کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

آموزش تبلیغات استوری اینستاگرام

آموزش تبلیغات استوری اینستاگرام

از  سال 2016 که Instagram قابلیت جدیدی به نام استوری را معرفی کرد، با استقبال حجم زیادی از کاربرانش مواجه شد. به‌گونه‌ای که نرخ ارتباط کاربران با این شبکه اجتماعی 2 الی 3 برابر شد چرا که روزانه بیش از 500 میلیون از کاربران اینستاگرام از استوری برای انتشار پست‌هایشان استفاده می‌کنند. بنابراین اگر شما جزء افرادی هستید که در حوزه بازاریابی آنلاین فعالیت می‌کنید، نباید از این علاقه به راحتی گذر کنید. چرا که این علاقه می‌تواند نشان دهنده شیوه جدیدی برای تبلیغات اینستاگرام باشد. بر اساس آنچه که بازاریابی اینترنتی عقیده دارند، تبلیغات استوری اینستاگرام می‌تواند روشی جدید و البته مؤثر جهت معرفی برند و افزایش فروش باشد. این شیوه تبلیغات را می‌توان مشابه با تبلیغات پاپ آپ در نظر گرفت با این تفاوت که تنها به مدت 15 ثانیه در 24 ساعت نمایش داده می‌شود. با آموزش تبلیغات استوری اینستاگرام همراه باشید.

اگر تا کنون از این شیوه تبلیغات آنلاین استفاده نکرده‌اید، در این قسمت همراه ما باشید تا نحوه قرار دادن تبلیغات استوری اینستاگرام را به شما عزیزان آموزش دهیم.

آموزش استفاده از تبلیغات استوری اینستاگرام

نحوه استفاده از این شیوه تبلیغات مشابه با همان تبلیغات اینستاگرام معمولی است. اول از همه اطمینان حاصل کنید که صفحه کاربری شما به صفحه تجاری (بیزینسی) فیس‌بوکتان متصل شده است. بعد از آن مراحل زیر را دنبال کنید :

به قسمت مدریت تبلیغات فیس‌بوک و یا Power Editor, Create مراجعه کنید تا یک کمپین تبلیغاتی جدید راه‌اندازی نمایید.

آموزش تبلیغات استوری اینستاگرام

هدفتان را برای استفاده از تبلیغات استوری اینستاگرام تعیین کنید. (دانلود برنامه، نمایش ویدئو، افزایش ترافیک و … )

بعد از آنکه اهداف تبلیغات آنلاینتان را مشخص کردید نامی برای کمپین تبلیغاتی‌تان انتخاب کنید. در همین قسمت مخاطبین هدفتان را نیز تعیین کنید.

آموزش تبلیغات استوری اینستاگرام

در قسمت Edit Placements ، نوع تبلیغتان را مشخص کنید.

گزینه تک عکس (single image) و یا تک ویدئو (single video) را انتخاب نمایید.

سپس عکس و یا ویدئوی مد نظرتان را آپلود نمایید. (قبل از انجام این کار حتماً تمام مشخصاتی که وارد کرده‌اید، باز هم چک کنید.)

سپس گزینه فراخوانی یا CTA را بر اساس هدف تبلیغاتی‌تان تعیین کنید. و تبلیغتان را انتشار دهید.

مهم‌ترین نکاتی که هنگام استفاده از تبلیغات استوری باید بدانید

  • بیش از اندازه از متن در تبلیغتان استفاده نکنید چرا که احتمال خسته کردن و گیج شدن مخاطب را افزایش می‌دهد.
  • بهتر است که تبلیغتان را خیلی به روش یک تبلیغ منتشر نکنید چرا که معمولاً مخاطبین علاقه خاصی به مشاهده تبلیغ ندارند! چرا که احساس می‌کنند تنها می‌خواهید میزان فروشتان را افزایش دهید بدون آنکه به نیاز واقعی آن‌ها توجهی داشته باشید.
  • برای جلب نظر مخاطب حتماً نمونه‌های از ویژگی‌های بارزتان را در تبلیغ قرار دهید. به عنوان مثال، کد تخفیف، طرح تخفیفی، ارسال رایگان، هدیه همراه با خرید، دانلود رایگان، عضو شدن در سامانه ایمیل رسانی، شرایط اولین خرید و … .

چرا تبلیغات استفاده از تبلیغات استوری اینستاگرام مؤثر است؟

  • بر اساس آنچه که موسسه TechCrunch اعلام کرده است، احتمال این که کاربر و یا مخاطب به استوری شما واکنش نشان دهند، خیلی بیشتر از پست‌هایتان است. بر این اساس، شما از هر 5 پستی که در صفحه‌تان قرار می‌دهید، تنها 1 دایرکت دریافت می‌کنید، در حالی که با استفاده از استوری، احتمال برقراری ارتباط مؤثر با مخاطب بیشتر می‌شود.
  • از طرف دیگر اضافه کردن قابلیت Highlights به استوری، باعث شده است که شما استوری را بیش از 24 ساعت در صفحه‌تان داشته باشید. بنابراین می‌توانید مهم‌ترین نکاتی که مد نظر دارید را در استوری قرار داده و سپس ذخیره‌اش کنید.
  • به همین دلیل است که بسیاری از افراد معتقد هستند که استفاده از تبلیغات استوری اینستاگرام به نسبت تبلیغات گوگل بهتر است، چرا که برای استفاده از آن نیاز به پرداخت هزینه زیادی نیست.

همراهان عزیز، شما تا کنون از تبلیغات استوری اینستاگرام استفاده کرده‌اید؟ نظر شما در مورد این شیوه تبلیغات آنلاین چیست؟

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید