ثبت تبلیغات در گوگل
ثبت

گوگل تبلیغات را به نتایج جستجوی هوش مصنوعی اضافه کرد

گوگل تبلیغات را به نتایج جستجوی هوش مصنوعی اضافه کرد

به گزارش تک‌کرانچ گوگل به تازگی تغییرات مهمی در نتایج جستجوی خود اعمال کرده است. این تغییرات شامل اضافه شدن تبلیغات به خلاصه‌های هوش مصنوعی است. این تبلیغات با برچسب “sponsored”، در ادامه خلاصه‌های هوش مصنوعی نمایش داده میشود.

چگونه کار می‌کند؟

صفحات گوگل با استفاده از هوش مصنوعی سازماندهی میشوند. این سازماندهی بر اساس تحلیل رفتار کاربران و الگوهای جستجو، مرتبط‌ترین را برای رفع نیاز کاربران خود نمایش می‌دهد.

ربات‌های گوگل، این تبلیغات را از کمپین‌های گوگل شاپینگ و نتایج جستجو استخراج کرده است و هدف از این کار، افزایش تعامل کاربران با گوگل و راحتی کاربر است. این اقدام به کاربران کمک می‌کند تا محصولات و خدمات خود را با یک جستجو، به راحتی پیدا کنند.

چه نتیجه‌ای در پی دارد؟

این اقدام، بجز هدف بهبود تجربه کاربری، به منظور افزایش درآمد از طریق تبلیغات نیز است. این تغییر ممکن است به ضرر ناشران باشد، زیرا ترافیک آن‌ها کاهش‌یافته و درآمد حاصل از تبلیغات کاهش می‌یابد. بااین‌حال، تاکنون تأثیر آن بر ناشران بزرگ قابل‌توجه نبوده است. اما با گسترش این قابلیت، ممکن است اوضاع برای کلیه‌ی ناشران تغییر کند.

این تغییرات نشان‌دهنده تلاش گوگل برای حفظ موقعیت خود به‌عنوان پیشرو در بازار جستجوهای اینترنتی است. باتوجه‌به رقابت شدید در این حوزه، گوگل به‌دنبال راه‌هایی است تا تجربه کاربری را بهبود بخشد و کاربران را به استفاده از سرویس‌های خود ترغیب کند. اضافه‌کردن تبلیغات به خلاصه‌های هوش مصنوعی و سازماندهی صفحات نتایج جستجو با استفاده از هوش مصنوعی، دو اقدام مهم در این راستا هستند.

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید