کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

معرفی ۸ سایت موزیک بدون کپی رایت برای اینستاگرام و یوتیوب

معرفی ۸ سایت موزیک بدون کپی رایت برای اینستاگرام و یوتیوب

یکی از دلایل حذف پست شما در یوتیوب و اینستاگرام، رعایت نکردن حق کپی رایت موزیک‌هایی است که در محتواهای خود از آن ها استفاده می‌کنید. ربات‌هایی وجود دارند که تشخیص می‌دهند موزیک و ویدیوی شما حق کپی رایت دارد و بدین ترتیب محتوای شما حذف می‌شود.
قبل از گرفتن اخطار، به دنبال موزیک‌هایی رایگان و بدون کپی رایت باشید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود. در ادامه همراه افراک باشید، تا منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

چگونه از آهنگ دارای کپی رایت در یوتیوب استفاده کنیم؟

برای یوتیوبر شدن و اینکه بتوانید روی ویدیوهای یوتیوب خود از موزیک استفاده کنید، چندین راه وجود دارد که عبارتند از:

  • ۱. شما می‌توانید برای تولید ویدیوهایتان از موزیک‌های رویالتی فری (Royalty Free) استفاده کنید. این نوع موزیک‌ها حق کپی رایت برای یوتیوب ندارند و صاحب اثر اطلاع داده که با انتشار اثر خود هیچ مشکلی ندارد.
  • ۲. راهکار بعدی استفاده از آهنگ‌هایی است که تولیدکننده آن اثر، اجازه اشتراک گذاری و منتشر کردن آن را داده است؛ ولی باید حتما نام تولیدکننده را ذکر کنید. در غیر این صورت اگر صاحب اثر اقدام به شکایت از شما کند، اینستاگرام یا یوتیوب، ویدیوی شما را حذف خواهد کرد.( در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد)
  • ۳. در صورتی که موزیک شما دارای کپی رایت باشد، شما میتوانید لایسنس آن را از سایت Pixabay تهیه کنید.
  • ۴. خرید لایسنس از Creative Commons: از این سایت نیز میتوانید لایسنس خریداری کنید. (در صورتی که خالق اثر اجازه استفاده با خرید لایسنس را داده باشد).

همانطور که گفته شد، شما می‌توانید از منابع رایگان موزیک بدون کپی رایت برای یوتیوب و اینستاگرام که در ادامه معرفی می‌کنیم، استفاده کنید.

مطلب مرتبط: درآمد هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب چند دلار است؟

از کجا بفهمیم موزیک کپی رایت دارد؟

چگونه بفهمیم موزیک ما کپی رایت دارد؟ یوتیوب قابلیتی دارد که قبل از اینکه ویدیو آپلود کنید، میتوانید مشاهده کنید کپی رایت دارد یا خیر!
پس از بارگزاری ویدیو در یوتیوب، اجازه دهید پردازش ویدیو کامل شود، سپس در تب “Checks”، بررسی کنید و درصورت وجود اخطار کپی رایت، تاثیر آن بر ویدیو و درآمدزایی ویدیو را چک کنید. (البته نباید فقط به این مورد اکتفا کنید)
در ادامه سایت‌هایی برای تشخیص کپی رایت موزیک معرفی می‌کنیم.

سایت تشخیص کپی رایت موزیک برای یوتیوب و اینستاگرام

  • PDinfo: با این سایت می‌توانید بر اساس نام آهنگ، تشخیص دهید آیا موزیک حق انتشار دارد یا نه!
  • eproves: در این سایت می‌توانید نام آهنگ و اسم خواننده را وارد کنید و به شما می‌گوید حق کپی رایت دارد یا خیر!
  • easysong: با وارد کردن نام آهنگ، تایتل آن و یا نام خواننده،می‌توانید متوجه شوید این آهنگ کپی رایت دارد یا نه.
  • pixabay: در این سایت شما می‌توانید موزیک یا عکس مد نظر را سرچ کنید، در صوتی که وجود داشته باشد، یعنی می‌توانید دانلود کنید و از آن استفاده کنید.

سایت‌های دانلود آهنگ بدون کپی رایت رایگان

سایت‌های Audio Library یوتیوب و Sound Collection فیس بوک، بهترین منابع دانلود رایگان موزیک بدون کپی رایت هستند که میلیون‌ها موزیک را در خود جای داده‌اند و شما می‌توانید آن ها را دانلود و به راحتی استفاده کنید. در ادامه به بررسی این دو سایت و سایر سایت‌ها می‌پردازیم.

سایت اهنگ بدون کپی رایت ایرانی کدامند؟ این سوال را کاربران زیادی از ما میپرسند، برخی از اهنگ های ایرانی هم نسخه بدون کپی رایت در سایت های زیر دارند، اگر پیدا نکردید پیشنهاد می‌کنیم، از سایت های ایرانی دانلود کنید و سپس در سایت های تشخیص کپی رایت قرار دهید، تا مطمئن شوید که کپی رایت دارد یا خیر.

۱. Audio library

برای دانلود آهنگ بدون کپی رایت برای یوتیوب، Audio library معروف ترین سایت دانلود موزیک بدون کپی رایت است. درواقع یک کانال یوتیوب است که تعداد زیادی موسیقی دارد و همه افراد می‌توانند از آهنگ‌های بدون کپی رایت این کانال، با خیالی آسوده برای محتواهای خود استفاده کنند.

Audio library موزیک بدون کپی رایت

۲. sound collection

با موزیک‌های sound collection در فیسبوک، می‌توانید به راحتی به تولیدمحتوا در اینستاگرام بپردازید و از موزیک‌های رایگان بدون کپی رایت در ویدیوهایتان استفاده کنید؛ همچنین با اخطار کپی رایت هم مواجه نشوید.

۳. artlist

سایت artlist یکی از بهترین سایت های دانلود اهنگ بدون کپی رایت مناسب یوتیوب و اینستاگرام است. در این سایت می‌توانید، ویدیو مورد نظرتان را بارگذاری کرده و متناسب با آن از آهنگ‌های پیشنهاد شده یکی را انتخاب کنید.

artlist یک پلتفرم همه کاره در انتخاب آهنگ و ویدیو بدون کپی رایت است که به شما در ادیت ویدیو هم کمک می‌کند.

اگر به دنبال ایده و محتوا برای یوتیوب هستید، این مقاله را حتما مطالعه کنید: 21 ایده پولساز برای ساخت ویدیو در یوتیوب

۴. Mixkit

سایت Mixkit تعداد زیادی موسیقی دارد و یکی از انواع منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت است. شما با استفاده از موزیک‌های این سایت می‌توانید به راحتی تولید محتوا انجام بدید. یکی از مزایای این سایت، نیاز نداشتن کاربران به ثبت نام است و افراد بدون ثبت نام می‌توانند آهنگ مد نظر خود را دانلود کنند.

محاسبه و نقد کردن درآمد یوتیوب

ثبت کانال

۵. Pixabay

شما می‌توانید با استفاده از این سایت با توجه به سبک ویدیو و سلیقه خود موسیقی دلخواه خود را بیابید؛ و از آنجایی که این سایت از قابلیت سرچ حرفه ای موزیک برخوردار است، اگر شما از موزیکی خوشتان بیاید، از این سایت می‌توانید برای گرفتن لایسنس آن اقدام کنید و بدون کپی رایت آهنگ خود را دریافت نمایید. همچنین از سایت pixabay برای دانلود آهنگ بدون کپی رایت برای گیم پلی استفاده کرد.

Pixabay موزیک بدون کپی رایت

۶. ccHound

این سایت دارای بهترین موسیقی‌ها برای تولیدمحتوای شما در اینستاگرام و یوتیوب است و به دلیل اینکه در بین تمامی موزیک‌ها فیلتر وجود دارد، موزیک‌های خوبی را در سایت منتشر می‌کند.

۷. NoCopyrightSounds

کانال یوتیوب nocopyrightsounds معمولاً برای استفاده‌ی رایگان در ویدئوها و محتواهای خلاقانه‌ای که روی یوتیوب یا سایر پلتفرم‌ها منتشر می‌شوند، استفاده می‌شود.

۸. Epidemic Sound

اپیدمیک ساند، سایتی است که برای آهنگ های بدون کپی رایت اینستاگرام مناسب است.
علاوه بر این، سایت‌های دیگری نیز وجود دارند که موسیقی بدون کپی رایت ارائه می‌دهند و می‌توانند برای استفاده در یوتیوب مناسب باشند:

  • ویدئوو (Videvo)
  • پیکسابی (Pixabay)
  • فری استوک موزیک (Free Stock Music)
  • فری موزیک آرشیو (Free Music Archive)
  • بن ساند (Ben Sound)
  • موس‌اوپن (MusOpen)
ccHound موزیک بدون کپی رایت

کانال تلگرام دانلود موزیک بدون کپی رایت

یکی دیگر از منابع دانلود آهنگ بدون کپی رایت برای اینستاگرام و یوتیوب، جستجو در کانال های تلگرام است. در ادامه کانال هایی که موزیک کپی رایت را در دسترس کاربران قرار می دهند را معرفی می کنیم. البته پیشنهاد می‌کنیم که پس از پیدا کردن آهنگ حتما در ابتدا در یوتیوب چک کرده و از بدون کپی رایت بودن آن مطمئن شوید.

سخن پایانی

در این محتوا درباره منابع رایگان موزیک بدون کپی رایت برای یوتیوب و اینستاگرام و اخطار کپی رایت صحبت کردیم. سایت‌های نامبرده در این مقاله مشکل را درباره کپی رایت برطرف خواهند کرد و شما دیگر هیچ نگرانی از این بابت نخواهید داشت. امیدواریم که بتوانید با خیالی راحت و آسوده از انواع موزیک‌ها برای محتواهای خود استفاده نمایید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. چرا اطلاعات غلط میدین؟
    mix kit که کپی رایت داره
    من خودم ازش دانلود کردم و پستم پاک شد

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز، الگوریتم های یوتیوب در حال آپدیت هستند همیشه، توصیه میکنم قبل از انتشار، اخطار یوتیوب را برای کپی رایت چک کنید. با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟