اطلاعاتی که وارد میکنی وجود ندارد.از طریق برنامه موضوعات تریدیس‌ و فیسبوک وارد شدم چون‌ زیر نظر ایمیل اینستاگرامم هستن. اما‌اونا هم‌نتونستن رمزگذرواژه رو بهم اعلام کنن.و. بعد از وارد کردن‌ ایمیل نام‌ کاربری ووو. یسری جاها رفتم که برای تائید عکس تکراری بود،یا عکس از خودم‌ ارائه بدم‌ بود.‌من رباط نیستم و تائید کردم‌ همه اینا رو‌و در آخر گزینه زدم که نوشته بود کدی به شما ارسال میکنیم‌ اما کد نیومد که بفرستم برای تائید.اونجا هم که میگه عکس سلفی از خودت ارائه بده عکس پروفایلم ظاهر میشه و میگه گذرواژه قدیمتو وارد کن گذرواژه یادم رفته و داخل خود اینستا هم نمیشه رفت چون‌ تائید نشده ورودم به خود برنامه .. راهنمائی خیلی میخام. الان حدود یک هفته که متوقف شدم. سخن پایانی که گفتید دلگرم‌ شدم.. ممنونم‌ اگر راهنمائی کنید..

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب
      شما به دلیل اینکه صحبت هایی خلاف قوانین یوتیوب داشته بودید بلاک شده اید. توصیه میکنم از پشتیبانی یوتیوب پیگیری کنید و مشکل خود را حل کنید. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  4. سلام خدمت شما
    اینستاگرام من سه روزمیشه به حالت تعلیق یا ساسپند در اومده ممنون میشم راهنمایی کنید چجوری میتونم از این حالت در بیارم

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب
      از ۴ راه حل ذکر شده در این مقاله برای رفع ساسپندی اینستاگرام استفاده کنید .

      آیا مفید بود؟
  5. سلام عرض ادب و وقت بخیر
    اکثر محتواهای من ساسپند میشن در حالی که همون محتوا در پیج دیگه ساسپند نشده
    راهکاری برای این مشکل هست؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب
      اینستا شخص مورد نظر را مالک تشخیص داده یا کسب اجازه کرده است. اما شما این مجوز را ندارید.

      آیا مفید بود؟
  6. سلام وقت بخیر، من حساب اصلی اینستاگرامم حذف شد بدون اینکه خودم حذف کرده باشم، داشتم فیلتر شکن رو وصل میکردم که هعی قطع میشد، اومدم تو اینستا دیدم من رو به حساب دیگه ام منتقل کرد و اون حساب قبلی وجود نداشت 😭 خواهش میکنم یکاری کنید پیجم برگرده
    حتی پیام غیر فعال شدنش هم برام نیامد

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب
      متاسفانه برای این مورد راه حلی وجود نداره مگر با پشتیبانی اینستا صحبت کنید. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  7. سلام میشه راهنماییم کنید اکانتم خود به خود حذف شد و هر دفعه که وارد میشم و میخوام دوباره شروع کنم دوبارهحذفم میکنه

    آیا مفید بود؟
  8. نمیدونم چرا حساب اینستاگرامم به حالت تعلیق در آمده وباز نمیشه .اگه میشه لطفا کمکم کنید برگردونمش

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب
      لطفا 48 ساعت صبر کنید و در صورتی که رفع نشد، از دو راه حل اول گفته شده در این مقاله استفاده کنید. موفق باشید

      آیا مفید بود؟