کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

سئو گوگل مپ ـ چگونه در نتایج اول گوگل مپ حضور داشته باشیم؟

سئو گوگل مپ ـ چگونه در نتایج اول گوگل مپ حضور داشته باشیم؟

سئو گوگل مپ در حقیقت اقداماتی است که باعث بهینه سازی سایت و جایگاه نمایش نقشه‌ی کسب و کار شما در میان نتایج محلی مربوط به Google Maps و در نهایت افزایش رتبه در گوگل مپ می شود. البته توجه داشته باشید که بهبود سئو سایت نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در حال حاضر اگر شما یک عبارت را در یک موقعیت جغرافیایی جستجو کنید، گوگل با استفاده از آدرس آی پی و اطلاعاتی که از جیمیل شما دارد، موقعیت جغرافیایی شما را تشخیص می دهد و نتایج برتر مربوط به همان منطقه را به شما نشان خواهد داد. حال برای سئو گوگل مپ کسب و کارتان با افراک همراه باشید.

راهکارهای سئو گوگل مپ

تحقیقات نشان می‌دهد حدود ۷۰ درصد افراد از میان اپلیکیشن‌های مسیریابی، گوگل‌مپ را به بقیه ترجیح می‌دهند، و جالب‌تر اینکه کاربران مدعی شدند که وقتی دنبال محل مورد نظرشان می‌گردند همان چند گزینه اول لیست گوگل‌مپ را بررسی می‌کنند. همین مسئله نشان دهنده این است که سئوی گوگل‌مپ برای موفقیت یک کسب و کار لازم و ضروری است. علاوه بر این سرچ کلمه کلیدی قدرت بیشتری نسبت به سرچ مستقیم دارد؛ این مسئله نشان می‌دهد سئوی کسب‌وکارتان برای گوگل‌مپ باید بیشتر متمرکز بر کلمات کلیدی باشد که مخاطب هدف به دنبال آن می‌گردد. در ادامه ۸ مورد از راهکارهای سئو گوگل مپ را بررسی خواهیم کرد؛

مطالب مرتبط

تولید محتوا چیست؟

۱. قرار دادن کلمات کلیدی در Google My Business

یکی از عوامل مهم و قابل توجه برای ارتقای رتبه گوگل مپ شما، قرار دادن کلمات کلیدی اصلی در Google My Business است. کاربران بر این عقیده اند که با جستجو در گوگل مپ حتما به نتیجه مورد نظر خود خواهند رسید، به همین خاطر بهبود سئو گوگل مپ از اهمیت بالایی برخوردار است.

۲. انتخاب دسته مناسب

مطمئن شوید که کتگوری اولیه شما با کلید واژه‌ی اصلی شما مرتبط باشد؛ تا در جایگاه‌های بالای نتایج جستجو قرار گیرد. یک راه مناسب برای اطمینان از دسته مناسب این است که کلیدواژه‌ی خود را به همراه نام شهر در گوگل جستجو کنید و بیشترین رتبه بندی را چک کنید. این کار باعث بهتر دیده شدن کلمات کلیدی شما می شود.

۳. افزودن عکس به Google Maps

هر چه تعداد عکس‌های با کیفیت در گوگل مپ کسب و کار شما بیشتر باشد، امتیاز بالاتری در سئو Google Maps خواهید گرفت. می‌توانید از مشتریان خود نیز درخواست کنید عکس‌هایی از خدمات یا محصولات شما گرفته و در گوگل مپ ثبت کنند. بارگذاری عکس در گوگل مپ نشان دهنده فعال بودن کسب و کار شما است.

خرید اکانت گوگل ادز

سفارش

۴. فعالیت در قسمت نظرات

یکی از مهم ترین مولفه های افزایش رتبه در گوگل مپ، نظرات آنلاین کاربران است. نظرات مشتریان تجربه کاربری بهتری به دیگر افراد ارائه می دهد و در حقیقت به نوعی شواهد و مدارکی از نوع فعالیت و کیفیت ارائه محصولات و یا خدمات کسب و کارها هستند. از طرفی نظرات کاربران سبب آشنایی شما با انتظارات مشتریانتان خواهد شد و می تواند منجر به افزایش کیفیت خدمات و بهبود فروش خدمات یا محصولات شما حتی قبل از برقراری ارتباط با شما گردد.

سئو گوگل مپ

۵. استفاده از سیگنال های اجتماعی

سیگنال های شبکه های اجتماعی در کسب رتبه بالا در گوگل مپ و همچنین نتایج ارگانیک جستجوی گوگل اهمیت بسزایی دارد. سیگنال های شبکه های اجتماعی از دید موتورهای جستجو همان میزان به اشتراک گذاشتن سایت، تعداد لایک ها و ظاهر کلی سایت شما است. این کار را می توانید با خرید یک سرویس سیگنال های اجتماعی و یا با تبلیغات با لینک شرکت خود در شبکه های اجتماعی به دست آورید. در نظر داشته باشید استفاده از سیگنال های اجتماعی منجر به افزایش ترافیک محلی سایت شده که یکی از فاکتورهای رتبه بندی است.

۶. بهبود سئو داخلی

یکی دیگر از اصلی ترین عوامل افزایش رتبه در گوگل مپ، سئو داخلی سایت است؛ توجه داشته باشید که محتوای صفحات فرود که در گوگل مپ آن را ثبت کرده اید؛ باید معتبر بوده و حداقل 1000 کلمه و دارای تصاویر با کیفیت باشد. همچنین لندینگ پیج حداقل یک لینک خارجی به یک وب سایت معتبر و لینک های داخلی متناسب با متن داشته باشد. توجه داشته باشید لینک ها باید دقیق مرتبط با کلیدواژه هایی باشد که تصمیم دارید در هنگام جستجوی آن ها در رتبه های بالای نقشه گوگل به نمایش دربیایید.

۷. لینک‌سازی محلی برای سئو گوگل مپ

اگر به دنبال کسب رتبه برتر در نتایج گوگل مپ هستید؛ پس حتما بر لینک سازی محلی تمرکز کافی داشته باشید؛ هر لینکی که به عنوان Nofollow ثبت نشده باشد، ارزش صفحه را از سایت مبدا به سایت شما منتقل می کند که خب این امر به رتبه بندی و سئوی سایت کمک می کند. با این حال لینک های محلی اهمیت بالاتری دارند چرا که منجر به افزایش احتمال هدایت ترافیک محلی به سمت سایت شما می شوند.

مطالب مرتبط

بک لینک چیست؟

۸. قرار دادن صفحه گوگل در سایت

یکی دیگر از روش‌های افزایش رتبه در گوگل‌مپ، قرار دادن نقشه گوگل در وبسایت است که بیشتر کسب‌وکارها در صفحه‌ی تماس با ما یا ارتباط با ما آن را قرار می‌دهند. این کار به گوگل می‌فهماند که کسب‌وکار شما دقیقا همان محلی قرار گرفته است؛ که در لیست گوگل‌مپ شما هم موجود است. تایید آدرس و یکپارچگی آن باعث افزایش اعتماد گوگل می‌شود و در رتبه شما نیز تاثیر به سزایی دارد.

افزایش رتبه در گوگل مپ

کلام آخر ـ سئو گوگل مپ

یک بی دقتی کوچک شما ممکن است که کسب و کارتان را از رقابت ها خارج کند؛ پس به تمامی مسائل کوچک و بزرگ توجه داشه باشید. دائما اطلاعات خود را به روز کرده و به صورت مرتب سئو گوگل مپ خود را بهینه سازی کنید؛ تلاش کنید با ارائه خدمات و محصولات خوب، نظرات و بازخوردهای مثبت کسب کنید. در آخر مطمئن شوید که صفحات فرود شما دارای محتوای سئو شده مناسبی هستند و در سراسر متن از کلمات کلیدی LSI و کلمه کلیدی اصلی استفاده شده و تصاویر دارای تگ موقعیت جغرافیایی نیز هستند. به این ترتیب می‌توانید کسب و کار خود را ثبت کنید و باعث افزایش رتبه در گوگل مپ و افزایش ترافیک سایتتان شوید. آیا شما هم کسب و کارتان را در گوگل مپ ثبت کرده اید؟ و آیا از گوگل مپ برای مسیریابی مکان های مورد نظرتان استفاده کرده اید؟ تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

سئو گوگل مپ ـ چگونه در نتایج اول گوگل مپ حضور داشته باشیم؟
سئو گوگل مپ در حقیقت اقداماتی است که باعث بهینه سازی سایت و جایگاه نمایش نقشه‌ی کسب و...
5 از 2 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید