کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

آپدیت هسته مرکزی گوگل – می ۲۰۲۲

آپدیت هسته مرکزی گوگل – می ۲۰۲۲

آپدیت هسته گوگل در می ۲۰۲۲ منتشر و در ۹ ژوئن کامل شد. این آپدیت ۱۵ روز طول کشید، حال باید توجه کنید که سایت شما دچار چه تغییراتی شده و استراتژی خود را متناسب با آن تعیین کنید. بر اساس نتایج به دست آمده، این آپدیت به سرعت به بسیاری از پرسش‌های داده پردازان پاسخ می‌دهد. بیشترین نوسان در نتایج گوگل در تاریخ ۵ ژوئن رخ داد. در این مطلب به بررسی آپدیت هسته مرکزی گوگل در می ۲۰۲۲ می‌پردازیم، با افراک همراه باشید.

با افت رتبه در آپدیت می ۲۰۲۲ چه کنیم؟

اگر سایت شما تحت تاثیرات منفی آپدیت هسته گوگل دچار افت رتبه شد؛ اقدامات خاصی برای بازیابی وجود ندارد. در واقع، تأثیر منفی رتبه‌بندی ممکن است نشان‌دهنده مشکلی در صفحات شما نباشد. با این حال، گوگل لیستی از سوالات را ارائه کرده است؛ که اگر سایت شما توسط یک به‌روزرسانی اصلی افت کرد، باید آن‌ها را در نظر بگیرید. تجربه ثابت کرده که می‌توانید کمی بهبود بین به‌روزرسانی‌های اصلی مشاهده کنید، اما بیشترین تغییری که می‌بینید، بعد از یک به‌روزرسانی اصلی دیگر است.

چرا در هر آپدیت الگوریتم‌های گوگل رتبه‌ها تغییر می‌کنند؟

گوگل با این به‌روزرسانی‌ها به ما نشان می‌دهد که تغییرات انجام شده روی سایت، به چه میزان باعث تغییر رتبه سایت در آپدیت‌های هسته می‌شود. با تغییر الگوریتم‌های گوگل، رتبه سایت های تاثیر گذار برای کاربر افزایش می‌یابد. بهترین کار برای سایت‌هایی که افت رتبه داشتند، بهبود محتوای سایت است.

آپدیت هسته گوگل می ۲۰۲۲

جان مولر، در ماه اکتبر اعلام کرد: «در به‌روزرسانی‌های اصلی، بر ارتباط کلی وب‌سایت تمرکز می‌شود و مسائل و تجربیات فردی زیاد حائز اهمیت نیست. ارتباط کلی وبسایت شامل مواردی مانند قابلیت استفاده و تبلیغات در یک صفحه است به طور کلی تمام سایت را بررسی می‌کنند و اگر با هم هماهنگ نباشند، رتبه را کاهش می‌دهد.

هنگام برنامه‌ریزی برای بازیابی رتبه، گرفتار اصلاحات فنی یا ایجاد راهکارهای منحصر به‌فرد مانند تغییر برچسب‌های عنوان نشوید. برای بهبود کلی وب‌سایت، از محتوا شروع کنید، رویکردی جامع داشته باشید. در انجام آپدیت های متنی توجه کافی را داشته باشید چون اگر به درستی انجام نشود، باعث افت بیشتر رتبه سایت می‌شود.

آیا به‌روزرسانی هسته‌ای Google در ماه می ۲۰۲۲ محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را هدف قرار داده است؟

آپدیت های هسته گوگل تا حدی بر همه نتایج جستجو تأثیر می‌گذارد، اما تأثیر آن در برخی موارد بیشتر است. هنوز برای نتیجه‌گیری عملکرد این آپدیت زود است، اما نشانه‌های افت رتبه، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد. وب‌سایت هایی که محتوای آن‌ها توسط هوش مصنوعی و ربات‌‌ها تولید شده است، در نتایج گوگل افت رتبه داشتند و در مقابل محتوای وبسایت‌هایی که با همان موضوع توسط نیروی انسانی نوشته شده‌اند در نتایج گوگل رتبه بهتری کسب کردند.

مطلب مرتبط:
ChatGPT (چت جی‌پی تی) چیست؟

برای این منظور، توصیه می‌شود تا حدی به تولیدکننده محتوای هوش مصنوعی وابسته نباشید و نیروی انسانی را جایگزین کنید.

گوگل درباره محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی چه می‌گوید؟

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و ربات‌ها تنها زمانی برخلاف دستورالعمل‌های گوگل است که با هدف دستکاری نتایج جستجو استفاده شود. اگر افت رتبه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی پس از به‌روزرسانی اصلی می ۲۰۲۲ بسیار قابل توجه باشد؛ احتمالاً با دستورالعمل‌های Google مطابقت نداشته است. گوگل اخیراً نتایج آزمایشی را منتشر کرده است که در آن مشخص شد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی زمانی که برای تکمیل محتوای نوشته شده توسط انسان استفاده شود، عموماً بهترین عملکرد را دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود از ربات‌ها و هوش مصنوعی فقط برای تکمیل نوشته نیروی انسانی استفاده شود.

کلام آخر ـ آپدیت هسته گوگل می ۲۰۲۲

آپدیت هسته گوگل در می ۲۰۲۲، بسیار مهم‌تر و تاثیرگذار تر از آپدیت نوامبر ۲۰۲۱ بوده است. آپدیت می ۲۰۲۲ بسیار مهم‌تر از آپدیت نوامبر ۲۰۲۱ به نظر می‌رسد. به‌روزرسانی اصلی نوامبر ۲۰۲۱، درست در شلوغ‌ترین فصل خرید آنلاین، برای خرده‌فروشان برنامه‌ریزی شده بود. حال باید منتظر تاثیرات این آپدیت بمانیم. تا به الان شما دچار چه تغییراتی در سایت خود شدید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

آپدیت هسته مرکزی گوگل – می ۲۰۲۲
آپدیت هسته گوگل در می ۲۰۲۲ منتشر و در ۹ ژوئن کامل شد. این آپدیت ۱۵ روز طول...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید