کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

نحوه ثبت‌نام و فروش محصول در ترب (با سایت و بدون سایت)

نحوه ثبت‌نام و فروش محصول در ترب (با سایت و بدون سایت)

اگر فروشنده هستید و می‌خواهید کالایتان بیشتر دیده شود و محصول خود را به فروش بیشتری برسانید، یک ویترین در ترب تهیه کنید. با این کار به طیف وسیعی از مشتریان در سراسر ایران دسترسی پیدا می‌کنید. در این مقاله از افراک می‌خواهیم شما را به صدر لیست فروشندگان ترب برسانیم، آن را تا پایان بخوانید.

فروشگاه ترب چیست؟

فروشگاه ترب(torob)، فروشندگان و خریداران کالا را هدف قرارداده است و می‌خواهد نیاز آن‌ها را برطرف کند. اما چگونه؟

  • با میلیون‌ها محصول و هزاران فروشگاه اینترنتی و فیزیکی در ترب
  • امکان مقایسه قیمت‌ها، کالاها و خدمات فروشگاه‌ها با هم
  • بررسی نقد و نظرات خریداران قبلی و یک خرید مطمئن
  • فیلترهای خرید و پیشنهادات شخصی‌سازی شده برای خرید آسان و سریع
  • پشتیبانی خدمات جستجو

ترب با داشتن این ویژگی‌ها، توانسته است بستر امن و راحتی برای خریداران و مصرف‌کنندگان فراهم کند. همین ویژگی‌ها، باعث جذابیت ترب برای فروشگاه‌های اینترنتی و فیزیکی شده است. ضمن اینکه ترب برای فروشگاه‌ها مزیت‌های مختلف و فراوانی دارد.

مزیت‌های ترب برای فروشگاه‌ها

تا امروز بیش از ۲۵ هزار فروشگاه عضو ترب شده‌اند. ترب اعلام کرده است این فروشگاه‌ها، ماهانه به طور متوسط بیش از ۳۰ خریدار با ترب جذب کرده‌اند.

شما با عضویت در ترب می‌توانید کالایتان را در معرض دید بیش از ۳۰ میلیون کاربر ماهانه قرار دهید. بدون تردید این آمارها نشان از کیفیت بالای خدمات در موتور جستجوی ترب دارد.

ویژگی‌های جذاب ترب برای فروشگاه‌های اینترنتی و فیزیکی عبارت‌اند از:

  • سئوی قوی: بدون اینکه برای سئو تلاش کنید، می‌توانید در صدر نتایج جستجو قرار بگیرید و انتخاب اول مشتریان شوید.
  • کاربران هدف: مخاطبانتان در ترب، خریداران بالقوه هستند؛ کسانی که دیر یا زود محصول شما یا محصول مشابه را می‌خرند.
  • حضور با سایت یا بدون سایت: در ترب لازم نیست حتماً یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید. فروشگاه‌های فیزیکی هم می‌توانند در ترب حساب داشته باشند.
  • عدم نیاز به پرداخت کمیسیون: نگران پرداخت هزینه‌ها در ترب نباشید. هزینه‌ها در ترب به‌صورت کلیکی محاسبه می‌شود و برعکس برنامه‌های دیگر کمیسیونی برای فروش پرداخت نمی‌کنید.
  • اضافه‌شدن خودکار محصولات: ربات‌های پیشرفته ترب، به طور خودکار اطلاعات را از سایت دریافت می‌کنند و محصولات را به‌روزرسانی می‌کنند.
  • بازگشت باقی‌مانده شارژ: در پایان همکاری با ترب، اگر تخلفی نکرده باشید، می‌توانید باقی‌مانده مبلغ شارژ حسابتان را دریافت کنید.
  • اپلیکیشن: ترب یک اپلیکیشن قوی دارد و خریداران می‌توانند برای راحتی جستجو و خرید محصول از آن استفاده کنند.
  • تحلیل داده‌ها: این موتور جستجو، امکان تجزیه‌وتحلیل داده‌های مربوط به محصول را فراهم کرده است. با این ویژگی می‌توانید استراتژی‌هایی بازاریابی خود را طرح‌ریزی و بهینه کنید.
  • یافتن مشتریان نزدیک: مشتریان می‌توانند با جستجو در ترب، بفهمند کدام فروشگاه حضوری نزدیک محلشان محصول موردنظر را دارد.
  • ابزارهای بازاریابی: ترب دارای ابزارهای بازاریابی مختلفی است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید محصول را به مشتریان بیشتری معرفی کنید.

قوانین و ممنوعیت‌های ترب

ترب از قوانین و سیاست‌هایی ویژه‌ای پیروی می‌کند و فروشگاه‌ها باید از آن اطلاع داشته باشند. بی‌توجهی به این قوانین می‌تواند فروشگاه را دچار محرومیت و عواقبی کند.

  • ۱. فروشگاه‌های اینترنتی برای کار در این پلتفرم باید نماد اعتماد الکترونیک داشته باشند. این نماد نشان‌دهنده اعتبار و امنیت فروشگاه است و اعتماد مشتریان را به همراه دارد.
  • ۲. برای کار در این موتور جستجو باید قوانین تجارت الکترونیک را رعایت کنید. اگر برای ترب محرز شود که فروشگاه قوانین را نقض کرده است به طور موقت یا دائمی از ادامه کار محروم می‌شوید.
  • ۳. فروشگاه اینترنتی عضو ترب، نباید کاربر را به فروشگاه دیگری هدایت کند. اگر به‌عنوان یک واسط عمل می‌کنید، ترب ثبت‌نام را تأیید نمی‌کند. اگر ثبت‌نام تأیید شود به‌محض روشن‌شدن موضوع، عضویت لغو می‌شود.
  • ۴. برای آن دسته از محصولاتی که در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ذکر شده‌اند باید شناسه کالا داشته باشید. این کالاها شامل تلویزیون، یخچال، فریزر، مایکروفر، جاروبرقی، ماشین ظرف‌شویی، ماشین لباسشویی و کولرگازی می‌شود.
  • ۵. محصولاتی نیز هستند که طبق قانون جمهوری اسلامی و قوانین ترب اجازه نمایش آن‌ها را ندارید. این محصولات، سیگار، مشروبات الکلی و… هستند.

قوانین مهم و ضروری دیگری نیز هست که همه فروشگاه‌های حاضر در ترب باید آن‌ها را رعایت کنند:

  • به‌روز بودن قیمت‌ها و موجودی محصولات
  • یکسان بودن نام فروشگاه در ترب با نام فروشگاه در وب‌سایت
  • پیگیری سفارش‌ها و شکایت‌های کاربران
  • رعایت اخلاق، عرف و صداقت در محتوا
  • رعایت احترام، صداقت و اخلاق در ارتباطات

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه شرایط همکاری فروشگاه‌ها با ترب مراجعه کنید.

چگونه در ترب فروشنده شویم؟

برای فروشنده شدن در ترب، کافی است مراحل زیر را قدم به قدم دنبال کنید.

آموزش تصویری و قدم‌به‌قدم ثبت سایت در ترب

خیلی راحت و با انجام مراحل زیر می‌توانید سایت خود را در ترب ثبت کنید:

وارد سایت ترب به نشانی https://torob.com/ شوید.

در پایین صفحه سمت چپ، گزینه «ثبت‌نام فروشگاه» را انتخاب کنید.

وارد صفحه «ثبت فروشگاه» ترب می‌شوید. در این صفحه و قبل از هر کاری، بهتر است شرایط همکاری و تعرفه خدمات را مطالعه کنید. گزینه مربوط به این اطلاعات در بالا سمت راست صفحه قرار دارد. سپس بر روی گزینه «ثبت فروشگاه» کلیک کنید.

در این مرحله باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و سپس روی دریافت کد بزنید.

اکنون باید کد دریافتی را در محل موردنظر وارد کنید و به قسمت بعد بروید.

در مرحله بعدی، صفحه‌ای باز می‌شود که از شما سؤال می‌کند «چگونه می‌خواهید در ترب فعالیت کنید؟». یکی از گزینه‌های «سایت فروش اینترنتی دارم» یا «بدون سایت» را انتخاب کنید.

به صفحه جدیدی وارد می‌شوید. اگر صاحب سایت فروش اینترنتی هستید، باید اطلاعات فروشگاه اینترنتی خود را وارد کنید.

این اطلاعات شامل آدرس سایت فروشگاه بدون www، تعداد تخمینی محصولات، نام فروشگاه، تأیید داشتن نماد اعتماد الکترونیک و نام و نام خانوادگی رابط فروشگاه است. می‌توانید قبل از رفتن به مرحله بعد، «شرایط همکاری» را مطالعه کنید یا مستقیماً روی «ثبت‌نام فروشگاه» کلیک کنید.

وارد پنل فروشگاه‌ها می‌شوید. هنوز به امکانات این پنل دسترسی ندارید و باید تا ۴۸ ساعت صبر کنید تا ثبت‌نام تأیید شود. کارشناسان ترب از طریق پیامک، تأیید یا رد درخواست ثبت فروشگاه را اطلاع خواهند داد. اگر همه چیز درست باشد، می‌توانید اقدامات بعدی را برای تکمیل ثبت‌نام خود انجام دهید.

اقدامات تکمیلی ثبت سایت در ترب

  • بارگذاری لوگوی فروشگاه در سایز ۵۱۲ در ۵۱۲؛
  • توضیحات فروشگاه شامل معرفی و…؛
  • شارژ حساب – بعد از تأیید ثبت‌نام باید حساب خود را شارژ کنید که به‌ازای هر کلیک کاربر روی محصولتان، مبلغ ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان کسر می‌شود.

فروش محصول در ترب بدون ثبت سایت

اگر صاحب فروشگاه فیزیکی هستید و می‌خواهید بدون ثبت سایت عضو ترب شوید، این کارها را انجام دهید:

مراحل اولیه را که قبلاً برای ثبت سایت در ترب گفتیم تکرار کنید. بعد از اینکه شماره تلفن همراهتان را وارد کردید و کد تأیید دریافتی را در محل موردنظر نوشتید، گزینه «بدون سایت» را انتخاب کنید.

به صفحه جدیدی وارد می‌شوید که باید اطلاعات فروشگاه بدون سایت فروش اینترنتی را وارد کنید. این اطلاعات، شامل این موارد است:

  • نام فروشگاه
  • شهر فروشگاه
  • حوزه فعالیت
  • تأیید داشتن پروانه کسب یا کارت مباشرت
  • نام و نام خانوادگی رابط فروشگاه
  • کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام فروشگاه

بعد از واردکردن این اطلاعات، حداکثر ظرف ۴۸ ساعت ترب نتیجه بررسی مدارک را اعلام خواهد کرد. در صورت دریافت پیامک تأیید، می‌توانید فروشگاه خود را در موتور جستجوی ترب ثبت کنید.

فروشگاه‌های حضوری برای ثبت محصول در ترب احتیاج به گرفتن عکس و نوشتن توضیحات محصول ندارند. تنها کافی است قیمت کالا را وارد کنند تا محصولشان در فهرست محصولات ترب قرار بگیرد.

بعد از اینکه محصول را در ترب ثبت کردید، بلافاصله کاربران می‌توانند آن را مشاهده کنند. در اطلاعات مربوط به محصول فروشگاه‌های حضوری ترب، مواردی نظیر نام فروشگاه، آدرس فروشگاه، شماره تلفن و نقشه گوگل می‌آید.

بدین ترتیب مشتریان می‌توانند با حضور در محل فروشگاه کالای موردنظرشان را تهیه کنند. همچنین این امکان هست که با فعال‌کردن گزینه فروش تلفنی و ارسال به سایر شهرها، مشتریان بیشتری به دست آورید.

چطور محصولاتمان را در سایت ترب بفروشیم؟

ترب تلاش کرده است یک موتور جستجوی ایدئال برای صاحبان کالا و مشتریان باشد. طبیعتاً موفقیت این پلتفرم در ارائه خدمات ممتاز به خریداران و فروشندگان است. اگر ترب از خود ضعفی نشان دهد، اعتماد مشتریان از بین می‌رود و فروشگاه‌ها همکاری خود را قطع می‌کنند.

بنابراین، با ثبت فروشگاه در ترب تضمینی نیست بیشترین فروش را داشته باشید. هزاران فروشگاه هر روز در تلاش هستند با ارائه خدمات بهتر جایگاه خود را در ترب تقویت کنند. آن‌ها ممکن است از مسیرهای میان‌بر دیگری نظیر ابزارهای بازاریابی ترب و… نیز استفاده کنند.

سیستم پیگیری سفارش ترب

برای اینکه فروش خوبی در ترب داشته باشید، باید تجربه خرید ارزشمندی به مشتریان ارائه کنید. ترب از یک سیستم پیگیری سفارش بهره می‌برد که بر اساس نحوه پاسخگویی فروشگاه و حل مشکل کاربر به فروشگاه امتیاز می‌دهد. این امتیاز عددی بین ۱ تا ۵ است.

کاربر از طریق این امتیاز به وضعیت خدمات و پشتیبانی فروشگاه پی می‌برد و می‌تواند درباره خرید تصمیم بگیرد. این امتیاز همراه با اطلاعات مربوط به جزئیات پیگیری سفارشات فروشگاه در سه ماه اخیر نمایش داده می‌شود.

سرویس کلیک ویژه ترب

علاوه بر این، سرویس کلیک ویژه ترب، امکانی است که فروشگاه‌ها با استفاده از آن می‌توانند فروش خود را افزایش دهند. به طور عادی، رتبه‌بندی فروشگاه‌ها در نتایج موتور جستجوی ترب بر اساس قیمت است. محصولی که قیمت کمتری دارد در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد و فروشگاه عرضه‌کننده آن کالا، بیشتر دیده می‌شود.

بااین‌حال، می‌توانید با سرویس کلیک ویژه ترب این قاعده را بر هم بزنید و در رتبه بالاتر قرار بگیرید. این‌گونه محصول و فروشگاهتان بیشتر دیده می‌شود و کلیک بیشتری دریافت می‌کنید.

روش کار بدین صورت است که فروشگاه‌ها در مزایده کلیک هر محصول که به‌صورت ساعتی برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند. فروشگاه مشخص می‌کند برای قرارگرفتن محصولش در صدر فهرست نتایج ترب، حاضر است برای هر کلیک چقدر هزینه کند.

بعد از بررسی ساعتی قیمت‌های پیشنهادی، بیشترین پیشنهاد انتخاب می‌شود. فروشگاه برنده مزایده تا زمان برگزاری مزایده بعدی، در ردیف اول فهرست نتایج موتور جستجوی ترب قرار می‌گیرد.

برای اینکه بتوانید در مزایده شرکت کنید باید امتیاز ۵ از ۵ را از کاربران بگیرید. همچنین با شرط حضور مستمر در ترب می‌توانید در این مزایده شرکت کنید.

این تنها دو راه برای افزایش فروش محصولات در ترب بود. ترب به یک موتور هوشمند و قوی تبدیل شده و روش‌های بازاریابی و فروش محصول در آن در حال گسترش است.

نتیجه؛ ترب بستر امن جستجو و خرید کالا

ثبت‌نام در ترب به‌عنوان فروشنده یکی از بهترین اقداماتی است که هر فروشگاهی می‌تواند انجام دهد. ترب خودش را با شعار «جستجوی کمترین قیمت در فروشگاه‌های معتبر ایرانی» معرفی کرده است.

طبیعی است قرارگرفتن در فهرست بهترین فروشگاه‌های ترب، علاوه بر کسب درآمد می‌تواند باعث افزایش شهرت و اعتبار شود. همین امروز فروشگاه اینترنتی یا حضوری خود را در ترب ثبت کنید. سؤالات خود را در بخش نظرها از ما بپرسید.

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید