کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

نحوه تبلیغ در پینترست(pinterest)، از ساخت اکانت تا راه اندازی کمپین

نحوه تبلیغ در پینترست(pinterest)، از ساخت اکانت تا راه اندازی کمپین

پینترست (pinterest) یک شبکه ی اجتماعی پر مخاطب است که در آن کاربران، مجموعه عکس ها و ویدئو هایی که علاقه دارند را به صفحه ی خود اضافه می کنند. هنگامی که برای اولین بار وارد سایت می شوید ظاهر آن شما را حیرت زده می کند. تصاویر بسیار زیبا در ابعاد نسبتا بزرگ بدون ترتیب و نظم خاصی در کنار هم قرار گرفته اند. بد نیست بدانید که در این پلتفرم مانند دیگر شبکه های اجتماعی پر طرفدار می توان تبلیغات انجام داد. اگر کسب و کار شما با فرمت های نمایشی پینترست سازگار است، به شما پیشنهاد می کنیم در این شبکه اجتماعی فعالیت خود را شروع کنید. تبلیغات در پینترست می تواند مانند تبلیغات در گوگل ، تبلیغ در توییتر و تبلیغ در فیس بوک و … برای معرفی برند و بالا بردن ترافیک سایت کمک فراوانی می کند. در این مقاله از افراک با نحوه تبلیغ در پینترست آشنا خواهید شد. در ادامه انواع تبلیغ در پینترست را به شما معرفی می کنیم و سپس از ساخت اکانت پینترست تا راه اندازی اولین کمپین شما را همراهی خواهیم کرد.

انواع مختلف تبلیغات در پینترست

نوع کمپین شما در پینترست به نوع تبلیغاتی که انتخاب می کنید، بودجه و جایگاه تبلیغ بستگی دارد. بنابراین بهتر است که پیش از ساخت اکانت پینترست و شروع کمپین تبلیغاتی، در مورد انواع تبلیغ در پینترست بدانید.

پین های پروموت شده Promoted Pins

برای بیشتر دیده شدن و رسیدن به حداکثر بازدید بهتر است از تبلیغ پین های پروموت شده استفاده کنید. این پین ها در صفحه ی اصلی و داخل سرچ نشان داده می شوند. تنها تفاوت این پین ها این است که بر روی آن ها برچسب “Promoted” زده می شود. کاربران می توانند این پین ها را به صفحه ی خود اضافه کنند، آن ها را به اشتراک بگذارند و بر روی آن ها کامنت بگذارند. بهترین قابلیت این نوع تبلیغات اینجاست که اگر کاربری این پین ها را به اشتراک بگذارد برچسب تبلیغ از روی آن بر داشته می شود. در اصل انگار پین های شما به صورت رایگان تبلیغ شده اند. هنگامی که کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک می کند مستقیما به صفحه ی فرود شما می آید.

نحوه تبلیغ در پینترست

مشخصات پین تبلیغی:

  • هدف کمپین: آگاهی از برند
  • نوع فایل: .PNG یا .JPEG
  • نسبت ابعاد ایده آل: ۱: ۳
  • حجم فایل: حداکثر ۱۰ مگابایت
  • توضیحات: حداکثر ۵۰۰ کاراکتر

مقالات مرتبط:

شبکه‌ های اجتماعی و سئو چه رابطه‌ای با هم دارند؟

پین های مستقیم One-tap Pins

از سال 2019 پینترست اعلام کرد که تمامی تبلیغات به صورت مستقیم یا به اصطلاح one-tap تبدیل خواهد شد. هنگامی که کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک می کند مستقیما به صفحه ی فرود وارد می شود.

تبلیغات چرخشی Promoted Carousel

تبلیغات چرخشی از سال ۲۰۱۸ معرفی شد. این نوع تبلیغ از ۲ تا ۵ تصویر تشکیل می شود. کاربران می توانند مانند ورق زدن یکی پس از دیگری تصاویر را مشاهده کنند. این تبلیغات محدودیت مکانی ندارد هر جایی که پین ها وجود داشته باشد این تبلیغات می توانند حضور پیدا کنند. ویژگی های هر کدام از کارت های این نوع تبلیغ (عکس ها، عنوان ، تصاویر و صفحه ی فرود ) می تواند با یک دیگر متفاوت باشند. این تبلیغ برای کسانی که می خواهند محصولات را به صورت دسته ای تبلیغ کنند بسیار مناسب است.

مشخصات تبلیغات چرخشی:

  • نوع فایل: .PNG یا .JPEG
  • نسبت ابعاد ایده آل: ۱: ۱ یا ۲: ۳
  • حجم فایل: حداکثر ۱۰ مگابایت
  • عنوان: حداکثر ۱۰۰ کاراکتر
  • توضیحات: حداکثر ۵۰۰ کاراکتر

پین های ویدئویی پرموت شده Promoted Video Pins

پین های ویدئویی پروموت شده مانند تبلیغ پین های عکس است با این تفاوت که بجای عکس یک فیلم قرار داده شده است. مانند پین های معمولی این تبلیغات در صفحه ی اصلی و در صفحه ی جست و جو نمایش داده می شوند. اگر ۵۰ درصد افرادی که تبلیغ به آن ها نمایش داده شده است تبلیغ را ببینند، پس از آن ویدئو به صورت خودکار پخش می شود. اما برای داشتن بازدید بهتر پیشنهاد می کنیم ویدئو ای طراحی کنید که مفهومش بدون صدا قابل درک باشد چراکه اکثر افراد صدای تلفن خود را کم می کنند.

پینترست ویدئو ها را در دو سایز نمایش می دهد. پنهای زیاد، استاندارد.

سایز استاندارد مانند سایز پین های معمولیست اما پین های ویدئوی بزرگ به پهنای صفحه نمایش داده می شود. اینگونه رقبا کنار زده می شوند بنابراین هزینه ی این نوع تبلیغات بالاتر خواهد بود. ویدئو ها برای آگاهی از برند بسیار مناسب هستند. تبلیغ ویدئویی یک روش فوق العاده برای تعریف کردن داستان برندتان است.

تبلیغ موبایل پینترست

مشخصات ویدئوی تبلیغی:

نوع فایل: .MPR یا .MOV

نسبت ابعاد ایده آل: ۱: ۱ ، ۲: ۳ ، ۹:۱۶

حجم فایل: حداکثر ۲ گیگابایت

طول فیلم: حداقل ۴ ثانیه ،حداکثر ۳۰ دقیقه

توضیحات: حداکثر ۵۰۰ کاراکتر

مقالات مرتبط:

راز موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی

پین های تبلیغی برای نصب اپلیکیشن Promoted App Pins

پین های تبلیغی برای نصب اپلیکیشن به کاربر اجازه می دهد که اپلیکیشن موبایل شما را به صورت مستقیم از پینترست دانلود کند. این نوع تبلیغ برای نسخه ی موبایل بهتر جواب می دهد زیرا ۸۰ درصد مخاطبین پینترست با موبایل وارد برنامه می شوند. پین های نصب برنامه مانند دیگر پین ها نمایش داده می شوند تنها تفاوت این است که لینکی به سایت های معتبر نصب اپلیکیشن مانند iTunes و Google Play داده می شود. این پین ها دارای دکمه ی نصب برنامه هستند ولی بهتر است عکس یا ویدئو ای که قرار می دهید حاوی متنی برای اعلان برنامه باشد.

نحوه ی کار در پینترست

پین های خرید Buyable Pins

این پین ها برای برای خرید طراحی شده اند و به کاربر اجازه می دهد که از طریق پین شما مستقیما خرید کنند. این تبلیغ در نسخه ی موبایل و نسخه ی وب در جایگاهی که دیگر پین ها قرار دارند نمایش داده می شوند. تنها تفاوت این پین ها این است که بر روی آن ها دکمه هایی که قابل کلیک کردن هستند گذاشته می شود و شما را به صفحه ی خرید متصل می کند.

تبلیغات در پینترست

پین های استوری Story Pins

این نوع تبلیغ بهترین نحوه تبلیغ در پینترست است که به تازگی رو نمایی شده است و بر روی بسیاری از بیزینس ها امتحان شده است. در هر پین استوری می تواند تا 20 صفحه عکس، متن و لینک وجود داشته باشد. پین های استوری به همراه عکس و عنوان در صفحه ی اصلی نمایش داده می شود. با باز کردن صفحه استوری کاربر می تواند کل صفحه ی شما را ببیند. پین های استوری می تواند مانند دیگر پین ها ذخیره شود.

مقالات مرتبط:

تبلیغ در گوگل مپ؛ اکستنشن لوکیشن

چگونه در پینترست تبلیغ کنیم؟ ساخت اکانت پینترست

پس از اینکه با انواع تبلیغ ها ی پینترست آشنا شدید وقت آن است که ساخت کمپین را شروع کنید.

مرحله ی ۱: حساب کاربری تجاری بگیرید

اگر اکانت پینترست شما معمولی است می توانید آن را به حالت بیزینس تغییر دهید. اما در این مرحله ما ساخت اکانت پینترست را به شما آموزش می دهیم.

۱. اول به آدرس pinterest.com/business/create بروید

ساخت اکانت پینترست بسیار ساده است. ایمیل و پسورد جدید را وارد کنید و بر روی Create Account کلیک کنید.

ساخت اکانت پینترست

۲.بعد از انتخاب زبان و موقعیت مکانی اسم برند خود را وارد کنید

سپس توضیحاتی که به خوبی نمایانگر فعالیت شما هستند را به همراه لینک سایت بگذارید.

پینترست

۳.حساب اینستاگرام و یوتیوب خود را متصل کنید

این کار به پینترست نشان می دهد که حوزه کاری شما چیست و می توانید از تحلیل های مربوط به این شبکه های اجتماعی را مشاهده کنید.

۴.اگر می خواهید تبلیغ کنید به پینترست اعلام کنید

اطلاعات تماس ها و مخاطبین خود را به پینترست وارد کنید.

پینترست چیست

۵. پروفایل خود را ویرایش کنید

پس از ساخت اکانت بیزینس ، بر روی مداد کنار اسم خود کلیک کنید و اگر لازم است نام را تغییر دهید. عکسی که نمایانگر برند شما را آپلود کنید. ابعاد کلی باید 165×165 باشد. قسمت درباره ی ما را با کلید واژه های مربوط به کار خود پر کنید. سپس برا ذخیره شدن بر روی Done کلیک کنید.

نحوه تبلیغ در پینترست

۶. بر روی منوی claim کلیک کنید و وب سایت خود را اضافه کنید

این قسمت به شما اجازه می دهد که تحلیل های وب سایت خود را ببینید. در اینجا آمار هر دکمه ای که کاربر را به سایت شما راهنمایی می کند، نمایان می شود.

حساب کاربری پینترست

۷. ساخت اکانت پینترست

از صفحه ی پروفایل خود بر روی علامت به علاوه  Create a Board کلیک کنید. یک عنوان جذاب بنویسید بعد از آن بر روی board در پروفایل خود بروید و بر روی عدامت مداد کلیک کنید. توضیحاتی را بنویسید که حاوی کلمات مهم کسب و کار شما باشند. برای برند خود دسته بندی انتخاب کنید. یک عکس کاور مناسب اضافه کنید.

تبلیغ در پینترست

۸. اولین پین خود را بسازید

پس از ساخت اکانت پینترست از صفحه ی داشبورد بر روی دکمه + سمت راست و بالا کلیک کنید. عنوان و توضیحات متن را اضافه کنید. حواستان باشد که توضیحات دارای کلمات کلیدی و هشتگ های مناسب باشد، یک لینک مقصد اضافه کنید. لینک باید به موضوع پین ربط داشته باشد. عکس یا ویدئو خود را آپلود کنید. در قسمت ویرایشگر می توانید سایز عکس را تغییر دهید یا لوگو اضافه کنید. حواستان باشد که از فایل ها ی با کیفیت استفاده کنید. بر روی گزینه ی Publish بزنید و مشخص کنید که پین به کدام board اضافه شود.

مقالات مرتبط:

تبلیغ در گوگل پلی و اپ استور

مرحله ۲: Pinterest Tag را نصب کنید

قبل از شروع کار تبلیغاتی پینترست ، اطمینان حاصل کنید که Tag Pinterest  را نصب کرده اید. با این کار می توانید عملکردی که کاربران بعد از دیدن سایت شما داشته اند را بررسی کنید. این که چند نفر وارد سایت شده اند و چند نفر ثبت نام کرده اند همه در این حالت نمایان می شود.

مرحله ۳: هدف کمپین خود را مشخص کنید

هر تبلیغ در آدرس ads.pinterest.com با هدف خاصی تعریف می شود. انتخاب هدف درست بسیار اهمیت دارد چرا که مشخص می کند چه نوع تبلیغاتی انتخاب شود و به چه صورت پرداخت کنید.

ساخت اکانت پینترست

نوع کمپین شامل تنظیمات پرداخت، قیمت گذاری و تعیین جایگاه، تبلیغ است. در حال حاضر 4 هدف تبلیغ وجود دارد.

  • ترافیک گرفتن در سایت: در این تبلیغ کاربران را به سمت وب سایت خود می فرستید. پرداخت در این نوع کمپین به صورت کلیکی است.
  • آگاهی از برند: در این حالت صفحه ی شما به بسیاری از مخاطبان نمایش داده می شود. شما به ازای هر 1000 بازدید هزینه پرداخت می کنید.
  • افزایش نصب برنامه: دو نوع قیمت گذاری برای نصب برنامه وجود دارد، گاهی شما به ازای هر نصب هزینه پرداخت می کنید و گاهی به ازای هر کلیک هزینه پرداخت می کنید.
  • آگاهی از برند از طریق ویدئو: ویدئو هایی که پخش خودکار دارند برای آشنایی افراد با برند شما بسیار مناسب هستند. در این نوع تبلیغ شما به ازای هر 1000 بازدید هزینه پرداخت می کنید.

مقالات مرتبط:

تبلیغات در گوگل چیست (Google Ads)؟

مرحله ۴: بودجه بندی کمپین خود را انتخاب کنید

کمپین خود را نام گذاری کنید و سپس مشخص کنید بودجه ی خود را برای چه مدتی هزینه کنید. بودجه بندی دقیق تر در مراحل بعدی انجام می گیرد.

اگر کمپین گردشی را انتخاب کردید حواستان باشد که قسمت آپشن را روشن کنید. این آپشن ها هنگامی که هدف آگاهی از برند را انتخاب کرده اید، فعال می شود.

بودجه بندی کمپین پینترست

مرحله ۵: گروه های تبلیغاتی بسازید

از گروه های تبلیغاتی پیش فرض استفاده کنید یا گروه تبلیغاتی جدید بسازید. گروه تبلیغاتی شما باید در مورد چیزی که می خواهید تبلیغ کنید باشد. هر گروه می تواند بودجه و هدف گذاری مخصوص به خودش را داشته باشد. گروه های تبلیغاتی به شما کمک می کند که هدف های مختلفی را در یک کمپین قرار دهید. مثلا شما می خواهید محتوای خاصی را برای موقعیت مکانی مشخصی نمایش دهید و بودجه ی کمتری نسبت به بقیه برای آن بگذارید. بهترین نحوه تبلیغ در پینترست استفاده درست از گروه های تبلیغاتی است.

مرحله ۶: مخاطبان خود را تعریف کنید

تنظیمات مربوط به مخاطبانتان را مشخص کنید. این تنظیمات شامل سن، جنسیت، موقعیت مکانی، زبان و نوع دستگاه است. اگر هدف گذاری شما افزایش ترافیک سایت و آگاهی از برند است بهتر است تمامی گزینه ها را انتخاب کنید تا تعداد بیشتری از افراد تبلیغ شما را ببینند.

ساخت اکانت پینترست

مرحله ۷: جایگاهی را مشخص کنید

اگر بودجه شما محدود نیست گزینه ی تمامی جایگاه ها را انتخاب کنید. در غیر این صورت تبلیغ شما در دو حالت جایگاه قرار می گیرد. مرورگر و سرچ.

جایگاه مرورگر به صفحه ی اصلی و پین های مربوط به آن مربوط می شود. مرورگر علایق افراد را به خوبی هدف می گیرد اما جست و جو یا سرچ بر اساس کلید واژه ها نشان داده می شود.

مرحله ۸: علایق و کلید واژه ها را اضافه کنید

برای اینکه بهتر در نتایج جست و جو نمایش داده شوید ۲۵ کلید واژه انتخاب کنید. این کلید واژه ها مانند گوگل ادز می تواند در حالت broad match، phrase match یا exact match باشد. برای محدود کردن برخی از واژه می توانید از گزینه ی Negative keywords استفاده کنید تا عبارت هایی که دارای این کلمات هستند از هدف گذاری شما خارج شوند.

ساخت اکانت پینترست

مرحله ۹: بودجه و زمان بندی را مشخص کنید

تاریخ شروع و اتمام کمپین را مشخص کنید. سپس تعیین کنید که بودجه شما روزانه  یا نا محدود باشد. بودجه ی روزانه هزینه های پرداختی در یک روز را محدود می کند. بودجه ی نا محدود شما تمام هزینه ی کمپین از شروع تا پایان را شامل می شود. حواستان باشد در این قسمت چه چیزی اضافه می کنید زیرا بعدا قابل تغییر نیست.

ساخت اکانت پینترست

مرحله ۱۰: گزینه های هزینه را مشخص کنید

نحوه تبلیغ در پینترست در دو صورت است: استاندارد(Standard) و شتاب دهنده(accelerated).

حالت استاندارد بسته به نوع بودجه بندی که در مرحله قبل داشتید پیش می رود و هزینه می کند. گزینه ی شتاب دهنده برای کمپین ها ی بزرگ تر و کمپین های که می خواهید سریع تر جواب دهد انتخاب می شود. پینترست هیچگاه تمام بودجه ی روزانه یا نا محدود شما را تمام نمی کند اما اگر گزینه ی شتاب را انتخاب کنید ممکن از بودجه ی شما زودتر از موعد تمام شود.

مرحله ۱۱: پین تبلیغ را مشخص کنید

پین هایی که می خواهید تبلیغ کنید را مشخص کنید. بر روی گزینه ی Pick a Pin کلیک کنید و پین مورد نظرتان را به گروه تبلیغ خود اضافه کنید. هر گروه تبلیغ باید دو تا چهار پین داشته باشد. هر پین نام و URL خود را دارد.

برای اینکه پین ها برای تبلیغ انتخاب شوند باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • در پروفایل شما ذخیره شده باشند
  • در قسمت صفحات پنهان (secret boards) نباشند
  • URL مقصد داشته باشند
  • ویدئو و گیف های چند قسمتی نباشد

مرحله ۱۲: عملکرد کمپین خود را بررسی کنید

در قسمت Pinterest Ads Manager بر روی گزینه ی Analytics کلیک کنید. در این منو می توانید نحوه تبلیغ در پینترست خود را مشاهده کنید. اول دید کلی از کمپین ها خواهید گرفت. مثلا چه تعداد کلیک گرفته اید، نرخ تعامل و نرخ بازدید چقدر است و چقدر تا به حال هزینه کرده اید. برای مشاهده ی جزئیات هر کمپین باید جداگانه بر روی هر کدام کلیک کنید.

تحلیل و آنالیز اکانت

کلام آخر:

قبل از خواندن مقاله شاید از خود می پرسیدید که پینترست چیست و  چه اهمیتی دارد؟ در این مقاله با نحوه تبلیغ در پینترست و مراحل ساخت اکانت پینترست آشنا شدید. امیدواریم تمامی سوال های شما را به خوبی در این مقاله پاسخ داده باشیم. در نظر بگیرید یکی از بهترین کانال های تبلیغاتی جدید که از آن می توانید بهرمند شوید پینترست است. پینترست همچنین به بهبود سئو سایت شما نیز کمک خواهد کرد، پس استفاده از آن را برنامه های دیجیتال مارکتینگ خود قرار دهید. نحوه تبلیغ در پینترست چندان ساده نیست بنابراین بهتر است برای جلوگیری از هدر رفتن بودجه تبلیغاتی و برای بهینه سازی کمپین ها تبلیغات را به تیم متخصص بسپارید. تیم افراک با 9 سال سابقه در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین آماده ارائه خدمات در این زمینه می باشد. همچنین شما می توانید از مشاوره رایگان افراک استفاده کنید.

نحوه تبلیغ در پینترست(pinterest)، از ساخت اکانت تا راه اندازی کمپین
پینترست (pinterest) یک شبکه ی اجتماعی پر مخاطب است که در آن کاربران، مجموعه عکس ها و ویدئو...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. ممنون از اطلاتی که در اختیارمون گذاشتید خیلی هم در ساخت کمپین پینترست کمک کرد

    آیا مفید بود؟