کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

نحوه تبلیغات در تیک تاک

نحوه تبلیغات در تیک تاک

با توجه به این که تیک تاک در سال های اخیر به عنوان یک رقیب جدی و سرسخت برای اینستاگرام و فیسبوک به شمار می‌آمد، با دارا بودن حدود ۸۰۰ میلیون کاربر فعال به صورت ماهانه در سال ۲۰۲۲ این پلتفرم  به رتبه ششم اپلیکیشن های پر بازدید تبدیل شد، قطعا بخش قابل توجهی از مخاطب هدف شما نیز در این پلتفرم حضور خواهند داشت و آموزش نحوه تبلیغات در تیک تاک از جمله موارد سودمند در بستر آنلاین به شمار می‌آید. با توجه به این که تیک تاک در ۱۵۰ کشور جهان در حال فعالیت می‌باشد، نتیجه تبلیغات در این پلتفرم مفید می‌باشد.

در این وبلاگ به بررسی کامل نحوه تبلیغات در تیک تاک می‌پردازیم و این که بگوییم چگونه می‌شود در این شبکه اجتماعی تبلیغات کرده و با داشتن بهترین نتیجه به کسب و کار خود را رونق دهید. این روش ها را در ادامه به معرفی این روش ها می‌پردازیم.

 تبلیغات در تیک تاک برای چه کسب و کاری مناسب است؟

با توجه به این که کاربران این پلتفرم از گروه سنی مختلفی هستند، گروه سنی ۱۶ تا ۲۴ سال می‌باشند، خوب است که دقیقا بدانید با کدام قشر سروکار دارید و ویژگی های تبلیغات در تیک تاک در چیست؟ به هر حال فرقی نمی‌کند شما در چه حوزه ای در حال فعالیت هستید، شرکت شما بزرگ یا کوچک است. به جز فروش محصولات برای معرفی برند خود به مخاطب نیز می‌توانید در تیک تاک فعالیت کنید. تیک تاک پلتفرمی در حال رشد بوده و با هزینه تبلیغ به صرفه تر به نسبت اینستاگرام و فیسبوک ارزش سرمایه گذاری بیشتری را دارد.

تبلیغ، برای بیزینس ها مهم ترین نکته بوده و کمک می‌کند که بیشترین رشد و پیشرفت خود را شاهد باشند، با تبلیغ در لینکدین شما رشد بیزینس خود را خواهید بود.

چرا تبلیغات در تیک تاک را انتخاب کنیم؟

آموزش نحوه تبلیغات در تیک تاک نیز مانند دیگر پلتفرم ها و شبکه‌های اجتماعی لازم بوده و معایب و مزایای خاص خود را دارد در واقع، با بررسی همه جانبه تبلیغ در تیک تاک از بهترین بازدید برای تبلیغات خود در این پلتفرم بهره خواهید برد.

  • یکی از ارزش‌‌‌های افزوده تیک تاک برای تبلیغ، افزایش آگاهی از برند شما می‌باشد زیرا تیک تاک با طرفداران بسیار زیادی که دارد می‌تواند تبلیغ شما را در کمتر از چند ساعت به هزاران نفر نشان دهد و این عدد قابل توجهی از بازدید برای محتوای تبلیغاتی خواهد بود.
  • در تیک تاک میزان تعامل افراد بسیار زیاد بوده و همین امر باعث می‌شود که شما با تولید محتوای خلاقانه از این تعاملات استفاده کرده و از نتیجه بازدید کمپین تبلیغاتی خود شگفت زده شوید.
  • تیک تاک به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغ خود را برای موقعیت مکانی خاصی هدفمند کنید، و این تبلیغ به افراد فعال در سایر نقاط جغرافیایی نمایش داده نمی‌شود.

انواع تبلیغات در تیک تاک

یکی از مهم ترین ویژگی های آمورش نحوه تبلیغات در تیک تاک این است که شما با تنوع ایجاد تبلیغات روبرو هستید و گزینه های مختلفی در اختیار شما خواهد بود که باعث می‌شود بتوانید کمپین های تبلیغاتی خود را به بهترین شکل ممکن جلو ببرید.این تبلیغات در جایگاه‌های زیر نمایش داده می‌شود؛

  • InFeed
  • Brand Takeover
  • استفاده از هشتگ
  • استفاده از لنزهای تبلیغاتی
تبلیغ در تیک تاک

الگوریتم برنامه تیک تاک در سال 2022 چگونه کار می‌کند؟

الگوریتم TikTok یک سیستم پیچیده است که تلاش می‌کند محتوای منتشر شده بر حسب علاقه کاربران باشد . در ادامه در مورد نحوه تجزیه الگوریتم توضیح خواهیم داد.

الگوریتم تیک تاک

تفکیک بر اساس فعالیت کاربر

هر چه یک ویدیوی TikTok تعامل و بازدید بیشتری جذب کند، احتمال این که برای مخاطبان جدید تر ارائه شود بالاتر است. منظور از تعامل؛ لایک، کامنت، به اشتراک گذاری محتوا و تماشای مجدد ویدیو و افزایش ویو فیلم می‌باشد.

عنوان ویدیو

با توجه به این موضوع که تیک تاک از نظر دسته بندی محتوا عالی عمل می‌کند پس یکی از فاکتور های اصلی دست یابی به محتوای شما انتخاب عنوان مناسب برای ویدیو خود است که کمک می‌کند شما بتوانید از تمام پتانسیل تیک تاک برای معرفی خود استفاده کنید. تیک تاک معرفی محتوای شما را بر اساس انتخاب درست کلمات کلیدی، صدا یا موزیک، استفاده از هشتگ های مربوط، افکت های مناسب و در نهایت عنوان مناسب می‌شناسد.

مطلب مرتبط

تولید محتوا چیست؟

زبان و موقعیت مکانی

در این این الگوریتم تنظیمات دستگاه کاربر در قسمت زبان و موقعیت مکانی تلفن همراه شما هنگام انتشار محتوا توجه می‌شود و تشخیص می‌دهد این ویدیو به چه کسی باید نمایش داده شود.

مناسب ترین جایگاه برای تبلیغات در تیک تاک کجاست؟

با توجه به این مسئله که این پلتفرم دارای بخش های مختلفی می‌باشد و همچنین در چندین بخش امکان بارگذاری تبلیغ وجود دارد. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که کدام نوع تبلیغ بیشترین بازده را خواهد داشت؟

یکی دیگر از بخش های پر طرفدار تیک تاک، صفحه FYP یا اصطلاحا For You Page می‌باشد که در این صفحه جایی برای نشان دادن ویدیوهای افرادی که دنبال می کنید می‌باشد. ویدیوهای محبوب و تصادفی را به شما ارائه می دهد که ممکن است بر اساس الگوریتم شخصی فعالیت های خود محتوای آن را دوست داشته باشید. عملکرد این صفحه همانند صفحه Explore  اینستاگرام می‌باشد.

به عنوان صفحه اصلی برنامه، صفحه For You جایی است که افراد ویدیوهای تیک تاک را تماشا کرده و با صاحبین اثر تعامل خواهد داشت. در صورت جذاب بودن محتوا ی تولید شده، شانس شما برای دیده شدن از سمت کاربران بیشتر می‌شود

آنها برای جستجوی نمایه شما به تب Discover رفته، و حساب شما را دنبال می‌کنند.

علاوه بر تیک تاک ما به شما تجربه تبلیغ در گوگل را به شما پیشنهاد می‌کنیم که با توجه به عظمت و بزرگی گوگل در جستجوی مطالب نمابش شما به عنوان اولین جستجو بدون نیاز به سئو قوی، قطعا تجربه جذابی برای بیزینس و محتوای شماخواهد بود.

تبلیغ در گوگل

شروع کنید

افزایش ویو در صفحه For You  تیک تاک !

همانطور که گفته شد این صفحه همانند قسمت Explore  اینستاگرام فعالیت می‌کند، پس در واقع برای ورود و نمایش محتوای شما در این صفحه نیاز هست که استاندارد هایی رعایت شود. که در ادامه به توضیح این موارد خواهیم پرداخت:

انتشار محتوای خلاقانه و با کیفیت

شما برای پیشرفت میزان بازدید محتوای خود به خلاقیت و محتوای متفاوت موجود در رسانه ها خواهید داشت. شما می‌توانید با الهام گرفتن از صفحه رقبا محتوای خود را ارتقا دهید .

در این میان ابزارهایی هم برای بهبود عملکرد و سرعت بخشیدن به کار به کمک شما خواهد آمد مثلا iMyFone TopClipper  برای ساخت و ویرایش محتوای خلاقانه به کمک شما خواهد آمد.

تمرکز روی موضوع و مخاطب هدف

شناخت مخاطبین هدف در شبکه های اجتماعی، به عنوان مهم‌ترین عنصر می‌باشد. سعی کنید به یک موضوع خاص پایبند باشید زیرا الگوریتم های تیک تاک روی موضوع نیز تمرکز داردند.

پس از ساختن ویدیوها به طور مداوم در موضوع خود، این الگوریتم ویدیوهایی را که پست می کنید تشخیص می دهند، و احتمال دیده شدن در صفحه For You را افزایش می دهد.

تولید محتوای با کیفیت

پس از تمرکز روی موضوع بهتر است که محتوا خود را با کیفیت تر تولید کنید. اولین نکته این است که مطمئن شوید محتوای شما از کیفیت تصویری استانداری برخوردار است. زیرا کیفیت پایین به دیدگاه و تعامل شما با مخاطب لطمه می زند. این نکته نه تنها برای تیک تاک، بلکه برای همه پلتفرم‌های اجتماعی کاربرد دارد. از این گذشته، یک ویدیوی با کیفیت بالا به احتمال زیاد بازدیدهای بیشتری خواهد داشت.

شما در این مرحله نیاز به آموزش هایی برای تولید محتوا خواهید داشت که پس از آموزش، انتشار محتوا در یوتیوب و کسب درآمد دلاری از یوتیوب را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

دنبال کردن ترند های موزیک

همه ما شنیدیم که موسیقی مهم ترین بخش تیک تاک است. موسیقی و صداها در تیک تاک دقیقاً مانند هشتگ می‌باشند. می‌توانید با استفاده از موزیک های محبوب، بازدید خود را افزایش دهید. در صورت استفاده صحیح، می توانید در الگوریتم رتبه بالاتری داشته باشید و در صفحه For You قرار بگیرید. اما چگونه موسیقی محبوب را پیدا می کنید؟ در اینجا سه راه برای افزایش موسیقی مرسوم وجود دارد:

  • از موسیقی در ویرایش ویدیو استفاده کنید.
  • از موسیقی استفاده کنید که دنبال کنندگان شما به آن گوش می دهند و موسیقی پر طرفداری در بین آن‌ها بوده است.
  • موسیقی را در لیست موزیک مورد علاقه خود در تیک تاک ذخیره کنید.

استفاده از هشتگ مناسب

علاوه بر استفاده از صداها، افکت ها و فیلترهای محبوب، می توانید از هشتگ ها نیز برای محتوای خود استفاده کنید. مهم ترین نکته برای انتخاب هشتگ مناسب میزان محبوبیت آن کلمه نسبت به موضوع محتوای شما می‌باشد، اما چیزی که باید مطمئن شوید این است که هشتگ مورد نظر چقدر پر بازدید بوده است؟ اینگونه شما می‌توانید پر بازدید ترین هشتگ را انتخاب کنید.

مطلب مرتبط

آموزش هشتگ گذاری ـ تکنیک‌های هشتگ گذاری در ۲۰۲۲

اشتراک گذاری در زمان مناسب

تعامل مخاطب با محتوا یک نکته مهمی برای رسیدن به صفحه شما می‌باشد انتشار محتوا در زمان مناسب می تواند باعث افزایش بازدید کانال شما شود. و همین طور تیک تاک نیز همانند اینستاگرام در قسمت اینساید اطلاعات خوبی در مورد زمان مشارکت دنبال کننده های صفحه به شما خواهد داد، پس از دیدن این اطلاعات، می توانید قضاوت کنید که زمان اوج چه زمانی است و سپس می توانید ویدیوهای خود را پست کنید. با این حال تنها نقطه ضعف این است که شما به حداقل 100 دنبال کننده نیاز داشته تا بتوانید اطلاعات مربوط را ببینید. در اینجا جدولی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید چه زمانی ویدیوهای خود را پست کنید بهتر است.

زمان انتشار محتوا در تیک تاک

کلام آخر

در این مقاله در مورد نحوه تبلیغات در تیک تاک و معرفی هرکدام پرداختیم. نکاتی را برای دیده شدن در صفحه For You  تیک تاک و روش های بهبود محتوا با الگوریتم های این صفحه توضیح دادیم با خواندن 8 روش آسان بالا، ممکن است بهترین روش برای افزایش شانس حضور در صفحه TikTok For You را بیابید و بدانید که چگونه الگوریتم TikTok را شکست دهید. شاید روش‌های ارائه‌شده در این پست بتواند مفید باشد، اما باید مطمئن شوید که نکات دیگری هم برای بهبود این فرآیند وجود خواهد داشت.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید