کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

معرفی قابلیت های آپدیت جدید گوگل آنالیتیکس

معرفی قابلیت های آپدیت جدید گوگل آنالیتیکس

Google Analytics پرکاربردترین ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت در جهان است. این به میلیون ها مشاغل و صاحبان وب سایت در سراسر جهان کمک کرده است. در طول این سالها ، Google Analytics ارتقا قابل توجهی دریافت کرده است که به بازاریابان نیز کمک می کند تا روش های جدیدی برای خواندن و تجزیه و تحلیل داده ها ایجاد کنند. Google در 14 اکتبر گذشته در یک پست وبلاگ ، ورژن جدید گوگل آنالیتیکس ، گوگل آنالیتیکس 4 یا GA4 را معرفی کرد. گوگل قصد دارد این ابزار را همراه با تغییر در رفتار مصرف کننده ، نیاز به استفاده بهتر از تجزیه و تحلیل و مقررات جدید حریم خصوصی داده ها توسعه دهد. در این مقاله ویژگی های آپدیت جدید گوگل آنالیتیکس را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

ویژگی های ورژن جدید گوگل آنالیتیکس 4

ورژن جدید گوگل آنالیتیکس برای این پلتفرم بر پایه برنامه + وب  که سال گذشته معرفی شد ساخته شد. به کاربران امکان می داد داده های وب سایت و برنامه را در یک ویژگی ردیابی کنند که به کاربران تصویر بزرگتری از داده های آنها می دهد. گوگل آنالیتیکس 4 یک نسخه گسترده تر از ورژن قبلی است.

ورژن جدید گوگل آنالیتیکس

بینش دقیق بازاریابی با استفاده از یادگیری ماشینی

گوگل یادگیری ماشینی پیشرفته خود را در Google Analytics 4 اعمال کرده است که به طور خودکار روند داده های شما را تشخیص می دهد و سپس در مورد آن به شما هشدار می دهد. گوگل همیشه در یادگیری ماشینی پیشتاز بوده است بنابراین این ارتقا جای تعجب ندارد اما مطمئناً قدرتمند و مفید است.

Google Analytics 4 قادر است رفتار و عملکرد کاربر را پیش بینی کند که به شما امکان می دهد از قبل برنامه ریزی کنید. به گفته گوگل ، آنها همچنان به اضافه کردن معیارهای پیش بینی ادامه می دهند. یک نمونه این است که GA4 می تواند درآمد شما را از یک گروه خاص پیش بینی کند. این قابلیت های جدید به شما امکان می دهد مخاطبان ایجاد کنید و تجزیه و تحلیل هایی را در مورد اینکه چرا گروه خاصی از مشتریان بیشتر از بقیه تبدیل می شوند ، انجام دهید.

ادغام عمیق تر با Google Ads

آپدیت جدید گوگل آنالیتیکس همچنین ادغام عمیق تری با Google Ads دارد. شما می توانید از داده های GA4 برای ایجاد مخاطبان سفارشی، استفاده کنید که بدون توجه به نحوه تعامل آنها با تجارت شما ، افراد به صورت دقیق تری مورد هدف قرار می گیرند.

یکپارچه سازی جدید با Google Ads و سیستم تبلیغ در گوگل به شما امکان می دهد مخاطبان سفارشی را از بازدیدکنندگان وب سایت و برنامه خود ایجاد و نگهداری کنید و با انجام اقدامات در سایت شما ، آنها را به طور خودکار حذف یا به لیست های جدید اضافه می کند. همچنین می توانید از YouTube ، هم در برنامه و هم در وب ، در کنار کانال های دیگری مانند جستجوی پولی ، ارگانیک ، شبکه های اجتماعی ، ایمیل و موارد دیگر ، تبدیلات را مشاهده کنید. این ویژگی به بازاریابان اجازه می دهد تا دید بهتری از تأثیر ترکیبی فعالیت های بازاریابی داشته باشند. و حتی تمامی آمار های به دست آمده از تبلیغ در اینستاگرام، تبلیغ در لینکدین و تبلیغ در توییتر را مشاهده کنند.

داده های مشتری محور

ورژن جدید گوگل آنالیتیکس درک بهتری از چرخه زندگی مشتریان خود در اختیار بازاریابان قرار می دهد. به جای اندازه گیری های معمول مشتری که توسط دستگاه ها یا سیستم عامل ها تقسیم شده اند ، تجزیه و تحلیل جدید اندازه گیری داده های مشتری محوری را ارائه می دهد تا دید کاملی از تعاملات مشتری به شما ارائه دهد.

شما قادر خواهید بود دید کاملی از نحوه تعامل مشتریان با تجارت شما در طول گشت و گذار مشتری در سایت داشته باشید. به عنوان مثال ، شما می توانید ببینید آیا بازدید کننده ای شما را از وب سایت شما پیدا کرده است یا خیر ، سپس بر روی تبلیغات فیس بوک کلیک کرده تا مجدداً بازدید و تبدیل به مشتری یا همان ریماکتینگ کنید.

گزارش های مربوط به مشارکت و نگهداری به روز می تواند به شما کمک کند درک کند که آیا مشتریان پس از تبدیل به کار خود ادامه می دهند یا چه اقداماتی انجام داده اند که باعث می شود آنها در سایت بمانند.

کنترل بیشتر داده ها

به روزرسانی در مورد نحوه کنترل داده ها به این معنی است که شما می توانید جمع آوری ، نگهداری و استفاده از داده های Analytics خود را بهتر مدیریت کنید. این بدان معناست که شما می توانید انتخاب کنید چه زمانی از داده های خود برای بهینه سازی تبلیغات استفاده کنید یا اینکه چه زمانی آنها را به اندازه گیری صرف محدود کنید.

به روزرسانی همچنین امکان کنترل بیشتر داده ها توسط کاربر را فراهم می کند و برای سازگاری با به روزرسانی های آینده کوکی ها و شناسه های محدود طراحی شده است. در آینده ، رویکرد کنترل داده شامل مدل سازی تبدیل برای کمک به پر کردن شکاف در گشت و گذار مشتری در سایت است.

مطلب مرتبط
ChatGPT (چت جی‌پی تی) چیست؟

چرا باید به Google Analytics 4 استفاده کنیم؟

آپدیت جدید گوگل آنالیتیکس فقط اولین قدم در دوره جدید تجزیه و تحلیل دیجیتال برای گوگل است. گوگل آنالیتکس 4 با پیش بینی های بهتر و بینش مشتری از هوش مصنوعی و ادغام بهتر با سیستم عامل های بازاریابی ، از جمله Google Ads ، دید متقابل کامل تری از کانال مشتری و رفتارهای مشتری در آینده را در اختیار بازاریابان قرار خواهد داد.

اگر هنوز از GA قبلی استفاده می کنید ، توصیه می کنیم شروع کار با GA4 را انجام دهید! Google می داند که عادت کردن این به روزرسانی جدید کمی زمان بر است ، بنابراین می توانید از داشبورد جدید Google Analytics 4 در کنار دکمه قدیمی استفاده کنید و همزمان از مزایای ویژگی های جدید لذت ببرید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید