کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

سئو کلاه سفید چیست؟ آموزش سئو کلاه سفید و تکنیک های آن

سئو کلاه سفید چیست؟ آموزش سئو کلاه سفید و تکنیک های آن

راه های زیادی برای بهبود سئو و رنکینگ سایت وجود دارد. انواع سئو عبارت اند از سئو کلاه سفید، خاکستری و سئو کلاه سیاه. بهترین راه برای ماندگار بودن بهبود سئو سایت، استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید است. در ابتدا نیاز است که به اصلی ترین پرسش در این زمینه پاسخ بدهیم: سئو کلاه سفید چیست؟ تا انتهای آموزش سئو کلاه سفید با افراک همراه باشید.

سئو کلاه سفید چیست؟

به مجموعه تکنیک ها و تاکتیک های بهبود سئو، مطابق با قوانین گوگل، سئو کلاه سفید می گویند. سئو کلاه سفید ( White Hat ) مطمئن‌ترین روش بهینه‌سازی محسوب می شود؛ چون در این روش بر اساس تکنیک‌های تعریف‌شده از جانب گوگل، سایت خود را بهینه می‌کنید و از هرگونه مجازات از سوی گوگل دور خواهید بود. با استفاده از سئو کلاه سفید، به صورت ماندگار سایت خود را بهبود دهید! تنها مشکل استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید، این است که روش بهینه‌سازی کلاه سفید یا White Hat صبر و شکیبایی و پشتکار بسیاری می‌طلبد.

تکنیک های سئو کلاه سفید

همان طور که گفته شد؛ برای ماندگار بودن رنکینگ در موتورهای جست و جو باید مطابق قوانین گوگل اقداماتی انجام شود؛ این اقدامات را تکنیک های سئو کلاه سفید می گویند. اکثریت افراد سئو کار نیازمند یادگیری این تکنیک ها هستند. هدف اصلی در سئو کلاه سفید، جذب رضایت کاربران است. مطابق این هدف، سریع تر به صفحه اول نتایج جست و جو خواهید رسید. در ادامه تکنیک های سئو کلاه سفید را بررسی خواهیم کرد.

آموزش سئو کلاه سفید

۱. محتوای با کیفیت

مهم ترین تکنیک سئو کلاه سفید، تولید محتوای با کیفیت است؛ محتوای کپی شده و تکراری یکی از اصلی ترین دلایل افت رنکینگ سایت در موتورهای جست و جو است. به عنوان مثال در تحقیقات دانشگاهی، مطلب کپی شده کمترین نمره را دریافت می کند؛ پس خلاقیت کافی را به خرج دهید و محتوای با کیفیت تولید کنید!

۲. بهینه سازی سایت برای موبایل

سایت هایی که برای تلفن های همراه سئو نشده اند علاوه بر اینکه به سختی رتبه های خوب را در گوگل کسب می کنند؛ ممکن است از جانب گوگل رتبه ی منفی هم دریافت کنند. امروزه با توجه به اینکه تلفن های همراه بخش بزرگی از زندگی ما را شامل می شوند؛ حدود ۷۰ درصد کل بازدیدکنندگان از طریق موبایل جذب می شوند. پس بهینه سازی سایت برای موبایل را حتما در نظر بگیرید.

۳. تمرکز بر تجربه کاربری UX

یکی از مسائلی که همواره گوگل به آن تاکید می کند، تمرکز اصلی بر تجربه کاربری است. تجربه کاربری خوب بسیار فرا تر از کد بهینه در افزایش اعتبار سایت نزد گوگل تاثیر دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده، تجربه کاربری تاثیر بسیاری بر افزایش رضایت مشتری و وفاداری آن دارد.

۴. کلمات کلیدی

تاثیر گذار ترین کار در بهبود سئو، انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. منابع مهمی برای انتخاب و پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دارند؛ از جمله Google Keyword Planner و MOZ و Ahrefs است.  ابزارهای نسل جدید گوگل با توجه به داده های متا، کلمات کلیدی را در قالب دسته هایی مشخص می کنند. با استفاده از این ابزارها کاربران می توانند، محتوایی را تولید کنند که در بر گیرنده کلمات کلیدی هدفشان باشد. توجه داشته باشید که در استفاده از این کلمات کلیدی هوشمندانه عمل کنید و هیچوقت زیاد از تک تک کلمات کلیدی استفاده نکنید.

خرید ابزارهای سئو

خرید اکانت Moz Pro

خرید اکانت Ahrefs

۵. ثبت در Google My Business

جست و جوی موبایلی و محلی در حالی که از هم مستقل هستند، وابستگی هایی نیز دارند. براساس آمارهای منتشر شده حدود ۲۰ درصد از جست و جو های موبایلی به دنبال یافتن یک مکان است. با توجه به پیشرفت روز به روز گوگل در نمایش نتایج محلی، ثبت دقیق اطلاعات وب سایت در Google My Business امری بسیار مهم است. پس حتما کسب و کار خودرا در Google My Business ثبت کنید؛ تا مشتریان بیشتری را جذب کنید.

سئو کلاه سفید چیست

۶. عنوان مناسب

عنوان محتوا، اولین دلیل برای ترغیب کاربر به مشاهده مطلب است. برای انتخاب عنوان باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • عنوانی که به صورت کامل، محتوای شما را توصیف کند.
  • حتما از کلمه کلیدی درعنوان استفاده شود.
  • از تکرار بیش ازحد کلمه کلیدی در عنوان بپرهیزید.
  • برای جذب مشتریان بیشتر، از عنوانی رقابتی استفاده کنید.

۷. توضیحات متا

از دیگر تکنیک های سئو کلاه سفید، نوشتن مرتبط ترین توضیح در مورد محتوای سایت تان است. دقت کنید که توضیحات متا مانند ویترین فروشگاه شما است و برای نمایش تبلیغات متنی فضای زیادی ندارد و باید از این فضای اندک، نهایت استفاده را کنید. برای عنوان خلاقانه ترین جملات خود را انتخاب کنید.

مقایسه سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

همان طور که در ابتدا گفته شد، سئو کلاه سفید دستور العمل هایی است برای بهبود سئو سایت مطابق با قوانین گوگل، در مقابل سئو کلاه سیاه به مجموعه‌‌ای از روش‌‌ها و تکنیک‌‌های غیر قانونی که باعث می شود، رتبه سایت در موتورهای جست و جو افزایش یابد؛ گفته می‌‌شود. این دو روش تفاوت های زیادی دارند، که در ادامه آموزش سئو کلاه سفید به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

  • سئو کلاه سفید نیازمند مدت زمان بیشتری است ولی ماندگاری بیشتری دارد، در مقابل سئو کلاه سیاه زودتر به هدف می رسد، اما ماندگاری کمتری دارد.
  • هدف اصلی سئو کلاه سفید، برطرف کردن نیازهای کاربران است و رضایت کاربران را به دنبال داردق هدف اصلی سئو کلاه سیاه رسیدن به صفحه اول گوگل است.
  • در سئو کلاه سفید میزان بازدیدها بسیار مهم است در صورتی که در سئو کلاه سیاه تعداد بازدید اصلا اهمیتی ندارد.
تکنیک های سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید چیست؟ آموزش تکنیک های سئو کلاه سفید : سخن پایانی

سپو کلاه سفید به مجموعه اقداماتی برای بهبود سئو سایت بر اساس قوانین گوگل می گویند. این روش تکنیک های متنوعی دارد که به صورت کامل آن را بررسی کردیم. در سئو کلاه سفید طی زمان زیادی به صفحه اول گوگل خواهید رسید؛ در مقابل با سپو کلاه سیاه طی مدت زمان کوتاهی به صفخه اول خواهید رسید. تفاوت اصلی سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه، ماندگاری آن است. کلاه سفید طولانی مدت و ماندگار است ولی کلاه سیاه کوتاه مدت است. تجربه ی شما از استفاده از تکنیک های متنوع سئو به چه صورت است؟ با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

سئو کلاه سفید چیست؟ آموزش سئو کلاه سفید و تکنیک های آن
راه های زیادی برای بهبود سئو و رنکینگ سایت وجود دارد. انواع سئو عبارت اند از سئو کلاه...
5 از 4 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید