کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

تفاوت فالو و کانکت در لینکدین چیست؟ (انواع سطوح کانکشن)

تفاوت فالو و کانکت در لینکدین چیست؟ (انواع سطوح کانکشن)

فالوکردن و کانکت شدن دو مفهوم اساسی در لینکدین است. این دو مفهوم کیفیت دوستی و روابط شما با دیگران را در لینکدین مشخص می‌کند. اگر مثل دنیای واقعی به کیفیت روابط خود در لینکدین اهمیت می‌دهید و می‌خواهید از آن پلی برای موفقیت بسازید، این مقاله را بخوانید. ما در این مقاله از افراک فرق فالوکردن و کانکت شدن در لینکدین را به طور کامل شرح می‌دهیم.

فالوکردن چیست؟ کانکت شدن به چه معناست؟

احتمالاً قبلاً با مفهوم فالو follow آشنا شده‌اید. در اینستاگرام، X (توییتر سابق) و تیک‌تاک، حساب‌ها و کاربران موردعلاقه‌مان را فالو می‌کنیم. ما می‌خواهیم در جریان محتواهای تولیدی آن‌ها قرار بگیریم و به‌اصطلاح دنبال‌کننده آن‌ها باشیم. بعضی‌ها آن‌قدر فالوور جذب کرده‌اند که تبدیل به اینفلوئنسر شده‌اند.

فالو با حفظ معنی و کاربرد به دنیای لینکدین هم وارد شده است. لینکدین شبکه اجتماعی متخصص‌های دنیاست و بعضی‌ها از آن برای برندینگ و معروف شدن استفاده می‌کنند. این دسته از کاربران به‌جای کانکت شدن برای افزایش فالوور در لینکدین تلاش می‌کنند. آن‌ها بیشتر از بقیه محتوا تولید می‌کنند و پروفایل خود را برای فالوشدن سفارشی‌سازی کرده‌اند.

در سوی دیگر، عده‌ای راه افزایش کانکشن را در لینکدین دنبال می‌کنند. این دسته از کاربران دوست دارند به‌جای تماشاکردن دیگران از دور، با بقیه روابط قوی ایجاد کنند؛ همان‌طور که برای سایرین لایک و کامنت می‌گذارند، دیگران هم برای آن‌ها این کار را انجام دهند. خیلی از این کاربران نمی‌دانند لینکدین مارکتینگ چیست یا آشنایی حداقلی با این مفهوم دارند.

تفاوت فالوور و کانکشن در لینکدین

فرق فالو و کانکشن در لینکدین

برای اینکه با مفهوم فالوکردن و کانکت شدن در لینکدین بهتر آشنا شویم، نگاهی به تفاوت‌های آن‌ها می‌کنیم. این دو مفهوم از جنبه‌های مختلفی با هم فرق دارند:

تعریف: فالوکردن بدون فالوبک یا کانکت شدن در لینکدین مانند عشق یک‌طرفه است. در این حالت شما نیازی به فالوشدن از طرف دیگری ندارید و می‌خواهید بدون چشمداشت عشقتان را نثار او کنید؛ محتواهایش را بخوانید و برای او لایک و کامنت بگذارید. اگر به دنبال رابطه دوطرفه هستید، باید درخواست کانکشن بدهید.

ویژگی رابطه: در لینکدین برای فالوکردن دیگران احتیاجی به تأیید آن‌ها ندارید؛ اما برای کانکت شدن درخواست شما باید تأیید شود.

دسترسی‌ها: وقتی با کسی کانکت می‌شوید می‌توانید به پروفایل او دسترسی کامل داشته باشید. در حالت کانکشن، اطلاعات تماس، تجربه‌های کاری و دستاوردهای افراد قابل‌مشاهده است. در وضعیت فالو، فالو شونده می‌تواند دسترسی به اطلاعات خود را محدود کند.

ارسال پیام: بعضی از افراد به فالوو‌رهای خود در لینکدین اجازه ارسال پیام مستقیم را نمی‌دهند. درصورتی‌که اگر سطح یک کانکشن کسی باشید، می‌توانید این کار را به طور مستقیم انجام دهید.

تفاوت فالوور و کانکشن در لینکدین

گسترش شبکه: وقتی در لینکدین با کسی کانکت می‌شوید به حلقه دوستان و اعضای شبکه او نزدیک می‌شوید. شما ممکن است برای آن‌ها یک هم‌رشته‌ای، هم‌فکر و… به حساب بیایید و آن‌ها به شما درخواست کانکشن دهند. درحالی‌که در فالویینگ لینکدین، ارتباطات عمیق نمی‌شود و گسترش شبکه به این صورت شکل نمی‌گیرد.

این‌ها مهم‌ترین تفاوت‌های فالو و کانکت در لینکدین بودند. اکنون سؤال مهم این است که برای موفقیت در لینکدین کدام‌یک را انتخاب کنیم؛ فالوکردن یا کانکت شدن؟

در لینکدین فالوور جذب کنیم یا کانکشن؟

احتمالاً تا الان به یک جواب اولیه درباره اینکه «جذب فالوور بهتر است یا افزایش کانکشن؟» رسیده‌اید. به‌طورکلی نمی‌توان یکی را از دیگری برتر دانست؛ کاربران در لینکدین به جذب فالوور و کانکشن، هر دو احتیاج دارند. بااین‌حال می‌توان استدلال کرد، افراد و کسب‌وکارهایی که تعداد فالوورهایشان بیشتر از کانکشن است، برند قوی‌تری دارند.

  • اگر به دنبال بیشتر دیده‌شدن و تأثیرگذاری هستید یا می‌خواهید شما را به‌عنوان یک مرجع و رهبر فکری بشناسند، افزایش فالوور لینکدین را انتخاب کنید. این استراتژی برای برندینگ و تبدیل‌شدن به یک نام معتبر مناسب است.
  • اگر قصد دارید با ایجاد ارتباطات قوی، روابط حرفه‌ای با دیگران بسازید و از این طریق فرصت‌های شغلی و تجاری جدیدی به دست آورید، جذب کانکشن مناسب است. این روش برای جذب نیرو از طریق لینکدین نیز بسیار مفید است.

برای خیلی‌ها، استفاده هم‌زمان از استراتژی جذب فالوور و افزایش کانکشن بهتر است. آن‌ها با افزایش فالوور تأثیرگذاری بیشتری خواهند داشت و درعین‌حال، با جذب کانکشن باکیفیت ارتباطات قوی‌تری ایجاد می‌کنند. بدین ترتیب از مزیت هر دو استراتژی بهره‌مند می‌شوند.

تفاوت فالوور و کانکشن در لینکدین

انواع سطوح کانکشن در لینکدین

در دنیای بیرون از فضای مجازی، بعضی از آدم‌ها دوستان نزدیک و درجه یک ما هستند. ما با آن‌ها ارتباطات نزدیکی داریم و وقت زیادی را با آن‌ها سپری می‌کنیم. عده‌ای نیز هستند که از طریق دوستان درجه یک آن‌ها را می‌شناسیم. این گروه هنوز به حلقه دوستان درجه یک ما وارد نشده‌اند. این ارتباطات به همین شکل به دنیای لینکدین نیز راه پیدا کرده است.

ارتباطات کاربران در لینکدین در ۳ سطح مختلف تعریف می‌شود. اگر کسی درخواست کانکشن شما را تأیید کند به حلقه اول ارتباطات او راه پیدا می‌کنید. در این صورت دوستانتان، کسانی که از طریق شما به کاربر جدید وصل می‌شوند در حلقه دوم قرار می‌گیرند. دوستان دوستان شما نیز در سطح سوم کانکشن هستند.

در لینکدین این سه سطح ارتباطات Connection با کلمات اختصار 1st، 2nd و 3rd مشخص می‌شود. همان‌طور که تا الان فهمیده‌اید کاربران 1st در حلقه اول، کاربران 2nd در حلقه دوم و کاربران 3rd در حلقه سوم ارتباطات قرار می‌گیرند.

کسانی که در حلقه اول ارتباطات هستند بیشترین تأثیرگذاری را بر شبکه دوستان شما در لینکدین می‌گذارند. آن‌ها با لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری محتواها به بیشتر دیده‌شدن آن کمک می‌کنند. بدین ترتیب کاربران 2nd و 3rd این محتواها را می‌بینند و زمینه توسعه شبکه، ایجاد همکاری، افزایش فروش در لینکدین و… شکل می‌گیرد.

تفاوت فالوور و کانکشن در لینکدین

اسرار فالو و کانکت لینکدین

در اینجا نکات مهمی درباره فالویینگ و کانکشن لینکدین وجود دارد. آگاهی از این موارد به شما در استفاده بهتر از این پلتفرم و تعیین استراتژی فعالیت در لینکدین کمک می‌کند:

  • در لینکدین می‌توانید به طور نامحدود فالوور بگیرید اما تعداد کانکشن‌ها حداکثر ۳۰ هزار نفر است. این بدان معناست که در جذب کانکشن باید دقیق و هدفمند عمل کنید.
  • زمانی که با کسی کانکت می‌شوید به طور خودکار فالوور او نیز می‌شوید. این یعنی آنکه علاوه بر تعداد کانکشن‌ها به تعداد فالوورهای شما نیز یک عدد اضافه می‌شود.
  • برای اینکه به میزان قدرت خود در برندینگ لینکدین پی ببرید، تعداد کانکشن‌هایتان را منهای فالوورها کنید. اگر یک کاربر عادی و کم‌کار باشید، حاصل عدد مثبتی می‌شود؛ یعنی اینکه مردم بیشتر برای ارتباط ساختن و نه محتواهایتان به شما متصل می‌شوند.
  • درخواست کانکشن خود را به همراه یک پیام شخصی سفارشی‌سازی شده بفرستید. این کار باعث می‌شود که دیگران شما را به‌عنوان فردی حرفه‌ای بشناسند که آداب معاشرت رعایت می‌کند. همچنین روی تعاملات آینده شما با آن‌ها نیز تأثیر مثبت می‌گذارد.

برای این کار طبق مراحل زیر اقدام کنید:

  • وارد پروفایل شخصی فرد موردنظرتان شوید.
  • روی دکمه Connect کلیک کنید.
  • در صفحه بعدی روی Add a note بزنید.
تفاوت فالوور و کانکشن در لینکدین

در مرحله بعدی می‌توانید درخواست Connection خود را به‌صورت سفارشی‌سازی شده بنویسید.

تفاوت فالوور و کانکشن در لینکدین
  • پروفایل‌های کاربری در لینکدین به‌صورت پیش‌فرض در وضعیت Connect قرار دارد؛ یعنی افراد با رفتن به حساب کاربری موردنظرشان روی دکمه Connect می‌زنند و درخواست اتصال می‌دهند. اگر هدفتان افزایش فالوور است باید آن را به Creator تغییر دهید. برای این کار طبق مراحل زیر اقدام کنید:
  • به پروفایل کاربری خود بروید.
  • در قسمت Resources روی گزینه Creator Mode بزنید.
تفاوت فالوور و کانکشن در لینکدین

نتیجه؛ همه تخم‌مرغ‌ها در سبد ارتباطات لینکدین

در این مقاله تفاوت دو روش گسترش شبکه در لینکدین، فالو و کانکت را به طور کامل شرح دادیم. اگر نکته‌ها و اصول آمده در این مقاله را به‌درستی به کار ببندید، پیشرفت خوب و سریعی خواهید داشت. نکته مهم این است که فالو و کانکت هر دو مهم هستند. باید از هر دو به نفع ارتباطات و موفقیت خود در لینکدین استفاده کنید.

اگر جذب فالوور یا افزایش کانکشن در لینکدین مسیر سختی برای موفقیت است، می‌توانید روی تبلیغ در لینکدین حساب کنید. متخصصان افراک بهترین کمپین‌های تبلیغاتی لینکدین را برای افراد و کسب‌وکارها اجرا می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان همین‌الان با ما تماس بگیرید.

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید