کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

رپورتاژ آگهی چیست و چه کاربردی دارد؟

رپورتاژ آگهی چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر صاحب یک کسب‌وکار آنلاین و یا در قسمت مربوط به وب‌سایت یک شرکت مشغول به کار هستید، احتمالا اصطلاح « رپورتاژ آگهی » یا « رپورتاژ تبلیغاتی » به گوشتان خورده است. شاید در یک سایت خبری یا سایتی که بازدید بالایی دارد دیده باشید که شرایط انتشار رپورتاژ آگهی را گفته‌اند و شما از هزینه بالای آن تعجب کرده‌اید. اما این رپورتاژ آگهی چیست که این‌طور گران و باارزش به نظر می‌رسد؟ آیا واقعا صرف هزینه بالا برای این مورد، منطقی و سودمند است؟ در این مطلب سعی می‌کنیم به زبان ساده مفهوم رپورتاژ آگهی یا تبلیغاتی را برای شما توضیح و به این سوالات پاسخ دهیم. با افراک همراه باشید.

رپورتاژ آگهی چیست و به چه درد می‌خورد؟!

اجازه دهید توضیحمان را با یک مثال نسبتا مرتبط آغاز کنیم. فرض کنید شما در حال دیدن یک برنامه آشپزی هستید. آشپز مورد نظر برای شما مراحل مختلف یک غذا را توضیح می‌دهد و حسابی از طعم آن تعریف می‌کند! شما نیز وسوسه می‌شوید که این غذا را در خانه درست کنید و از آن لذت ببرید. اما آنچه که شاید به آن دقت نکرده باشید این است که این آشپز در حین پختن غذا از محصولات یک برند یا شرکت خاص استفاده می‌کند. شاید به صورت مستقیم به آن اشاره کند یا نکند؛ اما بهرحال در این برنامه، این برند در برابر چشمان شماست. آیا این برنامه به نظر شما تبلیغ است؟ ممکن است اینطور فکر کنید. اما بهرحال هدف شما از دیدن این برنامه، دیدن یک محتوای تبلیغاتی نیست. شما برای آموزش آشپزی این برنامه را تماشا می‌کنید.

اگر از نظر تبلیغاتی به این برنامه و شیوه تبلیغ آن نگاه کنیم، تقریبا می‌توانیم نحوه اثربخشی رپورتاژ آگهی را نیز درک کنیم. در واقع همین شیوه است که رپورتاژ آگهی را کارآمد و جذاب می‌کند! شیوه‌ای که در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.

رپورتاژ آگهی چیست / رپورتاژ تبلیغاتی چیست

رپورتاژ ، ریپورتاژ ، راپورتاژ ، …

در وب فارسی، به املاهای مختلفی از این کلمه برخورد می‌کنیم. چرا که اصل این کلمه، کلمه انگلیسی reportage است که تقریبا به معنای گزارش است. اما متداول‌ترین شکل املای این کلمه، رپورتاژ است.

خب برگردیم به شیوه اثربخشی رپورتاژ تبلیغاتی. همان‌طور که در قالب یک مثال بیان کردیم، شیوه تبلیغات در رپورتاژ آگهی ، معمولا به صورت غیر مستقیم است. به این معنا که رپورتاژ در قالب گزارش یا خبر یا محتوایی نگارش می‌شود که برای کاربر جذاب است و در عین حال به صورت غیر مستقیم نیز به تبلیغ برند یا محصول یا خدمت خاصی می‌پردازد.

برای روشن‌تر شدن موضوع یک مثال می‌زنیم. فرض کنید در نظر داریم برای یک شرکت تولیدکننده مواد غذایی ارگانیک، رپورتاژ تهیه کنیم. به این منظور مطلبی درباره محصولات ارگانیک تولید می‌کنیم و از مزایا و ویژگی‌های آنها در آن می‌گوییم. سپس در قسمتی از این مطلب، به معرفی برند موردنظرمان می‌پردازیم و آن را به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده محصولات غذایی ارگانیک معرفی می‌کنیم.

رپورتاژ آگهی اگر به صورت اصولی تهیه شود یک معامله چندطرف برد است. از طرفی محتوایی باارزش و جذاب در اختیار کاربران قرار داده‌ایم و از طرفی ذهن آنها را به برند مورد تبلیغ هدایت می‌کنیم. علاوه بر این، بک‌لینک باارزشی نیز به دست می‌آوریم که می‌تواند به اعتبار سایت ما در موتورهای جست‌وجو کمک کند.

کلام آخر

در این مطلب به پاسخ به این پرسش پرداختیم که رپورتاژ آگهی چیست و چه کاربردی دارد. رپورتاژ آگهی یا تبلیغاتی ، از بهترین استراتژی‌هایی است که در زمینه SEO و دیجیتال مارکتینگ می‌توانید انتخاب کنید. اگر تصمیم به این کار دارید، می‌توانید روی کمک ما هم حساب کنید! در این صورت یک مشاوره رایگان در این زمینه را مهمان افراک باشید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید