کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

ریلز اینستاگرام چیست و چگونه ریلز بگذاریم؟

ریلز اینستاگرام چیست و چگونه ریلز بگذاریم؟

یکی از امکانات فوق‌العاده اینستاگرام برای جذب و تعامل بیشتر کاربران، ریلز Reels است. ریلزهای جذاب و پرطرف‌دار می‌توانند باعث شهرت افراد شوند و برای آن‌ها پول و محبوبیت آورند. اگر شما نیز به دنبال موفقیت در اینستاگرام هستید، این مقاله افراک برای شماست.

ریلز اینستاگرام چیست؟

اگر عضو اینستاگرام باشید احتمالاً تا الان ریلزهای زیادی را دیده‌اید. آن‌ها ویدئوهای کوتاه و چندثانیه‌ای هستند که معمولاً با هدف سرگرمی و به اشتراک‌گذاری ساخته می‌شوند. این ویدئوها قابلیت آن را دارند که به‌راحتی توسط میلیون‌ها نفر دیده شوند و لایک و کامنت بگیرند.

این ویدیوها معمولاً ۱۵ تا ۹۰ ثانیه طول دارند و می‌توانید به آنها موسیقی، فیلترها و افکت‌های مختلف اضافه کنید و در اکسپلور اینستا حسابی دیده شوید.

ریلز اینستاگرام چیست؟

ریلز اینستاگرام چند ثانیه است؟

به گفته آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام، اگرچه می‌توانید ریلزهایی تا ۱۵ دقیقه بسازید، اما طبق الگوریتم‌ها، نباید بالاتراز ۹۰ ثانیه باشد.

زمان ریلز باید بین ۱۵ تا ۹۰ ثانیه باشد. بهتر است برای ساخت آن‌ها نسبت تصویر عمودی ۹:۱۶ با ابعاد ۱۹۲۰× ۱۰۸۰ پیکسل انتخاب شود. همچنین از انواع مختلف امکانات نظیر موسیقی، افکت، متن، استیکر، هشتگ و کپشن برای پربازدید شدن ریلز استفاده کنید.

مطلب مرتبط: بهترین نرم‌افزارها برای ساخت کلیپ و ریلز حرفه‌ای در اینستاگرام

ریلز اینستاگرام کجاست؟

اینستاگرام به طور مرتب در حال به‌روزرسانی است و عجیب نیست اگر جای ریلز در آپدیت‌های بعدی تغییر کند. در حال حاضر با ۴ روش زیر می‌توانید وارد بخش ریلز شوید:

  • صفحه فید اینستاگرام را (جایی که پست‌ها و استوری‌های دیگران را می‌بینید) به سمت راست بکشید. وارد صفحه‌ای می‌شوید که می‌توانید پست، استوری، ریلز و لایو بسازید. از بین گزینه‌های موجود در قسمت پایین، ریلز را انتخاب کنید.
ریلز اینستاگرام چیست؟
  • در قسمت بالای صفحه فید و در سمت چپ، جایی که تصویر پروفایل کاربری شما هست، روی دکمه آبی‌رنگ مثبت کلیک کنید. از صفحه جدیدی که باز می‌شود به قسمت دوربین Camera بروید و از پایین صفحه بعدی، Reel را بزنید.
  • در صفحه فید و در قسمت پایین روی دکمه مثبت کلیک کنید. از آنجا وارد صفحه جدیدی می‌شوید که باید Reel را انتخاب کنید.
ریلز اینستاگرام چیست؟
  • به پروفایل کاربری خود در اینستاگرام بروید و از بالای صفحه روی علامت مثبت کلیک کنید. نوار جدیدی باز می‌شود که از بین گزینه‌ها باید به ریل بروید.
ریلز اینستاگرام چیست؟

مطلب مرتبط: بهترین نرم افزارها برای ساخت کلیپ و ریلز حرفه ای در اینستاگرام

چگونه در اینستاگرام ریلز بگذاریم؟

شما می‌توانید با ریلز اینستاگرام ویدئوهای جذاب و متنوعی منتشر کنید. برای این کار، علاوه بر قابلیت‌های پیشرفته اینستاگرام، امکان استفاده از ویدئوهای ازپیش‌ساخته با نرم‌افزارهای دیگر نیز وجود دارد.

اگر قصد دارید با اینستاگرام ویدئو بسازید، باید از طریق یکی از روش‌های گفته شده وارد بخش ریلز شوید. از قسمت افکت‌ها، افکت دلخواهتان را انتخاب کنید و سپس روی دکمه ضبط بزنید.

ریلز اینستاگرام چیست؟

قبل از ضبط می‌توانید مدت‌زمان ویدئو، سرعت ضبط، بک‌گراند و… را تنظیم کنید؛ این ویژگی‌ها به شما در ساخت ویدئوهای حرفه‌ای کمک می‌کند. با کلیک بر دکمه Next به قسمت ویرایش می‌روید. در این مرحله می‌توانید المان‌های تصویری، متن، فیلتر، صدا و… به ویدئو اضافه کنید و آن را تغییر دهید.

ریلز اینستاگرام چیست؟

روی Next بزنید و به مرحله بعدی بروید. قبل از انتشار باید تنظیمات نهایی را انجام دهید؛ اگر لازم باشد افرادی را تگ کنید، لوکیشن به ویدئو اضافه کنید، کپشن بنویسید و… . بعد از همه این تنظیمات روی Share کلیک کنید تا ویدئو منتشر شود.

ریلز اینستاگرام چیست؟

مطلب مرتبط: آموزش بلاگر شدن در اینستاگرام و یوتیوب؛ کسب درآمد از بلاگری

نتیجه؛ با ریلز اینستاگرام یک‌شبه معروف شوید!

در این مقاله ابزار معروف و محبوب ریلز اینستاگرام را معرفی کردیم. اکنون شما می‌توانید به‌راحتی از طریق تلفن همراه، ریلز تولید و منتشر کنید. ریلز قابلیت‌های مهم و جذابی دارد که به شهرت و افزایش درآمد افراد و کسب‌وکارها کمک می‌کند.

آیا تابه‌حال ریلز منتشر کرده‌اید؟ نظرتان را درباره این ابزار کاربردی اینستاگرام بنویسید.

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید