کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

نحوه زمان‌بندی ویدیو در یوتیوب

نحوه زمان‌بندی ویدیو در یوتیوب

فرض کنید که تولیدکننده‌ی محتوای بسیار پر مشغله‌ای هستید و محبوبیت کانال یوتیوب شما تازه دارد به اوج خود می‌رسد. اما همان‌طور که محتوای بیشتری می‌سازید، به موقع پست کردن ویدیوها هم برایتان سخت‌تر می‌شود. شما باید همواره به دنبال راهی برای مدیریت فعالیت‌های تبلیغاتی خود هم باشید تا بتوانید از محتوای خود بیشترین بهره را ببرید و حداکثر بازدیدکننده را داشته باشید. حال سوال اینجاست که شما چطور می‌توانید همه این کارها را باهم انجام دهید؟ ابتدا باید ویدیوها را در یوتیوب زمان‌بندی کنید.

علاوه بر این که یوتیوب یک پلتفرم فوق‌العاده برای اشتراک گذاری محتوای ویدیویی است، یک سری ویژگی‌هایی دارد که به سازندگان کمک می‌کند تا آن‌ها بتوانند بدون این که کار خاصی بکنند، برند خود را به میلیون‌ها مخاطب نشان بدهند. حالا یکی از این ویژگی‌ها، توانایی زمان‌بندی ویدیوها در یوتیوب است. در این مقاله ما به شما هر آن چه که نیاز است در مورد نحوه زمان‌بندی ویدیو در یوتیوب بدانید، آموزش می‌دهیم. برای نقد کردن درآمد از یوتیوب و زمان بندی ویدئوهای آن با افراک همراه باشید.

زمان‌بندی ویدیو در یوتیوب

زمان‌بندی انتشار ویدیوها از قبل، یک فایده‌ی ارزشمند دیگر هم دارد. زمانی که شما عادت به برنامه‌ریزی و زمان‌بندی ویدیوهای خود می‌کنید، کم‌کم‌ در مدیریت زمان خود استاد می‌شوید و هنگامی که به این سطح رسیدید، تازه متوجه می‌شوید که نباید تولید محتوا را دائما متوقف کرد و دوباره از اول شروع کرد.

راهنمای انتخاب موضوع کانال یوتیوب

چگونه موضوع پر بازدید برای کانال یوتیوب انتخاب کنیم؟

شما هر چندتا ویدیویی هم که درست کرده باشید، می‌دانید که ساخت ویدیو، فرآیندی زمان‌بر است و چون باید مراحل زیادی را انجام دهید، ممکن است حس انجام دادنش را نداشته باشید. اما باید خودتان را جمع و جور کنید، استودیوی خود را راه‌اندازی کنید، ایده‌های مختلف را کنار یک‌دیگر بگذارید، متن بنویسید، برای محتوای خود عکس و فیلم حاضر کنید و …. زمانی که کنترل بیشتری روی زمان خود پیدا کردید، می‌توانید عاقلانه‌تر از آن استفاده کنید.

مطلب مرتبط:
نحوه کسب درآمد از یوتیوب

مراحل زمان‌بندی ویدیوهای یوتیوب

زمان‌بندی ویدیوهای یوتیوب چهار مرحله دارد:

1. جزئیات

  • برای شروع باید وارد اکانت یوتیوب خود شوید. هنگامی که وارد اکانت‌تان شدید، از سمت راست صفحه مرورگر خود بر روی گزینه‌ی ساختن (Create) کلیک کنید، سپس روی بارگذاری ویدیوها (Upload videos) کلیک کنید.
زمان‌بندی ویدیوها در یوتیوب
  • عنوان (Title)، توضیحات (Description) و عکس روی ویدیو (Thumbnail) را وارد کنید. هم‌چنین می‌توانید ویدیوی خود را به فهرست پخش یا همان پلِی‌لیست (Playlist) خاصی اضافه کنید. بهینه سازی ویدیوهای یوتیوب را فراموش نکنید!

اولین گام برای افزایش درآمد کانال یوتیوب، بهینه سازی ویدئوهاست
از کارشناسان با تجربه افراک در زمینه سئو یوتیوب مشاوره رایگان دریافت کنید

زمان‌بندی ویدیو در یوتیوب
  • گزینه‌ی سن مخاطبین، تگ‌ها (Tags) و اگر دوست دارید که یوتیوب خودش به صورت خودکار ویدیوی شما را بخش‌بندی کند را علامت زده و اگر ویدیوی شما شامل هر گونه تبلیغات پولی است، از بخش مخاطبین، گزینه‌ی تبلیغات پولی (Paid promotions) را علامت بزنید.
زمان‌بندی انتشار ویدیوها

تبلیغات در یوتیوب

شروع کنید
  • این گام اختیاری است و به شما این امکان را می‌دهد که زبان (Language) و زیرنویس (Caption) خود را انتخاب کنید، تاریخ و مکان ضبط ویدیو را اضافه کنید، مدل لایسنس (License) ویدیو را انتخاب کنید، یک نمونه از ویدیو را در قسمت ویدیو شورت (Shorts) یوتیوب بارگذاری کنید، ویدیو را به دسته (category) مدنظر اضافه کنید و اگر می‌خواهید اجازه اضافه شدن کامنت‌ها را زیر ویدیوتان بدهید. سپس روی گزینه‌ی بعدی (Next) کلیک کنید.
زمان‌بندی انتشار ویدیوها

2. مؤلفه‌های ویدیو

مؤلفه‌های ویدیو عبارتند از زیرنویس، صفحه پایانی، و کارت‌ها. برای اضافه کردن هر کدام از این موارد، روی گزینه‌ی اضافه کردن (Add) کلیک کنید.

3. بررسی

در مرحله‌ی بررسی (Check)، می‌توانیم ببینیم که آیا ویدیوی ما قوانین کپی‌رایت یوتیوب (copyright laws) را نقض کرده است یا نه. اگر تخلفی وجود داشته باشد، نمی‌توانید ادامه دهید. اگر مشکلی نباشد، می‌توانید روی گزینه‌ی بعدی (Next) کلیک کنید.

4. رویت پذیری

رویت پذیری به شما اجازه‌ می‌دهد که برای ویدیوی خودتان یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

  • خصوصی (Private): فقط شما و افرادی که خودتان انتخاب می‌کنید می‌توانند ویدیوی شما را تماشا کنند.
  • ذکر نشده (Unlisted): تنها کسانی که نشانی اینترنتی ویدیو (URL) را دارند می‌توانند ویدیوی شما را تماشا کنند.
  • عمومی (Public): همه می‌توانند ویدیوی شما را تماشا کنند.
  • زمان‌بندی شده (Scheduled): یک تاریخ و زمان مشخص کنید تا در تایم مشخص شده، ویدیوی شما برای همه منتشر شود.

گزینه‌ی زمان‌بندی شده را انتخاب کرده و یک تاریخ و زمان مشخص را وارد کنید. سپس روی گزینه‌ی زمان‌بندی (Schedule) کلیک کنید. به محض زمان‌بندی ویدیو، یک صفحه تایید برایتان بالا می‌آید.

اگر هنوز نمی دانید که درامد هر 1000 بازدید یوتیوب چقدر است؟ بهتر است به مطلب مورد نظر سر بزنید!

چگونه زمان انتشار ویدیو از قبل زمان‌بندی شده‌ را تغییر دهیم؟

اگر زمانی برنامه‌تان به هر دلیلی تغییر کند‌‌، چه می‌شود؟ اگر از قبل تایم انتشار ویدیوی خود را زمان‌بندی کرده باشید، باید چیکار کنید؟ راه حل ساده است. شما می‌توانید به راحتی وارد اکانت یوتیوب استودیو (YouTube Studio) خود شوید و تاریخ و زمان قبلی را ادیت کنید. برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از اکانت خود به منوی سمت چپ رفته و روی گزینه‌ی محتوا (Content) کلیک کنید.
  • در بخش رویت پذیری، به منویی که در ستون پایین قرار دارد، بروید. در اینجا شما دو گزینه خواهید داشت:
  • اگر می‌خواهید زمان انتشار برنامه‌ریزی‌ شده را تغییر دهید، دقت کنید که رویت پذیری ویدیو روی خصوصی تنظیم شود، سپس زمان جدیدی را در بخش زمان‌بندی انتخاب کرده و در نهایت روی گزینه‌ی پایان (Done) کلیک کرده و تنظیمات جدید را ذخیره کنید.

مطلب مرتبط: آموزش کار با یوتیوب استودیو

  • اگر می‌خواهید یک ویدیو را فورا منتشر کنید، به بخش تنظیمات رویت پذیری بروید، آن را از گزینه‌ی زمان‌بندی شده به عمومی تغییر دهید و سپس روی گزینه‌ی انتشار (Publish) کلیک کنید.
زمان‌بندی انتشار ویدیوها

توجه کنید که هدف از زمان‌بندی ویدیوها در یوتیوب، انتشار منظم و به موقع ویدیوهایتان است تا به نحوی بتوانید بازدید ویدیوهایتان را افزایش دهید. حالا خیلی کوتاه و خلاصه به راه‌های افزایش بازدید ویدیو یوتیوب اشاره می‌کنیم:

دیده شدن ویدیوی خود را در نظر بگیرید.

حواس‌تان باشد که محبوب شدن تنها یک ویدیو کافی نیست و به این قضیه به چشم یک چرخه‌ی طولانی مدت نگاه کنید. دنیای مجازی، مکانی بسیار بزرگ است و اگر ویدیوها بیشتر از یک ‌بار به اشتراک گذاشته نشوند، محبوبیتی هم کسب نمی‌کنند. هدف این است که هر کسی محتوای خود را حداقل ۳ بار در تمام پلتفرم‌هایی که استفاده می‌کند، تبلیغ کند و این کار را در طول یک الی دو هفته با استفاده از روش‌های مختلف ادامه دهد.

چگونه سابسکرایب‌ های کانال یوتیوب را افزایش دهیم؟

از ابزار مختلف استفاده کنید.

شما همین الان یاد گرفتید که چطور انتشار فیلم‌های یوتیوب خود را زمان‌بندی کنید. یادتان باشد که می‌توانید دقیقا همین کار را برای تبلیغ هم انجام دهید. در پلتفرم‌های بازاریابی اجتماعی می‌توانید پست‌های خود را زمان‌بندی کنید، ایمیل‌های خود را زمان‌بندی کنید، در وُردپرِس (WordPress) پست‌ها و ویدیوهای خود را زمان‌بندی کنید و همین‌طور میلیون‌ها ابزار و پلتفرم دیگری که به شما تا حد امکان کمک کند دیده شوید.

بهترین افزونه وردپرس در ۲۰۲۲

خرید تبلیغات را هم در نظر بگیرید.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که انجام تبلیغات فقط و فقط هدر دادن پول است، اما اصلا این‌طور نیست. اگر می‌دانستید چگونه می‌توانید از تبلیغات برای رشد کانال یوتیوب خود استفاده کنید، متوجه اهمیت تبلیغات می‌شدید. تبلیغات، برخلاف محتوای دست اول، سریع‌تر نتیجه می‌دهد. تبلیغات به افرادی نشان داده می‌شود که معیارهای مخاطب موردنظر شما را دارند. این یعنی مخاطب‌تان دیگر نیاز نیست منتظر بماند تا در صفحه‌ی اصلی یوتیوب ویدیوی شما را اتفاقی ببیند. اگر قصد دارید یک برند دائمی و موفق داشته باشید، به تبلیغات به چشم یک سرمایه‌گذاری برای نشان دادن ویدیوهای خود نگاه کنید و برای تبلیغات حتما دست به جیب شوید.

کلام آخر – نحوه زمان‌بندی ویدیو در یوتیوب

یوتیوب، پلتفرمی قدرتمند و فوق‌العاده است که به شما کمک می‌کند برندی موفق بسازید. اما اگر به دنبال موفقیت روز افزون و همیشگی هستید، باید محتوای خود را به دیگران نشان دهید و خب زمان‌بندی ویدیوها، یک گام عالی برای تولید محتوا در زمان مناسبش است. شما باید برای بیشتر دیده شدن‌، همواره ویدیوهای خود را تبلیغ کنید و مخاطبین بیشتری جذب کنید. در پایان نیز یادتان نرود که شما تنها زمانی در یوتیوب پیشرفت می‌کنید که از تمام جزئیات و قابلیت‌های این پلتفرم آگاه باشید و از آن‌ها به درستی استفاده کنید. شما از فعالیت در یوتیوب چه تجربه ای دارید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارد.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین