کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

بک لینک چیست؟

بک لینک چیست؟

اگر در حال انجام سئو سایت خود هستید, بهتر است بدانید بک لینک چیست‌ ؟ بی شک لینک سازی و به خصوص بک لینک های قوی در روند سئو سایت تاثیر گذار هستند و باعث افزایش بازدید سایت شما خواهد شد. در دنیای اینترنت بسیار خوب است که با تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز و سئو آشنا باشید و کار خود را بهبود ببخشید. همچنین اگر بخواهیم نحوه عملکرد خزندگان گوگل را بهتر بشناسیم, ابتدا باید بدانیم لینک خروجی چیست؟ و چگونه بک لینک بسازیم ؟
در این مطلب با Backlink و آنچه نیاز است راجع به بک لینک ها بدانید, آشنا خواهید شد.

بک لینک چیست؟

بک لینک چیست؟

زمانی که شما در صفحات سایت خود از لینک سایت های دیگری استفاده میکنید, برای آن ها بک لینک ساخته اید. بک لینک ها بی شک بر رتبه سئو سایت شما تاثیر گذارند. بنابراین Backlink ها, لینک خروجی یک سایت هستند.
در گذشته بک لینک ها, یکی از معیار های اصلی سئو بودند و صفحه ای با تعداد بک لینک زیاد, در جستجوی گوگل نمایش بهتری داشت. اگر چه با گذشت زمان الویت بک لینک ها کاهش یافته است, اما هنوز بی تاثیر نیستند.
بک لینک ها میتوانند لینک های کلمات و تصاویر باشند.

برای مثال زمانی که یک کاربر در حال خواندن مطلب یا یک صفحه از وبسایتی باشد, با کمک لینک ها به صفحات دیگری هدایت میشوند. بنابراین یک بخش مهم در سئو سایت بک لینک ها هستند.

اهمیت بک لینک چیست؟

زمانی که کاربران از طریق سایت های دیگر وارد صفحات سایت شما شوند, گوگل متوجه اعتبار سایت شما خواهد شد. بنابراین با استفاده از بک لینک ها, خزندگان گوگل را به سمت سایت خود هدایت میکنید. اهمیت Backlink ها شامل موارد زیر است:

  •  افزایش رتبه ارگانیک سایت:
    پس از بررسی کلمات کلیدی خود در برنامه های بررسی سئو مانند الکسا متوجه خواهید شد که صفحاتی که بک لینک بیشتری دارند, رتبه بالاتری را در صفحه جستجو کسب کرده اند.
  •  ایندکس سریع:
    صفحات سایت شما پس از بارگذاری توسط ربات های گوگل, در صفحات جستجو ثبت و رتبه بندی میشوند. برای این ربات ها بسیار سخت است که صفحه شما را پیدا کنند.
    بنابراین اگر بک لینک های سایت شما بیشتر باشد, گوگل سریع تر از صفحات دیگر به صفحه شما هدایت میشود. خصوصا سایت هایی که به تازگی شروع به کار کرده اند, بک لینک آنها در سایت های قدیمی و پر بازدید میتواند به افزایش بازدید سایتشان کمک کند.
  •  ترافیک ارجاعی سایت:
    یکی از مهمترین کاربرد های بک لینک افزایش ترافیک سایت است. اغلب کاربرانی که در حال خواندن مطلبی از یک سایت هستند وارد لینک های دیگر صفحه خواهند شد که اطلاعات بیشتری کسب کنند. بنابراین این کلیک ها هدفمند هستند و باعث میشود کاربران صفحات بیشتری باز کنند. در نتیجه ترافیک ارجاعی سایت شما بیشتر خواهد شد.

فراموش نکنید؛ برای لینک سازی از انکر تکست های (متن های لینک شده) متنوع برای لینک های خود استفاده کنید. اگر هر بار کلمات لینک شده یکی و تکراری باشد, برای گوگل غیر طبیعی به نظر خواهد رسید و رتبه شما را کاهش میدهد.

چگونه بک لینک بسازیم؟

در حال حاضر شما متوجه شدید که ( بک لینک چیست ؟ ) و با اهمیت Backlink ها آشنا شدید. اما چگونه میتوانیم بک لینک بسازیم و سئو خود را قوی کنیم؟

اگر بخواهید سایت های دیگر به شما لینک دهند باید دلیل خوبی به آنها بدهید. بهترین دلیل میتواند مطالب قوی باشد. اگر محتوای شما جالب و کاربردی باشد, کاربران لینک سایت شما را در وبسایت خود خواهند گذاشت.

از دیگر مواردی که برای ساخت بک لینک میتوان به آن اشاره کرد; ارسال پست مهمان در وبلاگ های معتبر دیگر است. این کار هنوز یکی از تکنیک های ساخت بک لینک های قوی است, اما به دلیل ریسک بالا کمتر کسی به آن توجه میکند. چرا که نه تنها باید به دنبال وبلاگ های مرتبط با کار شما باشد بلکه Domain Authority انها بیش از 30 باشد. همچنین وبلاگ ها به شما اجازه درج لینک بر روی انکر تکست مرتبط را بدهند.

روش های دیگری نیز برای ساخت بک لینک وجود دارد. مانند:

  • خرید لینک های پولی
  • استفاده از رپرتاژ آگهی
  • درج بک لینک در دایرکتور های محلی و تخصصی
  • بک لینک سازی با اصلاح لینک های شکسته
  • استفاده از اینفوگرافیک

اشتباهات رایج در ساخت بک لینک

  •  قرار گرفتن لینک شما در صفحات نامرتبط:
    اگر لینک شما در صفحات نامرتبط قرار گیرد, موتور های جستجوی گوگل متوجه میشوند. بنابراین بک لینک شما در صفحاتی که مرتبط باشد, باعث افزایش رتبه سایت و بازدید بیشتر خواهد شد. گوگل را دست کم نگیرید!!
  •  اعتبار سایت:
    بک لینک از سایت هایی که به تازگی شروع به کار کرده اند, ارزش سایت شما را کاهش میدهد. اما اگر در سایت های قدیمی و پر بازدید Backlink دریافت کنید بسیار به اعتبار سایت خود کمک کرده اید.
    چراکه دامنه های قدیمی توسط گوگل ایندکس و شناسایی شده اند. بنابراین گوگل زودتر شما را پیدا میکند.
    نکته: میتوانید ارزش بک لینک هر سایت را در ابزار هایی که در ادامه معرفی میکنیم, بررسی کنید.
  •  ایراد های فنی و سرعت سایت:
    قبل از شروع ساخت بک لینک بهتر است ایرادات وبسایت خود را اصلاح کنید. اگر کاربر برای باز کردن صفحات سایت شما دچار مشکل شود, سایت را ترک میکند.
  • انکر تکست یا محل قرار گیری لینک:
    حواستان باشد که به کلمات و عبارات تکراری یک لینک ندهید. همچنین کلماتی که به آنها لینک میدهید, باید مرتبط با مطلب و صفحه مورد نظر باشد.

انواع بک لینک سئو چیست؟

همانطور که گفته شد, بک لینک ها یکی از پارامتر های افزایش رتبه در گوگل هستند. بک لینک ها به دو دسته تقسیم میشوند.

  •  Dofollow backlinks: زمانی که در مورد لینک سازی در سایت صحبت میشود, منظور همان بک لینک های dofollow هستند. به این معنی که از دید گوگل ارزشمند هستند و باعث افزایش رتبه سایت میشود.
  •  no follow backlinks: لینک هایی که باعث میشوند لینک سازی شما طبیعی به نظر برسد و مکمل بک لینک های Dofollow هستند. بک لینک های no follow, لینک هایی هستند که در شبکه های مجازی و قسمت نظرات به سایت شما داده شده اند. به طور مستقیم باعث افزایش رتبه سایت شما نمیشوند.

ابزار بررسی بک لینک چیست؟

بک لینک چیست؟

 1. SEMRUSH

این برنامه رایگان نیست. اما با ویژگی های منحصر به فرد میتواند به شما کمک کند. اما خبر خوب این است که اگر در این ابزار نام نویسی کنید, میتوانید به مدت 14 روز به صورت رایگان از آن استفاده کنید.

SEMRUSH به صورت روزانه به روز رسانی میشود. پس از 14 روز اگر این برنامه برای شما مناسب بود میتوانید با پرداخت هزینه ای از آن استفاده کنید.

با استفاده از SEMRUSH میتوانید بک لینک های وبسایت خود را با رقبای خود مقایسه کنید.
اگر مایل به پرداخت هزینه ایی نبودید میتوانید کار خود را در 14 روز امتحان کنید و پس از آن, فعالیت اکانت را متوقف کنید.

2.  LinkMiner

با استفاده از ابزار LinkMiner میتوانید بک لینک سایت خود را بررسی کنید. ویژگی های مثبت این ابزار:

  •  میتوانید روزانه 50 لینک را به صورت رایگان بررسی کنید.
  • در قسمت داشبورد برنامه, پیش نمایش سایت جا داده شده است.
  • بررسی میزان قدرت لینک.
  •  مارک کردن بک لینک ها به عنوان علاقه مندی ها.

ویژگی های منحصر به فرد و ترکیبی این برنامه نه تنها به بررسی بک لینک ها به شما کمک خواهند کرد, بلکه بعد از مدتی به خوبی به نیاز های خود در سئو, نظیر بک لینک چیست؟ و چگونه بک لینک بسازیم؟ پاسخ میدهید.

3. AHrefs Free Backlink checker

یکی از به روز ترین ابزار های بررسی بک لینک ها, AHrefs میباشد. در این برنامه ابزار های پولی وجود دارند ولی برای بررسی بک لینک ها و استفاده از پلن های آن میتوانید رایگان فعالیت کنید.
پس از نام نویسی به سرعت انکر تکست ها و بک لینک های سایت شما مورد بررسی قرار میگیرند.
این برنامه جزئیات بیشتری نسبت به دیگر ابزار های معرفی شده در این لیست, ارائه میکند.

خرید اکانت Ahrefs

سفارش

مواردی که میتوانید در AHrefs مشاهده کنید:

  •  توضیحات انکر تکست های شما
  •  بک لینک های Dofollow و nofollow
  • رتبه دامنه شما
  •  شناسایی بک لینک های گمشده و کم اثر

4. Moz Link Explorer

یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین ابزار های بررسی Backlink ها, MOZ است. اگر بخواهید بک لینک های خود را با یک یا چند دامنه دیگر مقایسه کنید, این ابزار به کمک شما خواهد آمد.

خرید اکانت Moz

سفارش

شما میتوانید به صورت رایگان از این برنامه استفاده کنید. همچنین با پرداخت هزینه ایی, از ویژگی های بیشتر برای بررسی بک لینک های خود استفاده کنید.

نتیجه

همراهان عزیز, شما  در این مطلب خواندید که بک لینک چیست؟, همچنین با نحوه ساخت لینک های خروجی و ابزار های بررسی Backlink آشنا شدید. ممکن است که با گذشت زمان بک لینک ها دیگر تاثیری بر بازدید سایت نداشته باشند اما شما با کمک تبلیغ در گوگل و دیگر تبلیغات آنلاین میتوانید رتبه سایت خود را افزایش دهید. اما فراموش نکنید که بک لینک های قوی میتوانند مکمل خوبی برای افزایش رتبه سایت شما باشند. در صورت ایجاد هرگونه سوال در ارتباط با بک لینک سازی و یا رتبه سایت در قسمت نظرات این پست با شما همراه خواهیم بود. برای پاسخ به سوالاتتان با افراک در تماس باشید. 021.284262

بک لینک چیست؟
اگر در حال انجام سئو سایت خود هستید, بهتر است بدانید بک لینک چیست‌ ؟ بی شک لینک سازی...
5 از 2 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید