کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

نحوه ی محاسبه ی نرخ تعامل اینستاگرام

نحوه ی محاسبه ی نرخ تعامل اینستاگرام

خیلی از کسب و کار ها برای افزایش فروش خود بجای وارد شدن در فضای سایت و سئو کردن آن از اینستاگرام استفاده می کنند. دلیل این مساله این است که مردم بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند. اینستاگرام یک فرصت مناسب برای جذب مخاطب و فروش است. اما اگر تجربه ی فعالیت آنلاین را داشته باشید می دانید که تبلیغ در اینستاگرام بسیار اهمیت دارد. تبلیغ باعث بالا بردن آگاهی از برند و نهایتا فروش می شود. اما این مساله چه ارتباطی با نرخ تعامل دارد؟ پیش تر درمورد نرخ تعامل صحبت کرده ایم، در این مقاله نیز در مورد اهمیت آن و نحوه ی محاسبه ی نرخ تعامل اینستاگرام به طور مفصل صحبت می کنیم.

اهمیت نرخ تعامل اینستاگرام

نرخ تعامل یک معیار و اصطلاحی است که برای تعامل کاربران سایت و شبکه های اجتماعی گفته می شود. این معیار میزان تعامل میان کاربر و محتوای ایجاد شده را مس سنجد. اما اینکه نرخ تعامل چه اهمیتی دارد شاید برایتان جالب باشد. وقتی شما می خواهید تبلیغ اینفلوئنسر اینستاگرام انجام دهید. یکی از مهم ترین آمار هایی که می تواند به شما کمک کند که میزان بازدهی یک صفحه ی اینستاگرامی را بسنجید. در اصل اگر می خواهید کمپین تبلیغاتی شما به خوبی پیش بروند باید از این نوع معیار های اعتبار سنجی کمک بگیرید. در ادامه نحوه ی محاسبه ی نرخ تعامل اینستاگرام را به صورت دقیق تر توضیح می دهیم.

خلاصه مطلب

  • نرخ تعامل سطح درگیری فالوور ها با مطلب ارائه شده را می سنجد
  • محاسبه آن از جمع engagement تقسیم بر تعداد تمامی فالوور ها و ضرب در عدد 100 به دست می آید

نرخ تعامل نمایشی دقیق تر از نحوه ی عملکرد محتوا و تاثیر آن بر مخاطب به ما می دهد. تنها مشاهده ی لایک ها ویو ها یا تعداد کامنت ها متریک خوبی برای سنجش اعتبار صفحات نیست.

  • نرخ تعامل: به تمامی فعالیت ها از لایک گرفته تا کامنت و بازدید گفته می شود. (البته در هر پلتفرم به صورت متفاوتی محاسبه می شود)
  • فالوور ها: به تعداد اکانت هایی که واقعی هستند، فعال هستند و شما را دنبال می کنند گفته می شود.

نرخ تعامل در پلتفرم های مختلف متریک خود را دارد. مثلا:

  • نرخ تعامل فیسبوک: از کل تعداد به اشتراک گذاشتن، لایک ها، بازدید ها و نظرات به دست می آید
  • نرخ تعامل اینستاگرام: از تعداد لایک ها و نظرات به دست می آید

البته این نحوه ی محاسبه ی نرخ تعامل اینستاگرام معیاری کلی و جهانی است. باز مککن است هر فرد یا کسب و کاری معیار خود را داشته باشد که در این صورت نیز محاسبات اشتباه نیست زیرا بسته به نیاز ها این محاسبات طبقه بندی شده است. برای مثال:

ممکن است مدیر مارکتینگ یک شرکت نرخ تعامل ها را فقط بر اساس تعداد لایک ها بسنجد و از آن برای تمامی محاسباتش استفاده کند.

مزیت نرخ تعامل برای کسب و کار ها

حال که با نحوه ی محاسبه ی نرخ تعامل اینستاگرام آشنا شدید باید بدانید که دقیقا این نرخ تعامل چه کاربرد و اهمیتی دارد.  همانگونه که گفته شد برای اندازه گیری عملکرد و بازدهی یک سایت یا صفحه ی اینستاگرام باید از این نرخ حداکثر استفاده را برد. اگر شما بخواهید برای تبلیغات هزینه کنید خیلی برایتان مهم است که این تبلیغات بازدهی نهایی را برای شما داشته باشد. در اصل این نرخ به شما کمک می کند که در جای محکم تری قدم بردارید.

برای مثال ممکن است شما یک صفحه ی اینستاگرامی با یک ملیون فالوور را انتخاب کنید که میزان بازدید های هر پست آن 500 هزار است. در نگاه اول این یک فرصت فوق العاده به حساب می آید اما آیا واقعیت این است؟ در اصل بحث این است که از روی ظاهر قضاوت نکنید. نرخ تعامل در برخی از صفحات بسیار پایین است. دلیل این مساله این است که شاید دنبال کننده گان به نحوی با محتوای آن پیج ارتباط بر قرار نمی کنند یا علاقه ی واقعی آن ها این نیست. بنابراین در چنین شرایطی باید به دنبال گزینه های بهتری باشید و صفخات دیگری را بررسی کنید.

معایب فاکتور نرخ تعامل

میزان تعامل قادر به تمایز بین تعاملات مد نظر هر کاربر نیست. برای مثال ، ممکن است فردی “اشتراک” در صفحه فیس بوک را مهمتر از “تعداد لایک ها ” بداند. با این حال ، معیار تعامل این را حساب نمی کند، هر دو تعامل در محاسبه در این نوع محاسبه با هم “برابر” هستند. معیار اندازه گیری باید سفارشی باشد تا بتواند بینش عمیق تری در مورد نحوه ی محاسبه به ما بدهد.

کلام آخر

اگر می خواهید تبلیغات و کمیپین های بهینه ای داشته باشید باید برای آن هزینه کنید. اما همیشه هزینه کردن معیاری برای موفقیت نخواهد بود. تجربه و تخصص معیار مهم تری برای پیشبرد کار است. به همین منظور پیشنهاد می شود از خدمات تبلیغات در گوگل و تبلیغ اینفلوئنسری افراک استفاده کنید. برای مشاوره می توانید با متخصصان این حوزه در ارتباط باشید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید