کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

بهترین شغل های اینترنتی با درآمد بالا سال ۱۴۰۳

بهترین شغل های اینترنتی با درآمد بالا سال ۱۴۰۳

داشتن شغل اینترنتی با درآمد بالا ممکن است؟! بله! این صحنه را تصور کنید؛ صبح از خواب بیدار می‌شوید، نه فقط به این دلیل که ساعت زنگ‌دارتان را خاموش کنید، بلکه چون برای شروع روزتان آماده‌اید! با داشتن یک شغل آنلاین، باآسودگی از رختخواب بیرون می‌روید، یک فنجان قهوه می‌ریزید و برای شروع روز کاریتان صفحه لپ‌تاپتان را باز می‌کنید!
بسیاری از افراد با راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی آنلاین، جزو ثروتمندترین افراد جهان شده‌اند. طبق گزارش مجله فوربس، ثروتمندترین فرد جهان جف بزوس بنیان‌گذار و مدیرعامل آمازون، فقط با راه‌اندازی یک سایت آنلاین به این ثروت بزرگ رسیده، ثروت او در تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳، برابر با ۱۷۰.۶ میلیارد دلار تخمین زده شده است! اگر می‌خواهید با بهترین شغل های اینترنتی با درآمد بالا در سال ۱۴۰۳ آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما باشید. 

منظور از مشاغل اینترنتی چیست؟

شغل آنلاین را هرچه دوست دارید بنامید؛ دورکاری، کوچ‌نشینی دیجیتال یا استقلال موقعیت مکانی! همه آن‌ها یک نقطه مشترک دارند، شما یاد می‌گیرید که چگونه به‌صورت آنلاین کسب درآمد کنید تا شغلتان دیگر شما را به مکان خاصی گره نزند!

به‌طورکلی شغل اینترنتی به کاری گفته می‌شود که به‌صورت آنلاین و با اینترنت انجام شوند. در سال‌های اخیر، با توسعه فناوری و افزایش استفاده از اینترنت، مشاغل اینترنتی به‌سرعت درحال‌رشد هستند. این امر فرصت‌های شغلی زیادی را برای شما فراهم کرده است.

دیگر لازم نیست زود از خواب بیدار شوید، لباس بپوشید، در ترافیک گیر کنید، ساعت‌های زیادی مشغول باشید و درنهایت درآمد کمی به‌دست آورید! مشاغل آنلاین انعطاف‌پذیری باورنکردنی دارند. این‌ها تنها بخشی از مزایای مشاغل اینترنتی هستند، در ادامه به سایر آن‌ها می‌پردازیم.

برای کسب درآمد با گوشی حتما مطالعه کنید: چطوری با بازی کردن کسب درآمد کنیم؟

مزایای مشاغل اینترنتی چیست؟

مشاغل اینترنتی مزایای زیادی دارند که آن‌ها را به گزینه‌ای جذاب برای بسیاری از افراد تبدیل کرده است. برخی از مزایای مشاغل اینترنتی عبارت‌اند از:

مشاغل آنلاین انعطاف‌پذیر هستند

 مشاغل اینترنتی به شما امکان کار در هر زمان و مکان را می‌دهند. این موضوع برای افراد شاغل، دانشجویان و خانه‌داران یا کسانی‌ که به دنبال سبک زندگی آزادانه هستند، بسیار مناسب است.

برای مثال، یک برنامه‌نویس می‌تواند از خانه، یک کافه یا حتی هتل کار کند. طراح وب می‌تواند از هر مکانی با اتصال به اینترنت، پروژه‌های خود را انجام دهد؛ یا یک تولید‌کننده محتوا می‌تواند در هر زمان از روز، محتوای خود را آماده کند.

هزینه‌های پایین مشاغل اینترنتی

 مشاغل اینترنتی به سرمایه اولیه زیادی نیاز ندارند؛ شما می‌توانید با سرمایه اندک، یک کسب‌وکار اینترنتی راه‌اندازی کنید. برای مثال، یک برنامه‌نویس فقط با یک کامپیوتر ساده و اتصال به اینترنت، یک طراح وب با استفاده از نرم‌افزارهای رایگان یا اشتراکی و یک تولیدکننده محتوا با یک وب‌کم و میکروفون ساده می‌توانند به‌راحتی شروع به کسب درآمد کنند.

بهترین شغل های اینترنتی

درآمد فوق‌العاده بالا

مشاغل اینترنتی درآمدهای بسیار بالایی دارند؛ البته، موفقیت در این مشاغل مستلزم داشتن مهارت و تجربه کافی است.

استقلال کاری

 مشاغل اینترنتی به شما امکان کار به‌صورت مستقل را می‌دهند؛ این امر برای افرادی که به دنبال استقلال کاری هستند بسیار مهم است. در شغل اینترنتی، شما خودتان مسئول کار خود هستید و برنامه کاری‌تان را تعیین می‌کنید. این موضوع برای افرادی که به دنبال کنترل بیشتر بر زندگی کاری خود هستند، بسیار جذاب است!

در مجموع، مشاغل اینترنتی مزایای زیادی دارند که آن‌ها را به گزینه‌ای جذاب برای بسیاری از شما تبدیل می‌کنند. حال در قسمت بعد به سراغ معرفی بهترین، پردرآمدترین و جدیدترین شغل های اینترنتی می‌رویم.

شغل های اینترنتی

معرفی بهترین مشاغل اینترنتی پردرآمد

تعداد شغل‌های اینترنتی کم نیست؛ اما ما در ادامه شما را با بهترین و پول‌سازترین شغل‌های آنلاین آشنا می‌کنیم:

درآمد از یوتیوب

میزان درآمد از یوتیوب به قدری بالا است که مردم در سراسر دنیا در تلاش هستند کانال یوتیوب راه اندازی کنند و با تولید محتوای مفید و خاص، یوتیوبر شوند و از یوتیوب کسب درآمد کنند. هم ساده است هم پیچیده، باید حسابی خلاق باشید و در بارگزاری و تولید محتوا استمرار داشته باشید.

طراحی سایت و برنامه‌نویسی

هرکسی نام طراح سایت و برنامه‌نویس را می‌شنود، فردی مولتی‌میلیونر در حال پیاده‌شدن از یک ماشین چند صد میلیارددلاری را تصور می‌کند! درست هم است! راه‌های باورنکردنی برای یک طراح وب برای کسب درآمد وجود دارد، فقط باید کمی باهوش باشید!

به‌عنوان یک طراح وب، راه‌های آسان زیادی برای کسب درآمد وجود دارد. در برخی موارد، شما می‌توانید در طی چند روز سود کنید! تنها کاری که باید انجام دهید، به‌کارگیری مهارت‌هایتان برای ایجاد محصولات و خدماتی است که در صنعت آنلاین ارزش بالایی دارند.

  • قالب سایت طراحی کنید و بفروشید: اگر طراح وب هستید و یک جریان درآمدی کوچک می‌خواهید، چرا قالب و تم‌ برای CMS‌هایی مانند وردپرس و جوملا نمی‌سازید؟
  • اگر مهارت ساختن تم یا قالب را نداشته باشید چه؟ مشکلی نیست؛ شما هنوز هم می‌توانید یک سایت طراحی کنید و طرح‌بندی‌تان را به‌صورت گرافیکی در بازارهایی مانند GraphicRiver یا Creative Market بفروشید.
  • سایت‌ها را تعمیر کنید: اغلب مشتریان نیاز به ساخت سایت جدید ندارند و فقط به فکر افزودن یک یا دو ویژگی به سایتشان هستند. دست‌به‌کار شوید و با تعمیر  و به‌روزرسانی سایت‌ها، درآمد خوبی کسب کنید.
  • میزبان وب ارائه دهید: هر سایتی نیاز به هاست دارد، دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید آن را ارائه دهید! بسیاری از برترین شرکت‌های میزبانی، از جمله HostGator ، GoDaddy، InMotion و SiteGround میزبانی نمایندگی فروش را به شما ارائه می‌دهند. شما حتی می‌توانید به مشتریان خود دسترسی به cPanel خود را تحت نام تجاری‌تان بدون مشاهده سرور ارائه دهید.
  • آموزش دهید: بسیاری از افراد برای آموختن طراحی سایت، پول‌های باورنکردنی پرداخت می‌کنند. راه‌های زیادی برای آموزش طراحی سایت وجود دارد: دوره‌های آنلاین، کارگاه‌های آموزشی، آموزش فردی، وبلاگ‌نویسی یا حتی کانال یوتیوب! نکته کلیدی شناسایی نحوه کسب درآمد از راه آموزش است.
شغل های اینترنتی

 دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی آنلاین) یکی از شغل های اینترنتی پردرآمد است، یکی از روش‌های زیر را انتخاب و شروع به کسب درآمد کنید:

 ۱. استخدام به‌عنوان یک بازیاب آنلاین

در این روش، شما به‌صورت تمام‌وقت یا پاره‌وقت برای یک شرکت یا سازمان کار می‌کنید و آن‌ها حقوق و مزایای شما را تعیین می‌کنند. برای اینکه بتوانید به‌عنوان کارمند استخدام شوید، باید مهارت‌های لازم در حوزه بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی محتوایی، سئو، تبلیغات دیجیتال، بازاریابی ایمیلی و رسانه‌های اجتماعی را فرابگیرید. علاوه بر مهارت‌های فنی، باید مهارت‌هایی مانند ارتباطات، توانایی حل مسئله و کار تیمی را نیز داشته باشید.

۲. فریلنسری

در این روش، شما به‌صورت مستقل کار می‌کنید و پروژه‌های دیجیتال مارکتینگ را از مشتریان مختلف می‌پذیرید. در این حالت باید خودتان برای یافتن مشتری و پروژه‌های مختلف تلاش کنید.

۳. راه‌اندازی کسب‌وکار دیجیتال مارکتینگ

اگر مهارت‌ها و تجربه کافی دارید، می‌توانید کسب‌وکار بازاریابی آنلاین خود را راه‌اندازی کنید و خدمات دیجیتال مارکتینگ را به کسب‌وکارهای دیگر ارائه ‌دهید.

در نهایت، انتخاب روش مناسب برای کسب درآمد به‌عنوان یک دیجیتال مارکتر به عوامل مختلفی مانند مهارت‌ها، تجربه، اهداف و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

شغل های اینترنتی

 سئو و بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر

سئوکار هستید و در بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر مهارت دارید؟! تبریک می‌گویم! شما یکی از پول‌سازترین مهارت‌ها برای کسب درآمد اینترنتی را دارید! برخی از بهترین راه‌های کسب درآمد از مهارت‌های SEO شامل موارد زیر است:

  • فروش خدمات سئو: فروش خدمات سئو یا به‌عبارت‌دیگر، ایجاد پکیج‌هایی استاندارد از خدماتی که به‌عنوان محصول بفروشید، یک راه عالی برای کسب درآمد با سئو است.
  • محتوانویسی: اگر قوانین سئو را می‌دانید و از نوشتن نیز لذت می‌برید، ایجاد محتوای متنی برای سایت‌ها یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد است. همیشه تقاضا زیادی برای نویسندگان محتوای باکیفیت از طرف کارفرمایان وجود دارد.
  • وب‌سایت خریدوفروش کنید: یک وب‌سایت بیابید، آن را بخرید، با توانایی‌هایتان آن را بهبود بخشید و سپس با قیمت بالاتر بفروشید!
  • آموزش دهید: اگر دانش زیادی در سئو دارید، یکی از راه‌های پرسود برای کسب درآمد، آموزش مهارت‌هایتان به سایر افراد تازه‌کار است.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی

ازآنجایی‌که حضور تمامی سازمان‌ها و کسب‌وکارها در دنیای آنلاین مهم است، همه آن‌ها به مدیران رسانه‌های اجتماعی نیاز دارند. شما به‌عنوان مدیر شبکه‌های اجتماعی وظایفی زیر را برعهده دارید:

  • ساخت پست‌های شبکه‌های اجتماعی و زمان‌بندی برای اشتراک‌گذاری آن‌ها
  • طراحی گرافیک برای این پست‌ها
  • پاسخگویی به نظرها و سؤال‌های مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی
  • نظارت بر عملکرد سازمان در شبکه‌های مجازی
  • برنامه‌ریزی و اجرای کمپین‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

از رستوران‌های محلی گرفته تا شرکت‌های غول‌پیکر، موقعیت‌های شغلی زیادی به‌عنوان یک مدیر شبکه‌های اجتماعی برای شما وجود دارد. البته باید بدانید اگر می‌خواهید یک مدیر خوب و حرفه‌ای باشید، به درک کاملی از فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و تیک‌تاک نیاز دارید.

اگر بتوانید نمونه‌هایی از حساب‌هایی را که با موفقیت، مدیریت کرده‌اید در رزومه کاری خود داشته باشید، همان روز اول شغل موردنظرتان را گرفته‌اید! علاوه بر این، شما باید مهارت خوبی در نوشتن و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها داشته باشید.

مشاغل اینترنتی

 طراح گرافیک

اگر شما مهارت‌ طراحی دارید، خلاق هستید و می‌خواهید یک شغل آنلاین انتخاب کنید، طراح گرافیک یک شغل آنلاین خوب برای شما است. شما برای شروع کار، نیازی به مدرک دانشگاهی در زمینه طراحی گرافیک ندارید، می‌توانید به‌سادگی با استفاده از برنامه‌هایی مانند Teachable ، YouTube یا  Skillshare مهارت‌های زیادی بیاموزید.

قالب، برچسب، فونت، لوگو و… بسازید و حتی به کسانی که به مشورت نیاز دارند، مشاوره دهید، طراحان گرافیک می‌توانند تقریباً هر چیزی را که یک کسب‌وکار نیاز دارد، طراحی کنند. راه‌های زیادی برای کسب درآمد آنلاین به‌عنوان یک طراح گرافیک وجود دارد. شما می‌توانید به‌عنوان یک طراح گرافیک آزاد برای خودتان یا برای یک شرکت کار کنید.

سازمان‌ها و کسب‌وکارها از طراحان گرافیک برای انتقال ایده‌ها و پیام‌های برندشان استفاده می‌کنند. یک طراح گرافیک، یا خودش هنری دیجیتال می‌سازد یا هنر دست‌ساز را با استفاده از کلمات یا تصاویر (یا هر دو!) به فرمت دیجیتال تبدیل می‌کند!

البته باید بدانید برای اطمینان از اینکه با نظر کارفرمایتان همسو هستید، به مهارت‌های ارتباطی قوی نیاز دارید؛ بنابراین علاوه بر تلاش برای ساخت نمونه‌کارهای قوی، روی تقویت مهارت‌های ارتباطی خودتان نیز کار کنید.

 مترجمی زبان‌های مختلف

فرقی نمی‌کند چه زبانی می‌دانید؛ عربی، انگلیسی و…، اگر توانایی ترجمه دارید، همین‌الان شروع کنید! حتی اگر در زمینه‌ای خاص متخصص شوید، درآمدتان نیز افزایش میابد. برای مثال، یک مترجم با مهارت‌های بالا در زمینه ترجمه متن‌های حقوقی یا پزشکی، می‌تواند درآمد بسیار بالایی داشته باشد.

شغل های اینترنتی

 وبلاگ‌نویسی

خوب، جای تعجب نیست؛ وبلاگ‌نویسی یکی از بهترین مشاغل آنلاین است! ما معتقدیم که همه باید یک وبلاگ داشته باشند! در مورد فرزندپروری، حیوانات خانگی، ساخت‌وساز، آشپزی، مسافرت یا… می‌نویسید؟! باید یک وبلاگ داشته باشید! فکر نکنم لازم به گفتن باشد؛ اما اگر صاحب هر نوع کسب‌وکاری هستید داشتن یک وبلاگ ضروری است. وبلاگ‌ها از راه‌های مختلف کسب درآمد می‌کنند:

  • تبلیغات کلیکی (PPC): این روش یکی از رایج‌ترین راه‌های کسب درآمد از وبلاگ است. در این روش، تبلیغ‌کنندگان برای نمایش تبلیغات خود در وبلاگ شما هزینه می‌پردازند. هر زمان که یک کاربر روی تبلیغ کلیک کند، شما مبلغی را دریافت می‌کنید.
  • فروش محصولات و خدمات: اگر محصولات یا خدماتی دارید که می‌خواهید بفروشید، می‌توانید از وبلاگ خود برای تبلیغ آن‌ها استفاده کنید. با تولید محتوای ارزشمند و مرتبط با محصولات یا خدمات خود، مخاطبان هدف خود را جذب و آن‌ها را به خرید ترغیب کنید.
  • افیلیت مارکتینگ: در این روش، شما محصولات یا خدمات دیگران را در وبلاگ خود تبلیغ می‌کنید و در ازای هر فروشی که صورت می‌گیرد، درصدی از مبلغ فروش را دریافت می‌کنید.
  • آموزش آنلاین: اگر در زمینه‌ای خاص مهارت و دانش دارید، می‌توانید دوره‌های آموزشی آنلاین برگزار کنید و از این طریق کسب درآمد کنید.

فراموش نکنید برای کسب درآمد از وبلاگ، باید محتوای ارزشمند، مرتبط و جذاب برای مخاطبان بسازید. همچنین باید در زمینه سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) مهارت داشته باشید تا بتوانید وبلاگ خود را در نتایج جستجو رتبه‌بندی کنید.

 آموزش آنلاین زبان انگلیسی

معلم زبان انگلیسی هستید؟! یا حتی فقط این زبان را به‌خوبی آموخته‌اید؟! فرقی ندارد، می‌توانید با آموزش آنلاین در شبکه‌های مجازی، کسب درآمد کنید. این یک فرصت عالی برای کار آنلاین بدون نیاز به هیچ‌گونه تجربه کاری است، فقط باید زبان انگلیسی را به‌خوبی بدانید و در تدریس مهارت داشته باشید.

مشاغل اینترنتی

 محتوانویسی

نویسندگان حرفه‌ای محتوا مقالات، پست‌های وبلاگ و سایر شکل‌های محتوا را برای وب‌سایت‌ها می‌سازند. هدف اصلی یک محتوانویس ایجاد محتوایی است که:

  • برای بازدیدکنندگان یک سایت آموزنده باشد و آن‌ها را سرگرم کند.
  • ترافیک سایت را افزایش دهد.
  • برای موتورهای جستجوگر بهینه باشد و رتبه سایت را افزایش دهد.

محتوانویسی یک فرصت دورکاری آنلاین عالی بدون نیاز به تجربه کاری قبلی است. فقط باید مهارت‌های نوشتاری قوی داشته باشید و اصول بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر (SEO) را بدانید. اگر به دنبال یافتن یک شغل خوب به‌عنوان محتوانویس هستید، فقط چند نمونه‌کار خوب برای نمایش مهارت‌های نوشتاری‌تان بنویسید. این‌گونه حتی بدون داشتن تجربه کاری، به‌احتمال زیاد یک فرصت شغلی خوب میابید.

حال که با بهترین مشاغل آنلاین پول‌ساز آشنا شده‌اید، در قسمت بعدی قصد پاسخ‌گویی به سؤالات متداول شما در این زمینه را داریم. 

آیا به راه‌اندازی یکی از شغل های اینترنتی با سرمایه کم علاقه دارید؟

پس از انتخاب یک شغل آنلاین مناسب، همه از شما می‌پرسند: «چطور زمان کمی کار می‌کنید ولی پول زیادی به دست می‌آورید؟! چطور با سرمایه کم کسب‌وکارت را راه انداخته‌ای؟!» اگر به دنبال کسب درآمد در هر زمان و مکانی هستید، مشاغل آنلاین بهترین فرصت شغلی پیش روی شماست.

مشاغلی مانند طراحی سایت، سئو، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، طراحی گرافیک، وبلاگ‌نویسی، محتوانویسی و… از پرسودترین شغل‌های اینترنتی هستند. بدون نیاز به هزینه زیاد، یک کسب‌وکار اینترنتی راه بیندازید و علاوه بر کسب درآمد فوق‌العاده از زمان‌های آزادتان نیز نهایت استفاده را ببرید. آیا شما تجربه‌ای برای راه‌اندازی یک شغل آنلاین دارید؟ مشتاقانه منتظر خواندن نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

سوالات متداول

به‌طورکلی همه مشاغل اینترنتی به مجوز نیاز ندارند. اما بسته به نوع کسب‌وکار اینترنتی شما و محلی که در آن فعالیت می‌کنید، ممکن است نیاز به دریافت مجوزهای خاصی داشته باشید. برای اطمینان از این موضوع باید با یک متخصص حقوقی یا حسابداری مشورت کنید.

مشاغل اینترنتی نیز مانند سایر کسب‌وکارها مشمول پرداخت مالیات هستند و باید مالیات‌بردرآمد، مالیات بر ارزش‌افزوده (VAT) و سایر مالیات‌های مرتبط را پرداخت کنند. میزان مالیات یک کسب‌وکار اینترنتی به عوامل مختلفی مانند نوع فعالیت، محل و درآمد آن‌ها بستگی دارد.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید