کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

چگونه از طریق لینکدین کار پیدا کنیم؟ (کاریابی در لینکدین)

چگونه از طریق لینکدین کار پیدا کنیم؟ (کاریابی در لینکدین)

پیداکردن کار در لینکدین یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد است. کارفرماهای زیادی در لینکدین به دنبال جذب نیروی متخصص و بااستعداد هستند. روزانه صدها استخدام در اقصی‌نقاط دنیا از جمله ایران به وسیله لینکدین انجام می‌شود. با مطالعه این مقاله از افراک بر فوت‌وفن کاریابی در لینکدین مسلط می‌شوید؛ آن را تا پایان بخوانید.

اهمیت کاریابی با لینکدین

قبلاً و در مقاله‌ای دیگر چگونگی جذب نیرو در لینکدین را شرح دادیم. اکنون وقت آن رسیده که به دغدغه هزاران جوان ایرانی پاسخ دهیم و راه گرفتن پیشنهاد کاری در لینکدین را آموزش دهیم. لینکدین پلتفرم حرفه‌ای جستجوی شغل و کاریابی است. برای اینکه به اهمیت لینکدین در پیداکردن شغل پی ببرید به آمارهای زیر نگاه کنید:

  • در لینکدین بیش از ۶۷ میلیون شرکت حضور دارند.
  • بیش از ۹ هزار کاربر در هر دقیقه برای استخدام در لینکدین درخواست می‌دهند.
  • در هر دقیقه ۷ نفر از طریق لینکدین استخدام می‌شوند.
  • در سال ۲۰۲۲ تعداد استخدام‌ها در لینکدین نسبت به سال قبل ۸۸ درصد افزایش پیدا کرد.
  • ۶۷ درصد کارفرماها معتقدند افراد متخصصی که از طریق لینکدین استخدام می‌شوند از دیگران مهارت بالاتری دارند.
  • حدود ۷۲ درصد استخدام‌کننده‌ها از لینکدین برای استخدام افراد جدید استفاده می‌کنند.

این‌ها تعدادی از مهم‌ترین آمارهای مربوط به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیاست. اکنون این سؤال مطرح می‌شود که لینکدین چگونه به این موفقیت عظیم رسیده است؟ بزرگ‌ترین پلتفرم کاریابی دنیا، چه ویژگی‌ها و مزیت‌هایی دارد که خیلی‌ها از آن برای پیداکردن کار استفاده می‌کنند؟

پیدا کردن کار در لینکدین

مزیت‌های کاریابی در لینکدین

لینکدین را می‌توان سرزمین فرصت‌ها نامید؛ دنیایی که پر از موقعیت‌های شغلی و درآمدزایی است. اگر نمی‌دانید با حضور فعال و تأثیرگذار در لینکدین چه چیزهایی به دست می‌آورید به لیست زیر نگاه کنید:

ایجاد شبکه‌های استراتژیک: دوستان شما دارایی‌های شما هستند. اگر دوستان کمی دارید یا از کیفیت پایین روابط رنج می‌برید، می‌توانید در لینکدین پیوندهای ارزشمندی بسازید. این دوستی‌ها به شما در پیداکردن کار و استخدام‌شدن کمک فراوانی می‌کند.

شناخت بازار کار: افراد زیادی بوده‌اند که به دلیل آگاه نبودن از فضای کار و شرایط استخدام در مصاحبه استخدامی رد شده‌اند. با حضور در لینکدین می‌توانید درباره فعالیت‌ها، فرهنگ سازمانی، ارزش‌ها و چشم‌انداز شرکت‌های مختلف اطلاعات کسب کنید. بدین ترتیب در روز مصاحبه از خیلی از داوطلبان جویای کار صفرکیلومتر جلوتر خواهید بود.

کشف فرصت‌های پنهان: بر اساس آمارها، یک‌سوم فرصت‌های شغلی اعلام عمومی نمی‌شوند. تعدادی زیادی از این موقعیت‌ها، ناب و منحصربه‌فرد هستند و می‌توانند سکوی پرتاب شما به‌سوی موفقیت باشند. اگر در لینکدین حضور فعالی داشته باشید در ذهن استخدام‌کننده‌ها ثبت می‌شوید و جزء اولین نفرات در لیست استخدامی آن‌ها قرار می‌گیرید.

کاهش زمان جستجوی کار: با فعالیت مستمر و قوی در لینکدین، احتمالاً دوره‌های بیکاری کمتری را تجربه می‌کنید. افراد بیشتری پروفایل کاربری شما را خواهند دید. همچنین دوستان و همکارانتان در مشاغل دیگر به شما در پیداکردن شغل جدید کمک خواهند کرد.

بیشتر بدانید: لینکدین مارکتینگ چیست؟ آقای خاص لینکدین شوید!

اکنون که با مزیت‌های کاریابی در لینکدین آشنا شدیم، قصد داریم راه‌های پیداکردن شغل در این شبکه اجتماعی را آموزش دهیم. استفاده از این راه‌ها گام بزرگی برای رسیدن به موفقیت شغلی است.

پیدا کردن کار در لینکدین

راه‌های پیداکردن کار در لینکدین

یکی از اولین اقداماتی که یک فرد جویای کار در لینکدین انجام می‌دهد، اعلام Open to work بودن است. با این کار همه می‌فهمند که در جستجوی شغل جدیدی هستید. در نتیجه افراد و کسب‌وکارهایی که نیرو جذب می‌کنند به پروفایلتان سر می‌زنند و در صورت نیاز، پیشنهاد همکاری می‌دهند.

برای اینکه ویژگی Open to work در لینکدین را فعال کنید مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد پروفایل کاربری در لینکدین شوید.
  2. روی گزینه Open to کلیک کنید و سپس روی Finding a new job بزنید.
پیدا کردن کار در لینکدین
  • صفحه جدیدی باز می‌شود که باید اطلاعات و ترجیحات شغلی را در آن مشخص کنید. این اطلاعات شامل عنوان شغل، نوع کار (هیبریدی، حضوری یا دورکار)، تاریخ شروع کار و نوع قرارداد (پروژه‌ای، ساعتی، تمام‌وقت و…) می‌شود.
پیدا کردن کار در لینکدین
  • در پایان باید مشخص کنید که آیا می‌خواهید دیگران بفهمند در جستجوی شغل هستید؟ اگر تأیید کنید، هایلایت سبزرنگ Open to work روی عکس پروفایل کاربری ظاهر می‌شود. شما می‌توانید تعیین کنید چه کسانی این هایلایت را ببینند؛ همه کاربران یا فقط کسانی که اکانت پریمیوم لینکدین Recruiters only را دارند.
پیدا کردن کار در لینکدین

اولین گام کاریابی در لینکدین را با موفقیت برداشتید. بعد از این مرحله، ایمیل‌های مشاغل جدید و مرتبطی را که در لینکدین پست می‌شوند، دریافت می‌کنید. حالا وقت انجام اقدامات جدی‌تر برای پیداکردن کار در لینکدین است.

جستجوی فرصت‌های شغلی

لینکدین یک موتور جستجوی قدرتمند برای پیداکردن موقعیت‌های شغلی است. این ویژگی افزون بر امکانات تبلیغ در لینکدین، کسب درآمد و موفقیت مالی در این شبکه اجتماعی است. اگر کارجو هستید و به دنبال فرصت‌های شغلی بین‌المللی با درآمد دلاری هستید، طبق دستور زیر اقدام کنید:

  1. در صفحه فید روی آیکون Jobs که با نماد کیف مشخص شده، کلیک کنید.
پیدا کردن کار در لینکدین
  • وارد صفحه جدیدی می‌شوید. در نوار سرچ بالا سمت چپ صفحه، عنوان و مهارت شغلی یا نام شرکت موردنظرتان را وارد کنید. در نوار سرچ سمت راست، موقعیت مکانی شغل باید مشخص شود. در سمت راست صفحه نیز، توصیه‌های لینکدین برای افراد جویای کار آمده که می‌توانید از آن بهره ببرید.
پیدا کردن کار در لینکدین
  • بدین ترتیب با سرچ در نوارهای جستجو به لیستی از مشاغل مرتبط با مهارت خود در شهرها و کشورهای موردنظر می‌رسید. شما می‌توانید با استفاده از فیلترهای موجود، لیست مشاغل را سفارشی‌سازی کنید. مواردی مثل محدوده جغرافیایی شغل، سطح تخصص موردنیاز، نام شرکت، نوع قرارداد و… قابل‌تنظیم و تغییر است.
پیدا کردن کار در لینکدین

در نهایت با کلیک بر دکمه Apply به وب‌سایت شرکت آگهی‌دهنده می‌روید. در این مرحله باید مشخصات و رزومه خود را ارسال کنید. بعضی از شرکت‌‌ها نیز با گزینه Easy Apply امکان ثبت درخواست کار و ارسال رزومه را آسان کرده‌اند.

Easy Apply لینکدین

بعد از انجام مرحله قبلی، زمانی که روی گزینه Easy Apply در آگهی استخدام لینکدین کلیک می‌کنید، یک صفحه جدید باز می‌شود. در این صفحه، باید اطلاعات موردنظر کارفرما را تکمیل و ارسال کنید. گاهی این مشخصات نظیر تصویر زیر بسیار ساده و مختصر هستند و تنها به اطلاعات زیر اکتفا می‌شود:

  • شماره‌تلفن
  • کد کشور
  • ایمیل
  • رزومه
پیدا کردن کار در لینکدین

گاهی نیز ممکن است کارفرما سؤالات مهم و پیچیده‌تری بپرسد؛ مثلاً اینکه آیا مایل هستید پیشینه شما طبق قوانین محلی بررسی شود؟ آیا به لحاظ قانونی اجازه کار در این کشور را دارید؟ بعد از تکمیل فرم، روی گزینه ارسال کلیک کنید تا رزومه و اطلاعات برای کارفرما فرستاده شود.

بهینه‌سازی پروفایل

افرادی که حساب کاربری لینکدین بهتری دارند، توجهات بیشتری را جلب می‌کنند. آن‌ها شانس استخدام بیشتری دارند. همان‌طور که می‌دانید کارفرماهای زیادی در لینکدین به دنبال نیروهای زبده و بامهارت هستند. آن‌ها به پروفایل‌های مختلف سر می‌زنند و با بررسی آن‌ها به افراد موردنیازشان پیام می‌دهند.

مطلب مرتبط: آموزش ساخت اکانت حرفه ای لینکدین (صفر تا صد با عکس)

نکاتی که باید در این زمینه رعایت کنید، عبارت‌اند از:

  • عکس پروفایل حرفه‌ای: عکس پروفایل باید کیفیت بالایی داشته باشد و شخصیت حرفه‌ای شما را نشان دهد.
  • Headline: هدلاین باید به شکلی جذاب و خلاصه، بیان‌کننده تخصص و مهارت‌ها باشد. در این بخش باید از کلمات کلیدی مرتبط با حرفه خود استفاده کنید.
  • پیشینه کاری: شرکت‌ها، عناوین شغلی، وظایف و دستاوردهای خاص گذشته را در پروفایل بیاورید.
  • مهارت‌ها و تأییدیه‌ها: از دوستان و همکارانتان بخواهید که مهارت‌های شما را در لینکدین تأیید کنند تا بر اعتبارتان افزوده شود.
  • اضافه‌کردن نمونه کارها و پروژه‌ها: پروژه‌ها، نمونه کارهای موفق، مقاله‌ها و دستاوردهای دیگر را به پروفایل کاربری اضافه کنید.
  • به‌روزرسانی اطلاعات: برای استخدام‌شدن در لینکدین باید پروفایل آپدیت شده‌ای داشته باشید تا سؤال و ابهامی برای استخدام‌کننده‌ها ایجاد نشود.
  • اضافه‌کردن توصیه‌نامه‌ها: از همکاران و کارفرماهای سابق بخواهید که در لینکدین توصیه‌نامه بنویسید و همکاری با شما را به دیگران پیشنهاد کنند.

این‌ها تعدادی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید در زمینه بهینه‌سازی حساب کاربری انجام دهید.

پیدا کردن کار در لینکدین

استفاده از ابزار سرچ

بسیاری از شرکت‌های ایرانی که نمی‌توانند در لینکدین آگهی استخدام بین‌المللی منتشر کنند از طریق انتشار پست این کار را انجام می‌دهند. آن‌ها برای آگهی استخدام، نام تخصص و کلیدواژه‌ای مانند «استخدام»، «دعوت به همکاری» و… را در پست می‌آورند. بدین ترتیب کارجویان از طریق سرچ و راه‌های دیگر به آگهی می‌رسند.

برای کاریابی در لینکدین از این طریق، باید به صفحه feed بروید و در نوار جستجو، کلمات کلیدی موردنظرتان را سرچ کنید؛ کلمه‌هایی مثل «استخدام نویسنده»، «استخدام برنامه‌نویس» و…

بدین ترتیب به لیستی از پست‌های مرتبط با مهارت و تخصص خود می‌رسید که تعدادی از آن‌ها آگهی استخدامی است. شما می‌توانید این پست‌ها را بر اساس فیلترهای موجود، مرتب کنید؛ مثلاً بر اساس میزان ارتباط و تاریخ انتشار، نوع محتوا، شخصی که پست را منتشر کرده و… .

پیدا کردن کار در لینکدین

اگر می‌خواهید جستجوی شغل عمومی‌تری در لینکدین انجام دهید، کلمه‌هایی مانند «استخدام»، «hiring» و… را سرچ کنید. این کلمه‌ها شما را به استخدام‌کننده‌ها و منابع انسانی شرکت‌ها می‌رساند.

بعد از سرچ این کلمه، روی فیلتر People کلیک کنید. با این کار لیستی از افرادی را مشاهده می‌کنید که عبارت‌هایی مانند talent acquisition، کارشناس جذب و استخدام و… در پروفایلشان آمده است. در این سرچ نیز می‌توانید با انجام فیلترهای مختلف به نتیجه مطلوب‌تری دست یابید. از جمله این فیلترها، موقعیت مکانی شرکت، نام شرکت و… است.

پیدا کردن کار در لینکدین

بعد از اینکه افراد موردنظرتان را پیدا کردید به پروفایلشان سر بزنید تا از اخبار استخدامی سازمانشان اطلاع کسب کنید. همچنین می‌توانید به‌صورت خصوصی به آن‌ها پیام دهید، خودتان را معرفی کنید و از آن‌ها برای استخدام‌شدن کمک بگیرید. بهتر است آن‌ها را فالو کنید تا در جریان خبرهای استخدامی بیشتر قرار بگیرید.

گسترش شبکه دوستان

بیشتر فرصت‌های کاری و موفقیت‌ها برای کسانی است که دوستان خوبی دارند. اگر حضور فعال و مستمری در لینکدین داشته باشید، محتوا منتشر کنید، برای دیگران کامنت بگذارید و… به‌تدریج بر تعداد دوستانتان افزوده خواهد شد. در نتیجه، با شهرت و اعتباری که کسب می‌کنید از حمایت دیگران برای پیداکردن کار بهره‌مند می‌شوید.

بیشتر بخوانید: ۱۱ ترفند جدید برای افزایش فروش در لینکدین

لیستی از افرادی که می‌توانند به شما کمک کنند، تهیه کنید و آن‌ها را به شبکه دوستانتان اضافه کنید. این افراد می‌توانند مدیران استخدام و منابع انسانی، افراد هم‌رشته، مشتریان احتمالی، شرکت‌های هدف و… باشند. برقراری ارتباط قوی با این دسته از کاربران، حمایت آن‌ها را برای استخدام‌شدن به همراه دارد.

پیدا کردن کار در لینکدین

چند نکته برای پیداکردن کار در لینکدین

برای اینکه بهترین استفاده را از ابزار کاریابی لینکدین داشته باشید، باید به چند نکته توجه کنید. توجه به این نکات باعث می‌شود که پیشنهادهای کاری بهتری دریافت کنید و از انتخاب خود رضایت بیشتری داشته باشید:

  • قبل از درخواست همکاری، درباره شرکت و سابقه آن تحقیق کنید. این کار کمک می‌کند که از معتبر بودن شرکت و خوشنام بودن آن مطمئن شوید.
  • اگر آگهی استخدامی مشکوکی دیده‌اید، می‌توانید آن را گزارش کنید تا لینکدین اعتبارسنجی کند. یکی از دلایل بسته‌شدن اکانت لینکدین نقض هویت است.
  • در هنگام کاریابی با لینکدین، آگهی‌های شغلی را ذخیره کنید تا بعداً برای آن‌ها رزومه بفرستید.
  • رزومه را به‌روز نگه دارید و آن را همیشه در دستگاه تلفن همراه و دسکتاپ داشته باشید. با این کار بدون اتلاف وقت می‌توانید برای هر آگهی شغلی جدیدی درخواست همکاری ارسال کنید.
  • مشاغلی که برای آن‌ها درخواست داده‌اید با ذکر تاریخ و جزئیات دیگر یادداشت و ثبت کنید.
  • اطلاعات پروفایل شامل عکس، مدرک تحصیلی، مکان و… را همیشه به‌روز نگه دارید.
  • می‌توانید شماره تلفن همراه خود را در لینکدین بگذارید تا کارفرمایان به‌صورت تلفنی با شما تماس بگیرند.

نتیجه؛ مثل آب خوردن در لینکدین کار پیدا کنید!

در این مقاله به طور جامع راه‌های پیداکردن کار در لینکدین را شرح دادیم. با استفاده از این راه‌ها و همچنین نکات مهم دیگر، طولی نمی‌کشد که صاحب یک شغل می‌شوید. بنابراین اگر از بیکاری خسته شده‌اید یا به دنبال ارتقای رتبه و پیشرفت کاری هستید، هرچه سریع‌تر به یک عضو فعل لینکدین تبدیل شوید.

آیا تابه‌حال در لینکدین کار پیدا کرده‌اید؟ نظرتان را برای ما بنویسید.

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید