کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

جدیدترین قوانین یوتیوب برای مانیتایز شدن ۲۰۲۴!

جدیدترین قوانین یوتیوب برای مانیتایز شدن ۲۰۲۴!

پیش از این شرایط لازم برای رسیدن به کسب درآمد یوتیوب، ۴۰۰۰ ساعت واچ تایم و ۱۰۰۰ سابسکرایبر در مدت زمان ۱۲ ماه بود؛ اما اخیرا یوتیوب شرایط جدیدی را تعیین کرده است!
یوتیوب اخیراً شرط‌های جدیدی را برای پیوستن به (Youtube Partner Program) YPP اعلام کرده است که البته مسیر را برای شما آسان‌تر کرده است. در این مقاله به بررسی این شرط‌های جدید YPP و همچنین شرایط مانیتایز یوتیوب می‌پردازیم و به شما کمک می‌کنیم تا هرچه زودتر کانال خود را به درآمد برسانید. در ادامه جدیدترین قوانین یوتیوب برای مانیتایز شدن سال ۲۰۲۴ را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد. با افراک همراه باشید.

مانیتایز یوتیوب چیست؟

همه کسانی که به قصد کسب درآمد از یوتیوب در این پلتفرم فعالیت را آغاز می کنند، برای رسیدن به درآمد باید کانال یوتیوب آنها مانیتایز شده باشد. به اصطلاح کانالشان به شرایط درآمدازیی و برداشت پول برسد. یوتیوب یک سری قوانین و شرایط برای مانیتایز شدن در نظر گرفته است تا فقط افراد لایق به آن برسند. اما شرایط و قوانین یوتیوب برای درآمدزایی (مانیتایز شدن) چیست؟

شرایط و قوانین کلی مانیتایز کانال یوتیوب

مانیتایز یوتیوب، یک سری شرایط و قوانین کلی دارد که عبارت اند از:

  • کسب تعداد سابسکرایبرهای مشخص شده
    برای فعال شدن مانیتایز یوتیوب، تعداد سابسکرایبرهای شما باید از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ سابسکرایبر باشد. با ۵۰۰ سابسکرایبر بخش تعامل با سابسکرایبرهای شما، و با ۱۰۰۰ سابسکرایبر، بخش درآمد از تبلیغات یوتیوب شما فعال می شود.
  • کسب واچ تایم مشخص شده:
    برای مانیتایز شدن، باید میزان واچ تایم یا زمان تماشای ویدیوتان به یک عدد مشخصی برسد. برای مثال میزان واچ تایم برای تعامل به ۳۰۰۰ ساعت تماشا در ۱۲ ماه و یا برای درآمدزایی از تبلیغات یوتیوب، به ۴۰۰۰ ساعت زمان تماشا در ۱۲ ماه گذشته برسد.
  • اخطار کپی رایت:
    یکی از شرایط مانیتایزیشن، نداشتن اخطار Copyright Strike در کانال یوتیوب است. پیروی کردن از قوانین YouTube Partner Program در مانیتایز شدن کانال تاثیر بسزایی دارد. یکی از قوانین YPP موضوع مهم کپی‌رایت است. کانال شما نباید Copyright Strike یا Community Strike گرفته باشد. اگر کانالی اخطار گرفته باشد، برای مانیتایز شدن باید اخطار را کاملا برطرف کند و یا تا زمان رفع اخطار صبر و سپس اقدام به مانیتایزشن کند. معمولا سه ماه بعد، اخطار برطرف می‌شود. به نکات زیر توجه داشته باشید:
  1. حذف دستی ویدیو‌های استرایک گرفته مشکلی را حل نمی‌کند.
  2. اخطارهای اکسپایرشده و وارنینگ‌ها در مانیتایزشدن کانال شما خللی ایجاد نمی‌کنند.
  3. توجه داشته باشید که اگر شما با یک ادسنس به چند کانال یوتیوبی متصل باشید و یکی از کانال‌ها به دلیل سه اخطار استرایک مسدود شود، کانال شما هم بن خواهد شد.
  • فعال سازی تایید دو مرحله ای:
    فعال کردن تأیید دو مرحله‌ای از دیگر شروط مانیتایز شدن است. این شرط به افزایش امنیت کانال یوتیوب شما بسیار کمک می کند. تایید دو مرحله ای به این معنی که شما باید 2Step Verification جیمیلی که روی کانال یوتیوب خود تعریف کرده‌اید را، فعال کنید. برای این کار به قسمت Monetization در یوتیوب استودیو بروید و گزینه Turn on now را بزنید و فرآیند فعال کردن تأیید دو مرحله‌ای را ادامه دهید. این شرط به افزایش امنیت کانال یوتیوبی شما بسیار کمک می کند.

مطلب مرتبط: آموزش کار با یوتیوب استودیو

  • در حال حاضر شماره تلفن ایران مشکلی ایجاد نمی کند؛ اما اگر هنور کانال شما به شرایط اولیه مانیتایز نرسیده است؛ می توانید این تایید دو مرحله ای را فعال نکنید.

حال که شرایط کلی یوتیوب برای مانیتایز شدن را درک کردید، در ادامه مفصلا به مانیتایز شدن با روش های مختلف میپردازیم.

از کتابچه های الکترونیکی بخوانید

راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب

مانیتایز کانال یوتیوب با تعامل با سابسکرایبرها

از ۱۳ ژوئن ۲۰۲۳ شرایط جدیدی برای پیوستن به YouTube Partner Program)YPP) اعلام شد که فرصت‌های زیادی را برای درآمدزایی از یوتیوب در اختیار صاحبان کانال و تولیدکنندگان محتوا قرار می‌دهد. یوتیوب با ارزیابی مجدد و کاهش محدوده بازدیدها و سابسکرایبرها، قصد دارد به تولیدکنندگان محتوا کمک کند تا زودتر از کانال‌هایشان درآمدزایی کنند. این حرکت استراتژیک، انگیزه‌های مالی ایجاد کرده و به سازندگان انگیزه می‌دهد تا محتوای جذاب و باکیفیت بالا تولید کنند.

این شروط جدید را در ادامه بررسی می‌کنیم:

۱. ۵۰۰ سابسکرایبر

۲. آپلود ۳ محتوای معتبر ظرف ۹۰ روز

استمرار و ثبات در فعالیت، اصلی‌ترین شرط موفقیت شماست و استمرار بر هر ابزار گران‌قیمتی برتری دارد. الزامات جدید YouTube هم بر اهمیت آپلودهای منظم تاکید دارد و کانالی را شایسته درآمد می‌داند که برای مخاطبانش احترام و نظم قائل است. البته استمرار به معنای آپلود روزانه محتوا نیست و علت محدوده ۹۰ روزه هم همین است؛ نظم و ثبات فعالیت است که اهمیت دارد.

۳. ۳۰۰۰ ساعت تماشا در ۱۲ ماه یا ۳ میلیون بازدید از شورت ویدیو ظرف ۹۰ روز

شورت ویدیوهای یوتیوب، دنیای دیجیتال را از زمان ظهور خود طوفانی کرده است. برای پیوستن به YouTube Partner Program)YPP) درآمد از راه ویدیوهای کوتاه، سازندگان باید سه میلیون بازدید عمومی معتبر را در عرض ۹۰ روز کسب کنند.

ویدیوهای شورت پتانسیل بالایی برای فراگیری و جذب بازدید دارند و عدد ۳ میلیون شما را نترساند!

کانال‌ شما با ۵۰۰ سابسکرایبر هنوز نمی‌تواند از تبلیغات موجود در محتوایشان درآمد کسب کند، اما وقتی کانال در YPP پذیرفته می‌شود، شما می‌توانید از طریق سابسکرایبرهایتان درآمد داشته باشید:

  • عضویت در کانال: دریافت هزینه ماهانه برای ارائه محتوای بیشتر وپریمیوم
  • Super Chat  وSuper Stickers : امکان برجسته کردن پیام‌ها و دریافت تصاویر و اسکتیرهای متحرک در چت
  • Super Thanks: کسب درآمد از طریق افرادی که به محتوای شما علاقه زیادی دارند و به‌دنبال حمایتتان هستند.
  • فروش محصولات: امکان تبلیغ محصولات تجاری رسمی از طریق قسمت خرید YouTube

مانیتایز کانال یوتیوب با شورت ویدیو

شرایط مانیتایز یوتیوب با شورت ویدیو، ۱۰۰۰ سابسکرایبر و ۴۰۰۰ ساعت واچ تایم در مدت زمان ۱۲ ماه است، و یا ۱۰ میلیون بازدید ظرف مدت ۹۰ روز به دست آورید. نحوه مانیتایز یوتیوب با شورت ویدیو:

  • در ابتدا شما باید در Partner Program یوتیوب ثبت نام کرده باشید.
  • باید در کانال یوتیوبی‌تان در ۱۸۰ روز گذشته حداقل یکبار شورت ویدیو منتشر کرده باشید.
  • ویدیوهای کانال باید تمامی قوانین یوتیوب اعم از کپی رایت یوتیوب و خط مشی‌های یوتیوب را رعایت کرده باشند.
  • در کانال نباید هیچ ویدیویی با واترمارک و لوگوی دیگر شبکه‌های اجتماعی و یا ویدیو از کانال شخص دیگری را آپلود کرده باشد.

مانیتایز کانال یوتیوب با نمایش تبلیغ

بیشترین درآمد از یوتیوب، از بخش تبلیغات است. برای فعال شدن کسب درآمد از تبلیغات و امکانات یوتیوب پریمیوم، شما باید به شرایط زیر دست پیدا کنید:

  1. ۱۰۰۰ سابسکرایبر و ۴۰۰۰ ساعت زمان تماشا در ۱۲ ماه گذشته
  2. ۱۰۰۰ سابسکرایبر با ۱۰ میلیون بازدید عمومی معتبر ویدیوهای شورت در ۹۰ روز گذشته

کسب سابسکرایبر و بازدید بیشتر کانال

تبلیغات در یوتیوب

تنظیمات یوتیوب برای کسب درآمد

برای فعال کردن کسب درآمد از یوتیوب، باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد اکانت یوتیوب خود شوید و روی نماد حساب خود در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.
  2. گزینه YouTube Studio را انتخاب کنید.
  3. از منوی سمت چپ، سایر ویژگی ها، کسب درآمد(monetization) را انتخاب کنید.
  4. برای انتخاب کشور، کشوری غیر از ایران را انتخاب کنید.
  5. قوانین یوتیوب پارتنر را بخوانید و با آن موافقت کنید.
  6. برای کسب درآمد باید در این قمست یوتیوب را به گوگل ادسنس خود متصل کنید.

جالب است بدانید: چطوری بدون ساخت ویدیو از یوتیوب درآمد داشته باشیم؟

کلام آخر – شرایط یوتیوب برای مانیتایز شدن

همان طور که گفته شد یوتیوب علاوه بر شرایط قبل، قوانین جدیدی را هم اعمال کرده است؛ این قوانین برای افزایش امنیت کانال و محتوای کانال شماست. رعایت کپی رایت یوتیوب بسیار پر اهمیت است؛ در واقع در یوتیوب هیچ کانالی حق انتشار محتوایی که متعلق به خودش نیست را ندارد. این شرط جدید یوتیوب، نشان می‌دهد که تا چه اندازه این موضوع مهم است. شرط فعال سازی دو مرحله ای هم برای بالا بردن امنیت کانال شما در مقابل سودجویان است. یکی از بهترین کارهایی که شما می توانید انجام دهید این است که تمالمی سوالات خود را از شرکت های mcn بپرسید و از تجربیات آن ها استفاده کنید تا هرچه سریعتر کانال یوتیوبی شما به درامد برسد. آژانس تبلیغات آنلاین افراک به صورت رایگان پاسخگوی تمامی سوالات شما در زمینه کسب درامد از یوتیوب است. آیا شرایط جدید روی کانال شما اعمال شده است؟ تجربه شما به چه صورت بوده است؟ با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

شرایط یوتیوب برای مانیتایز شدن عبارتند از:

  1. ۴۰۰۰ ساعت واچ تایم
  2. ۱۰۰۰ سابسکرایبر در ۱۲ ماه
  3. عدم دریافت اخطار Copyright Strike یا Community Strike
  4. فعال کردن تیک تأیید دو مرحله ای
  5. ۱۰ میلیون بازدید طی مدت ۹۰ روز از شورت ویدیو

اگر به دنبال نقد کردن درآمد از یوتیوب هستید؛ می‌ توانید برای اطلاع از شرایط جدید یوتیوب سؤالات خود را از شرکت‌های mcn یا آژانس افراک بپرسید.

جدیدترین قوانین یوتیوب برای مانیتایز شدن ۲۰۲۴!
جدیدترین قوانین یوتیوب برای مانیتایز شدن!
5 از 11 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. سلام من بازدید خوبی میگیرم از فیلم سینمایی ولی قابلیت مانتایز شدن داره وچند روز وقتی میخوام بزارم رو حق نشر یه علامت میات دایره قرمز با یه خط وسطش و ویدیو منو دیگه به کسی نشون نمیده مشکلش چیه

    آیا مفید بود؟
  2. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما!

    خواستم بدونم که اگر مثلاً من در مدت زمان دو ماه به شرایط مانیتایز برسم از همون موقع میتونم کسب درآمد کنم یا باید یکسال بگذرد؟؟؟

    سپاس

    آیا مفید بود؟
    • سلام و احترام
      شما هر زمان به شرایط لازم برسید، می‌توانید کسب درآمد کنید. موفق باشید.

      آیا مفید بود؟
  3. سلام
    ایده ساخت ویدیو های فکت و دانستنیها با صدای خود من مانیتایز میشه؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام و احترام
      احتمال مانیتایزشدن هست ولی با توجه به قوانین سخت گیرانه یوتیوب، توصیه میکنم در یک الی دو ویدیو، خودتان در ویدیو حضور داشته باشید. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  4. سلام
    من حدود یازده سال گذشته یک ویدیو با آدرس جیمیلم آپلود کردم و الان نزدیک هفت ماه هست که روی اون جیمیل کانال زدم و شروع به فعالیت زدم. تاریخ شروع کانال رو برای من یازده سال گذشته ثبت کرده
    آیا امکان داره بخاطر این سالها کانال وقتی به شرایط مانیتایز برسه از طرف یوتیوب قبول نشه؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب
      نگران این مورد نباشید، از هر زمان شما به شرایط مانتیایز برسید، درآمدزایی کانال شما فعال می‌شود. با آرزوی بهترین‌ها برای شما

      آیا مفید بود؟
    • سلام خسته نباشید
      من ۷ روز چنل زدن و شروع کردم به ساخت کلیپ فعلا با شورت ویدیو شروع کردم و تونستم ۱۰۰ساعت و ۱۸ کا ویو به دست بیارم و ۲۰ تا ساب خاستم بدون برای مانیتایمز شدن حتما ۳۰۰۰هزار ساعت واچ تایم باید از ویدیو طولانی کسب کنم با فرقی نداره با شورت ویدیو هم قبوله؟ و اینکه فقط و فقط ۱۰۰۰تا سابسکرایب و ۳۰۰۰ هزار ساعت واچ تایم کسب کنم میتونم به دارمد زایی برسم؟؟

      آیا مفید بود؟
      • سلام و عرض ادب
        واچ تایم به معنی ساعات تماشای کاربر از ویدیوهای بلند است. برای کسب درآمد از ویدیوهای کوتاه یوتیوب، کافی است از آخرین ویدیوی کوتاه شما کمتر از ۱۸۰ روز گذشته باشد، و ۱۰ میلیون بازدید ظرف مدت ۹۰ روز به دست آورده باشید. موفق باشید.

        آیا مفید بود؟
  5. سلام وقت بخیر، ببخشید من یک چنل گیمینگ دارم ک در مورد گیم پلی های بازی کالاف دیوتی موبایل هست، ولی خوب چون سی پی ام کانال گیمینگ کمه(منظورم همون چنل تایپش)من میتونم کانال چنل تایپ یوتیوبمو روی سرگرمی بزارم؟ چون درامد بیشتری داره و خب گیم پلی هم ی نوع سرگرمی محسوب میشه، بنظرتون یوتیوب قبول میکنه؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب
      موردی ندارد و می‌توانید این کار را انجام دهید. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  6. سلام
    من اخطار حق نشر گرفتم ولی داخل یوتوب استدیو نوشته بی تاثیر
    این مانیتایز منو خراب میکنه؟

    ودیو های عجیب ترین میزارم با صدا خودم

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب
      برای مانیتایز شدن مشکلی به وجود نمی‌آید ولی ممکن است صاحب اثر درآمد کسب شده از این ویدیوی شما را درخواست کند. موفق و پیروز باشید

      آیا مفید بود؟
  7. سلام، ما اگر لوکیشن یوتیوب خود را روی هر کشوری قرار بدهیم، پول همان کشور را دریافت خواهیم کرد؟، یعنی برای مثال من لوکیشن یوتیوب را بگذارم روی انگلیس، یوتیوب به من پوند انگلیس میدهد؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب
      خیر، لوکیشن هر کشوری باشد، پول دریافتی شما به دلار است. با آرزوی موفیت برای شما

      آیا مفید بود؟
      • سلام
        کپی رایت گرفتم چند ماه پیش و ویدیو رو حذف کردم واسه مانیتایزی به مشکل میخورم؟ قابل رفع شدنه؟

        آیا مفید بود؟
        • سلام و احترام، خیر برای مانیتایز شدن مشکلی نخواهید داشت. موفق باشید

          آیا مفید بود؟
  8. سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم ک ایا کانالایی که محتوای ادیتی دارن ولی بدون صدا هستن مانیتایز میشن یا خیر؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب
      به دلیل حساسیت های اخیر یوتیوب، احتمال مانیتایز شدن کانال های جدید با این سبک محتوا کم است. با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  9. سلام، ببخشید قبل از اینکه ب 1000سابسکرایب و اینا برسیم و در کل قبل از مانیتایز شدن میشه رو ویدیو های خودمون تبلیغ بذاریم؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب، بله از هر زمان می توانید تبلیغات انجام دهید. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
    • سلام، ببخشید من اگر با سرور امریکا یک جیمیل بسازم و با ان ی یوتیوب بروم و لوکیشن کانال را روی امریکا قرار دهم، سپس اگر بعد چند روز یا هفته بخواهم سرور وی پی ان خود را عوض کنم و برای مثال روی المان بزارم مشکلی برای مانیتایز شدن ایجاد نمی کند؟

      آیا مفید بود؟
      • سلام و عرض ادب
        لوکیشن کانال یوتیوب‌تان را هر لحظه می‌توانید تغییر دهید ولی بهتر است ip شما و لوکیشن کانال یوتیوب‌‌تان مانند هم باشد. با آرزوی موفقیت برای شما

        آیا مفید بود؟
  10. سلام و خدا قوت

    برای شروع، دقیقا باید از کدوم مرحله IP رو تغییر بدیم ؟ (چون فکر کنم کانال متصل به یه اکانت جیمیل هست )
    در واقع از همون ساخت جیمیل مرتبط با کانال باید IP رو تغییر بدیم ؟ یا باید علاوه بر اون از شماره موقت های خارجی استفاده کنیم؟

    الان اگر جیمیل ما لوکیشنش ایران باشه مشکلی نیس ؟

    یکم این مساله ی ورود برام گنگ هست، ممنون میشم راهنمایی کنید

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب
      پیشنهاد میشود که با یک ایمیل جدید، کانال یوتیوب بسازید.
      و از همان ابتدا از ip ثابت استفاده کنید و لوکیشن را تغییر ندهید. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
      • من متوجه نشدم یعنی الان من با یک جی‌میل که دارم و با آن یوتیوپ م را راه اندازی کردم و داخل ایران هم هستم الان به مشکل میخورم و اگر به شرایط مانیتایز برسم .مانیتایز نمیشم ؟

        آیا مفید بود؟
        • سلام و احترام
          خیر درحال حاضر مشکلی بابت ساخت کانال با جیمیل لاگین شده از ایران وجود ندارد. ولی برای مانیتایز شدن، باید لوکیشن کانال یوتیوب را تغییر دهید. با آرزوی موفیت برای شما

          آیا مفید بود؟
  11. سلام ببخشید من یک سوالی داشتم، من حدودا روی هر پستم 2کا ویو دارم و تقریبا هر ویدیو نفری 5نفر منو ساب میکنن از داخل استودیو میبینم، ولی چرا این سابکرایب ها ثبت نمیشن میخاستم علتشو بدونم

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب، در کانال های فارسی به دلیل اینکه افرادی که ویدیو شما را تماشا می کنند از برنامه های رفع محدودیت رایگان استفاده میکنند، و این نوع ip ها شناخته شده است، جزو سابسکرایبرها ثبت نمی شود. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  12. سلام ببخشید ایا ویو فیک مشکلی برای مانیتایز شدن ایجاد میکند؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب. ویو فیک کمکی به مانیتایز شدن کانالتان نمی کند. ویو فیک در یوتیوب، کاملا قابل تشخیص است و ممکن است در آپدیت های دیگه یوتیوب، قانونی برای ویو فیک لحاظ شود و کانال شما دچار مشکل شود. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
      • سلام خسته نباشید
        من کانال شورت ویدیو دارم تو یک ماه ب ۶۰ ساب و ۱۸هزار بازدید رسیدم
        اگه تا ۹۰ روز نتونم به سه میلیون بازدید و ۵۰۰ ساب برسم چی میشه؟

        بعد سه ماه تعداد ساب و بازدید هام حذف میشن و از اول باید شروع کنم ؟

        آیا مفید بود؟
        • سلام و احترام
          شرط یوتیوب برای مانیتایز کانال با شورت ویدیو رسیدن به شرایط در طی 90 روز است. اگر در بازه 90 روزه به هدف نرسیدید، الگوریتم های یوتیوب از روز بعد تا 90 روز بعد شروع به بررسی کانال شما خواهند کرد. به عنوان مثال اگر در 1 فروردین کانال خود را ساختید و تا 1 تیر شرایط لازم را کسب نکردید، یوتیوب از 2 فروردین تا 2 تیر کانال شما را چک خواهد کرد. در صورتی که باز هم به شرایط نرسیدید نحوه محاسبه مدت زمان مانیتایز به همین شیوه ادامه پیدا می کند.

          آیا مفید بود؟
      • سلام
        منظور از ۳۰۰۰ ساعت واچ تایم ، دیده شدن ویدیوهای شورته یا لانگ ؟

        آیا مفید بود؟
        • سلام و عرض ادب
          واچ تایم به معنی کل زمان دیده شدن ویدیوهای لانگ است.
          برای شورت ویدئو باید کانال ۱۰ میلیون بازدید داشته باشد. با آرزوی موفقیت برای شما

          آیا مفید بود؟
  13. سلام. چنل بنده به شرایط نرسیده اما میخوام بدونم که محتوای چنل مورد قبول افراک هست یا نه. چیکار باید بکنم؟ کدوم قسمت درخواست بدم

    آیا مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      در پنل افراک ثبت نام کنید و وارد شوید، قسمت خدمات یوتیوب، افزودن کانال یوتیوب، کانال خود را وارد کنید تا کارشناسان بررسی کنند. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  14. سلام و عرض ادب
    من حدود 2 سال پیش یه کانال زدم و 70تا سابسکرایب و 1200 ساعت واچ تایم گرفتم
    الان میخوام دوباره فعالیتم رو ادامه بدم آیا روی همین اکانت میتونم ادامه بدم؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز، اگر اخطار کپی رایت نگرفته باشید، موردی ندارد. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب
      یه سوال داشتم هر جا پرسیدم جوبمو نگرفتم ،ممنون می شم پاسخ بدین
      آیا کانال های کوییز مانتیتایز می شن یا نه؟

      آیا مفید بود؟
      • سلام و عرض ادب، به دلیل اینکه ممکن است مانتیایز نشود، مجموعه افراک با کانال های کوییز همکاری نمی کند. موفق باشید

        آیا مفید بود؟
    • ببخشید من توی یک سایت خوندم نوشته بود یک دلیلی برای مانیتایز نشدن این هست ک شما سابسکرایب های خودتون رو خودتون جمع نکرده باشید و از طریق تبلیغات بدست اورده باشید ایا این صحت دارد؟

      آیا مفید بود؟
      • با سلام و احترام
        تعداد سابسکرایبرهایی که از طریق تبلیغات به دست می آورید مشکلی برای مانیتایز ایجاد نمیکند. موفق باشید

        آیا مفید بود؟
  15. سلام ممنون از زحماتتون
    من زبان ترکی استانبولی فول بلدم میخوام محتوای یه کانال فارسی رو به ترکی ترجمه و با صدای خودم به ترکی استانبولی راوی باشم
    آیا صاحب کانال فارسی میتونه منو ریپورت کنه؟ و این کپی رایت محسوب میشه؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز، بله امکانش هست و کپی رایت محسوب می شود. پیشنهاد می کنم از صاحب اثر اجازه بگیرید. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  16. سلام من چنلم کپی رایت استرایک دریافت کرده و کلا ازش ناامید شدم میخام یه چنل دیگ بزنم اگ چنل دیگ رو با همین آدرس ایمیل بزنم این کپی رایت قبلیه رو چنلم تاثیر منفی ندارد ؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز، اگر کانال قبلی شما ۳ استرایک دریافت کند و حذف شود، کانال جدید هم حذف میشود. پس بهتر است کانال جدید را با ایمیل جدید بسازید. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
    • سلام ببخشید من میخواهم به عنوان آرایشگر به روستاهای دور افتاده برم ب افراد ناتوان اینا اصلاح کنم فیلم مستند درست کنم بذارم یوتویپ آیا جواب میدهد؟

      آیا مفید بود؟
      • سلام دوست عزیز، باتوجه به اینکه موضوع خاصی است، بله اگر محتوای جذابی تولید کنید، احتمال زیاد نتیجه دلخواه را خواهید گرفت. موفق باشید.

        آیا مفید بود؟
  17. سلام من یه کانال درمورد غذا asmr وآشپزی دارم که به شرایط مانتایز با شورت ویدئو رسیده اما محتوا کانال از پیج های مختلف اینستا هست و کپی رایت ندارن هیچکدوم میتونم با این اوصاف از طریق افراک درآمدم رو نقد کنم؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز، احتمال گرفتن کپی رایت در آینده هست. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  18. سلام rpm کانالهای سبک زندگی روستایی چقده امسال آیا rpm تغیر هم میکنه؟ لطفا جواب بدین چون کانال دارم ممنون از شما

    آیا مفید بود؟
    • درود بر شما، rpm مشخصی ندارد، با میزان دقیقه تماشای ویدیوی شما توسط کاربر ارتباط دارد. با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
    • سلام بر شما
      اگر در ۱۲ ماه شرایط اصلی را کسب نکنید؛ از ابتدای فعالیت در کانال به ازای ماه های گذشته از ۱۲ ماه کم می شود تا زمانی که باقی شرایط را کسب کنید.
      پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  19. سلام کانالی که یه دونه Active Community Guidelines strikes مربوط به سال 2021 داشته باشه مانیتایز میشه ؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      برای مانیتایز کانال و اتصال گوگل ادسنس به آن باید حتما اخطارها برطرف شوند.
      برای اطلاع از نحوه برطرف کردن اخطار کپی رایت یوتیوب پیشنهاد می‌کنیم مطلب مربوطه را مطالعه نمایید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
      • سلام وقتتون بخیر ممنون میشم به این سوالم جواب بدین میخواستم بپرسم اگر مثل این کانالfoot4k فعالیت کنیم مانیتایز میشیم ؟؟ کانالی که روی بازی های فوتبال فقط ادیت انجام میده

        آیا مفید بود؟
        • سلام دوست عزیز
          به طور کلی استفاده از محتواهای آماده که دارای حق کپی رایت هستند باعث دریافت اخطار برروی کانال می شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر تمایل به استفاده از ویدیوهای آماده دارید حتما از موارد رایگان و بدون کپی رایت استفاده کنید.
          برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوانین کپی رایت، مطلب زیر را مطالعه فرمایید.
          قوانین کپی رایت یوتیوب: چطور اخطار کپی رایت را برطرف کنیم؟

          آیا مفید بود؟
  20. سلام
    وقتتون بخیر
    آیا کانال خوانش کتاب قابلیت مانیتایز رو داره؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله اگر از محتوای دیگران استفاده نکنید، خواندن از روی کتاب موردی ندارد.

      آیا مفید بود؟
    • سلام وقتتون بخیر، ببخشید من میخام یک چنل گیمینگ بزنم یا گیم پلی کالاف دیوتی موبایل،ولی چون cpm کانال گیمینگ کمه میتونم چنل تایپ خودمو بزارم روی سرگرمی؟چون گیمم ی نوع سرگرمی حساب میشه، اگر بزارم یوتیوب قبول میکنه؟

      آیا مفید بود؟
  21. با سلام
    من 230 سابکرایب دارم و امروز چند تا از ویدیوهام رو حذف کردم (کپی رایت نداشتن ) و شصت هفتاد نفر از سابسکرایب ها از این ویدیوها اومده بودن سوالم اینه آیا به خاطر این کار در آینده مانیتایز نخواهم شد؟
    ممنون میشم پاسخم رو بدید

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      خیر مشکلی از این بابت وجود ندارد. پیشنهاد می کنیم یک موضوع برای کانال خود انتخاب کنید و شروع به تولید محتوای برای آن کنید. در این صورت زودتر به شرایط کسب درآمد از یوتیوب خواهید رسید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  22. سلام وقت بخیر
    ممنون میشم اگه به این سوال من جواب بدید چون من شب و روز دارم روی کانالم کار می کنم و میخوام مانیتایز هم بشه
    درحوزه مطالب جالب مختلف فعالی می کنم
    سوال اولم اینه : نیچ کار نمیکنم و مطالب دانستنی و جالب از تاریخ تا فضا و … رو با صدای خودم توضیح میدم مثل کانال تاپ تن ، آیا این مشکلی در مانیتاز شدن ایجاد میکنه؟
    سوالم دومم : برای کلیپ هام از عکس های گوگل هم استفاده می کنم و روشون صحبت میکنم و به صورت fairuse هم از محتوای کانال های خارجی هم استفاده می کنم آیا این هم مشکلی داره یا خیر
    و در اخر اگه تصویرم نباشه مانیتایز میشم یا نه

    ببخشبد سوال ها زیاد شد
    واقعا ذهنم درگیره و حتما با این سرعتی که پیش می رم در عرض دو سه ماه به شرایط میرسم فقط نگرانم که مانیتاز نشم
    ممنونم

    آیا مفید بود؟
    • سلام میلاد عزیز
      ۱. مطالب با موضوع عمومی نسبت به موضوعات تخصصی بازدید بیشتری کسب می‌کند و در مانیتایز شدن کانال هم تاثیر خاصی ندارد.
      ۲. اگر حق کپی رایت را رعایت کرده باشید و یا تصاویر بدون حق کپی رایت باشند، مشکلی در مانیتایز کانال ندارد.
      ۳. نشان دادن یا ندادن تصویر چهره مشکلی در مانیتایز کانال یوتیوب ایجاد نخواهد کرد.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  23. من روزی ۵تا شورت و ۴تا ویدیو بلند میزارم همه شونم بازدید میگیره
    فقط میخوام بدونم اینا مشکلی داره یا نه؟
    همه رو خودم میسازم

    آیا مفید بود؟
    • سلام شادمهر عزیز
      خیر مشکلی ندارد ولی حتما برنامه منظمی برای انتشار ویدیوها در کانال یوتیوب در نظر بگیرید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  24. سلام
    من یک کانال ساختم راجع به افکت های صدا که بصورت رایگان که از سایت های بدون کپی رایت میزاشتم داخل کانال . ولی الان مدتیه خودم ویدیو های شورت شعبده بازی میسازم و ویو های خوبی میگیرم و کلا دارم روی ویدیو شورت کار میکنم و توی همون کانال قبلیم میزارم / میخواستم ببینم وقتی به شرایط مانیتایز برسه کانالم یوتیوب مشکلی با این قضیه یا تغییر موضوع کانال نداره ؟ و من باید ویدیو های افکت های صدا رو پاک کنم با مشکلی نداره ؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام فرزاد عزیز
      در صورتی که صوت و یا اهنگ ویدیوها بدون کپی رایت بوده است، خیر مشکلی در مانیتایز و کسب درآمد از یوتیوب وجود نخواهد داشت.
      برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوانین کپی رایت یوتیوب، مطلب مورد را مطالعه کنید.

      آیا مفید بود؟
      • نه منظورم اینه الان که تغییر موضوع دادم و ویدیوها با تصویر خودم میزارم نیازی هست که اون ویدیوهای قبلی که مربوط به صدا بوده رو پاک کنم یا مهم نیست ؟

        آیا مفید بود؟
  25. سلام وقتتون بخیر
    خواستم بدونم اگه یه کانال برای معرفی فیلم های سینمایی بزنم و قسمتهایی از فیلم رو ببرم و به هم بچسبونم و ادیت کنم و صدای خودم رو روش بزارم بدون تصویر از خودم این ویدیو مشکل کپی رایت میگیره یا خیر

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      پیشنهاد می‌کنیم از محتوای دیگران استفاده نکنید و ویدیوی منتشر شده کاملا به دست خود شما تولید شده باشد. الگوریتم‌های گوگل دائما در حال آپدیت هستند و ممکن است در آینده کانال شما اخطار دریافت کند.

      آیا مفید بود؟
    • کانال به دلیل نقض شدید قوانین حذف شد توسط یوتیوب ، بعد با یه ایمیل دیگه ام کانال جدید ساختم ولی یوتیوب میدونه که اون قبلی من بودم ، واین کانال جدیدمه ، (و درقسمت ویدوهان ذکر میکنه که ویدوهای قبلی حذف شده اند ، واگر دوباره دراینجا قرار بدمشون دوباره حذف می‌شوند، )میخوام بدونم آیا کانال جدیدم دارای اخطار فعاله بااینکه ویدوهای جدیدم مثبت واخطار جدیدی نگرفته اند ، میخوام بدونم کانال جدیدم به مانیتور میرسه یا چون کانال قبلیم حدف شده دیگه تا ابد اجازه ی ساخت کانال رو ندارم.

      آیا مفید بود؟
      • سلام دوست عزیز
        برای ساخت کانال جدید لازم است که از IP جدید، شماره جدید و ایمیل جدید استفاده کنید.

        آیا مفید بود؟
  26. درود به شما
    وقت شما بخیر
    میدونید وی پی ان ها کنده و مشکل داره
    اگه ای پی ایران من امکان آپلود ویدیو رو داشته باشه، اگه ویدیو آپلود کنم مشکلی نخواهد بود؟
    لوکیشن من کشور دیگه هست.

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      پیشنهاد می‌کنیم اصلا از IP ایران در یوتیوب استفاده نکنید، چون احتمال اینکه کانال شما مانیتایز نشود افزایش می‌یابد.

      آیا مفید بود؟
  27. سلام ببخشید چنل من در حوزه گیم هستش و همه چیش اوکیع فقط خواستم ببینم چنل من از صدا و تصویر خودم استفاده نکردم مانیتایز شدن اوکیه؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله کانال شما در صورتی که قوانین کپی رایت را رعایت کرده و از محتوای دیگران استفاده نکرده باشید، پس از رسیدن به شرایط یوتیوب مانیتایز خواهد شد.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  28. باسلام. در مورد ادسنس اگر به کشور دیگه ای بریم و ادسنس رو به نام خودمون ایجاد کنیم و بعدا موقع بازگشت با IP ایران فعالیت کنیم به مشکلی بر نمیخوریم؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      در هیچ صورت با IP ایران در یوتیوب فعالیت نکنید، به علت تحریم‌ها ممکن است کانال شما مانیتایز نشود.

      آیا مفید بود؟
    • سلام ببخشید من می‌خوام کلیپ های خنده دار رو تدوین کنم و کنار هم بزارم آیا این محتوا مانیتایز میشه ؟

      آیا مفید بود؟
      • سلام دوست عزیز
        ویدیو باید کاملا توسط خودتان تولید شده باشد و استفاده از محتواهای دیگر کانال‌ها و یا فضای وب باعث می‌شود کانال شما اخطار کپی رایت دریافت کند. پیشنهاد می‌کنیم موضوع دیگری برای تولید محتوا انتخاب کنید.
        برای انتخاب موضوع کانال یوتیوب مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.
        چگونه موضوع پر بازدید برای کانال یوتیوب انتخاب کنیم؟
        با آرزوی موفقیت برای شما

        آیا مفید بود؟
  29. سلام خسته نباشید بعد از رسیدن ب شرایط مانیتایز مایی ک تو ایرانیم اگه کسیرو اونور اب داشته باشیم ک حساب ادسنس ب نام ادرس خودش بزنه مشکل درامدمون حل میشه ممنون میشم توضیح بدید؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله شما می‌توانید به روش های مختلف ادسنس را به اکانتتان متصل کنید.
      ۱. استفاده از ادسنس با اطلاعات دوستان و آشنایان
      ۲. سفر به کشورهای خارجی و ساخت ادسنس به نام خود
      ۳. استفاده از خدمات شرکت های واسط

      آیا مفید بود؟
      • سلام خانم برای متصل کردن ادسنس به اکانت از طریق شرکت های واسطه چی کار باید کنیم

        آیا مفید بود؟
        • سلام دوست عزیز
          برای اتصال گوگل ادسنس به کانال یوتیوب کافیست وارد پنل کاربری خود در افراک شوید و در قسمت خدمات یوتیوب، آدرس کانال خود را برای ما ارسال کنید تا کارشناسان مجموعه افراک با شما تماس بگیرند.
          با آرزوی موفقیت برای شما

          آیا مفید بود؟
          • سلام. ببخشید شرکت افراک برای ثبت نام و بستن قرار داد با کانال هم مبلغی جدا میگیرد یا فقط از در آمد کانال درصد میگیرد؟ اگر برای ثبت نام مبلغ اولیه یا مدارک خاصی لازمه لطفا عنوان بفرمایید. با تشکر

            آیا مفید بود؟
          • سلام دوست عزیز
            کارمزد مجموعه افراک تنها ۱۸ درصد از درآمد کانال یوتیوب است و هزینه دیگری برای ثبت نام یا تمدید قرارداد ندارد. علاوه بر این با معرفی یوتیوبرهای دیگر مبلغ کارمزد برای شما کاهش خواهید یافت.
            افراک درآمد ماه اول کانال شما را به صورت رایگان نقد خواهد کرد. وارد پنل کاربری افراک شوید و آدرس کانال خود را وارد کنید تا کارشناسان مربوطه با شما تماس بگیرند.
            با آرزوی موفقیت برای شما

            آیا مفید بود؟
  30. سلام من کانالی دارم راجب به حیوانات
    از سایت های ویدیوی رایگان بدون کپی رایت استفاده میکنم،از سایت های تبدیل متن به صدا استفاده میکنم،رشد چنلم به شدت عالیه،تا جایی هم که ممکنه ویدیو هارو ادیت میکنم،تمام انیمیشن های لایک ساب و غیره رو با لوگوی کانال خودم طراحی کردم،ایا امکان داره زمان رسیدن به درآمد زایی یوتیوب به نبودن صدام و تصویرم تو ویدیو ها گیر بده ،خواهش میکنم جواب دقیق بدید،من تقریبا به مرز درآمد زایی رسیدم،ولی بعد خواندن چند وبلاگ این سوال برام پیش اومده،راهنمایی کنید لطفاً🙏

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      الگوریتم های یوتیوب ویدیوهای کاملا ساخته شده به دست افراد را در الویت مانیتایز قرار می‌دهد و با توجه به اینکه بیشتر ویدیوهای کانال شما آماده و از قبل در نت وجوده داشته است، احتمال اینکه کانال شما برای درآمد زایی تایید نشود وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم ویدیوها تماما توسط خود شما تولید شده باشد، در این صورت در کوتاه ترین طمان ممکن بعد از رسیدن به شرایط لازم، مانیتایز خواهید شد.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  31. سلام‌ وقت بخیر
    آیا دوبله کردن ویدئو های موجود در فضای اینترنت بصورت طنز قابلیت ماناتایز رو داره!؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      به دلیل اینکه ویدیوها از قبل در اینترنت بوده و تماما توسط شما تولید نشده، کانال شما توسط یوتیوب مانیتایز نخواهد شد.
      موفق باشید.

      آیا مفید بود؟
  32. سلام
    من محتوا هام رو خودم درست می کنم صدا و تصویرم نیست کانال تو حوزه مقایسه هست به انگلیسی فعالیت میکنم حین پر شدن شرایط مانیتایز، یوتیوب قبول میکنه ولی توسط شرکت واسطه نقد میشه کانالم؟؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      آدرس کانال خود را از طریق تیکت ارسال کرده تا کارشناسان مجموعه با شما تماس بگیرند.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  33. سلام اگر 90 روز بگذره و 10 میلیون ویو نگرفته باشیم مشکلی ایجاد میکنه یا کلا 10 میلیون ویو میخواد زیاد رو 90 روز تاکید نداره چطوریه ؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام جواد عزیز
      برای مانیتایز با ویدیوهای کوتاه ۹۰ روز آخر بررسی می‌شود. در صورتی که در این تایم بازدید لازم را کسب نکرده باشید، هر روزی که بگذرد یک روز به ۹۰ روز برای بررسی اضافه خواهد شد. به عنوان مثال اگر تا ۳۱ اردیبهشت شرایط را کسب نکردید بازه ۹۰ روزه ۱ خرداد به قبل ملاحظه خواهد شد.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  34. سلام وقت بخیر
    من یه کانال یوتوب زدم حدود ۶ ماه پیش . یه مدت فعالیت کردم و ۵۰ تا سابسکرایب گرفتم
    بعد اون دیگه فعالیتی نکردم
    الان بخوام مجدد فعالیتمو شروع کنم و ۱۰۰۰ تا سابسکرایب بگیرم باس کانالو حذف کنم و مجدد بزنم ؟
    منظورم اینه برای گرفتن ۱۰۰۰ تا سابسکرایب همین ۱۲ ماه اخیر رو برام حساب میکنه یا فقط ۶ ماه وقت دارم که ۱۰۰۰ تا ساب بگیرم؟

    آیا مفید بود؟
  35. سلام.
    1- من الان کانال یوتیوبم رو ایجاد کنم که از ایران باشه IP من، مشکلی که نداره بعدا؟ بعدا حساب ادسنس حتما باید به نام و ایمیل سازنده کانال باشه؟
    2- من هم میخوام در مورد کامپیوتر و هم موسیقی کار کنم. آیا بهتره برای هر کدومش یه کانال ایجاد کنم؟ یا همه ویدیوها رو توی یه کانال ایجاد کنم؟
    لطفا و خواهشا دقیق راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر فراوان.

    آیا مفید بود؟
    • سلام مهدی عزیز
      ۱. IP کانال شما نباید ایران ثبت شده باشد چون تغییر لوکیشن برای ویدیوها خطرناک است.
      ۲. شمامی توانید ویدیوها را در دسته بندی های متفاوت در کانالتان منتشر کنید.
      با آٰرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  36. سلام لطفاً جواب بدید من۱۲ سالمه زود نیست یوتوب را شروع کنم یا باید چند سال صبر کنم لطفاً جواب بدید 😐

    آیا مفید بود؟
  37. باسلام خدمت شما وسال نو مبارک. میبخشید سوالی داشتم درمورد افتتاح کانال یوتیوب. اگر از ویدیوهای خام و رایگان استفاده کنیم باید روی ویدیوها ادیت وتدوین انجام بدیم برای آپلود درکانال یا نیازی نیست؟ ممنون منتظر پاسختون هستم.

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      اگر قصد فعالیت جدی و درآمدزایی از کانال را دارید، باید تمامی ویدیوها را خودتان تولید کرده باشید. در غیر این صورت کانال شما مشمول قوانین کپی رایت یوتیوب قوانین کپی رایت یوتیوب می‌شود که ممکن است درآمدی برای شما در نظر گرفته نشود. پیشنهاد می‌کنیم مطلب “چگونه یوتیوبر شویم؟” را مطالعه فرمایید.
      تیم افراک سال خوبی را برای شما آرزو می‌کند.

      آیا مفید بود؟
  38. سلام! یوتیوب ما چند روز میشه بجای زمان تماشا یا امو واچ تایمش بالا بیره پایین آمده.
    لطفآ یک رهنمایی کنید

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      ادرس کانال خود را از طریق تیکت ارسال کنید تا کارشناسان مجموعه با شما تماس بگیرند.

      آیا مفید بود؟
        • سلام دوست عزیز
          لطفا آدرس کانال خود را از طریق تیکت در پنل ارسال کنید تا کارشناسان مجموعه با شما تماس بگیرند.

          آیا مفید بود؟
  39. سلام ایا ساخت کلیپ از اهنگ هایی که کپی رایت نیستن میشه مانیتایز شد؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله ـ مشکلی در درآمدزایی شما وجود نخواهد داشت.

      آیا مفید بود؟
  40. سلام.خسته نباشید.
    ببخشید من یک سوالی داشتم .بعد از رسیدن به شرایط فوق.و بررسی کانال و تایید کانال توسط کارشناس های یوتیوب.در آمد زایی کانال شروع میشه درسته؟ و باید به یک حدی از درآمد برسه تا امکان واریز داشته باشن مثلا ۱۰۰ دلار که بعدش میگن حساب بانکی و آدرس رو وارد کنید.سوال من اینحاست اگر آدرس و حساب بانکی وارد نکنیم.درآمد در حساب گوگل ذخیره میشه؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بعد از رسیدن به شرایط درآمدزایی و تایید کانال شما، ادسنس متصل خواهد شد.
      یوتیوب ۲۱-۲۶ هر ماه میلادی درآمدها را بدون در نظر گرفتن میزان درآمد با شما تسویه خواهد شد.
      برای پرداخت درآمد حداقل و حداکثری وجود ندارد و تمام مبالغ نقد خواهند شد.

      آیا مفید بود؟
  41. سلام اگر من کپی رایت استرایک بگیرم و بعد از 3 ماه دوباره استرایک بگیرم و بعد از 3 ماه یکی دیگه . کانال حذف میشه؟ یا نه باید 3 استرایک فقط در طول 3 ماه گرفته بشه؟ استرایک اولی و دومی بعد از 3 ماه کلا پاک میشن یعنی کانال به حالتی درمیاد که یعنی هیچ اخطاری نداشته؟؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      اگر در ۹۰ روز ۳ استرایک داشته باشید کانالتون حذف خواهد شد.
      اگر هر ۳ ماه یک استرایک بگیرید مشکلی پیش نخواهد آمد.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  42. سلام وقت بخیر
    اخیرا در حال تولید برنامه ای هستیم با کمک یوتیوبر های معروف کشورمان . که در چند ماه آینده فعالیت کانال شروع میشود . سوال اینجاست آیا میتوان به صورت جداگانه متوجه شویم هر یوتیوبر چه تعداد ممبر را با لینک شخصی خودش عضو یوتیوب میکند؟ برای تقسیم این مبالغ زیادی که به دست میاد میتوان متوجه شد هر ممبر از طرف چه یوتیوبری وارد چنل شده است؟!

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      شما می توانید مشاهده کنید که از هر ویدئو چند سابسکرایب بدست آورده‌اید و یا درآمد هر ویدئو چقدر است.
      اما از طریق لینک امکان پذیر نیست. چون وقتی شخص وارد کانال می‌شود ویدئوهای دیگر را نیز مشاهده خواهد کرد.

      آیا مفید بود؟
  43. درود
    من در کانالم قسمت monetization را بررسی کردم این را نوشته بود:
    Monetization not available in your location
    و زیرش هم لوکیشن مرا زده Iran
    آیا چون کانال من از ایران است امکان مانیتایز کردنش نیست؟
    راهی برای برطرف کردنش هست؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام
      بله – با تغییر لوکیشن به یکی از کشور های غیر تحریم می توانید درآمدزایی کانال خود را فعال نمایید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      شما می توانید مانند مراحل زیر اقدام کنید.
      youtube studio> monetization

      آیا مفید بود؟
  44. با سلام ، همسر من کانالی را زده و 1390 مشترک دارد ولی هنوز به 4000 واچ تایم نرسیده راهی برای درآمد زایی وجود دارد و یا اینکه باید حتما” 400 ساعت پر شود ممنون میشم جوابم را بدید .

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      برای مانیتایز شدن کانال یوتیوب حتما باید به ۴۰۰۰ ساعت واچ تایم رسیده باشید.
      برای اطلاع از راه های افزایش واچ تایم کانال یوتیوب، شما را به مطالعه مطلب “5 ترفند افزایش واچ تایم ویدیوهای یوتیوب” دعوت میکنیم.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
      • سلام
        اگر موضوع یک ویدیو مثلا
        ده تا از برترین دیالوگ های ماندگار سینما باشه
        و ما اون قسمت از فیلم ها رو بذاریم
        بازهم کپی رایت میخوره؟

        آیا مفید بود؟
        • سلام دوست عزیز
          بله – مشمول قوانین کپی رایت می‌شود با این حال پیشنهاد میکنیم بیشتر از ۱۰ ثانیه از هر ویدیو استفاده نکنید.
          موفق و پیروز باشید

          آیا مفید بود؟
  45. سلام من با چند اکانت دیگه در گوشیم چنل اصلی که دارم روش فعالیت میکنم رو سابسکرایب کردم و وقتی وارد کانال اصلیم میشدم مینوشت این اقدام مجاز نیست ایا برای مانیتایز مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      وقتی از یک آیپی اقدام به ساخت کانال یوتیوب کنید و کانال خود را سابسکرایب نمایید، امکان داره به دلیل خطای Invalid trafic و invalid click کانال شما دچار خطر شود.
      برای درک بیشتر قوانین یوتیوب توصیه می کنیم ترجمه قوانین یوتیوب را مطالعه فرمایید.
      https://afrak.com/wp-content/uploads/2022/07/youtube-book-final.pdf
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  46. سلام. من حدود دو ماه است که شروع با ساختن انیمیشن کردم ولی رشد سابسکرایب ها و واچ تایمم خیلی کنده. آیا امیدی هست که ادامه بدم؟ اگر به کانالم یک نگاهی بیاندازید بسیار سپاسگزار خواهم بود:

    آیا مفید بود؟
  47. سلام وقت بخیر
    ما که در ایران فعالیت یوتیوبی داریم کدوم کشور رو در setting انتخاب کنیم که از همه نظر مناسب باشه؟

    آیا مفید بود؟
    • با سلام
      برای فعال سازی بخش مانتیزیشن لازم است از کشورهایی انتخاب کنید که تحریم نباشد.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  48. سلام.
    چرا بعضی کانال ها مثل کانال آشپزی با وجود سابسکرایب و واچ تایم بالا تبلیغی نمایش نمی دهد و.مانتایز نشده است؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      ممکن است تبلیغات کانال رو غیرفعال و یا بخش درآمدزایی کانال را غیرفعال کرده باشند.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  49. با خرید ۱۰۰ تا سابزکرایب یوتیوب یوتیوب چنل را بن می‌کند یا بعد آن را برای مانیتایز رد می‌کند کمک کنید

    آیا مفید بود؟
  50. سلام
    وقت بخیر
    سوالی داشتم
    من حدود ده سال پیش کانالی ثبت کردم اما تا به امروز هیچ فعالیتی نداشتم و الان می‌خوام شروع به آپلود کنم.
    آیا مشکلی واسم پیش نمیاد در آینده
    آیا این زمان طولانی یک امتیازه یا هیچ فایده ای نداره؟
    جدید بسازم یا با همین شروع کنم

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      خیر مشکلی وجود ندارد اما بهتر است که با ایمیل مجزا و جدید فعالیت کانال خود را آغاز کنید.

      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
    • اگه کلاً از صدای هوش مصنوعی واس محتوای یوتیوب استفاده کنیم (چون انگلیسیه)
      با شما مانیتایز میشیم؟فقط صدا از هوش مصنوعی باشه

      آیا مفید بود؟
      • سلام دوست عزیز
        درحال حاضر برای محتوای ۱۰۰٪ استفاده شده از هوش مصنوعی از طرف افراک امکان همکاری وجود ندارد.

        آیا مفید بود؟
  51. ممنون از پاسخدهیتون یه سوال دیگه هم داشتم ایا با حذف اون ویدیو کپی رایت کلیم هم رفع میشود؟

    آیا مفید بود؟
  52. من سی روز از انتشار ویدیویی که کپی رایت کلیم گرفته گذشته با این حال هنوز هم این اخطار برام وجود داره. مشکل چیه؟

    آیا مفید بود؟
    • کپی رایت استرایک بعد از ۹۰ روز حذف می شود اما کپی رایت کلیم تا رفع مشکل، حذف نخواهد شد.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  53. سلام من 4 تا از ویدیو هام copyrught claim گرفته ولی strike ندارم خواستم ببینم اگه شرایط دیگه رو داشته باشم و درخواست بدم این کپی رایت کلیم ها مشکلی ایجاد نمیکنن؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      همان طور که می دانید؛ زمانی که کانال کپی رایت کلیم میگیرد، میتواند استرایک هم بگیرد و تا زمانی که مشکل را رفع نکنید، اخطارها همچنان باقی می‌ماند.
      برای کسب اطلاعات بیشتر بلاگ قانون کپی رایت یوتیوب را مطالعه فرمایید.

      برای همکاری با مجموعه افراک لازم است تا کپی رایت کلیم های کانال خود را برطرف کنید.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  54. سلام و درود بر شما
    من یه کانالی در یوتیوب ساختم و در ماه اول ۴۰۰۰ ساعت و ۱۳۰۰ تا ساب را جمع کردم
    اما حتی برای بار دوم هم کانال از مانیتایز شدن رد میشه و یه جواب میاد که استفاده از خشونت مسایل ضد اخلاقی اینا
    در صورتی محتوای کانال ریلکسیشن ومدیتیشن و ایناست?
    به نظرتون مشکل کجاست؟
    در ضمن محتوا ۱۰۰ درصد اورجیناله ساخت خودمه
    ارتباط با مخاطب هم هست

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      آدرس کانال خود را از طریق تیکت / پیام به پشتیبانی، ارسال کنید تا کارشناسان افراک آن را بررسی کنند.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  55. اگر از ۱۲ ماه بگذره چی میشه ؟ آیا بعد از اون هم امکان در آمدزایی هست؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام بر شما
      اگر در ۱۲ ماه شرایط اصلی را کسب نکنید؛ از ابتدای فعالیت در کانال به ازای ماه های گذشته از ۱۲ ماه کم می شود تا زمانی که باقی شرایط را کسب کنید.
      پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  56. با سلام دوباره قوانینی برای استفاده از ویدئوهای اینستاگرام وجود داره یا همون قوانین کپی رایت برقرار هست البته من شنیدم تا ده درصد کل ویدئو اگر ویدئویی استفاده شود شامل کپی رایت نخواهد بود ممنون می شم راهنمایی بفرمایید

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      به طور کلی نمی‌توان گفت که استفاده از مدت کوتاهی از یک ویدیو شامل قانون کپی رایت نمی‌شود.
      ممکن است در آینده ویدیوی شما اخطار بگیرد و کانال شما ساسپند شود.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  57. با سلام در صورت مانیتایز شدن و درامد کانال ، برای انتقال پول به دست صاحب کانال چند درصد کارمزد بر می دارد ؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      کارمزد مجموعه افراک ۱۸ درصد می‌باشد.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  58. سلام
    اگربخواهیم ویدیو دانلودکنیم ولی دوباره آنرا ادیت کنیم یاثبت کنیم آیا کاپی رایت حساب میشه

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      قرار دادن یک ویدیو یا قسمتی از آن در کانال باعث خطای کپی رایت می‌شود.
      برای اطلاع از قوانین کپی رایت یوتیوب به بلاگ مربوطه مراجعه فرمایید.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
    • با سلام دوست عزیز
      آدرس کانال خود را از طریق تیکت ارسال کرده تا کارشناسان مجموعه با شما تماس بگیرند.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  59. سلام من تو کانالم که موضوعش داستانه فقط صدامه تصویرم نیست از اول ویدئو تا اخرش صدامه از عکس استفاده میکنم ایا مانیتایز میشه

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله اگر قوانین کپی رایت یوتیوب را نقض نکرده باشید و به شرایط مورد نظر یوتیوب رسیده باشید؛ کانال شما مانیتایز خواهد شد.
      اگر در خصوص قوانین کپی رایت یوتیوب، سوالی دارید شما را به خواندن بلاگ مورد نظر دعوت میکنیم.
      موفق و پیروز باشید..

      آیا مفید بود؟
  60. سلام من الان یه کانال ایجاد کردم و به قسمت مانیتایز رفتم ولی چون ایمیلم با شماره همراه ایرانی هست نوشته امکان مانیتایز در ایران وجود نداره. حتی اگه به شرایط هم برسم باز نمیتونم درآمد داشته باشم.

    آیا مفید بود؟
  61. ممنون از مطالب مفیدتون. اگه زودتر از ۱۲ ماه به ۱۰۰۰ سابسکرایب و ۴۰۰۰ ساعت برسیم کانال مانیتایز میشه یا حتما باید ۱۲ ماه از ساخت کانال بگذره ؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله اگه حداکثر تا ۱۲ ماه به شرایط گفته شده رسیدید، کانال شما مانتیایز خواهد شد.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  62. سلام. خیلی ممنونم از مطالب مفیدتون. میخواستم بدونم میشه چنتا کانال یوتیوب با ایمیل های مختلف ساخت که هر کدوم روی موضوع خاصی تمرکز داشته باشن؟ و اینکه آیا حساب ادسنس شما ، قبل از مانیتایز باید اضافه بشه به کانال یا بعد از مانیتایز؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام حمید عزیز
      بله محدودیتی برای ساخت کانال با ایمیل های مختلف وجود ندارد. با یک ایمیل هم میتوانید چندین کانال بسازید اما چون اگر یکی از کانال هایی که با آن ایمیل ساخته اید بسته شود در نتیجه بقیه نیز حذف می شوند، پیشنهاد می شود کانال های مختلف را با ایمیل های مختلف بسازید.
      حساب ادسنس تنها بعد از رسیدن به شرایط مانتیزیشن امکان متصل شدن به کانال یوتیوب را دارد.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  63. سلام خوب هستید من کانالی دارم که ویدیو های علمی قرار میدم از ویدیو دیگران استفاده میکنم اما دوبله به فارسی میکنمش یعنی کانال های خارجی رو میام ترجمه میکنم و با صدا خودم داخل کانال قرار میدم
    ادرس کانالم هست میشه یه نگاه کنید ببیند که ایا امکان مانیتایز شدنش در آینده هست یا نه ؟
    کپی رایت هم نگرفتم تا حالا

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      آدرس کانالتون رو از طریق تیکت ارسال کنید تا کارشناسان افراک با شما تماس بگیرند.
      موفق باشید.

      آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله ۰ تا ۱۰۰ ویدیو باید ساخته خود شما باشد و در صورتی که از اهنگ یا کلیپ شخص دیگری استفاده کردید باید رضایت شخص را جلب کنید تا به استرایک برنخورید.
      موف و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  64. سلام. آیا افراک خدمات مربوط به مانیتایز شدن رو هم انجام میده؟ من با چه شماره ای میتونم تماس بگیرم؟

    آیا مفید بود؟
      • سلام من مستند های حیات وحش رو به صورت طنز دوبله میکنم آیا امکان کسب درآمد از یوتیوب برای من وجود دارد

        آیا مفید بود؟
        • سلام دوست عزیز
          پیشنهاد می‌کنیم از ویدیوهای دیگر کانال ها استفاده نکنید، با توجه به آپدیت روز به روز الگوریتم یوتیوب، احتمال اینکه در آینده کانال شما مانیتایز نشود بسیار زیاد است. علاوه بر این استفاده از محتوای دیگران باعث دریافت اخطار کپی رایت برروی کانال را افزایش می‌دهد.
          با آرزوی بهترین‌ها برای شما

          آیا مفید بود؟
  65. ممنون از اطلاع رسانیتون. این موردی که در مورد استرایک گفتید شامل کاپی‌رایت‌کلیم هم میشه؟؟؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام بر شما
      کپی رایت کلیم به این معنای ادعای کپی رایتی است که بعد از ۳۰ روز در صورتی که صاحب اثر پیگیری نکند این ادعا رد می شود.. اخطارهای کلیم برای مانیتایز شدن خللی ایجاد نمی کند.
      کپی رایت استرایک به این معناست که شما قطعا حقوق کپی رایت را رعایت نکرده اید و باید این اخطار ها را برطرف کنید.
      پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
    • سلام من به ۱۰۰۰ ساب رسیدم ولی هنوز ۲۰۰۰ واچ تایم کن دارم اگه واچ تایم از یکی از سایت های فروش واچ تایم خرید کنم که معتبر هستن در اخر هنگام درخواست مانی تایز ب مشکل نمیخورم؟

      آیا مفید بود؟
      • سلام دوست عزیز
        به هیچ عنوان واچ تایم نخرید! الگوریتم های گوگل به قدری پیشرفته هست که واچ تایم واقعی را از فیک تشخیص دهد؛ پیشنهاد میکنیم به فکر افزایش واچ تایم ویدیوها از راه های منطقی باشید.
        برای افزایش بازدید ویدیوهای کانال یوتیوب شما را به مطالعه مطلب زیر دعوت میکنیم؛
        https://afrak.com/blog/increase-youtube-watchtime/

        آیا مفید بود؟
        • سلام و عرض ادب خدمتتون.
          برای واتچ تایمز یوتیوب بازدید های شورت ویدیو ها هم حساب میشن یا خیر

          آیا مفید بود؟
          • سلام دوست عزیز
            بله یکی از شرایط مانیتایز یوتیوب انتشار شورت ویدیو در کانال است. برای مانیتایز از طریق شورت ویدیو باید ۱۰ میلیون بازدید ظرف مدت ۹۰ روز دریافت کرده باشید.
            با آرزوی موفقیت برای شما

            آیا مفید بود؟
      • سلام وقت بخیر
        برای مانیتایز شدن حتما باید یک سال از ساخت کانال گذشته باشه؟
        اگه در سه ماه به 4000 واچ تایم و 1000 سابسکرایبر برسیم چی؟

        آیا مفید بود؟
        • سلام دوست عزیز
          در صورتی که زودتر از ۱۲ ماه به شرایط لازم برسید، می‌توانید درخواست مانیتایز را ارسال کنید.
          با آرزوی موفقیت برای شما

          آیا مفید بود؟