کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

اصل E-A-T گوگل چیست و چه تاثیری بر سئوی سایت دارد؟

اصل E-A-T گوگل چیست و چه تاثیری بر سئوی سایت دارد؟

E-A-T گوگل یکی از موضوعات معروفی بود که در سال 2018 در چندین وبلاگ سئو از آن نام برده شد. واقعیت های کمی در مورد این اصل منتشر شده است؛ حتی شایعات و سخنان زیادی تحت عنوان واقعیت تکرار شده است. با کمک این اصل می توانید به صورت اصولی تولید محتوا کنید و سئو سایت خود را بهبود دهید. این مقاله آنچه را که درباره E-A-T شناخته شده، گردآوری می کند تا به سوالات متداول شما در مورد این اصل پاسخ دهد. با افراک همراه باشید.

E-A-T گوگل چیست؟

E-A-T گوگل یک الگوریتم یا به روزرسانی نیست؛ بلکه یک اصل است. E-A-T در رتبه بندی سایت تاثیر به سزایی دارد. این اصل کمک می کند؛ تا رتبه های بالاتری در موتور جست و جوی گوگل به دست آورید. E-A-T گوگل که مخفف تخصص (Expertise) ، اعتبار (Automaticity) و اعتماد (Trustworthiness) است:

  • Expertise (تخصص): قاعدتا سایت های طنز و سرگرمی تخصصی نیستند و این مورد برای سایت هایی که در زمینه پزشکی ، مالی و قانونی فعالیت می کنند، اهمیت بیشتری دارد. آیا آنها در حوزه فعالیت خود متخصص هستند؟ آیا در صورت لزوم ، مدارک لازم برای تهیه نسخه پشتیبان را دارند؟ آیا این اطلاعات برای مطالعه در وب سایت موجود است؟ این ها سوالاتی است که برای ارزیابی تخصصی سایت باید به آن ها پاسخ دهیم.
  • Automaticity (اعتبار): سایت شما باید مرجعی معتبر در حوزه کاری خود باشد و کیفیت محتوای بالایی داشته باشد.
  • Trustworthiness (قابل اعتماد بودن): مورد دیگری که باید در وب سایت ها بررسی شود، اعتماد داشتن به وبسایت است. ترجیحا برای جلب اعتماد کاربران، از گواهی SSL استفاده کنید.

از این اصل اولین بار در QRG (Quality Raters Guidlines) گوگل به عنوان یک عامل رتبه بندی بسیار مهم برای وبسایت ها یاد شد. از زمان بروزرسانی Google Core در سال 2018، مقالات زیادی در مورد E-A-T وجود دارد، اما بسیاری از آنها به جای جست وجوی شواهد، فقط نظرات متخصصان را تکرار می کنند.

آیا E-A-T یک عامل رتبه بندی است؟

پاسخ به این سوال دشوارتر از آن است که تصور کنید. E-A-T  و YMYL مفاهیمی است که کاربران برای فهم الگوریتم های گوگل استفاده میکنند. در حقیقت هیچ الگوریتمی وجود ندارد که برای رتبه بندی فقط به سایت های YMYL  یا اصل E-A-T  توجه کند. اما گوگل برای بالا رفتن امتیاز سایت، به شما پیشنهاد می دهد که E-A-T خود را تقویت کنید.

مطلب مرتبط: الگوریتم های گوگل چیست؟

آیا Google E-A-T فقط مربوط به وب سایت های YMYL است؟

یکی از مهمترین دلایل تأکید گوگل بر تخصص و اعتبار، اطلاعات دقیق دادن به کاربر در وب سایت های YMYL است. محتوای Your Money or Your Life) YMYL) ) نوعی اطلاعات است که اگر به طور نادرست، غیر واقعی یا اشتباه ارائه شود؛ به طور مستقیم بر خوشبختی ، سلامتی، ایمنی یا ثبات مالی کاربر می تواند تأثیر بگذارد. به عبارت دیگر ، اگر محتوای وبسایت های YMYL از کیفیت بالایی برخوردار نباشند، می توانند بر روی رفاه کاربر تأثیر بگذارند. بنابراین Google می خواهد بداند که نویسنده محتوای اصلی یک صفحه کیست؟ و اعتبار آنها در رابطه با موضوع چیست؟ خصوصاً اگر موضوع آن محتوا YMYL باشد.

نمونه ای از وب سایت های YMYL:

  • اخبار
  • مشاوره حقوقی
  • دارایی، مالی، سرمایه گذاری
  •   توصیه پزشکی
  • خرید آنلاین

وقتی هدف یک مطلب مشخص شد؛ سطح E-A-T آن از نظر YMYL بودن محتوا به دقت بررسی می شود.

E-A-T گوگل و YMYL

چگونه با کمک E-A-T محتوای با کیفیت تولید کنیم؟

برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا که گوگل آن را رتبه بندی کند ( یا رتبه بندی خوبی داشته باشد)، در عین سادگی، جامع بودن محتوا حفظ کنید و قالب بندی محتوا را حتما در نظر بگیرید. باید به سه اصل موجود در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت (Quality Raters Guidlines) توجه کنید: هدف مفید ، E-A-T و YMYL. در ادامه به توضیح این موارد می پردازیم:

  • هر مطلب نیازمند هدفی است و این هدف باید به نفع کاربران باشد.
  • مطلب باید تخصصی باشد. بعضی از صفحات به دلیل موضوعاتی که دارند، به سطح بالاتری از E-A-T نیاز دارند.
  • صفحات وب سایت های YMYL به بالاترین رتبه E-A-T گوگل نیاز دارند. این صفحات می توانند به صورت مستقیم بر زندگی و معیشت کاربران اثر بگذارند.

بهتر است بدانید: انواع الگوریتم های گوگل

تاثیر E-A-T گوگل بر روی سئو سایت چگونه است؟

برای مطابقت بیشتر محتوای خود با دستورالعمل های Google E-A-T می توانید سه کار زیر را انجام دهید:

  • اطمینان از مطابقت محتوای اصلی وب سایت با محتوای صفحه
  • استفاده از محتوای طولانی
  • تمرکز بر کیفیت محتوا به جای کمیت
گوگل E-A-T

سخن پایانی

از E-A-T به عنوان یک چارچوب کلی، برای کار درحوزه بازاریابی دیجیتال کسب و کار خود پیروی کنید. این امر بدین معنا است که شما یک نگرش جامع به سئو و بازاریابی محتوا دارید. تجربه شما از راهکارهای بهبود سئو چیست؟ با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

اصل E-A-T گوگل چیست و چه تاثیری بر سئوی سایت دارد؟
E-A-T گوگل یکی از موضوعات معروفی بود که در سال 2018 در چندین وبلاگ سئو از آن نام...
5 از 3 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید