کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

آپدیت هسته گوگل – نوامبر ۲۰۲۱

آپدیت هسته گوگل – نوامبر ۲۰۲۱

گوگل در نوامبر ۲۰۲۱ آپدیت گسترده‌ای از هسته خود را منتشر کرد. معمولاً تکمیل این به‌روزرسانی‌ها روزها یا هفته‌ها طول می‌کشد. پس از گذشت زمان، نتیجه تغییرات این آپدیت مشخص خواهد شد. در این به‌روزرسانی منتظر اثرات قابل توجهی مانند افزایش یا افت در رتبه‌بندی جستجو باشید. به‌روزرسانی‌های هسته گوگل «گسترده» هستند؛ این بدان معناست که چیز خاصی را هدف قرار نمی‌دهند، بلکه برای بهبود کلی سیستم‌های Google طراحی شده اند. در این مطلب به بررسی به‌روزرسانی هسته گوگل در نوامبر ۲۰۲۱ خواهیم پرداخت؛ با افراک همراه باشید.

الگوریتم‌های گوگل

۱. الگوریتم های گوگل چیست؟

۲. انواع الگوریتم های گوگل

۳. الگوریتم رنک‌برین (RankBrain) چیست؟

۴. الگوریتم کبوتر گوگل

جزئیات آپدیت هسته گوگل

  • آپدیت هسته گوگل ممکن است باعث افت یا افزایش رتبه سایت شما در گوگل باشد؛ منتظر اثرات قابل توجه آن باشید.
  • افت صفحات در رتبه‌بندی به معنای جریمه آن‌ها نیست. صفحات سایت در برابر سایر محتوای وب که از آخرین به روزرسانی منتشر شده‌اند، مجددا ارزیابی می شوند.
  • تمرکز بر تولید محتوای مناسب، بهترین راه توصیه شده برای مقابله با تاثیر به‌روزرسانی الگوریتم هسته گوگل است.
  • آپدیت هسته گوگل هر چندماه اتفاق می‌افتد. بعضی از سایت‌ها ممکن است پس از یک به‌روزرسانی بررسی نشوند تا زمانی که نسخه بعدی آپدیت منتشر شود.

مطالب مرتبط

Google EAT چیست؟

۵ سیگنال گوگل eat بر روی سئو سایت

افت رتبه سایت و آپدیت هسته گوگل

گوگل توصیه می‌کند اگر در گذشته تحت تاثیر منفی از آپدیت‌های گوگل قرار گرفته اید، باید چه مواردی را در نظر بگیرید. تأثیر منفی رتبه‌بندی ممکن است نشان‌دهنده مشکلی در صفحات شما نباشد. با این حال گوگل، لیستی از سوالات را ارائه کرده است؛ که اگر سایت شما توسط یک به روز رسانی هسته‌ای افت کرده است، باید در نظر بگیرید.

اگر به دلیل آپدیت هسته گوگل، رتبه سایت افت کرد؛ چه کاری انجام دهیم؟

بنا به توصیه گوگل مبنی بر تاثیر منفی به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل بر روی سایت‌ها، نیاز به انجام کار خاصی نیست، همان طور که گفتیم، تأثیر منفی رتبه‌بندی ممکن است؛ نشان‌دهنده مشکلی در صفحات شما نباشد. طبق گفته گوگل می‌توانید کمی بهبودی بین به‌روزرسانی‌های اصلی مشاهده خواهید کرد، اما بزرگترین تغییری که می‌بینید بعد از یک به‌روزرسانی اصلی دیگر است. در ادامه توصیه‌های گوگل برای حفظ جایگاه و جلوگیری از افت رتبه را بررسی خواهیم کرد:

  • بر روی کیفیت محتوای خود تمرکز کنید.
  • اشکالات سایت خود را پیدا و در جهت رفع آن تلاش کنید.
  • محتوای شما باید جامع و پاسخگوی تمامی سوالات کاربران باشد.
  • محتوا باید برای کاربران سوال ایجاد کند؛ تا با شما تعامل برقرار کنند.
  • از سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

بهبود کیفیت محتوا و حفظ رتبه در گوگل

۱. استفاده از Call To Action

هدف از جستجوی کاربران در گوگل، دسترسی به اطلاعات بیشتر است. ممکن است کاربران به دنبال اطلاعات کلی از یک موضوع، راه حلی برای یک مشکل و یا به دنبال خرید یک محصول باشند. تمامی مطالب مرتبط با محتوا را با Call To Action در محتوا به کار ببرید. سیگنال‌های محتوا را بشناسید و از آن‌ها به بهترین نحو استفاده کنید.

مطلب مرتبط

نحوه تولید محتوا برای سایت ـ انواع استراتژی های تولید محتوا

۳ روش افزایش ترافیک سایت با محتوای سبز

۲. قالب‌بندی مناسب برای خوانایی بیشتر

صاحبان وب‌سایت‌ها باید به دنبال افزایش خوانایی محتوا نه تنها برای کاربران، بلکه برای کراولرهای گوگل باشند. نحوه قالب‌بندی محتوای سایت نقش بسیار مهمی در عملکرد کلی آن دارد. کاربران مقالات را مرور می‌کنند، به همین دلیل است که عنوان‌ها و زیرعنوان‌ها، فهرست‌ها و بلوک‌های کوچک متنی باعث سهولت در مطالعه می‌شوند.

۳. استفاده از موضوعات جذاب

هر محتوا نیازمند یک موضوع است. موضوع انتخاب شده ممکن است تاثیر مثبت یا منفی برروی سایت داشته باشد. موضوع باید به خدمات سایت شما مرتبط باشد. حتما رقبای خود را چک کنید و ببینید از چه موضوعاتی استفاده می‌کنند. یک تقویم محتوایی برای خود طراحی کنید تا مطمئن شوید که در مورد تمامی موضوعات محتوا نوشته شده باشد. در صورتی که نوشته نشده بود در تقویم محتوایی قرار بگیرد.

ابزارهای مناسب برای انتخاب موضوع

BuzzSumo

ExplodingTopics

۴. اضافه کردن دیدگاه‌ها

توجه به نظرات و تجربیات کاربران باعث می‌شود، شما بهترین نتیجه را از محتوای خود بگیرید. در محتوای خود از سوالات چالش برانگیز استفاده کنید تا کاربران با شما تعامل برقرار کنند. حتما از کاربران بخواهید که تجربیات خود را در مورد موضوع محتوا با شما در میان بگذارند. انتقاد پذیر باشید تا بتوانید رضایت کاربران را جلب کنید.

۵. نیچ مارکتینگ

نیچ مارکتینگ به معنای هدف قرار دادن بحش کوچکی از بازار است. در واقع نیچ مارکت یک استراتژی کارآمد برای کسب و کارهای کوچک با بودجه کم است؛ تا خدماتشان را به بخش خاصی از بازار نشان دهند. یکی از اصلی‌ترین اهداف نیچ مارکتینگ، فروش محصول به یک بازار هدف خاص و کاهش رقابت با رقبای بزرگ است. شما می‌توانید مخاطبان خود را براساس “سن”، “نوع محصول”، “موقعیت جغرافیایی”و”قیمت” دسته بندی کنید و هدف قرار دهید.

۶. استفاده از محتوای چند رسانه‌ای

پردازش و به خاطر سپردن محتوای چندرسانه‌ای برای کاربران راحت‌تر از متن است. انواع محتوای چندرسانه‌ای که به خوبی محتوای نوشتاری را تکمیل می کنند عبارتند از:

  • اسکرین شات‌ها
  • عکس
  • اینفوگرافیک نمودار
  • فیلم
  • گیف
  • الگوهای رفتاری
بهبود کیفیت محتوا

۷. بررسی و ویرایش قبل از انتشار

اگر کیفیت بالای محتوا هدف اصلی شما است، باید قبل از انتشار، حتما محتوا را ویرایش کرده و سپس منتشر کنید. اینجاست که یک تقویم محتوایی می‌تواند به یک دارایی اصلی تبدیل شود. به خودتان زمان کافی برای نوشتن مقاله بدهید، بگذارید یک یا دو روز بماند و سپس برگردید و آن را اصلاح کنید. محتوای عجولانه و بدون ویرایش را منتشر نکنید.

۸. تحلیل عملکرد محتوا

آمار بازدیدهای محتوا را چک کنید. هر چه اعداد و ارقام بالاتر باشند، دلیل محکم‌تری برای موفقیت محتوای شما است. ممکن است یک محتوا از نظر شما موفق و یا با کیفیت باشد اما از نظر کاربر اینطور نباشد. از KPIهای برتر برای ارزیابی عملکرد محتوای خود استفاده کنید. ببینید کدام موضوعات عملکرد خوبی دارند و کدام یک ترافیک کمی دارند یا اصلاً ترافیک ندارند.

کلام آخر – آپدیت هسته گوگل و بهبود کیفیت محتوا

بسیاری از محتواها به علت آپدیت هسته گوگل رتبه یک را از دست داده‌اند. برای حفظ جایگاه می‌توانید کیفیت محتوای خود را افزایش دهید. اگر می‌خواهید از میان انبوه محتوایی که هر روز تولید می‌شود متمایز و برتر باشید، باید تمرکز کافی برروی کیفیت محتوای خود داشته باشید. بالا بودن کیفیت محتوا یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن و ماندن در رتبه یک است؛ شما فقط باید محتوایی ایجاد کنید که بهتر از نزدیکترین رقیب شما باشد. خود را به جای کاربران قرار دهید. تجربه شما از به‌روزرسانی گوگل به چه صورت بوده است؟ با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

آپدیت هسته گوگل – نوامبر ۲۰۲۱
گوگل در نوامبر ۲۰۲۱ آپدیت گسترده‌ای از هسته خود را منتشر کرد. معمولاً تکمیل این به‌روزرسانی‌ها روزها یا...
5 از 2 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید