کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

بررسی رتبه سایت – چگونه رتبه سایت را ببینیم؟

بررسی رتبه سایت – چگونه رتبه سایت را ببینیم؟

موتورهای جستجوگر مانند گوگل، مطابق الگوریتم های خاص به صفحات سایت‌ها امتیاز می‌دهند. هر چه امتیاز سایت بالاتر باشد؛ در زمان نمایش نتایج جستجو، در موقعیت بالاتری قرار می‌گیرد و این به معنای کسب بیننده ی بیشتری از موتور جستجو است. حال چگونه رتبه الکسا سایت خود را ببینیم؟ در این مطلب بررسی می کنیم که چگونه رنبه سایت خود را از طریق الکسا و گوگل ببینیم، پس از بررسی رتبه سایت می توانید سئو سایت را بهبود بخشید. با افراک همراه باشید.

بررسی رتبه سایت

برای بررسی رتبه سایت چند روش مشخص و محدود وجود دارد که اغلب مدیران سایت فقط از این روش‌ها استفاده می‌کنند که هر کدام قابلیت‌ها و اطلاعات منحصربه‌فردی را در اختیار ما قرار خواهند داد. در ادامه چهار روش بررسی رتبه سایت را معرفی می کنیم.

  • Alexa
  • SERP
  • Domain And Page Authority
  • Google Webmaster

سنجش رتبه سایت با Alexa

الکسا یکی اصلی ترین ابزارها برای بررسی رتبه سایت است؛ که به طور قطع هر وبمستری روزی ۱ بار وضعیت سایت خود را به وسیله آن چک می‌کند. الکسا اطلاعات هر وب سایت را به دو صورت جهان و کشوری نشان می دهد؛ البته توجه داشته باشید که رتبه ای که الکسا نمایش می دهد؛ دارای نقص‌هایی هم هست که نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود. این سایت معیار اصلی‌اش برای سنجش رتبه سایت را استفاده از تولبار الکسا می‌داند. اگر کاربران سایت شما این تولبار را بر روی مرورگر خود نصب نداشته باشند و از وب‌سایت شما بازدید کنند؛ الکسا نمی‌تواند متوجه حضور کاربران در سایت شما شده و ارزیابی دقیقی از رتبه سایت شما داشته باشد. به دو صورت می توانید رتبه الکسا سایتتان را ببینید:

  1. نصب تولبار الکسا بر روی مرورگر
  2. استفاده از سایت الکسا
بررسی رتبه سایت

سنجش رتبه سایت با SERP

SERP یکی دیگر از روش های بررسی و تحلیل سایت در موتور جستجوگر گوگل است؛ SERP مخفف کلمات Search Engine Results Pages است؛ به معنی وضعیت صفحات سایت در نمایش نتایج جستجو گوگل است. معمولاً یکی از کارهایی که وبمسترها انجام می‌دهند تا تأثیرپذیری سئو و کارهای انجام شده بر روی صفحات داخلی سایت را بررسی کنند؛ چک کردن SERP صفحات است. برای بررسی رتبه سایت و صفحات داخلی می‌توانید کلمات کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید و سپس به دنبال جایگاه لینک خود باشید. موقعیت لینک‌های سایت شما در هر کدام از صفحات گوگل نشان‌دهنده وضعیت SERP آن صفحه می‌باشد. برای چک کردن SERP در حالتی که مرورگر شما در وضعیت Private Browsing و یا incognito است؛ این کار را انجام دهید تا عواملی مثل کش مرورگر و یا Personal Search تأثیری بر روی وضعیت نمایش داده شده نداشته باشد.

سنجش سایت با DA و PA

یکی از معیارهای بسیار مهم که توسط سایت MOZ ارائه می‌شود و بیانگر میزان محبوبیت هر سایت و یا صفحات داخلی آن‌هاست با Domain Authority و Page Authority شناخته می‌شود. هرچه این اعداد برای سایتی بالاتر باشند میزان بزرگی سایت را نشان می‌دهند. با استفاده از ابزار MOZ می توانید DA و PA سایت های موردنظرتان را بررسی کنید.

خرید اکانت Moz Pro

سفارش

سنجش رتبه سایت با Google Webmasters

Google Webmaster یکی از مهم ترین ابزارها برای سنجش رتبه سایت است؛ این ابزار توسط خود گوگل ارائه شده است که اطلاعات حیاتی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که به طور حتم هیچ ابزار دیگر چنین امکانی را نخواهد داشت. شما می‌توانید در بخش Performance رتبه صفحات سایت به ازای هر کلمه کلیدی را به طور دقیق ببینید و بتوانید کلماتی که برای شما ورودی زیادی می‌توانند ایجاد کنند را پیدا کرده و با استراتژی‌های حرفه‌ای روی بهبود آن‌ها کار کنید و باعث افزایش بازدید سایت شوید.

بررسی رتبه سایت

کلام آخر

شما به عنوان یک وبمستر و صاحب سایت، به راحتی می توانید رتبه سایت خود را در ایران و در جهان بررسی کنید؛ کافی است بتوانید از این ابزار به خوبی استفاده کنید تا بدون تولید محتوای جدید و فقط با قرارگیری در صفحه اول گوگل آن‌هم با بهبود کلمات کلیدی بازدید سایت خود را افزایش دهید. تجربه شما از استفاده از این ابزارها به چه صورت بوده است؟ با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

بررسی رتبه سایت – چگونه رتبه سایت را ببینیم؟
موتورهای جستجوگر مانند گوگل، مطابق الگوریتم های خاص به صفحات سایت‌ها امتیاز می‌دهند. هر چه امتیاز سایت بالاتر...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید