کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

چگونه از لینکدین نیرو استخدام کنیم؟

چگونه از لینکدین نیرو استخدام کنیم؟

شاید لینکدین به اندازه فیسبوک و تیک‌تاک معروف نباشد اما این پلتفرم برای کسانی که به دنبال کار هستند یا قصد دارند که نیروی متخصص استخدام کنند، خیلی عالی و مفید است. البته شما می‌توانید در برنامه‌های دیگری مانند اینستاگرام و فیسبوک و غیره کار پیدا و یا نیرو استخدام کنید، اما این برنامه‌ها کجا و لینکدین کجا!

لینکدین حدود ۷۴۰ میلیون کاربر از ۲۰۰ کشور مختلف دنیا دارد که تقریبا همه آن‌ها یا می‌خواهند یک کار خوب در زمینه حرفه‌ای خودشان پیدا کنند و یا کارفرما هستند و به دنبال نیروی متخصص می‌گردند. چه چیزی بهتر از این؟ اگر قصد استخدام نیرو از لینکدین را دارید، تا انتهای مطلب با افراک همراه باشید.

۱. معرفی کامل خود

فقط شما نیستید که می‌خواهید طرف مقابل‌تان را بشناسید و بفهمید که آیا آن فرد گزینه مناسبی برای استخدام هست یا نه. محض اطلاع‌تان، باید بگوییم شخصی که به دنبال کار می‌گردد نیز می‌خواهد شما را بشناسد تا متوجه شود که آیا شما دقیقا همان کسی هستید که می‌خواهد برای او کار کند یا خیر.

در یک کلام، دقیقا همان‌طور که شما از جویندگان کار توقع یک رزومه مناسب و درست و حسابی دارید تا ببینید که آیا آن‌ها به دردتان می‌خورند یا نه، آن‌ها هم از شما می‌خواهند تا خودتان، کسب‌وکارتان، اهداف‌تان و هر چیزی که در سر دارید را کامل معرفی کنید تا تصمیم بگیرند که آیا تمایل دارند برای شما کار کنند یا نه.

اولین جایی که می‌توانید از آن برای معرفی خود استفاده کنید، صفحه لینکدین شماست. افرادی که در کار خود حرف اول را می‌زنند، قطعا با دقت خیلی زیاد صفحه لینکدین شما را زیر و رو می‌کنند تا با شما و کسب‌وکارتان آشنا شوند. سپس اگر تحت تاثیر قرار بگیرند، رزومه خود را برایتان ارسال می‌کنند.

مطلب مرتبط

نحوه ساخت لینکدین

حالا باید در صفحه لینکدین خود چه چیزهایی بنویسید تا بقیه را تحت تاثیر قرار بدهید؟

  • یک عکس خیره‌کننده
  • توصیفی جذاب از شرکت که شما و کسب‌وکارتان را معرفی می‌کند.
  • لینک وب‌سایت‌تان، تا کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما بر روی آن کلیک کنند.
  • معرفی بعضی از کارمندان با هدف نشان دادن فضای شرکت
  • تولید محتوای تازه و جالب که افراد را به ایجاد تعامل دعوت کند.

برای مثال به تصویر زیر نگاه کنید.

استخدام نیرو از لینکدین

۲. نوشتن شرح وظایف

چه دل‌تان بخواهد چه نخواهد، دوره و زمانه عوض شده است! یعنی زمان این که افراد فقط به دنبال نون درآوردن باشند و تحت هر شرایطی کار کنند، گذشته است. این روزها کسانی که به دنبال کار هستند، سخت‌گیرتر و ریزبین‌تر شده‌اند و قبل از قبول کردن هر شغلی ترجیح می‌دهند با کارفرما، شرایط کاری، میزان حقوق، مزایای شغلی و غیره آشنا شوند تا درست تصمیم بگیرند. تصمیمی که بعدا از آن پشیمان نشوند!

لینکدین چگونه به بازاریابی اینترنتی کمک می‌کند؟

همان‌طور که قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم، عموما کسانی که در زمینه کاری خود رزومه پرباری دارند، بی‌گدار به آب نمی‌زنند و حتما دنبال یک شرح وظایف کامل و جامع هستند. البته آن‌هایی که خیلی تجربه کار کردن ندارند، ممکن است خیلی راحت و بدون چون‌ و چرا به شغلی که حقوق نسبتا خوبی دارد راضی شوند و چشم‌شان را روی چنین کم‌وکاستی‌هایی ببندند.

 به‌هرحال اگر دوست دارید بهترین‌ها را گلچین و استخدام کنید، شما به‌عنوان کارفرما باید یک شرح وظایف کامل و جذاب بنویسید تا بتوانید نظر متخصصان آن موقعیت شغلی را جلب کنید.

یک شرح وظایف نسبتا خوب و به‌دردبخور حتما باید چهار بخش زیر را داشته باشد:

الف) مزایای شغلی

تعارف که نداریم، انسان‌ها همیشه به فکر راحتی و رفاه خودشان هستند. هیچ‌کدام از ما به شغلی که فقط حقوق خوبی داشته باشد راضی نمی‌شویم و به دنبال این هستیم که ببینیم این شغل چه مزایای دیگری برای ما دارد. درواقع همه افراد علاوه بر حقوق مناسب، به فکر مزایای شغلی دیگر مانند پاداش، بیمه درمانی، مرخصی کافی، امکان ارتقا و پیشرفت کاری و غیره هستند. پس حتما مزایای شغلی را ذکر کنید تا افراد حرفه‌ای به سمت‌تان جذب شوند.

ب) فضای کاری

یکی دیگر از مواردی که خیلی اهمیت دارد و حتما باید برای استخدام نیرو از لینکدین آن را در شرح وظایف خود بنویسید، توصیف فضای کاری است. این که محیط کاری‌ای که قرار است داوطلبان استخدامی با آن روبرو شوند چگونه است و شما از آن‌ها انتظار دارید در این فضا چگونه ظاهر شوند تا رضایت شما را جلب کنند.

مطلب مرتبط

بلاگر چیست و چگونه یک بلاگر موفق شویم؟

پ) هدف

تقریبا می‌توان گفت که همه علاقه دارند بخشی از یک برنامه بزرگ و هدف‌مند باشند. اگر کسب‌وکار شما هدف خاصی نداشته باشد، چه چیزی می‌تواند آن را جذاب کند؟ هیچ‌چیز! شرکت شما، برندتان، سایتی که دارید و کلا هر کاری که انجام می‌دهید، باید هدف داشته باشد. شما و کسب‌وکارتان مامور هستید تا تغییری ایجاد کنید و حتی شده یک چیز کوچک را در این دنیا بهتر کنید؛ این، مهم‌ترین چیزی است که به دیگران انگیزه می‌دهد تا با شما همکاری کنند.

ت) حس کنجکاوی

سعی کنید کمی مرموز باشید و همه‌چیز را مستقیما کف دست جویندگان کار نگذارید. از آن‌جایی‌که انسان‌ها ذاتا کنجکاو هستند و دوست دارند از همه‌چیز سر دربیاورند، شاید بهتر باشد تا کمی حس کنجکاوی آن‌ها را قلقلک بدهید. این‌گونه، احتمال دارد که برای جواب دادن به سوال‌‌هایی که ذهن‌شان را درگیر کرده است، به شما مراجعه کنند.

مطلب مرتبط

چگونه اکانت لینکدین شرکتی بسازیم؟

۳. استفاده از قابلیت InMail در لینکدین

می‌دانستید که ۸۷ درصد از افرادی که در لینکدین حضور دارند و شاغل هستند، از فرصت‌های جدید شغلی به خوبی استقبال می‌کنند؟ این خبر برای کسانی که به دنبال جذب نیرو از لینکدین هستند، عالی است. چون این آمار نشان می‌دهد که بیشتر افراد جاه‌طلب هستند و اگر شغل بهتری به آن‌ها پیشنهاد شود، خیلی راحت کار فعلی خود را رها می‌کنند و به سراغ پیشنهادات بهتر می‌روند. پس، ریسک کنید و برای کسانی که فکر می‌کنید مناسب شغلی که شما برایشان در نظر دارید هستند، InMail بفرستید. فقط به آن‌ها پیام بدهید و فرصت شغلی‌ای که فکر می‌کنید برایشان ساخته شده است را به آن‌ها پیشنهاد بدهید و تمام! اگر از این پیشنهاد خوش‌شان بیاید، می‌توانید آن‌ها را در جریان جزئیات کار قرار بدهید تا خیلی سریع همه‌چیز انجام شود.

استفاده از InMail در لینکدین

۴. استفاده از سرویس LinkedIn Recruiter

در جریان هستید که در لینکدین سرویسی وجود دارد که در ازای دریافت پول به شما کمک می‌کند که خیلی سریع، افرادی که به درد کارتان می‌خورند و برای شغل پیشنهادی شما مناسب هستند را پیدا کنید؟

یکی دیگر از شبکه های اجتماعی پرطرفدار در بین کاربران، تیک تاک است. این شبکه اجتماعی با ۸۰۰ میلیون کاربر فعال فضای بسیار مناسبی برای تبلیغات برند شما است. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تبلیغ در تیک تاک با کارشناسان افراک ارتباط بگیرید.

سرویس LinkedIn Recruiter، مثل یک موتور جستجوگر پیشرفته عمل می‌کند و می‌تواند در مدت‌زمان کوتاهی، تعداد زیادی نیروی بالقوه که پتانسیل همکاری با شما دارند را پیدا و به شما معرفی کند. البته این سرویس رایگان نیست و حداقل هزینه‌ای که باید برای استفاده از آن بپردازید ۱۰۰ دلار است.

۵. توجه به گروه‌های موجود در لینکدین

گروه‌هایی که در این پلتفرم وجود دارند می‌توانند تا حد زیادی استخدام نیرو از لینکدین را آسان‌تر کنند. این گروه‌ها شانس این که بتوانید فرد موردنظرتان را پیدا کنید را افزایش می‌دهند؛ چون پر از آدم‌هایی هستند که هرکدام از آن‌ها توانایی‌های خاص خودشان را دارد و این توانایی‌ها ممکن است به درتان بخورد.

مطلب مرتبط
آشنایی با انواع تبلیغات در لینکدین

اول از همه باید به‌عنوان عضوی از گروه فعال باشید و کاری کنید تا مورد قبول دیگران قرار بگیرید. یعنی با مشارکت داشتن و رفتار گرم و دوستانه جای خود را در دل بقیه باز کنید و اعتماد آن‌ها را به‌دست بیاورید. سپس وقت آن می‌رسد که سر صحبت را درباره شغل پیشنهادی خودتان باز کنید و ببینید که آیا کسی تمایلی به شنیدن جزئیات دارد یا نه. کسانی که توجه‌شان به فرصت شغلی که پیشنهاد داده‌اید جلب بشود و درباره جزئیات و شرایط کار کنجکاوی کنند، یعنی دارند همه‌چیز را ارزیابی می‌کنند و احتمالا به این پیشنهاد علاقه‌مند شده‌اند. البته امکانش هم وجود دارد که ابتدا با روی خوش از شما و پیشنهادتان استقبال کنند و بعدا نظرشان عوض شود. پس انتظار هر واکنش و نتیجه‌ای را داشته باشید.

البته در مواردی پیدا کردن فرد موردنظر کمی راحت‌تر است. مواردی که در آن شخصی که برای پیشنهاد شغلی شما مناسب است، داد می‌زند که من همان کسی هستم که دنبالش می‌گردی! اگر شخصی را دیدید که:

  • محتوای جذابی تولید می‌کند و کلی لایک و کامنت می‌گیرد.
  • حواسش به بقیه اعضای گروه هست و کارهای زیادی از دستش برمی‌آید که برای حل مشکل دیگر اعضا مفید است.
  • کسی که خیلی‌ها او را می‌شناسند و برای کار او را به شما معرفی می‌کنند.

این نوع افراد را نادیده نگیرید و حتما از آن‌ها بپرسید که علاقه‌ای به همکاری با شما دارند یا خیر.

علاوه بر استخدام شدن، از طریق لینکدین می‌توانید کسب‌وکارتان را تبلیغ کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه ارتباط بگیرید.

تبلیغات در لینکدین

شروع کنید

کلام آخر – نحوه استخدام نیرو از لینکدین

همان‌طور که متوجه شدید، لینکدین مثل یک شکارگاه تمام‌عیار است و شما در این پلتفرم شکارچی هستید. اگر دوست دارید که شکارچی ماهری باشید و بهترین‌ها را کشف کنید، باید سخت تلاش کنید. برای استخدام نیرو از لینکدین باید سنگ تمام بگذارید و موارد گفته شده را با دقت انجام دهید. در این صورت، احتمال زیادی وجود خواهد داشت که بهترین نیروها را جذب کنید و درنتیجه، امکان این که در کسب‌وکارتان موفق شوید خیلی بالا می‌رود.

پس اگر به دنبال موفقیت در کارتان هستید، مطلب بالا را با دقت مطالعه کنید و روش‌های جذب و استخدام نیرو از لینکدین را خوب یاد بگیرید. به نظر شما چه روش‌های دیگری وجود دارد که برای جذب نیرو از لینکدین مفید هستند؟

چگونه از لینکدین نیرو استخدام کنیم؟
شاید لینکدین به اندازه فیسبوک و تیک‌تاک معروف نباشد اما این پلتفرم برای کسانی که به دنبال کار...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید