کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

آمارهای مهم فیسبوک برای کسب و کار ها

آمارهای مهم فیسبوک برای کسب و کار ها

حضور کسب‌وکارها در فیسبوک، الزامی است! در کشور ما میزان استفاده از فیسبوک کمتر شده است؛ اما آمارهای غیر رسمی از حضور ۱۲ تا ۱۷ میلیون کاربر ایرانی در فیسبوک حکایت دارد؛ هرچند میزان کاربران ایرانی فعال و حرفه‌ای در فیسبوک حدود ۲ تا ۵ میلیون نفر است (همچنان بر اساس آمارهای غیر رسمی). اهمیت حضور در فیسبوک، به صورت ویژه برای کسب‌وکارهایی که هدف برندینگ آنها علاوه بر ایران در خارج از کشور است، افزایش می‌یابد. با بیش از ۲.۲۷ میلیارد کاربر در ماه، این شبکه اجتماعی بستر بسیار خوبی برای کسب اعتبار بین‌المللی است. بنابراین فیسبوک برای کسب و کار ها ، ابزار بسیار مفیدی است که نباید از آن غافل شد.

استفاده از فیسبوک برای کسب و کار ها ممکن است کمی دشوار به نظر برسد؛ به دلیل این که قوانین و الگوریتم‌های آن مرتبا در حال تغییر است. اما با استراتژی صحیح، فیسبوک یکی از بهترین ابزارها برای هدف‌گیری مخاطبان مشخص توسط کمپین‌های تبلیغاتی است؛ چرا که فیسبوک شناخت بسیار خوبی از کاربران خود دارد.

قبل از این که استراتژی مارکتینگ خود برای فیسبوک را مشخص کنید، لازم است آشنایی کلی با این شبکه اجتماعی و مهم ترین آمارهای فیسبوک برای کسب و کار ها داشته باشید؛ بنابراین در ادامه با این موارد بیشتر آشنا شویم. با افراک همراه باشید.

مهم‌ترین آمارهای فیسبوک برای کسب و کار ها (اینفوگرافیک)

آمارهای مهم فیسبوک برای کسب و کار ها / facebook for businesses

اهمیت بازاریابی در فیسبوک برای کسب و کار ها

‫از سال ۲۰۰۴ که فیسبوک Facebook در یکی از اتاق‌های خوابگاه دانشگاه هاروارد تاسیس شد،‫ این شبکه اجتماعی با رشد پیوسته خود ‫به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی امروز با بیش از دو میلیارد کاربر تبدیل شده است. ‫شما می‌توانید کاربرانی با هر نوع ویژگی در فیسبوک پیدا کنید و روز به روز کاربران این شبکه اجتماعی، ‫بیشتر به اشتراک اطلاعات با خانواده،‫ دوستان و همکاران خود می‌پردازند. ‫آنها با دوستان قدیمی و جدید خود در ارتباط‌ اند، همان‌طور که ‫محصولات و کسب‌وکار مورد علاقه‌شان را دنبال می‌کنند.

‫به لطف پیج‌های فیسبوک،‫ اکنون این شبکه اجتماعی میزبان کسب‌وکارهای متعدد است ‫که از این شبکه‌ها برای افزایش ارزش بازاریابی و تعامل با کاربران خود استفاده می‌کنند. ‫پیج‌های فیسبوک به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا تصاویر، ویدئوها،‫ ‫پیوندها و اخبار تازه در ارتباط با محصولات و خدمات خود را در کنار محتوای جذاب با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

‫پیج‌های کسب‌وکاری فیسبوک همچنین برای نشان دادن دستاوردها ‫و فرهنگ شرکت می‌تواند بسیار مفید باشند. کاربران می‌توانند کامنت بگذارند، ‫لایک کنند و محتوای موردعلاقه‌شان از یک پیج کسب‌وکاری در فیسبوک را به اشتراک بگذارند. این موضوع باعث گسترش بیشتر مطالب ‫در میان مخاطبان خواهد شد.‫ شما می‌توانید کسب‌وکارتان را ملکه ذهن‌ها کنید!

‫وقتی شما در فیسبوک پست می‌گذارید،‫ پست شما در صفحه خوراک (newsfeed) کسانی که ‫پیج شما را لایک کرده‌اند نشان داده می‌شود و فرصت تعامل کاربران با کسب‌وکار شما از طریق آن فراهم می‌شود. ‫فیسبوک همچنین پلتفرم بسیار کارآمدی برای تبلیغات دارد ‫که به شما اجازه می‌دهد تبلیغات و پست‌هایتان در قسمت تبلیغات صفحه خوراک کاربران نشان داده شود ‫و در نتیجه حتی کسانی که پیج شما را دنبال نکرده‌اند نیز به محتوای شما دست می‌یابند.

‫شما حتی می‌توانید مخاطبان را بر اساس ویژگی‌های آنها هدف‌گیری کنید تا پیامتان ‫به کاربران مدنظر شما برسد. فیسبوک یکی از پردانلودترین اپلیکیشن‌های موبایل است؛ ‫بنابراین بسیار مهم است که صفحات شما در تلفن همراه کاربران چگونه به نظر می‌آید. ‫با اپلیکیشن موبایل فیسبوک کاربران می‌توانند پست بگذارند، صفحه خوراک‌شان را مرور کنند، ‫مکان‌ها را بررسی کنند و پیج‌ها را ببینند. ‫این به معنای آن است که پست‌ها و محتواها و تبلیغات شما فرصت بسیار خوبی برای رسیدن به گستره وسیعی از کاربران را دارد.

‫فیسبوک می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا ‫مشتریان جدید جذب کنند، ترافیک و فروش خود را افزایش دهند و به مخاطبان خود ‫بیشتر نزدیک شوند. اگر علاقه‌مند به اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، یک مشاوره رایگان را مهمان ما باشید!

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید