کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

مهمترین نکات بازاریابی شبکه اجتماعی که باید بدانید!

مهمترین نکات بازاریابی شبکه اجتماعی که باید بدانید!

اهمیت هدف‌گیری مخاطبین در شبکه های اجتماعی کمتر از اهمیت دستیابی به مشتریان در تبلیغات گوگل نیست. بسیاری از افراد تصور می‌کنند تبلیغات در پلتفرم‌هایی نظیر لینکدین، اینستاگرام، یوتیوب و … به سادگی قابل انجام است. هرچند که معمولاً هزینه استفاده از این روش‌ها به نسبت گوگل کمتر است، اما به معنای کم اهمیتی و راحتی‌شان نیست. در این مقاله همراه آژانس تبلیغات آنلاین افراک باشید تا شما را با مهمترین نکات بازاریابی شبکه های اجتماعی آشنا کنیم.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

انتخاب بهترین متن تبلیغاتی

اگر تاکنون از استراتژی بازاریابی در موتورهای جستجو نظیر گوگل و بینگ استفاده کرده باشید، قطعا متوجه این مسئله شده‌اید که برای اثربخشی تبلیغات باید پارامترهای زیادی را مدنظر داشته باشید. یکی از مهمترین فاکتورهایی که در کاهش هزینه تبلیغات و همچنین بازده آن تأثیر زیادی دارد، نمره کیفی یا Quality Score است. جالب است بدانید که در شبکه‌های اجتماعی نیز هم‌چین فاکتوری با نام امتیاز ارتباط یا Relevance Score داریم. برای بالا بردن این امتیاز و به عبارت دیگر دریافت بیشترین کلیک از طریق تبلیغ انجام شده، مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید، متن اصلی است که برای تبلیغ در نظر گرفته‌اید. بنابراین اگر متنی که برای تبلیغات کلیکی در نظر گرفته‌اید را عیناً در تبلیغ شبکه اجتماعی استفاده کنید، شانس افزایش نرخ تبدیل تبلیغ را افزایش داده‌اید.

مهمترین نکات بازاریابی شبکه اجتماعی

دسته‌بندی مخاطبین هدف

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، اثربخشی تبلیغات شما به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که هریک از آنها به نوعی روی یکدیگر اثر دارند! بنابراین تبلیغات مؤثر را باید مانند تار عنکبوتی تنیده به هم در نظر بگیرید. اگر می خواهید تبلیغات شما منسجم و هدفمند باشد، تمام گره‌ها باید محکم و به‌جا زده شوند. قطعا زمانی که شما از بازاریابی آنلاین استفاده می کنید، می خواهید میزان ارتباط با مشتریان و کاربران را افزایش دهید. با انجام این کار می توانید مشتریان احتمالی، مشتریان بالقوه و مشتریان بالفعل را از یکدیگر جدا کرده و برای هر یک استراتژی خاصی در نظر بگیرید.

توجه : اگر تبلیغات اینستاگرام یا لینکدین را انتخاب می کنید، با استفاده از داده های وسیعی که این پلتفرم ها از کاربرانشان دارند، به راحتی می توانید مخاطبین را بر اساس الگوی رفتار و علاقه‌مندی که دارند، در دسته‌های مختلف قرار دهید.

استفاده از هشتگ های مرتبط

شاید بتوان گفت اساس کار شبکه های اجتماعی هشتگ هایی است که می‌توانید برای هر پست استفاده کنید. چرا که با استفاده از همین قابلیت است که کاربر می‌تواند به محتواهای مرتبط با هم دسترسی پیدا کند. بنابراین برای هر پستی که به اشتراک می‌گذارید، یک دسته هشتگ مرتبط با هم انتخاب کنید.

 بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بخش بندی کردن مخاطبین هدف

علاوه بر این که می توانید مخاطبین هدف را در دسته‌های مختلف قرار دهید،می توانید افراد هر دسته را باز بر اساس ویژگی که دارند در دسته‌های مختلف قرار دهید. به عنوان مثال تعیین کنید که مخاطب هدف شما در چه موقعیت جغرافیایی، چه سنی، چه شغلی و … قرار دارد. با در نظر داشتن این نکته به عنوان یکی از مهمترین نکات بازاریابی شبکه اجتماعی می توانید با کمترین هزینه بهترین نتیجه را دریافت کنید. (برای دستیابی به این اطلاعات علاوه بر اینکه می توانید از داده های شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید، بلکه می توانید در فرم ثبت‌نام سایت، از کاربران بخواهید برخی از اطلاعات موردنیازتان را وارد نمایند.)

مطلب مرتبط: تبلیغات در گوگل چیست؟

بررسی نحوه عملکرد تبلیغات شبکه اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی برای اینکه کاربران فعلی خود را راضی نگهدارند و افراد بیشتری را به سمت خود جذب کنند، هرروز به قابلیت‌هایشان اضافه می‌کنند. علاوه بر این، شما در میدان راقبت تنها نیستید. به همین دلیل باید از جدیدترین تغییرات اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید فاکتورهای مختلف کمپینتان را به روز نگهدارید. پس این نکته را به عنوان مهمترین نکات بازاریابی شبکه اجتماعی به خاطر داشته باشید که : در دنیای امروز، استفاده از تکنیک‌های دیروز را فراموش کنید.

مهمترین نکات بازاریابی شبکه اجتماعی

توجه به نیاز بازار

با وجود اینکه تبلیغات کلیکی در بسیاری از موارد و برای اکثر کسب‌وکارها مفید هستند، اما استفاده از آنها برای تبلیغ خدمت و یا محصولی که بازار به آن نیاز نداشته و یا شناخت درستی از آن ندارد توصیه نمی‌شود. در رابطه با شبکه‌های اجتماعی نیز داستان به همین قرار است. یکی از مهمترین نکات بازاریابی شبکه اجتماعی که باید به خاطر داشته باشید این است که بازار به چه خدمت و کالایی نیاز دارد. هرچقدر که کالای شما مثمر ثمر و منحصربه‌فرد باشد اگر بازار به آن نیازی نداشته باشد قطعا تبلیغات شبکه‌های اجتماعی تغییری در میزان فروش شما نخواهد داشت.

عدم نیاز به استفاده از صفحه فرود

به مخاطبین خود بگویید که چه کاری انجام می‌دهید! برای تبدیل کاربر به مشتری باید تمام توانایی‌های خود را جهت حل مسئله وی در اختیارش قرار دهید. برای انجام کار به یک صفحه فرود با طراحی و المان‌های کاربردی نیاز دارید. اما جالب است بدانید که با استفاده از شبکه های اجتماعی می‌توانید بدون نیاز به لندینگ پیج نظر مخاطبین را به خود جلب نمایید. به عنوان مثال با استفاده از گزینه تماس در پروفایل کاربری اینستاگرام، امکان برقراری تماس به وی را بدهید. با استفاده از چنین قابلیتی دیگر نیازی به هزینه اضافی جهت طراحی، زمان بارگذاری صفحه و … نیست. چرا که تنها با یک کلیک امکان برقراری تماس با شما وجود دارد.

بیشتر بدانید: صفحه فرود یا لندنیگ پیج شامل چه بخش هایی است؟

همراهان عزیز موارد زیادی را می توان به عنوان مهمترین نکات بازاریابی شبکه اجتماعی در نظر گرفت. منتهی در این 2 مقاله ما تنها به معرفی مواردی اکتفا کردیم که با در نظر داشتن آن‌ها نیز می توانید بازده تبی لغاتی‌تان را افزایش دهید. بنابراین اگر برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به مشاوره نیاز دارید، از طریق شماره های موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

 

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید