کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

آموزش هشتگ گذاری ـ تکنیک‌های هشتگ گذاری در ۲۰۲۲

آموزش هشتگ گذاری ـ تکنیک‌های هشتگ گذاری در ۲۰۲۲

اگر در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید و می‌خواهید بیشتر دیده شوید، پیشنهاد ما به شما این است که قدرت هشتگ‌ها را دست کم نگیرید. هشتگ‌ها تاثیر خیلی زیادی در جذب مخاطبان جدید دارند و اگر به‌درستی استفاده شوند می‌توانند حتی پست‌های شما را به کاربران جدید زیادی نشان دهند. در این مقاله به آموزش هشتگ گذاری اشاره می‌کنیم؛ تا انتهای مطلب با افراک همراه باشید.

هشتگ چیست؟

هشتگ یا همان #، اولین بار در تابستان سال ۲۰۰۷ توسط شخصی به نام کریس مسینا (Chris Massina) استفاده شد که با یک ایده جالب به دفاتر کمپانی توییتر رفت. این متخصص بازاریابی در وب پیشنهاد داد که از نماد # برای دسته‌بندی توییت‌های مشابه استفاده کنند و خب این اولین باری بود که هشتگ وارد دنیای مجازی شد. بعد از این قضیه، هر روز که می‌گذرد می‌بینیم که استفاده از هشتگ‌ها و تاثیری که می‌گذارند، در حال افزایش است. امروزه هشتگ‌ها دیگر مختص توییتر نیستند و هر طرف را که نگاه کنید آن‌ها را می‌بینید؛ مخصوصا اینستاگرام. هشتگ‌ها می‌توانند یک توییت یا یک پست و استوری در اینستاگرام را به موضوع یا اتفاقی خاص ربط بدهند و با وجود آن‌ها مخاطبان می‌توانند به‌راحتی و با یک سرچ ساده مطالبی که به دنبال آن هستند را پیدا کنند.

اصول پایه برای استفاده از هشتگ‌ها

چند نکته مهم درباره هشتگ‌ها که به دردتان بخورد:

  • برای استفاده از هشتگ‌ها حتما باید از نماد # استفاده کنید. در ضمن، یادتان نرود که بین # و عبارتی که می‌خواهید برای آن هشتگ بزنید، نباید فاصله یا علائم نگارشی باشد وگرنه انگار اصلا هشتگ نزده‌اید.
  • اگر در اینستاگرام هشتگ می‌زنید، فراموش نکنید که صفحه شما باید حتما پابلیک (عمومی) باشد وگرنه مطالب شما فقط به فالوئرهایتان نشان داده می‌شود و نمی‌توانید از هشتگ برای جذب مخاطب جدید کمک بگیرید.
  • اگر می‌خواهید هشتگ بزنید، پیشنهاد می‌کنیم این نکته را هم در نظر داشته باشید که بهترین هشتگ‌ها کوتاه‌ترین هشتگ‌ها هستند، پس خیلی آن‌ها را طولانی نکنید.
  • بهتر است از هشتگ‌های مرتبط و معروف استفاده کنید؛ چون کسی پیدا نمی‌شود که هشتگ‌های عجیب‌وغریب که به گوش هیچکس آشنا نیست را سرچ کند. هم‌چنین، کسی که دنبال برند لوازم آرایشی خوب است، هیچ‌وقت هشتگ #زندگی_زیباست را سرچ نمی‌کند! پس همان‌طور که گفتیم از هشتگ‌هایی که مرتبط هستند استفاده کنید.
  • در استفاده از هشتگ‌ها کیفیت را فدای کمیت نکنید؛ پس لازم نیست تعداد زیادی هشتگ بزنید تا دیده شوید.
آموزش هشتگ گذاری

چرا استفاده از هشتگ‌ها مهم است؟

اگر هنوز هم نمی‌دانید که چرا استفاده از هشتگ‌ها مهم است بهتر است نگاهی به موارد زیر بیندازید تا با گوشه‌ای از فواید آن آشنا شوید. هشتگ‌ها مهم هستند چون:

  • فرض را بر این می‌گیریم که شما صاحب یک کسب‌وکار هستید و می‌خواهید محصولات و خدمات خود را معرفی کنید. محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید چیست؟ سرچ کنید و هشتگ مرتبط با آن را پیدا کنید، چیزی که معروف باشد و افراد زیادی آن را جستجو کرده‌اند. وقتی هشتگی که مرتبط با کارتان است را پیدا کردید، آن را به پست، استوری یا توییت خود اضافه کنید؛ در این صورت تعداد زیادی مخاطب جدید جذب می‌کنید.
  • با کمک هشتگ‌ها می‌توانید تعاملی که با دیگران دارید را افزایش دهید. وقتی در اینستاگرام یا توییتر محتوایی منتشر می‌کنید ممکن است درباره اتفاق خاصی باشد که ترند آن روزهاست و فضای مجازی را منفجر کرده، پس انگار دارید در یک گفت‌وگوی چندجانبه شرکت می‌کنید و نظر خودتان را درباره موضوع موردبحث اعلام می‌کنید.
  • می‌دانستید که هشتگ‌ها می‌توانند به افزایش آگاهی از برندتان کمک کنند؟ اگر برند خودتان را دارید، یکی از راه‌های تبلیغ آن ساختن هشتگ‌هایی است که مختص به شما و برندتان باشد. شما می‌توانید نام برند خود را به‌ شکل هشتگ دربیاورید و در زیر پست‌هایتان از آن استفاده کنید.
  • با استفاده از هشتگ‌ها می‌توانید از مسائل اجتماعی که چیزی فراتر از برند شما هستند، حمایت کنید و نشان بدهید که دغدغه‌های مردم، دغدغه‌های شما هم هست. مثلا در سال ۲۰۲‍۱ هشتگ #StopAsianHate و #StopAAPIHate که برای حمایت از گروه BTS بود ترند شدند و فرصت مناسبی برای برندها ایجاد شده بود که با استفاده از این هشتگ‌ها بیشتر در دل مردم جا باز کنند.

هشتگ‌ها بسیار مفید هستند، به‌شرطی که درست استفاده شوند. پس بهتر است هرچه سریع‌تر سراغ تکنیک‌های هشتگ گذاری برویم!

تکنیک‌های هشتگ‌گذاری در سوشال مدیا

همان‌طور که کمی بالاتر به این موضوع اشاره کردیم، هشتگ‌ها می‌توانند به دیده شدن پیج و کسب‌وکارتان کمک کنند. البته این کار خیلی هم راحت نیست؛ چون همه‌چیز بستگی به این دارد که از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنید. به نظرتان کدام هشتگ‌ها کارتان را راه می‌اندازند؟ هشتگ‌های معروف که همه افراد آن‌ها را سرچ می‌کنند و به برند یا محتوای پیج‌تان مربوط هستند؟ یا هشتگ‌های طولانی، عجیب‌وغریب و نامربوط؟

خب واضح است که نباید از هشتگ‌های طولانی و نامربوط استفاده کنید. در ادامه آموزش می‌دهیم که چگونه در پلتفرم‌های مختلف مثل اینستاگرام، توییتر، تیک‌تاک، لینکدین، یوتیوب، پینترست و فیس‌بوک از هشتگ‌ها استفاده کنید.

تکنیک های هشتگ گذاری

نحوه هشتگ‌ گذاری در توییتر

در توییتر بهتر است نهایتا ۱ یا ۲ هشتگ در هر توییت خود استفاده کنید. این هشتگ‌ها را می‌توانید به هر کجای توییت که دوست دارید، اضافه کنید. مثلا می‌توانید هشتگ‌ها را در ابتدای توییت خود بنویسید تا بر روی مطلبی که می‌خواهید بگویید تاکید بیشتری داشته باشید. یا مثلا آن‌ها را در وسط توییت خود بیاورید تا کلمات کلیدی را به مخاطب نشان بدهید و توجه آن‌ها را جلب کنید و یا حتی در انتهای توییت هشتگ بزنید تا به یک جمع‌بندی برسید. البته می‌توانید از هشتگ‌ها در بخش کامنت‌ها هم استفاده کنید.

مطالب مرتبط با توییتر

توییتر برای کسب و کار و مزایای آن
۱۰ نکته بازاریابی در توییتر برای کسب و کارها

مهم‌ترین آمارهای توییتر برای بازاریابی (همراه با اینفوگرافیک)

نحوه هشتگ‌ گذاری در اینستاگرام

در اینستاگرام بهتر است نهایتا چیزی حدود ۳ تا ۵ هشتگ بزنید، نه بیشتر! این هشتگ‌ها را می‌توانید در کپشن پست‌هایتان بنویسید یا این که در بخش کامنت‌ها چند هشتگ اضافه کنید یا حتی موقعی که می‌خواهید کامنت فالوئرهایتان را ریپلای کنید، با نوشتن هشتگ‌های مرتبط و معروف جواب آن‌ها را بدهید.  هم‌چنین، اگر پیج کاری دارید و یک هشتگ مخصوص برای معرفی برند خود ساخته‌اید می‌توانید آن هشتگ را به بیو پیج‌تان اضافه کنید.

مطلب مرتبط با اینستاگرام
حذف ads اینستاگرام چگونه انجام می شود؟

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام ۲۰۲۱

نحوه‌ی محاسبه‌ی نرخ تعامل اینستاگرام

نحوه هشتگ‌ گذاری در یوتیوب

بهترین تعداد هشتگی که می‌توانید در یوتیوب استفاده کنید چیزی در حدود ۳ تا ۵ عدد است و این هشتگ‌ها در کپشن یا در عنوان ویدئو نشان داده می‌شوند. بهتر است این نکته را هم در نظر داشته باشید که نباید بیشتر از ۱۵ هشتگ استفاده کنید؛ چون هم یوتیوب تمام هشتگ‌هایی که زده‌اید را بی‌تاثیر می‌کند و هم ممکن است این رفتار شما را اسپم تشخیص بدهد.

جالب است بدانید که اگر در بخش Title هشتگ اضافه نکنید، ۳ هشتگ اولی که در کپشن نوشته‌اید در بخش عنوان به‌صورت Hyperlinked به مخاطبان نشان داده می‌شود.  

نحوه هشتگ‌ گذاری در لینکدین

بهتر است که در لینکدین تعداد هشتگ‌هایی که می‌نویسید از ۵ عدد بیشتر نشود. در این پلتفرم می‌توانید از هشتگ‌ها در هر کجای پست که دوست داشتید استفاده کنید. در ضمن بهتر است از کنار پیشنهادهایی که خود لینکدین به شما می‌دهد ساده رد نشوید؛ چون هشتگ‌های پیشنهادی، آن‌هایی هستند که در بالای لیست جستجوها توسط مردم قرار می‌گیرند. در آخر این نکته را در نظر داشته باشید که می‌توانید جدیدترین هشتگ‌هایی که ترند شده‌اند را از بخش news and views پیدا کنید.

مطالب مرتبط با لینکدین

رمز موفقیت در لینکدین مارکتینگ

چگونه از لینکدین نیرو استخدام کنیم؟

نحوه هشتگ‌ گذاری در پینترست

اگر می‌خواهید در پینترست از هشتگ‌ها استفاده کنید بهتر است توجه داشته باشید که تعداد آن چیزی بین ۲ تا ۵ عدد باشد. با این که در پینترست بیشتر کلیدواژه‌ها هستند که به چشم می‌آیند ولی استفاده درست از هشتگ‌ها می‌تواند به دیده شدن شما کمک کند. اگر از پینترست برای معرفی کسب‌وکارتان استفاده می‌کنید می‌توانید هشتگ‌ها را در توضیحات پین بنویسید؛ البته دقت کنید که تعداد این هشتگ‌ها از ۲۰ عدد بیشتر نشود. در ضمن بهتر است از هشتگ‌هایی که به محتوا و کسب‌وکارتان مربوط می‌شود و سایر افراد آن‌ها را سرچ می‌کنند استفاده کنید.

هشتگ در اینستاگرام

نحوه هشتگ گذاری در تیک‌تاک

بهتر است در تیک‌تاک چیزی حدود ۳ تا ۵ هشتگ بگذارید، بیشتر از این تعداد را واقعا پیشنهاد نمی‌کنیم. هشتگ‌ها در تیک‌تاک نقش اساسی دارند و شما می‌توانید از آن‌ها هم در توضیحات ویدئوی موردنظرتان استفاده کنید و هم در قسمت دیسکاور پیج (Discover page). دیسکاور پیج تقریبا چیزی شبیه به صفحه اکسپلور اینستاگرام است که شما می‌توانید تمام برندهای معروف، چالش‌های محلی یا بین‌المللی را تماشا کنید که توسط هشتگ‌ها دسته‌بندی شده‌اند. در ضمن، بهتر است از هشتگ‌هایی که ترند شده استفاده کنید تا بیشتر دیده شوید.

کلام آخر ـ آموزش هشتگ گذاری

از آن‌جا که هشتگ‌ها کاربرد‌های فراوانی دارند، بهتر است که ابتدا هدف خود را در نظر بگیرید و سپس هشتگ‌های ترند مرتبط با موضوع خود را بررسی کنید. بعد از آن به راحتی می‌توانید هشتگ مخصوص به خود را داشته باشید و یا در بحث‌های دیگران مشارکت کنید. در این مقاله تلاش کردیم تا جدیدترین تکنیک‌های هشتگ گذاری را به شما آموزش بدهیم. شما از چه تکنیک‌های دیگری برای هشتگ‌گذاری استفاده می‌کنید؟ تجربیات و نظرات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

آموزش هشتگ گذاری ـ تکنیک‌های هشتگ گذاری در ۲۰۲۲
اگر در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید و می‌خواهید بیشتر دیده شوید، پیشنهاد ما به شما...
5 از 2 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
  1. سلام وقت بخیر ممنون از مطالب مفیدتون. یه سوال داشتم چطور می تونیم تاپ هشتگ های مربوط به بیزنسمون رو پیدا کنیم؟

    آیا مفید بود؟