کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

سئو اینستاگرام چیست و چگونه انجام می شود؟

سئو اینستاگرام چیست و چگونه انجام می شود؟

به گزارش سایت هاب اسپات اینستاگرام سکویی غیرقابل انکار برای بازاریابی تبدیل شده است. در حقیقت ، اینستاگرام رسما به بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه رسیده است. این بدان معنی است که تبلیغ در اینستاگرام بیشتر از تبلیغ در توییتر یا تبلیغ در لینکدین بازدهی دارد.تعداد زیادی از کاربران دور هم جمع شده و منتظرند تا محتوای شما را ببینند. بنابراین ، چگونه می توانید به همه آن کاربران دسترسی پیدا کنید و فرصتی برای آنها ایجاد کنید تا با برند شما درگیر شوند؟ پاسخ سوال ممکن است شما را متعجب کند: سئو در اینستاگرام.

حتما به این فکر می کنید: آیا می توانم از همان تکنیک های SEO که برای بهینه سازی صفحات وب برای یک برنامه رسانه های اجتماعی  استفاده کنم؟ خوشبختانه باید بگوییم که می توانید. سئو در اینستاگرام ترفند هایی دارد که باید در دستور استراتژی های بازاریابی شما باشد، همچنین می توانید آنچه که در مورد SEO می دانید را استفاده کنید تا رشد ارگانیک اکانت اینستاگرام بیشتر شود. به اینستاگرام به عنوان موتور جستجوی خود نگاه کنید. این پلتفرم سیستم جست و جوی خود را دارد و مانند یک مینی گوگل رفتار می کند.

۱.پروفایل اینستاگرام خود را بهینه کنید

اولین قدم که باید در جهت افزایش دسترسی اینستاگرام خود بردارید ، بهینه سازی پروفیلتان است. اگر پروفایل شما برای بهترین تجربه کاربری بهینه نشود در مدت طولانی به ضررتان خواهد بود.

در اینجا چند ترفند برای بهینه سازی پروفایل اینستاگرام شما آورده شده است:

  • پروفایل خود را عمومی کنید
  • یک تصویر پروفایل جذاب یا برند را انتخاب کنید
  • نام کاربری قابل تشخیص و قابل جستجو انتخاب کنید
  • یک نام تجاری  راحت و قابل جستجو ایجاد کنید
  • حساب خود را به حساب بیزنیس تغییر دهید
  • لینک قابل کلیک در بیو خود وارد کنید

پس از انجام این مراحل ساده به سراغ نکات فنی تر می رویم

مقالات مرتبط:

آموزش ساخت کمپین در اینستاگرام

۲.کلید واژه های اصلی را در نام کاربری خود قرار دهید

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، اینستاگرام موتور جستجوگر خود را دارد. به منظور نمایش داده شدن بهتر در نوار جستجو ، باید بر روی پروفایل خود کار کنید تا در جایگاه بالاتر نشان داده شوید.

قدم اول این است که کلید وازه اصلی کار خود را مشخص کنید. در این قسمت bakery  مثال ما خواهد بود. وقتی یک کاربر به دنبال محصولات نانی پخته شده می گردد کلمه ی bakery  را سرچ می کند. هنگامی که این کلید واژه را وارد می کنید احتمال اینکه در نتایج جست و جو بالا بیایید بیشتر است.

instagram seo

همانگونه که در تصویر مشاهده  میکنید نتایج اول در جست و جو این کلید واژه را در نام خود قرار داده اند بنابراین پس از سرچ نیز نمایش داده شده است.

مقالات مرتبط:

تبلیغات اینستاگرام: استراتژی هایی برای افزایش ROI

۳.کلید واژه های بعدی را در قسمت بیو اضافه کنید

اکنون که به کلید واژه اصلی خود اهمیت داده اید ، وقت آن رسیده است که از کلمات کلیدی ثانویه خود نهایت استفاده را ببرید. کلمات کلیدی ثانویه عبارت ها و مباحثی هستند که حول کلمات کلیدی اصلی شما قرار دارند.

اگر کلید واژه اصلی شما ” bakery ” نانوایی است ، کلمات کلیدی ثانویه شما ممکن است مواردی مانند ” cupcakes ” ، ” wedding cakes ” ، و .. باشد. به مثال زیر توجه کنید کلیدواژه اصلی با رنگ قرمز و کلید واژه های فرعی با رنگ نارنجی نمایش داده شده اند.

سئو در اینستاگرام

همینظور که می بینید این صفحه ی اینستاگرامی کار خود را به خوبی انجام داده است. بیو خود را جالب و سرگرم کننده نوشته و در کنار ان مسائل مربوط را رعایت کرده است. پس چیز عجیبی نیست که در سرچ اینستاگرام به خوبی نمایش داده شود. استفاده از کلمه کلیدی های مرتبط و به اطلاح ثانویه برای مواقعی است که  افراد کلمه کلیدی اصلی را سرچ نمی کنند اما ممکن است دیگر کلید واژه ها را سرچ کند پس احتمال اینکه در نتایج سرچ بالا بیایید نیز بیشتر است.

۴.به هشتگ هایتان اهمیت ویژه ای بدهید

پس از بهینه سازی پروفایل خود ، وقت آن رسیده که پست های خود را بهینه کنید. این یک روند مداوم است که نیاز به توجه ویژه دارد. بیشتر کاربران قرار نیست مستقیماً به دنبال شما باشند. آنها احتمالاً شما را از طریق هشتگ در یک پست خاص  پیدا خواهند کرد.

به همین دلیل است که هر یک از پست های اینستاگرام شما باید استراتژی هشتگ مخصوص به خود را داشته باشد. شما باید با این هشتگ ها مانند کلمات کلیدی ثانویه رفتار کنید. مثال آن را از CorePower Yoga ، در زیر ببینید:

سئو اینستاگرام

آنها نام تجاری خود را در دو مورد هشتگ – #corepowercommunity و #corepoweryoga قرار می دهند. دو هشتگ دیگر ، با این حال ، به طور خاص برای این تصویر است.

Corepower با گنجاندن انواع هشتگ پستهای خاص ، شانس خود را برای جذب مخاطبان گسترده تر و متنوع تر افزایش می دهد – افرادی که به جستجوی اصطلاحات مربوط به یوگا می پردازند، اما همچنین افرادی که #downdog را جستجو می کنند. این امر به کاربران شانس بهتری برای پیدا کردن شما نسبت به زمانی که از همان هشتگ در هر پست استفاده کرده اید، خواهد داد.

مقالات مرتبط:

آمارهای مهم اینستاگرام برای کسب و کار ها

۵.از کلمات کلیدی ثانویه در شرح تصاویر استفاده کنید

قبلا گفتیم که اینستاگرام خود موتور جست و جو دارد، پس بهتر است بعد از رعایت موارد باید به سراغ کپشن بروید. کپشن ها باید توضیحاتی دقیق و جذاب و ترغیب کننده باشند تا مخاطب شما را بتواند به بهترین نحوه جذب کند. اما اگر بتوانید در کنار جذب مخاطب نظر الگوریتم های اینستا را به خود معطوف کنید عالی خواهد شد. اگر از کلید واژه های ثانوی در کپشن خود استفاده کنید احتمال اینکه اینستاگرام شما را در نتایج سرچ نشان دهد بسیار زیاد تر خواهد بود.

در مثال بالا میبینید که DIFF کلید واژه های مرتبط را در زیر عکس آورده است. با این صورت یک عکس کامل شناسایی شده برای اینستاگرام فراهم کرده اید.

۶.از متن alt  استفاده کنید

متن alt Instagram یک ویژگی نسبتاً جدید است که برای کاربران امکان نوشتن شرح تصاویر را فراهم می کند. این ویژگی جدید برای سئو بسیار مناسب است. اگر شما این مرحله را رد کنید و alt برای عکس ها ننویسد اینستاگرام خود متنی را بر می گزیند و به انتخاب خود جای گزاری می کند. پس بهتر است شما خودتان توضیحاتی برای عکس ها اضافه کنید تا مطمئن بشوید که کلمات درست انتخاب شده اند.

سئو اینستا

برای دسترسی به alt عکس طبق تصویر زیر پیش بروید.

سئو اینستا

پس از انتخاب این گزینه به سمت پایین اسکرول کنید و بر روی  write your alt text بزنید. هنگامی که alt  را وارد کردید عکس خود را مانند قبل پست کنید. مزایای نوشتن alt در اینستاگرام مانند مزایای نوشتن alt عکس برای وب سایت است. این گزینه کمک می کند که پست های شما جایگاه بهتری داشته باشد.

مقالات مرتبط:

تبلیغ در اینستاگرام چیست و چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم ؟

۷.از کار های سئو سیاه در اینستاگرام خود داری کنید

شاید فکر کنید فقط گوگل الگوریتم های قوی ای دارد که بتواند متخلفین را شناسایی کند و رتبه ی آن ها را بیاندازد. اما اینظور نیست اینستاگرام نیز در بحث الگوریتم ها بسیار قوی عمل کرده است و با کسانی که می خواهند سیستم را دور بزنند به شدت بر خود می کند. اینستاگرام کسانی که قوانین را زیر پا می گذارند شادوبن shadowban  می کند.

  • مواردی که از نظر اینستاگرام سئو کلاه سیاه حساب می شود:
  • محتوا ها را از جای دیگری بر ندارید
  • از ربات هاب افزایش فالوور استفاده نکنید
  • از کلید واژه های بیش از حد استفاده نکنید
  • افراد را پشت سر هم فالو نکنید
  • فالوور خریداری نکنید

کلام آخر:

در این مقاله با نحوه ی سئو در اینستاگرام و عکس ها آشنا شدید. اگر پیش از این از بهینه سازی برای اینستاگرام چیزی نمی دانستید اشکالی ندارد همین اکنون اقدامات بالا را انجام دهید. اسم اکانت خود را در قسمت setting  تغییر دهید. کلید واژه ها را انتخاب کنید و هشتگ ها را طبق کلید واژه های خود تغییر دهید. پس از بهینه سازی صفحه ی اینستاگرام خود اگر تصمیم به تبلیغ در اینستاگرام گرفتید می توانید از مشاوره رایگان تیم افراک استفاده کنید.

 

سئو اینستاگرام چیست و چگونه انجام می شود؟
به گزارش سایت هاب اسپات اینستاگرام سکویی غیرقابل انکار برای بازاریابی تبدیل شده است. در حقیقت ، اینستاگرام...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید