کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

اضافه شدن قابلیت Research به یوتیوب

اضافه شدن قابلیت Research به یوتیوب

یکی از دغدغه‌های اصلی یوتیوبرها برای کسب درآمد از یوتیوب، انتخاب تگ و کلمات کلیدی برای ویدیوهای خود است. یوتیوب برای کمک به یوتیوبرها قابلیت جدیدی به youtube studio اضافه کرده است. در آپدیت جدید، قابلیت Research برای انتخاب تگ‌ها و محتوای موردنیاز کاربران برای یوتیوبرها قرار داده شده است. در این مطلب به بررسی قابلیت Research یوتیوب پرداختیم؛ تا انتهای مطلب با افراک همراه باشید. افراک علاوه بر کسب درآمد در زمینه تبلیغات در یوتیوب نیز فعالیت دارد و آماده ارائه هر گونه مشاوره به شما می باشد.

قابلیت Research یوتیوب چیست؟

این قابلیت در یوتیوب به یوتیوبرها نشان می‌دهد که مخاطبان کانالشان به چه موضوعاتی علاقمند هستند. این مورد باعث می‌شود که سلیقه مخاطبان خود را شناخته و متناسب با آن به تولید محتوا بپردازید. حال Research یوتیوب در کدام قسمت است؟

  1. وارد youtube studio شوید.
  2. Analytics را انتخاب کنید.
  3. از منو بالا بر روی Research کلیک کنید.
  4. در نهایت کلمه مورد نظر را جستجو کنید.

قابلیت Research یوتیوب شامل چند بخش است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. بخش‌های ریسرچ یوتیوب عبارتند از:

قسمت Searches across YouTube

در این قسمت شما می‌توانید موضوعات برتری را که توسط کاربران شما در سراسر یوتیوب در ۲۸ روز گذشته سرچ شده است، را ببینید. همچنین شما می توانید حجم سرچ هر عبارت را به صورت کم، متوسط و زیاد را مشاهده کنید.

نقد کردن درآمد یوتیوب

شروع کنید

قسمت Your viewer’s searches

در این قسمت شما می‌توانید موضوعات برتری را که توسط کاربران کانال‌های مشابه شما در سراسر یوتیوب در ۲۸ روز گذشته سرچ شده است را ببینید. علاوه بر این حجم سرچ آن هم به صورت کم، متوسط و زیاد قابل مشاهده است.

قسمت Saved

در این قسمت شما می‌توانید موضوعات سرچ شده را ذخیره کنید و با الهام گرفتن از آن‌ها به تولید محتوا بپردازید. بدون شک هر چه موضوعات سیو شده حجم سرچ بیشتری داشته باشند، بازدید ویدیوهای کانال یوتیوب بیشتر خواهد شد.

قابلیت Research یوتیوب

این ویژگی یوتیوب برای ساده‌سازی فرآیند تحقیق کلمات کلیدی طراحی شده است؛ تا بتوانید محتوای بیشتری پیرامون موضوعات مورد نظر کاربران طراحی کنید.

از Search Insights برای جمع‌آوری اطلاعات برای موارد زیر می‌توانید استفاده کنید:

  • آنچه مخاطبان شما به دنبال آن هستند.
  • آنچه تمام کاربران یوتیوب به دنبال آن هستند.
  • حجم سرچ تخمینی برای هر جستجو.
  • اینکه آیا برای یک کلمه کلیدی خاص «شکاف محتوا» وجود دارد یا خیر.

شکاف محتوا چیست؟ شکاف محتوا فاصله‌ای است بین آن‌چه کاربران در سراسر وب به دنبال آن می‌گردند و نتیجه‌ای که از محتوای شما می‌گیرند. اگر محتوای شما دقیقاً همانی باشد که مخاطب انتظار داشته، شکافی درمیان نیست. اما اگر مخاطب محتوای شما را به قصد دانستن پاسخ سوال خود باز کرد و جوابی دریافت نکرد، شکاف محتوایی رخ داده است.

کلام آخر ـ اضافه شدن قابلیت Research به یوتیوب

جستجوی Insights می‌تواند به برنامه‌ریزی برای تولیدمحتوا کمک کند، چون اطلاعات زیادی از نوع ویدیوهایی است که مردم می‌خواهند تماشا کنند را به شما می‌دهد. در این مطلب به بررسی قابلیت Research یوتیوب پرداختیم و با سه بخش آن آشنا شدیم و دانستیم که از آن برای جمع آوری چه اطلاعاتی استفاده می‌شود. شما از این قابلیت استفاده کرده‌اید؟ چه اطلاعاتی را دریافت کردید؟ تجربیات و نظرات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید