کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

مقایسه تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ (بینگ ادز یا گوگل ادز؟)

مقایسه تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ (بینگ ادز یا گوگل ادز؟)

بیش از ۹۰ درصد جستجوهای اینترنتی توسط موتور جستجوی گوگل انجام می‌شود. اما آیا این بدان معناست که رقیب مهمی به نام بینگ را دست‌کم بگیریم و در آن تبلیغ نکنیم؟! پاسخ یک نه بزرگ است! در این مقاله از افراک، با مقایسه بینگ ادز و گوگل ادز شما را شگفت‌زده خواهیم کرد. آن را تا پایان بخوانید.

بینگ ادز (تبلیغات در بینگ) چیست؟

بینگ ادز یا تبلیغات بینگ، پلتفرم تبلیغات کلیکی (PPC) شرکت مایکروسافت است. در این پلتفرم شما می‌توانید تبلیغتان را در صفحه نتایج جستجوی بینگ و وب‌سایت‌های همکار آن نمایش دهید. تعدادی از این وب‌سایت‌های همکار عبارت‌اند از:

  • Yahoo!
  • MSN
  • DuckDuckGo
  • Xbox
  • Outlook

همانطور که می‌بینیم تبلیغات بینگ و تبلیغات گوگل ادز شباهت‌های زیادی به هم دارند. در بینگ ادز همچون گوگل ادز، این امکان را دارید که تبلیغات متنی، تصویری و ویدئویی ایجاد کنید.

زمانی که کاربر کلمات کلیدی موردنظرتان را در بینگ سرچ می‌کند یا از وب‌سایت‌های همکار استفاده می‌کند تبلیغ را می‌بیند. بدین ترتیب برای هر بار کلیک کاربر، باید هزینه‌ای پرداخت کنید که از بودجه تبلیغات بینگ کسر می‌شود.

بینگ ادز یا گوگل ادز؟

ویژگی‌های بینگ ادز

بینگ ادز برای اینکه بتواند رقیب خوبی برای گوگل ادز باشد، امکانات زیادی را فراهم کرده است. تعداد زیادی از این ویژگی‌ها را قبلاً در پلتفرم تبلیغات گوگل دیده‌ایم:

  • هدف‌گذاری مخاطب: در تبلیغات بینگ این امکان را دارید که مخاطبان خاصی را بر اساس علاقه، جمعیت‌شناختی و موارد دیگر هدف قرار دهید.
  • افزونه‌ها: با اکستنشن‌های بینگ همچون assets گوگل ادز می‌توانید اطلاعاتی مانند شماره‌تلفن، آدرس و… را ضمیمه آگهی کنید.
  • پیش‌نمایش آگهی: با این قابلیت، قبل از اینکه آگهی منتشر شود، آن را مشاهده می‌کنید و موارد لازم را تغییر می‌دهید.
  • گزارش‌گیری: در بینگ ادز نیز همچون گوگل ادز، امکان گزارش‌گیری وجود دارد. می‌توانید داده‌های مربوط به ایمپرشن، کلیک و تبدیل آگهی را بررسی و تحلیل کنید.
  • ردیابی تبدیل: با اطلاعاتی که بینگ ادز در اختیارتان می‌گذارد، بررسی عملکرد تبلیغات و بازگشت سرمایه ROI آسان است.

آیا تبلیغ در بینگ به‌صرفه است؟

بینگ دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است. بااین‌حال، فقط چیزی حدود ۳ درصد جستجوهای جهان متعلق به بینگ است. اما این به معنای بی‌اهمیت‌بودن تبلیغ در این پلتفرم و وب‌سایت‌های همکار آن نیست؛ زیرا:

  • ۲۳ درصد از مدیران تجاری بینگ را به گوگل ترجیح می‌دهند.
  • ۳۴ درصد از سهم بازارهای جستجوی دسکتاپ در سراسر جهان متعلق به بینگ است.
  • موتور جستجوی بینگ در بین کاربران دسکتاپ محبوب‌تر از کاربران تلفن همراه است.
  • کاربران بینگ بیشتر در گروه سنی ۳۵ تا ۵۴ و با درآمد بالا هستند. بنابراین تبلیغات بینگ با این گروه خاص از مخاطبان می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

جالب است بدانید درآمد بینگ از تبلیغات از سال ۲۰۱۶ به طور مداوم افزایش یافته است. درآمد این شرکت از تبلیغات در سال ۲۰۱۶، ۵.۴۳ میلیارد دلار بود که به ۱۱.۵۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ رسید. این یعنی آنکه بینگ توانسته اعتماد تبلیغ‌کننده‌ها را به دست آورد و برای آن‌ها سودآور باشد.

بینگ ادز یا گوگل ادز؟

برای درک بهتر علت سودآوری تبلیغات بینگ، متوسط دو شاخص کلیدی عملکرد بینگ را با گوگل ادز مقایسه می‌کنیم:

متوسط CPC: متوسط هزینه به‌ازای هر کلیک در تبلیغات بینگ ۰.۴۶ دلار است. این در حالی است که میانگین CPC در شبکه جستجوی گوگل ۱ تا ۲ دلار و برای شبکه نمایش ۰.۶۳ دلار است.

CTR: میانگین کلی نرخ کلیک برای تبلیغات سرچ گوگل ادز ۳.۱۷ درصد است. CTR در بینگ برای بخش‌های خاصی مانند خدمات استخدامی یا شغلی، ۳.۵۳ درصد است.

نرخ کلیک CTR تبلیغات بینگ نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایش قابل‌توجهی داشته و ۲۶ درصد رشد کرده است. ضمن اینکه متوسط هزینه این تبلیغات از تبلیغات گوگل ادز کمتر است. باتوجه‌به اینکه متوسط نرخ تبدیل بینگ ادز ۲.۹۴ و عدد قابل‌قبولی است، باید گفت تبلیغات بینگ برای بعضی از بازارها به‌صرفه است.

مقایسه تبلیغات در بینگ و تبلیغات در گوگل

اکنون که با به‌صرفه‌بودن تبلیغ در بینگ آشنا شدید، این سؤال پیش می‌آید که تبلیغات در بینگ بهتر است یا گوگل؟ پاسخ‌دادن به این سؤال کار آسانی نیست؛ زیرا بینگ در بعضی بخش‌ها ویژگی‌های متفاوتی نسبت به گوگل دارد. تعدادی از این تفاوت‌ها عبارت‌اند از:

فرمت تبلیغاتی

هر دو پلتفرم بینگ و گوگل ادز از تبلیغات متنی، تصویری و ویدئویی پشتیبانی می‌کنند. با وجود این، گوگل ادز دارای قالب‌های تبلیغاتی پیچیده‌تر و گزینه‌های سفارشی‌سازی است. فرمت‌های تبلیغاتی در بینگ ادز عموماً ساده‌تر هستند که می‌توانند برای کمپین‌های ساده‌تر استفاده شوند.

کلمات کلیدی و انواع تطبیق

هر دو پلتفرم گوگل ادز و بینگ ادز از کلمات کلیدی برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند. بااین‌حال، هدف‌گذاری و تطبیق کلمات کلیدی در گوگل ادز دقیق‌تر است.

اکستنشن‌ها

گوگل ادز و بینگ ادز هر دو از اکستنشن‌ها پشتیبانی می‌کنند؛ اما انواع این افزونه‌ها و عملکردشان برای این دو پلتفرم متفاوت است.

توزیع آگهی

همان‌طور که گفتیم گوگل طیف وسیعی از مخاطبان سراسر جهان از کشورها و زبان‌های مختلف را پوشش می‌دهد. تبلیغات بینگ برای هدف قراردادن مناطق یا جمعیت‌شناسی خاص مناسب‌تر است.

مدیریت کمپین

گوگل ادز و بینگ ادز، هر دو کاربرپسند هستند. بااین‌حال، مدیریت کمپین گوگل ادز، چیدمان و ابزار متفاوتی نسبت به بینگ ادز دارد.

مقایسه تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ از نظر هزینه

تبلیغات بینگ به نسبت تبلیغات گوگل ارزان‌تر است. چرا که میزان رقابت در کلمات کلیدی کمتر بوده و در نتیجه هزینه به ازای هر کلیک کمتر است. به طور متوسط هزینه به ازای هر کلیک در بینگ 7.99 دلار و در گوگل 20.08 دلار است! به عبارت دیگر هزینه تبلیغات بینگ 70 درصد ارزان‌تر از هزینه تبلیغ در گوگل است.

همراهان عزیز با توجه به مطالب بیان شده در حوزه مقایسه تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ بیان شد، برای کسب بهترین نتیجه می توانید از ترکیب این دو پلتفرم استفاده کنید. چرا که قطعا به حداکثر مخاطبان حدف دسترسی خواهید داشت و در نتیجه نرخ تبدیلتان افزایش خواهد یافت.

بینگ ادز یا گوگل ادز؟

در نهایت تبلیغات در بینگ بهتر است یا گوگل؟

حتماً تا الان فهمیده‌اید که جواب قطعی برای این سؤال وجود ندارد. همان‌طور که می‌دانید گروه مخاطبان گوگل طیف وسیعی از مردم سراسر جهان هستند؛ اما مخاطبان بینگ گروه بسیار کوچک‌تری است. بااین‌حال، این گروه کوچک‌تر افراد خاصی از طبقه پردرآمد جامعه و با میانگین سنی ۳۵ تا ۵۴ هستند.

بد نیست بدانید دسکتاپ‌های مایکروسافت به طور پیش‌فرض مجهز به مرورگر بینگ هستند. به همین دلیل برای هدف‌گیری کاربران دسکتاپ، بینگ گزینه جذابی است. از طرفی به دلیل اینکه رقابت در بینگ نسبت به گوگل کمتر است، هزینه هر کلیک CPC در این پلتفرم کمتر است.

بنابراین، تبلیغات بینگ می‌تواند گزینه‌ای عالی برای کسب‌وکارها باشد؛ به شرطی که با علم و آگاهی کافی انتخاب شود. بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند از تبلیغات بینگ و گوگل ادز به طور هم‌زمان استفاده کنیم.

نتیجه؛ تبلیغات بینگ را جدی بگیرید!

در این مقاله به معرفی کامل بینگ ادز و ویژگی‌های آن پرداختیم. همچنین آن را با گوگل ادز مقایسه کردیم و ویژگی‌های مثبت و مزایای آن را برشمردیم. تبلیغات بینگ می‌تواند بسیار پرسود و ارزشمند باشد اگر با علم و آگاهی کافی انتخاب شود. بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند از بینگ و گوگل ادز به طور هم‌زمان برای پیشبرد اهداف دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

موفقیت در پلتفرم‌های بینگ ادز و گوگل ادز آسان نیست. با همکاران ما در گروه دیجیتال مارکتینگ افراک تماس بگیرید تا راه موفق‌شدن در این پلتفرم‌ها را به شما نشان دهند. همین الان تماس بگیرید.

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید