کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

۵ سیگنال گوگل eat بر روی سئو سایت

۵ سیگنال گوگل eat بر روی سئو سایت

اگر می خواهید رتبه سئو وبسایتتان را بهبود دهید؛ باید در ابتدا بر روی گوگل E-A-T آن کار کنید. البته اصل E-A-T گوگل از فاکتورهای مستقیم سئو سایت نیست اما با آن همخوانی دارد. سیگنال های اصل E-A-T گوگل برای موتورهای جستجو بسیار ارزشمند است؛ چون موتورهای جستجو متوجه اعتبار و تخصص سایت می شوند. برای اینکه بتوانید اعتبار صفحه ی خود را بهبود دهید، باید به پیاده سازی اصول سئو و تولید محتوا مناسب، اهمیت دهید. گوگل به E-A-T یا همان تخصص، اعتبار و اطمینان یک وب سایت اهمیت زیادی می دهد؛ پس توجه کافی را بر آن داشته باشید.

سیگنال های E-A-T گوگل

سیگنال هایی که کمک می کند سئو سایت خود را بهبود دهید و رنک خود را در صفحه اول گوگل تثبیت کنید:

۱. نمایش بیوگرافی نویسنده

یکی از متداول ترین روش های اعطای اعتبار به محتوای شما، نوشتن آن توسط یک متخصص است. یا حداقل کسی که به نظر می رسد متخصص باشد. به همین دلیل توصیه می شود نام نویسندگان در مقالات باشد تا اینکه محتوا توسط یک نام تجاری یا کارمند نوشته شود. هرچه اطلاعات کامل تری از نویسندگان خود بنویسید، به نتیجه بهتری خواهید رسید. اطلاعاتی مانند:

  • عکس
  • نام
  • عنوان شغلی
  • توضیحات
  • پروفایل شبکه های اجتماعی
  • تجربیات
  • سایز مقالات

شما با ابزار هایی مانند Structured Data Markup Helper می توانید اسم نویسنده را به مقالات اضافه کنید.

سیگنال های E-A-T گوگل

۲. تاریخ انتشار

گوگل بارها ادعا کرده است که تاریخ مقاله و تازه بودن آن به طور کلی عامل رتبه بندی نیست. بررسی های متعددی در جامعه SEO انجام شده است که سعی می کند؛ این ادعاها را با تغییر تاریخ همه مقالات در وب سایت یا حذف تاریخ به طور کلی اثبات یا رد کند. در حال حاضر مقالات تازه تر در قسمت google news منتشر می شود. واضح است که Google معتقد است به طور کلی تاریخ ها به اعتبار محتوای شما کمک می کند. بهتر است هم تاریخ انتشار مقاله و هم تاریخ آخرین به روز رسانی مقاله را درج کنید.

۳. قوانین

گوگل بارها تاکید کرده که به صفحات خط مشی و قوانین و خدمات مشتری توجه ویژه ای کنید چون به اعتبار سایت شما کمک می کند. برای این منظور، توصیه می شود که صفحات اختصاصی برای انواع سیاست های مربوط به وب سایت خود ایجاد کرده و سپس پایین صفحه وب سایت خود به آنها لینک دهید.

۴. HTTPS

یکی از اصلی ترین مواردی که به بهبود سئو سایت کمک می کند؛ HTTPS است. اگر هنوز HTTPS را در وب سایت خود فعال نکرده اید، با ارائه دهنده هاست خود مشورت کنید – اکثر آنها SSL رایگان در اختیار دارند، اگرچه فعال کردن آن گاهی مشکل است. در غیر این صورت ، می توانید یک گواهی SSL رایگان از Let’s Encrypt دریافت کنید ، البته باید هر شش ماه یکبار تمدید شود.

۵. سیگنال های خارجی

بک لینک ها

بک لینک سازی یکی از استراتژی های سئو می باشد. بک لینک سازی از وب سایت های معتبر می تواند رتبه ی سایت شما را جابجا کند. بک لینک سازی از وب سایت های مرتبط می تواند کم کم شما را به یک مرجع و الگو در حیطه ی کاری خودتان تبدیل کند.  خیلی مهم است که بک لینک ها را به طور طبیعی به دست آورید. دریافت لینک به طور غیر طبیعی می تواند جریمه ی گوگل را داشته باشد. بعلاوه به کیفیت بک لینک ها بیش از کمیت آنها اهمیت دهید. برای اینکه بتوانید بک لینک های معتبر به دست آورید، محتوای با کیفیت تولید کنید. برای این کار می توانید نویسندگان معتبر استخدام کنید.

لیست Google My Business

مشخصات پروفایل Google My Business شما یکی از مکان هایی است که ارزیابی کنندگان هنگام ارزیابی وضعیت E-A-T شما را بررسی می کنند. بنابراین، حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که مشخصات خود را به طور کامل پر کنید: توضیحات، لوگو، تصاویر با کیفیت بالا، لینک ها، محصولات و غیره-در واقع گوگل به محض چک کردن GMB خود نکاتی را در اختیار شما قرار می دهد. پنل گام بعدی برای چک کردن است، به نظرات مثبت پاسخ دهید، سعی کنید مشکل منتقدان را حل کنید و پایگاه مشتری خود را تشویق کنید که کامنت بگذارند.

کلام آخر – سیگنال های E-A-T گوگل بر روی سئو

E-A-T به معنای تخصص، اعتماد و اطمینان یک وب سایت می باشد. اصل E-A-T یک اصل مستقیم برای رتبه بندی وب سایت ها نیست. اما سیگنال هایی برای اعتبار و ارزشمندی یک وب سایت به موتور های جستجو ارسال می کند. می توان گفت E-A-T بخشی از سئو و بهینه سازی سایت است. بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو و کاربران باعث جلب اعتماد آنها می شود. طراحی سایت های بهینه شده شانس بیشتری برای کسب رتبه های بالاتر SERP دارند. تجربه شما از سیگنال های E-A-T گوگل بر روی سئو به چه صورت بوده است؟ با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

۵ سیگنال گوگل eat بر روی سئو سایت
اگر می خواهید رتبه سئو وبسایتتان را بهبود دهید؛ باید در ابتدا بر روی گوگل E-A-T آن کار...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید