کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

ChatGPT (چت جی‌ پی تی) چیست؟

ChatGPT (چت جی‌ پی تی) چیست؟

چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار محبوب شرکت OpenAI است که کاربران از آن جهت مکالمه استفاده می‌کنند. این ربات چت، یک مدل مبتنی بر زبان دارد و توسعه‌دهنده آن را طوری تنظیم می‌کند که توان مکالمه با انسان را داشته باشد. این ربات طوری طراحی شده است تا در درجه اول قابلیت خدمات‌رسانی به مشتریان را داشته باشد اما برای مقاصد مختلفی از جمله نوشتن مقاله، نوشتن طرح تجاری و تولید کد هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. سؤال اینجاست که ربات ChatGPT چیست و چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ اگر درباره چت جی‌پی‌تی اطلاعات چندانی ندارید، خواندن این مطلب از آژانس تبلیغات آنلاین افراک به شما کمک خواهد کرد.

ChatGPT چیست؟

چت جی‌پی‌تی یک ربات هوش مصنوعی با سیستم تولید خودکار است و شرکت OpenAI آن را برای خدمات‌رسانی آنلاین به مشتریان راه‌اندازی کرده است. این یک ربات چت از پیش آموزش دیده است و از پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می‌کند. منبع داده‌های آن کتاب‌های درسی، وبسایت‌ها و مقالات مختلف است که از آن‌ها برای مدل‌سازی زبان مکالمه خود جهت پاسخگویی به درخواست انسان استفاده می‌کند. سیستم ربات چت، پاسخ سؤالات را با کمک هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. نسخه پرطرفدار چت جی‌پی‌تی، مدل GPT-3 است.

مطلب مرتبط
ساخت UTM – UTM چیست؟

موارد استفاده چت جی‌پی‌تی چیست؟

ویژگی اصلی ChatGPT ایجاد پاسخ‌هایی است که معمولاً انسان‌ها در شرایط مشابه ارائه می‌دهند و به همین دلیل استفاده از آن در مکالمات سیستم هوش مصنوعی یا به عنوان دستیار مجازی و ربات چت مناسب است. با این حال، این ابزار قابلیت پاسخ‌دهی طبیعی به سؤالات با لحن محاوره‌ای را دارد و می‌تواند شعر و داستان بنویسد. علاوه بر این، چت جی‌پی‌تی می‌تواند کد بنویسد، مقاله یا پست وبلاگی بنویسد، ترجمه کند، داستان یا شعر بنویسد، خطا‌های برنامه‌ای را شناسایی و رفع کند، آکورد و متن ترانه پیشنهاد دهد. برای این که هوش مصنوعی طبق یکی از این درخواست‌ها عمل کند باید دستور را در ربات چت تایپ کنید.

ChatGPT چطور تنظیم و آموزش داده شده است؟

چت جی‌پی‌تی وابسته به NLP (پردازش زبان طبیعی) است و ابزاری عالی برای محققان و توسعه‌دهندگانی است که روی پروژه‌های مختلف پردازش زبان طبیعی کار می‌کنند، چون دامنه‌ها و اپلیکیشن‌های متنوعی برای دسترسی به آن وجود دارند. این ربات به خوبی با داده‌های بی‌طرفانه و جانبدارانه در قالب متنی از کتاب‌ها، مقالات و وبسایت‌ها، آموزش دیده است. ChatGPT می‌تواند خروجی‌های داده قابل اطمینانی را بازتولید کند که این ویژگی برای بسیاری از برنامه‌های حساس و سیستم‌های ارزشمند مبتنی بر هوش مصنوعی کارآمد و مهم است. با این حال باز هم امکان بروز خطا و سوگیری وجود دارد و به داده‌هایی که طبق آن‌ها آموزش دیده وابسته است.

مطالب مرتبط

الگوریتم رنک‌برین (RankBrain) چیست؟

میزان تعامل بشر با ابزار‌های مبتنی بر هوش مصنوعی روز به روز بیشتر می‌شود و ChatGPT انقلابی در زمینه هوش مصنوعی به شمار می‌رود. این ربات به لطف قابلیت‌های یادگیری عمیق و پردازش زبان طبیعی، مدلی قوی و پیشرفته محسوب می‌شود. ویژگی قابل توجه آن این است که می‌تواند پاسخ‌هایی مشابه به انسان ایجاد کند که برای کاربران به راحتی قابل درک است.

زبان برنامه‌نویسی ChatGPT چیست؟

چت جی‌پی‌تی بر اساس مدل زبانی GPT-3 توسط OpenAI ساخته شده است. هرچند کد منبع برای GPT-3 منتشر نشده است، اما پستی در سایت Stackexchange اشاره می‌کند که GPT-3 بر اساس مدل و ساختاری مشابه با GPT-2 نوشته شده است. بنا بر ادعای این پست، کد منبع GPT-2 صد در صد پایتون است. ظاهراً ChatGPT قادر به ارائه کد به صورت پایتون، سی پلاس پلاس و جاوا اسکریپت است.

ثبت نام در چت جی‌پی‌تی

برای ثبت نام در ChatGPT می‌توانید از آیدی ‌ایمیل و شماره موبایل خود استفاده کرده و مراحل زیر را دنبال کنید. جهت اطلاع، اگر می‌خواهید دسترسی مداوم و بدون محدودیت داشته باشید، یک طرح حرفه‌ای به دیگر طرح‌های پولی چت جی‌پی‌تی اضافه شده است. مراحل به شرح زیر هستند:

  • در مرورگر به صفحه ورود به سیستم وارد شوید.
  • یک حساب AI بسازید، روی گزینه sign up کلیک و آیدی ‌ایمیل خود را وارد کنید. برای مثال، اگر جیمیل دارید می‌توانید روی گزینه Google کلیک کنید تا به طور خودکار حساب گوگل شما ثبت شود.
  • گزینه continue را انتخاب کنید. حال از شما می‌خواهد تا شماره موبایل خود را جهت تأیید وارد کنید.
  • کد تأیید برای شما ارسال می‌شود.
  • به قسمت فعالسازی پیامک بروید، ثبت نام کرده و وارد شوید.
  • در گوشه بالا سمت راست، زیر گزینه موجودی (balance)، گزینه افزایش موجودی (top-up balance)  را برای شارژ مجدد انتخاب کنید.
  • با اسکرول کردن به سمت پایین، چند گزینه برای شما نمایش داده می‌شود. گزینه شارژ مجدد (recharge)  را کلیک کنید
  • بعد از شارژ مجدد به صفحه اصلی برگردید و در بخش جستجو، خدمات هوش مصنوعی (AI services) را پیدا کنید.
  • روی گزینه سبد خرید کلیک کنید. کد شماره موبایل‌تان نمایش داده خواهد شد.
  • آن شماره موبایل را کپی کرده و در قسمت تأیید شماره موبایل چت جی‌پی‌تی وارد کنید. گزینه ارسال کد از طریق پیامک را انتخاب کنید.
  • کدی که دریافت می‌کنید، کد تأیید است. این کد را در قسمت OpenAI وارد کنید تا فرآیند تکمیل شود.
  • دلیل اصلی ثبت کد خود را انتخاب کنید.
  • در صورت ناموفق بودن ثبت نام، از شماره موبایلی با کد کشوری دیگر استفاده و مجدداً امتحان کنید.

البته به علت اینکه شما یک کاربر ایرانی هستید، نمی‌توانید شماره ایرانی خود را برای استفاده از آن وارد کنید. اما نگران نباشید! برای خرید شماره مجازی Open AI می‌توانید از طریق ایرانیکارت اقدام کرده و خرید خود را انجام دهید.

ربات چت GPT-3 چیست؟

ربات‌های گفتگوی GPT-3، برنامه‌هایی کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که می‌توانند جهت برقراری ارتباطی طبیعی مشابه با انسان برنامه‌ریزی شوند. به لطف موتور‌های توسعه، مخصوصاً جی‌پی‌تی 3 در این مورد که آموزش زبان نوشتار و گفتار انسانی را امکان‌پذیر می‌سازد، این ربات‌ها می‌توانند به طور شگفت‌انگیزی در مکالمات شرکت کنند و کمک حال باشند.

چت جی‌پی‌تی چیست

برنامه‌های ربات چت جی‌پی‌تی 3 از یادگیری عمیق و تکنیک‌های متنوعی برای درک زبان و مدل‌های زبانی استفاده می‌کنند. به این ترتیب امکان برقراری ارتباطی مشابه انسان فراهم می‌شود که در صورت استفاده در بخش خدمات مشتری می‌تواند بسیار مفیدتر از ربات چت‌های معمولی باشد.

مطلب مرتبط
سایت مپ یا نقشه سایت چیست؟

آیا می‌توان از چت جی‌پی‌تی در موبایل استفاده کرد؟

بله، نسخه موبایل برنامه ChatGPT قابلیت‌هایی مشابه با نسخه دسکتاپ دارد. البته برای وارد شدن به برنامه نیاز به ثبت شماره موبایل است. در صورت موفقیت، استفاده از چت جی‌پی‌تی در تلفن همراه بسیار راحت و آسان خواهد بود.

آیا امکان دسترسی به چت جی‌پی‌تی روی سیستم عامل اندروید وجود دارد؟

OpenAI تاکنون هیچ اپلیکیشن رسمی‌ای منتشر نکرده است و اطلاعاتی مبنی بر احتمال راه‌اندازی چنین اپلیکیشنی هم در دسترس نیست. ظاهراً اپلیکیشن‌های ChatGPT در پلی‌استور وجود دارند اما هیچکدام متعلق به شرکت اصلی نیستند. مهم‌تر از همه این که چت جی‌پی‌تی از مدل جی‌پی‌تی 3 استفاده می‌کند که فقط از طریق صفحه اصلی OpenAI Chat GPT قابل دسترسی است. اگرچه OpenAI هیچ اپلیکیشنی برای اندروید یا آیفون منتشر نکرده است، اما می‌توانید با وارد کردن لینک صفحه آن در موبایل به ChatGPT دسترسی پیدا کنید.

سخن پایانی

از زمان انتشار ChatGPT، روز به روز به محبوبیت آن اضافه می‌شود و انتظار می‌رود که تحولی در دنیای فناوری ایجاد کند. برای آزمایش رایگان آن می‌توانید به وبسایت OpenAI مراجعه کنید. هیچ اپلیکیشن رسمی و خاصی برای استفاده از آن وجود ندارد و از طریق مرورگر موبایل یا دسکتاپ می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. برای این کار فقط باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و طبق نیاز خود (برای تجربه شخصی، جهت انجام تحقیقات گسترده یا موارد دیگر) از آن استفاده کنید. ابزار‌های جایگزین هم وجود دارند اما چت جی‌پی‌تی در حال حاضر در کانون توجه قرار دارد! نظر شما راجع به چت جی‌پی‌تی چیست و از آن چه استفاده‌ای می‌کنید؟ برای ما بنویسید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید