کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

بهترین سایت‌های افیلیت مارکتینگ ایرانی و خارجی ۲۰۲۴

بهترین سایت‌های افیلیت مارکتینگ ایرانی و خارجی ۲۰۲۴

تصورش را بکنید که فقط با یک وبسایت ساده، می‌توانستید پول دربیاورید! نه نیازی بود که خودتان محصولی تولید کنید و نه نیازی بود که خدماتی را ارائه دهید. چقدر عالی می‌شد؛ نه؟ پس به دنیای افیلیت مارکتینگ خوش آمدید! در این مطلب اینجا هستیم تا چند سایت پول‌ساز برای کسب درآمد ریالی یا دلاری را از طریق «همکاری در فروش یا افلیت مارکتینگ» در سال ۲۰۲۴ معرفی کنیم.

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چیست؟

به زبان ساده، افیلیت مارکتینگ (Affiliate marketing) یا همکاری در فروش، به این معناست که شما محصولات یا خدمات یک کمپانی دیگر را تبلیغ می‌کنید؛ و در ازای هر خریدی که از طریق لینک تبلیغ شما انجام شود، کمیسیون دریافت می‌کنید. این کمیسیون ممکن است درصدی از فروش محصول باشد و یا یک مبلغ ثابت و از قبل تعیین شده.

اجازه دهید یک مثال برایتان بزنیم. نگاهی به تصویر زیر بیندازید که لینکی از یک کتاب در سایت آمازون را نشان می‌دهد:

فرض کنید که من یک سایت با مخاطبان خارجی دارم و افیلیت مارکتر این محصول شده‌ام؛ یعنی آن را در صفحه‌ام تبلیغ کرده‌ام و لینکی به صفحه خرید آن قرار داده‌ام. اگر شما بر روی آن لینک کلیک کنید و کتاب را بخرید (به قیمت ۱۵ دلار)، من ۷۰ سنت به‌عنوان کمیسیون دریافت می‌کنم.

چه مخاطبانتان خارجی باشند و چه ایرانی، شما نیز می‌توانید به همین صورت کسب درآمد کنید. در ادامه مسیر را برایتان روشن‌تر می‌کنیم!

مطلب مرتبط: کسب درآمد از گوشی بدون سرمایه

۵ سایت ایرانی افیلیت مارکتینگ برای کسب درآمد سریع! (+ مقایسه مزایا و معایب)

اگر در این میدان تازه‌کار باشید، احتمالاً برایتان سؤال خواهد شد که بهتر است با چه سایتی افیلیت مارکتینگ را شروع کنید. ما در این قسمت با ذکر مزایا و معایب هر سایت، انتخاب و شروع کار را برایتان آسان‌تر می‌کنیم.

دیجی‌کالا: کمیسیون کم، فروش بیشتر!

شما به‌ازای فروش هر محصول دیجی‌کالا بین ۱% تا ۱۱% کمیسیون می‌گیرید. هرچه میزان فروش محصولات دیجیکالا توسط شما بیشتر باشد، این کمیسیون بیشتر شده و به ۱۱% نزدیک‌تر می‌شود. مثلاً اگر تعداد فروشتان بالا باشد و همان ۱۱% که سقف کمیسیون دیجیکالا است را دریافت کنید، به‌ازای فروش هر کفش به قیمت ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان، صد هزار تومان کمیسیون می‌گیرید.
برای رسیدن به این درآمد، تعداد سفارش‌های شما در ماه باید حداقل ۱۷۰۰ عدد باشد.

بررسی مزایای همکاری در فروش دیجی ‌کالا

  • این سایت نسبت به سایر سایت‌ها در همکاری در فروش موفق‌تر بوده است. در نتیجه، ممکن است فروشتان از طریق این سایت بالاتر باشد.
  • دیجیکالا رنج گسترده‌ای از محصولات را داراست؛ پس تمام افراد فارغ از زمینه تولید محتوایشان می‌توانند با آن همکاری داشته باشند. یعنی می‌توانید با توجه به حوزه تخصصتان در تولید محتوا، خودتان محصولاتی که با محتوای صفحه شما مرتبط هستند را برای همکاری در فروش انتخاب کنید.

معایب افیلیت مارکتینگ دیجی کالا

  • مدت‌زمان تسویه طولانی است! (بین ۳۰ تا ۴۵ روز بعد از فروش)
  • ۲۰% از کمیسیون به علت بیمه و مالیات کم می‌شود.
  • حداکثر کمیسیون پرداختی دیجی کالا ۲۰۰ هزار تومان برای یک محصول است. اگر حق همکاری شما برای یک محصول بیشتر از این مبلغ شود، مابقی مبلغ سهم دیجیکالا می‌شود!

دیما افیلیت: بهترین پلتفرم برای تازه‌کاران!

اگر در ابتدای راه هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، سیستم افیلیت مارکتینگ دیما افیلیت به کمکتان می‌آید. این سایت از شما نمی‌خواهد که محصولات خودش را بفروشید. بلکه مثل یک واسطه عمل می‌کند و شما را به بیزینس‌هایی که متقاضی افیلیت مارکتر هستند وصل می‌کند.

مزایای همکاری با دیما افیلیت

  • گستره وسیعی از سایت‌هایی که تقاضای همکاری در فروش را دارند را پیش رویتان می‌گذارد تا انتخاب کنید.
  • این سایت دستتان را باز می‌گذارد تا با توجه به حوزه تولید محتوایتان، انتخاب کنید که می‌خواهید با چه سایت‌هایی همکاری در فروش داشته باشید.
  • با استفاده از این سایت نیاز نیست شخصاً به طور جداگانه با هر کدام از طرف حساب‌هایتان مذاکره کنید؛ بلکه طرف حساب شما صرفاً سایت دیما است.

مطلب مرتبط: ۱۵ روش آسان و پولساز برای کسب درآمد در خانه

همکاری در فروش CRM دیدار: دریافت سود مادام‌العمر!

این سایت در زمینه فروش CRM فعالیت می‌کند و اگر این موضوع به حوزه تولید محتوای شما مربوط است، می‌توانید با جذب مشتری برای آن کمیسیون ماهانه بگیرید.

۳ مزیت همکاری با سایت CRM دیدار

  • کمیسیون دریافتی شما ۱۸% است.
  • به‌ازای هر پرداخت ماهیانه مشتری، شما نیز به‌صورت ماهیانه کمیسیون می‌گیرید. یعنی یک‌بار مشتری جذب می‌کنید، اما تا مدت‌ها به‌صورت دائمی هر ماه سود می‌گیرید.
  • بعد از ۱۵ فروش می‌توانید فرد دیگری را به عنوان زیرمجموعه خود وارد کنید. به این صورت، از فروش‌های او نیز شما کمیسیون می‌گیرید.

عیب همکاری با این سایت!

  • برای این که بتوانید خدمات این سایت را بازاریابی کنید باید خودتان هم در زمینه خدمات B2B وارد باشید.

آسازون: سایتی با یک مزیت فوق‌العاده!

آسازون سایتی است که برای بیزینس‌های کوچک و بزرگ فروشگاه آنلاین می‌سازد. پس اگر مخاطبین صفحه شما کسب‌وکارها هستند، چرا با این سایت در فروش همکاری نکنید؟

مزیت همکاری در فروش با سایت آسازون

  • مزیت این سایت نسبت به سایت‌های دیگر این است که خودتان می‌توانید قیمت نهایی محصول را تعیین کنید.

عیب همکاری در فروش با این سایت

محصولات این سایت امکان بازگشت ندارند. از طرفی این موضوع به ضرر مشتری است و ممکن است روی تصمیم او برای خرید تأثیر بگذارد؛ اما از طرف دیگر به نفع شماست؛ زیرا وقتی مشتری نتواند محصول را پس بدهد، از کمیسیون شما نیز کم “نمی‌شود.

میهن استور: پورسانت بالا و تسویه‌حساب سریع!

میهن استور هم از آن فروشگاه‌هایی است که فارغ از تخصص و موضوع صفحه‌تان، می‌توانید با آن افیلیت مارکتینگ کنید. زیرا این فروشگاه طیف وسیعی از محصولات را دارد که حتماً بعضی‌هایشان مناسب مخاطبان شما از هر قشری خواهند بود.

مزایای همکاری در فروش میهن استور

  • مزیت میهن استور نسبت به سایر سایت‌ها تسویه‌حساب سریع است! کافی است به سقف ۵۰,۰۰۰ تومان برسید تا تسویه کنید.
  • پورسانت محصولات میهن استور بالا است و بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کمیسیون شامل حال بازاریاب می‌شود.

معایب افیلیت مارکتینگ میهن استور

  • نمی‌توانید قیمت محصولات را به‌دلخواه خود بیشتر کنید.
  • این سایت قوانین سفت و سختی دارد و اگر صفحه شما به هر دلیلی مغایر قوانین کشور محسوب شود، نباید تبلیغ محصولات آن را انجام دهید.

مطلب مرتبط: کسب درآمد دلاری از گوگل

۴ سایت پول‌ساز خارجی برای افیلیت مارکتینگ دلاری!

اگر صفحه اینستاگرام، یوتیوب یا وبلاگی دارید که مخاطبان خارجی دارد، ۴ سایت همکاری در فروش خارجی زیر را از دست ندهید. البته مورد شماره ۴ حتی برای افرادی که مخاطب خارجی ندارند و تمام مخاطبانشان ایرانی هستند هم به کار می‌آید!

BigCommerce فرصتی برای بلاگرهای سئو و طراحی سایت

ماجرای سایتBigCommerce  از این قرار است که به افرادی که فروشگاه آنلاین دارند خدمات طراحی سایت، سئو و هاست را ارائه می‌دهد. اگر مخاطبین صفحه شما افرادی هستند که فروشگاه اینترنتی خارجی دارند، فرصت افیلیت مارکتینگ دلاری این سایت را از دست ندهید!

۲ مزیت عالی همکاری در فروش BigCommerce

  • ۲۰۰% از پرداختی ماه اول هر مشتری نصیب شما خواهد شد! یعنی با جذب یک مشتری می‌توانید ۱۵۰۰ دلار کمیسیون بگیرید.
  • این سایت بنرها و ایمیل‌های تبلیغاتی آماده را در اختیارتان می‌گذارد تا کارتان را برای تبلیغ خدماتش راحت‌تر کند.

همکاری در فروش BH Cosmetics: فرصتی برای بلاگرهای زیبایی!

اگر در حوزه زیبایی تولید محتوا می‌کنید، برند BH Cosmetics که یک برند آرایشی بدون تست حیوانی است که فرصت کسب درآمد دلاری را در اختیارتان می‌گذارد.

مزایای همکاری در فروش BH Cosmetics

  • این سایت به‌ازای فروش هر محصول ۶% کمیسیون می‌دهد. متوسط قیمت محصولات آن ۳۸$ است. یعنی با دلار فعلی که حدود ۵۹ هزار تومان است، شما اگر با یک پست افیلیت مارکتینگ بتوانید حتی فقط ۱۰ مشتری برای این سایت جور کنید، بیش از یک میلیون تومان درآمد خواهید داشت.

مطلب مرتبط: معرفی ۳ اپلیکیشن ایرانی کسب درآمد به تومان

سایت افیلیت مارکتینگ خارجی Teachable

Teachable یک سایت بازاریابی است و شما با فرستادن بیزینس‌های کوچکی که می‌خواهند کسب‌وکارشان را رشد دهند به این سایت، می‌توانید کمیسیون دریافت کنید. پس اگر زمینه تولید محتوایتان بازاریابی است، حتماً همکاری با این سایت را در نظر بگیرید.

مزایای همکاری با این وبسایت

  • بین ۳۰% تا ۵۰% کمیسیون می‌گیرید که مبلغی بسیار عالی است!
  • تسویه‌حساب این سایت سریع است و بعد از ۱۰ روز مبلغ کمیسیونتان را دریافت می‌کنید.
  • برعکس سایت‌های دیگر، Teachable رمز و رازهای بازاریابی‌اش را با شما در میان می‌گذارد. یعنی به شما می‌گوید که از چه زبانی برای بازاریابی استفاده کنید تا بر طبق تجربه آن‌ها، بهتر با مخاطبان هدفشان ارتباط بگیرید.

Coursera فرصتی برای تمام بلاگرها!

سایت مشهور Coursera که دوره‌های معتبر دانشگاه‌های برتر خارجی را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران می‌گذارد را همگی می‌شناسیم. در این سایت، دانشجویان به‌صورت رایگان در دوره‌ها شرکت می‌کنند؛ اما فقط برای دریافت مدرک باید مبلغی بپردازند.

مزایای ویژه همکاری با سایت Coursera

  • ازآنجایی‌که مدرک این سایت در ایران و جهان حرف برای گفتن دارد و هزینه‌اش بسیار به‌صرفه است، می‌توانید مخاطبان ایرانی را نیز هدف قرار دهید.
  • شما از ثبت‌نام ماه اول هر دانشجو بین ۱۰% تا ۴۵% کمیسیون می‌گیرید.
  • اگر یک دانشجو در دوره‌های مختلف ثبت‌نام کند، شما برای تک‌تک آن‌ها کمیسیون می‌گیرید.
  • مهم نیست که سایت یا صفحه اینستاگرام شما در چه زمینه‌ای تولید محتوا می‌کند. کورسرا در همه زمینه‌ای که فکرش را بکنید، دوره‌های معتبر را ارائه می‌دهد. پس در هر زمینه‌ای که تولید محتوا می‌کنید، می‌توانید دوره‌هایی که برای مخاطبان هدفتان مناسب هستند را تبلیغ کنید.

از همکاری در فروش چقدر درآمد نصیبمان می‌شود؟

قبل از این که به سراغ درآمد همکاری در فروش در ایران برویم، بد نیست نگاهی به آمار جهانی داشته باشیم. بر طبق آمار معتبر درآمد افیلیت مارکتینگ در سال ۲۰۲۲ در آمریکا ۸ میلیارد دلار بوده است؛ و تخمین زده می‌شود که این صنعت تا آخر سال ۲۰۲۴ (امسال) به ۱۵.۷ میلیارد دلار برسد.

این موضوع را مطرح کردیم؛ زیرا تمام دنیا بر رکاب کشورهای پیشرفته‌ای مثل ایالات متحده پیش می‌رود. پس می‌توان پیش بینی کرد که آن زمانی که افیلیت مارکتینگ در ایران نیز همین‌قدر جا بیفتد، اصلاً دور نیست. امروز شروع کنید تا فردا میوه‌ها و ثمرات درختی که امروز کاشته‌اید را برداشت کنید.

مطلب مرتبط: بهترین شغل های اینترنتی با درآمد بالا سال ۱۴۰۳

در مورد درآمد این نوع بازاریابی در ایران می‌خواهیم نگاهی واقع‌بینانه داشته باشیم. قصد نداریم که مثل بعضی از سایت‌ها حقیقت را شیرین‌تر از آنچه هست جلوه دهیم. حقیقت این است که شما ممکن است از این روش روزی یک میلیون درآمد داشته باشید؛ اما ممکن هم هست که ماهی صدهزار تومان هم درآمد نداشته باشید! همه چیز به ۴ سوال زیر بستگی دارد:

  1. آیا شما توانایی تولید محتوای جذاب و جذب مخاطب را دارید؟
  2. آیا قادرید با مهارت‌های سئوی قوی سایت یا صفحه اینستاگرامتان را جزو رتبه‌های برتر کنید و دیده شوید؟
  3. آیا محصولاتی را برای تبلیغ انتخاب می‌کنید که واقعاً مورد نیاز مخاطبان صفحه شما باشند؟
  4. آیا توانایی جذب مخاطب خارجی را دارید؟ یا صرفاً با سایت‌های ایرانی همکاری می‌کنید؟

به هر کدام از سوالات بالا که پاسختان «بله» باشد، یک امتیاز بیشتر می‌گیرید! یعنی درآمدتان از طریق این روش بازاریابی بیشتر خواهد بود. جالب است بدانید بر طبق شواهد درآمد افیلیت مارکتینگ با سایت‌های خارجی به طور متوسط ۵۰.۰۶۰ دلار در سال است. درآمدی بی‌نظیر و فوق‌العاده برای ایرانیان! اما حتی اگر مخاطبان شما فارسی زبان باشند و فقط با سایت‌های ایرانی همکاری کنید اما توانایی جذب مخاطب و سئو را داشته باشید، باز هم درآمد خوبی خواهید داشت.

سخن آخر: از کجا شروع کنیم؟

کافی است عبارت «همکاری در فروش» یا «Affiliate marketing program» را به همراه اسم یکی از سایت‌های بالا در اینترنت جستجو کنید. به همین سادگی صفحه ثبت‌نام و شروع کار افیلیت مارکترها در آن سایت برایتان به نمایش در می‌آید.

نکته پایانی این است که برای انجام افیلیت مارکتینگ با سایت‌های خارجی و داشتن درآمد دلاری، ابتدا باید حساب پی پال باز کنید. سایت‌های ایرانی بسیاری وجود دارند که خدمات افتتاح حساب پی پال برای ایرانیان را ارائه می‌دهند و با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. البته باید هوشیار باشید و با چشم تیزبین از کلاهبرداران در این زمینه دور بمانید.

امیدواریم که با این مطلب توانسته باشیم جرقه‌های آغازین را برای داشتن درآمد بیشتر از راه‌های خلاقانه را در ذهنتان روشن کنیم!

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید